LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kat is gevonden, nwe baas wil hem niet afstaan aan ons.

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Kat is gevonden, nwe baas wil hem niet afstaan aan ons.

Ongelezen bericht door moederslink »

Weet je WA , als ik in de regering zou zitten, zou een vd eerste dingen zijn een wetsvoorstel indienen waarmee dieren niet langer als een ding, een product beschouwd worden, maar als een levend wezen met rechten , net als de mens groot of klein ....

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Kat is gevonden, nwe baas wil hem niet afstaan aan ons.

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als je een loslopende muis ziet, kan je ze dan ook bellen zodat hij naar het asiel gaat?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Kat is gevonden, nwe baas wil hem niet afstaan aan ons.

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ja, maar alleen relmuizen. Dit in verband met de openbare orde.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Kat is gevonden, nwe baas wil hem niet afstaan aan ons.

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als je een dier binnen kreeg en na alle behandelingen een 2e Chip plaatste.
Dan moeten ze deze Kat zelf laten kiezen bij wie deze wil en waar hij uit eigen wil naar toe gaat zonder roepen of zo.

De andere teleurgestelde partij schadeloos stellen door gratis andere asiel kat.
Alleen bij Ras katten of half bloedjes word het lastig, ik wil geen Witte Angora in mijn huis halen.
een Siberische wilde Boskat met karakter, onvoorspelbaar als ik zelf dus!
Maar waar vind je die, een hier niet geregistreerde katten soort.... zelf te vangen in de bossen als kitten van 6 tot 8 weken mits de moeder Poes het goed vind, anders krijg je een bloedbad!

Nijogeth
Berichten: 9965
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Kat is gevonden, nwe baas wil hem niet afstaan aan ons.

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Nou Witte Angora, een loslopend kind kun je over het algemeen gewoon een vraag stellen. Is deze nog te jong, dan kun je er wel vanuit gaan dat dit kind verdwaald is en lijkt het me verstandig de politie in te schakelen. Een kat gaat je echt niet vertellen wie zijn of haar baas is.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Kat is gevonden, nwe baas wil hem niet afstaan aan ons.

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Dat dacht je maar. Minoes niet gezien?

kuklos
Berichten: 9770
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Kat is gevonden, nwe baas wil hem niet afstaan aan ons.

Ongelezen bericht door kuklos »

Nijogeth schreef:
01 dec 2019 20:34
Hoe kan iemand weten dat deze katten een eigenaar hebben als deze er niet bij is en die kat in het wild rond loopt?
Als het dier een glanzende vacht heeft en goed doorvoed is? :roll:

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Kat is gevonden, nwe baas wil hem niet afstaan aan ons.

Ongelezen bericht door witte angora »

Nijogeth schreef:
01 dec 2019 22:02
Een kat gaat je echt niet vertellen wie zijn of haar baas is.
Maar waarom zou je ervan uitgaan dat een kat geen baas heeft?

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Kat is gevonden, nwe baas wil hem niet afstaan aan ons.

Ongelezen bericht door reggie2 »

sylvesterb schreef:
01 dec 2019 19:16

En omdat je het walgelijk vind ga je angst zaaien door te roepen dat er voorrijkosten komen en er een plicht is om naar een dierenarts te gaan? Als de eigenaar van de kat hem gewoon binnenhoudt hebben ander er geen last van.

.


Misschien moet je ff lezen van wie deze laatste tekst is, dan pas een reactie plaatsen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Kat is gevonden, nwe baas wil hem niet afstaan aan ons.

Ongelezen bericht door berndv »

moederslink schreef:
01 dec 2019 21:27
Weet je WA , als ik in de regering zou zitten, zou een vd eerste dingen zijn een wetsvoorstel indienen waarmee dieren niet langer als een ding, een product beschouwd worden, maar als een levend wezen met rechten , net als de mens groot of klein ....
Oef, laat hier dan wel even weten voor welke partij je jezelf verkiesbaar stelt, dan weet ik dat ik daar niet op moet stemmen. Niet omdat ik het huisdieren niet gun hoor, maar omdat dit namelijk wel heel wat andere gevolgen heeft dan alleen het beste voor huisdieren. Dan ben je feitelijk al moordenaar als je een insect op je voorruit krijgt, want ook die heeft rechten. Die wetsvoorstellen zijn er al wel geweest, en in het geval van huisdieren vind ik ook dat het zou moeten, maar het lastige is dat het dus moeilijk aan te geven is tot hoever een dergelijke regeling zou gelden.

Gesloten