LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kattenvoer alternatieven

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
KellyLam
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jun 2020 14:55

Kattenvoer alternatieven

Ongelezen bericht door KellyLam »

Hallo allemaal,

Normaal gesproken koop ik mijn kattenvoer altijd bij zooplus of moet ik zoo minder zeggen. De laatste tijd heb ik bestellingen gehad die beschadigd waren of veel later binnen kwamen dan aangegeven. Dit zou gewoonlijk geen probleem zijn als hun klantenservice binnen een normale tijd reageert, maar ze zijn altijd heel langzaam.

Nu wou ik jullie dus vragen of jullie misschien goede alternatieven weten. MIjn katten houden erg veel van Yarrah kattenvoer en van vitakraft kattensnacks.

Ik heb de volgens webshops gevonden. Heeft iemand misschien ervaring met een van deze?

Petsplace is ook grote jonge, maar zijn hun leveringen goed? https://petsplace.nl/kat/kattenvoer/dro ... l?brd=6370
Deze heeft ze bijvoorbeeld zelfs goedkoper https://cutiecat.nl/product-categorie/v ... attenvoer/
Of kent iemand ekopetz? Zijn wel duurder, maar als de t optijd leverd. https://www.eko4petz.nl/c-1908801/yarrah-eko-kat/
En https://www.bitiba.nl/shop/katten/katt ... /vitakraft of is dit gewoon zelfde bedrijf als zooplus?

Zou top zijn als iemand mij wat alternatieve kan geven.

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Kattenvoer alternatieven

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Ik heb goede ervaringen met Petsplace. Bitiba is gewoon Zooplus maar gek genoeg is hun service stukken beter. Denk er wel aan dat leveren in deze tijd iets langer kan duren. Maar zels afgelopen april had ik mijn bestelling binnen een week binnen.
Overigens zorg ik altijd dat ik nog voor 2 weken voorraad heb voor ik nieuw bestel. Dan heb je wat speling. mijn katten eten alleen graanvrije Porta21. Brokjes van Fokker zijn een goed betaalbaar alternatief en dat haal ik gewoon bij de dierenzaak om de hoek.

pierrev
Berichten: 84
Lid geworden op: 11 mei 2020 18:33

Re: Kattenvoer alternatieven

Ongelezen bericht door pierrev »

Pet's place zou ik ver vandaan blijven er is een zending van rond de 70 euro verdwenen door postnl maar omdat die op afgeleverd hebben gescanned sturen ze doodleuk een incasso en er is absoluut niet met ze te praten BEGIN ER NOOIT AAN

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Kattenvoer alternatieven

Ongelezen bericht door Brahms »

Prima ervaringen met Zooplus.
Ook goede ervaringen met de klantenservice, toen we iets verkeerds besteld hadden.
Zooplus is makkelijk en goedkoop, maar eigenlijk zouden we de dierenzaak in ons dorp wat meer moeten sponsoren.

witte angora
Berichten: 30564
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Kattenvoer alternatieven

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik haal het ook gewoon bij de dierenwinkel of het tuincentrum met een dierenafdeling. Dan heb je het direct in huis.

Ivo.w
Berichten: 1744
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Kattenvoer alternatieven

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Wij halen het zelf in onze favoriete dierenwinkel in de regio.

Kopen in fysieke winkels is noodzakelijk om deze ook daadwerkelijk te behouden. En dat is belangrijk voor een prettige woon/leefomgeving.
Het belang van de aanwezigheid fysieke winkels hebben wij deze week nog ondervonden. Wegens onverwachte omstandigheden bleven we onverwachts overnachten bij (schoon)familie aan de andere kant van het land. Hierdoor hadden we een tekort aan hondenbrokken. De lokale winkel bood uitkomst en kon ons direct uit voorraad een zak van 'ons' merk brokken leveren. En dat op nog geen 10 minuten rijden van het adres waar we verbleven.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Kattenvoer alternatieven

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik weet dat ik Auto onderdelen besteld had en de bus waar mijn grote pak uit kwam werd bestormd door diverse katten en ook mijn eigen oude Kater......
Bleek een pak open gescheurd wat niet goed verpakt was.

Dat waren prima Royal Canin brokjes en dan maar geen KN....Aldi voor meneer!
Of de klant waar deze voor bedoeld was een halve zak wil hebben?
Weet niet welke hem stuurde maar een 25 kg zak brokken is niet goedkoop of zouden ze geen auto hebben?

Dus mijn huisgenoot, een oude wijze Kater was erg blij en ik mocht alles op straat vegen, zijn bus moest schoon zijn voor vele in en uitstappen... feest in de buurt en die berg was snel op!
Even plakband erop en geen idee hoe die zak ik afgelopen.

Een fabriek zak met sticker.... dat is vragen om feest in de buurt!

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Kattenvoer alternatieven

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Allemaal goede reacties op die laatste na. Maar als je helaas katten hebt die het maar op 1 soort voer goed doen, dat niet in de winkel te krijgen is, moet je toch uitwijken naar online bestellingen. Brokjes kan ik in de winkel halen en dat doe ik ook, maar natvoer helaas niet. Ik heb het uiteraard al gevraagd bij de plaatselijke winkel, maar helaas. Als iemand hier een stenen winkel weet waar je Porta21 kan kopen hou ik me aanbevolen 😉.

ebertens
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 jan 2004 12:38

Re: Kattenvoer alternatieven

Ongelezen bericht door ebertens »

Wij kopen altijd bij de huisdiersuper. Bevalt ons tot op heden zeer goed.

Len123
Berichten: 51
Lid geworden op: 09 nov 2013 08:28

Re: Kattenvoer alternatieven

Ongelezen bericht door Len123 »

Gewoon in de winkel kopen, zie je wat je koopt, krijgt service en bij klachten kun je verhaal halen.
Ook de winkeliers hebben er wat aan.

Briks
Berichten: 117
Lid geworden op: 10 dec 2006 19:30

Re: Kattenvoer alternatieven

Ongelezen bericht door Briks »

Weinig tot geen problemen gehad bij bitiba en zooplus. Mocht er wat zijn.. ff een belletje en het word opnieuw gestuurd. Wel constant met dhl.. altijd kapotte dozen, of in getrapt. De vaste dhl bezorger verrekt het om achterom te komen (is makkelijker voor bezorgers). Zijn collega's komen wel achterom, post nl, en de rest ook.
Afgelopen keer rauwvoer bestelt, week onder weg maar keurig verpakt en afgeleverd.
Tja ruim op tijd bestellen.. tis druk. Supermarkt voer begin ik niet aan.. meuk!! Goede kwaliteit, (natuurlijke brokken.. ??% vlees, kruiden) voor hond en katten. En puur vlees, of cosma uit blik of wild freedom.

Wees vriendelijk en begripvol als je een klacht hebt, dan word je zo ook behandeld.
Hun hebben het goed verpakt.. de postordebedrijven(sommige) gaan er niet zachtzinnig mee om, daar kunnen hun niets aan doen, dan alleen opnieuw sturen. En niet voor kleine dingetjes klagen. Bij mij ligt er ook regelmatig vogelvoer los in de doos.. jammer dan. Buiten leegschudden en opgelost.

Franskia
Berichten: 127
Lid geworden op: 09 jan 2015 17:18

Re: Kattenvoer alternatieven

Ongelezen bericht door Franskia »

Altijd goede ervaring met Zooplus. Bij een beschadigd pakket gewoon niet accepteren en reclameren bij Zooplus. Ik neem nooit meer een beschadigd pakket aan, van wie dan ook. Dat de levertijden nu langer zijn is weinig aan te doen i.v.m. de corona-dwangmaatregelen.

Duc
Berichten: 109
Lid geworden op: 24 aug 2016 15:01

Re: Kattenvoer alternatieven

Ongelezen bericht door Duc »

Hoi,

Waarom bestel je niet direct bij Yarrah?
Die leveren netjes op tijd en is er iets mis krijg je bericht.
Ook is dit voer in natuur winkels te koop.

Voor de snacks kijk in de buurt of ze die in een stenen winkel verkopen.

Adres Yarrah:

https://www.yarrah.com/shop-overzicht/

Dan krijgg je direct dit te lezen :mrgreen:

Direct bestellen in onze webshop

Bij Yarrah kun je voor een klein bedrag een proefpakketje bestellen of voor een iets hoger bedrag het voer een week uitproberen met het Over-op-Organic-pakket. Je kunt natuurlijk ook gewoon direct lekker voor je kat of hond gaan shoppen.
Jij bent de baas!


Kijk kun je ook nog eens direct een proefpakket bestellen :D :mrgreen:

AbJokes
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 mei 2017 10:26

Re: Kattenvoer alternatieven

Ongelezen bericht door AbJokes »

Hoi, ik heb prima ervaringen met zooplus, zelfs als er tijdens een levering iets beschadigd is. Een gedeelte (ook vitakraft) bestel ik bij Brekz.nl, ik maak altijd een prijsvergelijking tussen die twee.

AbJokes
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 mei 2017 10:26

Re: Kattenvoer alternatieven

Ongelezen bericht door AbJokes »

En wat Briks zegt, klopt ook. Vaak ligt ervan alles los in de doos, of als ik grint bestel en ze doen daar ook andere bestelde dingen bij, dan zijn de dozen weleens kapot omdat ze zo zwaar zijn. Maar als er doosjes o.i.d. kapot zijn, even een foto maken, mailtje of appje naar Zooplus en ik krijg gratis nieuwe toegestuurd zonder dat ik iets terug hoef te sturen. Altijd vriendelijk, maar als je idd ziet hoe sommige vervoersbedrijven met de dozen omgaan........Wel heb ik Zooplus gemeld dat ze zakken grint niet bij elkaar moeten verpakken i.v.m. het gewicht. Maar nu het zo druk is komen 90% van de zaken die je online bestelt, wat later aan dan normaal.

Methusalah
Berichten: 1147
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Kattenvoer alternatieven

Ongelezen bericht door Methusalah »

Misschien ligt het aan mij of je hebt honderd katten maar wat is er mis met de supermarkt? Genoeg kattenvoer zou ik zeggen.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Kattenvoer alternatieven

Ongelezen bericht door Erthanax »

Misschien hebben ze daar niet het juiste dieetvoer?

Boesta
Berichten: 255
Lid geworden op: 28 mar 2016 15:50

Re: Kattenvoer alternatieven

Ongelezen bericht door Boesta »

Ik denk dat het op dit moment langer duurt voor je een reactie hebt van Zooplus, doordat het zo druk is ivm Corona. Veel mensen bestellen liever dan naar een winkel te gaan. Erg veel online bedrijven hebben het heel erg druk en doen er wat langer over om te reageren

Dat u zegt dat het altijd heel erg lang duurt voordat je antwoord krijgt van Zooplus lijkt mij niet te kloppen. Wij bestellen al ruim 10 jaar bij Zooplus en als ik contact zocht kreeg ik meestal binnen 24 uur antwoord, zelfs in een weekend.

PetsPlace is ook een redelijk goede offline en online winkel. Alleen zijn zij meestal wat duurder dan andere online winkels...

Boesta
Berichten: 255
Lid geworden op: 28 mar 2016 15:50

Re: Kattenvoer alternatieven

Ongelezen bericht door Boesta »

Methusalah schreef:
22 jun 2020 18:13
Misschien ligt het aan mij of je hebt honderd katten maar wat is er mis met de supermarkt? Genoeg kattenvoer zou ik zeggen.

Supermarkten verkopen alleen rotzooi kattenvoer en ook hondenvoer, eigenlijk alle diervoeders die supermarkten verkopen zijn van zeer lage kwaliteit en is eigenlijk troep! Ja, ook al de zogenaamde grote merken.

Premium voer (dat is niet bij een supermarkt verkrijgbaar) is helemaal niet duurder dan die rotzooi uit de supermarkt. Het lijkt duurder. Premium voer is eigenlijk veel goedkoper dan het voer uit de supermarkten.

Premium voer voorkomt veel problemen (ziektes) bij huisdieren.

Plus dat je ook het voordeel hebt dat de ontlasting van de kat (en hond) veel minder in volume is dan bij het supermarkt dierenvoer. En de ontlasting van dieren die premium voer eten stinkt ook niet en is nooit zacht. Een goede ontlasting bij katten en honden die premium voer krijgen helpt bv ook tegen anaalklierontsteking (waar heel erg veel katten en honden last van hebben). Omdat de ontlasting altijd de juiste hardheid heeft, worden de anaalklieren op de natuurlijke manier leeggemaakt telkens als de hond of kat poept.

Premium voer lijkt duurder maar als je het gewoon uitrekent (minder voer nodig, veel minder kattenbakspul, minder ziektes etc) is premium voer eigenlijk een stuk goedkoper. En je huisdier heeft een veel prettiger en gezonder leven...

Moneyman
Berichten: 29873
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Kattenvoer alternatieven

Ongelezen bericht door Moneyman »

Boesta schreef:
23 jun 2020 08:57
Premium voer lijkt duurder maar als je het gewoon uitrekent (minder voer nodig, veel minder kattenbakspul, minder ziektes etc) is premium voer eigenlijk een stuk goedkoper. En je huisdier heeft een veel prettiger en gezonder leven...
't is eigenlijk net als bij mensenvoer :D

Gesloten