LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] katten weer te koop bij de dierenwinkel, online!

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
eljootje
Berichten: 69
Lid geworden op: 12 mei 2007 02:17

katten weer te koop bij de dierenwinkel, online!

Ongelezen bericht door eljootje »

ik stuitte net op een site van een bekend tuincentrum, die online kittens aanbiedt. Ik dacht dat dat in Nederland ondertussen verboden was, het aanbieden van katten en honden in een winkel. Klopt dat of mag dit gewoon nog? er stonden zelfs videofilmpjes van de kittens op, voor 69 zoveel heb je er een! Ik keb niet gecheckt of thuisbezorging mogelijk is... ;-(
Mag dit nu wel of niet in Nederland??

eljootje
Berichten: 69
Lid geworden op: 12 mei 2007 02:17

Re: katten weer te koop bij de dierenwinkel, online!

Ongelezen bericht door eljootje »

nu zie ik trouwens weer een advertentie voor kittens,bij een dierenwinkel ipv een tuincentrum. Kan dit nou zomaar?? zie link:

http://dieren.marktplaats.nl/katten-en- ... otoGallery

bianca82
Berichten: 771
Lid geworden op: 24 nov 2010 15:36
Locatie: nederland

Re: katten weer te koop bij de dierenwinkel, online!

Ongelezen bericht door bianca82 »

een aantal dierenwinkels hebben daar een vergunning voor maar dat zijn er weinig... wat wel mag is bemiddelen tussen eigenaar en koper

Soraya
Berichten: 501
Lid geworden op: 08 feb 2006 15:04

Re: katten weer te koop bij de dierenwinkel, online!

Ongelezen bericht door Soraya »

Dus weer gewone huiskatjes die onder de noemer van raskat worden verkocht, maar dan volledig ongetest (kattenaids/leukemie/pkd/hcm) :cry:

Voor diegene die het lezen, een stamboom is de enige echte bevestiging dat het om een echte raskat gaat. Ookal hebben de ouders er 1 en het nest kittens niet, dan valt dit onder huiskatten, en niet onder zuivere raskatten.
Daarbij kun je je vraagtekens neerzetten waarom er geen stamboom bij zit, daar deze slechts 10 euro kost.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: katten weer te koop bij de dierenwinkel, online!

Ongelezen bericht door snepke »

Soraya schreef: Daarbij kun je je vraagtekens neerzetten waarom er geen stamboom bij zit, daar deze slechts 10 euro kost.
Dus iedereen kan een stamboom aanvragen.
Ook degene die geen raskatten verkopen(hebben ze een stamboom is het een raskat,hebben ze die niet is het een straatkat)

Als ik een stamboom aanvraag,wie controleert dan of het een raskat is,en of die bepaalde erfelijke ziektes heeft?

Volgens mij is een stamboom ook een wassen neus.
Iedereen kan zo'n ding kopen,niemand die het controleert.

boertje van buuten
Berichten: 218
Lid geworden op: 26 feb 2011 12:41

Re: katten weer te koop bij de dierenwinkel, online!

Ongelezen bericht door boertje van buuten »

Volgens mij is een stamboom ook een wassen neus.
Iedereen kan zo'n ding kopen,niemand die het controleert.
Helemaal mee eens. Ik heb zeventien jaar geleden een britse korthaar gekocht. Het duurde heel lang voordat wij de stamboom ontvingen. De betreffende stamboomvereniging wilde deze stamboom eerst niet afgeven omdat zij het kitten ''dubieus'' noemde. Echter, na lang volhouden heb ik de stamboom toch gekregen ondanks alle vraagtekens die de stamboomvereniging bij het dier heeft gezet.

Volgens mij kunnen vindingrijke mensen wel een stamboom lospeuteren helemaals als daar veel geld aan te verdienen is. Ik zou sowieso iedereen afraden om een dier bij een dierenwinkel te kopen. Heb er zelf geen ervaring mee maar al jaren hoor je mensen klagen dat er veel zieke puppies en kittens worden verkocht in de betreffende winkels. Koop liever een pup of kitten bij een erkende fokker die goed staat aangeschreven of kies voor een dier uit het asiel.

tjarda-hope
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 okt 2011 19:02

Re: katten weer te koop bij de dierenwinkel, online!

Ongelezen bericht door tjarda-hope »

stamboom is zekker geen wassen neus
en er zijn ook zekker rasvereningen en verenigingen die de samboom uitgeven die egt bij de mensen komen kijken of alles wel klopt doormidel van chip en of het dekkings bewijs wel door de dekkater eigenaar is getekent
alleen af catterys die ook bij zo vereniging ook nog is in het bestuur zit ja dan heb ik ook wel is mijn vraagtekens maar ja zoo is overal wel meet te sjoemelen :roll:

bobske
Berichten: 84
Lid geworden op: 09 sep 2010 04:49

Re: katten weer te koop bij de dierenwinkel, online!

Ongelezen bericht door bobske »

Je mag je eigen gefokte honden en/of katten in je winkel verkopen. Je mag ze niet meer tentoonstellen voor een raam.

Gesloten