LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kattenspeeltjes... een waarschuwing!

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Muiz
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 feb 2006 03:54

Kattenspeeltjes... een waarschuwing!

Ongelezen bericht door Muiz »

Mijn hele leven lang heb ik al katten. Kittens groot gebracht en ook regelmatig oudere dieren uit het asiel een 2de kans gegeven. Iedereen die een of meerdere katten heeft weet dat deze pluizige viervoetertjes erg speels kunnen zijn en altijd op zoek naar iets om hen bezig te houden... d.w.z. zo tussen het slapen en eten door :wink: Op een gegeven moment was er een krabpaal aan vervanging toe en ging ik naar de dierenspeciaalzaak om een nieuwe te kopen. Een simpele met een ligplekkie bovenop en verder geen franje... op een klein dingetje na :evil: Er hing een pluchen balletje onder het ligplekje aan een elastieken koordje. Erg leuk om tegenaan te tikken en 'm dan teruggestuiterd krijgen. Hoe ze het voor elkaar heeft gekregen is mij nog steeds een raadsel maar m'n jongste katje had het elastieken koordje meerdere keren om haar nekje heen... we waren net op tijd anders zou ze gestikt zijn! Een ander speeltje, verkocht door een landelijke goedkope grootgrutter, was een stoffen handschoen met muisjes eraan ook weer aan elastieken koordjes. Na 2 minuten spelen was ik 10 minuten bezig om de koordjes te ontrafelen. Het ding hing bij mij dus ook al snel aan de muur geprikt met een punaise. Zag er gezellig uit...gekleurde muisjes aan de muur. Een van de andere katten bleek erg hoog te kunnen springen en had een van de koordjes om haar pootje gedraaid. Dit gaf een nieuwe dimensie aan de term "kattengejank". Conclusie; koop geen speeltjes met elastieken koordjes en doe je dat wel zorg er dan voor dat je kat(ten) er alleen onder toezicht mee spelen!

Marieta
Berichten: 182
Lid geworden op: 08 jun 2005 15:13

Re: Kattenspeeltjes... een waarschuwing!

Ongelezen bericht door Marieta »

Hey die kattenhandschoen komt van de aldi. Erg leuk ding moet ik zeggen, maar inderdaad alleen onder toezicht. Kijk uit met speeltjes aan touwtjes inderdaad. Veel mensen hebben een balletje aan t plaond hangen zodat de kat kan spelen, heb ik ook 1 keer gedaan. Rolde hem snachts wel op maar overdag zat mn lieve lilo toch met zijn pottje vast. Met zn 2en met veel moeite geprobeerd los te krijgen, baasje gebeten ik onder de krassen hahahaha, maar lilo was los.

Gesloten