LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kattenvoer alternatieven

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Kattenvoer alternatieven

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Alle antwoorden?

Niet overal is elk merk leverbaar in de plaatselijk winkels!

Zelfs de Kn-Aldi waar ik voor mijn Kater koop heeft ietsje andere.
En Lidl ook, die bedrijven hebben soms meerdere leveranciers.

Online is overal alles leverbaar maar de adviezen voor plaatselijk kopen,
ik mis in mijn huidige woonplaats vele bekende merken.

En vele merken worden ergens gemaakt en ze kunnen overstappen.
Vele grote bekende merken kwamen uit 1 fabriek en dat zie je als je goed naar verpakking keek, vooral productie/THT datum en manier van sluiten of maat doos verraad veel.

Unilever maakt naast Unox ook Hema worst en vele huismerken!
Zo is het met kattenvoer, droog of blik ook heel erg vaak.

En dubieuze zooi, proef het dan zelf eens!
Zo is Vitaepro gewoon een erg dure multi vitamine en niet beter dan huismerk van drogist met korte lontje.


Namens de oude deskundige Kater....
Na 17 jaren gezond oud geworden en er zijn zieke die duur voer eten.....
,,,tijd.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Kattenvoer alternatieven

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Kattenvoer uit de supermarkt is van prima kwaliteit. Voldoet aan alle wettelijke eisen (want die zijn er) qua samenstelling. Zo zijn bijvoorbeeld de droge brokken van de Aldi beter getest door de Duitse Consumentenbond (Stiftung Warentest) dan menig ander duur "premium" merk. Een zak Aldi "Alexis" kost in Nederland €1,89 voor 750 gram. Daarnaast heeft de term "premium" geen enkele betekenis omdat er geen wettelijke normen voor zijn.

Dierenarts Stins over het wel en wee van dieetvoer: "Geef ze sperziebonen" https://www.gelderlander.nl/nijmegen/di ... a7b60094f/

Methusalah
Berichten: 1165
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Kattenvoer alternatieven

Ongelezen bericht door Methusalah »

Boesta schreef:
23 jun 2020 08:57
Methusalah schreef:
22 jun 2020 18:13
Misschien ligt het aan mij of je hebt honderd katten maar wat is er mis met de supermarkt? Genoeg kattenvoer zou ik zeggen.

Supermarkten verkopen alleen rotzooi kattenvoer en ook hondenvoer, eigenlijk alle diervoeders die supermarkten verkopen zijn van zeer lage kwaliteit en is eigenlijk troep! Ja, ook al de zogenaamde grote merken.

Premium voer (dat is niet bij een supermarkt verkrijgbaar) is helemaal niet duurder dan die rotzooi uit de supermarkt. Het lijkt duurder. Premium voer is eigenlijk veel goedkoper dan het voer uit de supermarkten.

Premium voer voorkomt veel problemen (ziektes) bij huisdieren.

Plus dat je ook het voordeel hebt dat de ontlasting van de kat (en hond) veel minder in volume is dan bij het supermarkt dierenvoer. En de ontlasting van dieren die premium voer eten stinkt ook niet en is nooit zacht. Een goede ontlasting bij katten en honden die premium voer krijgen helpt bv ook tegen anaalklierontsteking (waar heel erg veel katten en honden last van hebben). Omdat de ontlasting altijd de juiste hardheid heeft, worden de anaalklieren op de natuurlijke manier leeggemaakt telkens als de hond of kat poept.

Premium voer lijkt duurder maar als je het gewoon uitrekent (minder voer nodig, veel minder kattenbakspul, minder ziektes etc) is premium voer eigenlijk een stuk goedkoper. En je huisdier heeft een veel prettiger en gezonder leven...

Of laat jij je gewoon voor de gek houden door die premium voer fabrikanten? Er is echt helemaal niets mis met Purina of Perfect fit wat je zo bij elke supermarkt kan halen.

Het woordje premium betekent echt niet gelijk dat iets beter is.

Erthanax
Berichten: 9678
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Kattenvoer alternatieven

Ongelezen bericht door Erthanax »

Van premiumvoer is vooral de prijs premium. Aan de andere kant, sinds onze kat anti-allergische droge brokken krijgt (bijna 9 euro/kg), likt ze haar buik en flanken niet meer zodanig dat er er kale plekken van krijgt. Dat is het ons wel waard.

De fameuze Keuringsdienst van Waarde heeft verschillende afleveringen gemaakt over diervoeding. Het blijkt telkens een merkwaardig gesloten industrie. Mijn indruk is dat die niet graag laat zien wat voor goedkoop en onsmakelijk slachtafval wordt gebruikt voor die prijzige brokken en blikjes voor Takkie of Siepie.

Gesloten