LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kennen jullie dit kennel

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: Kennen jullie dit kennel

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Een Sheltie is een iets andere hond dan bijv. een Labrador, Rottweiler, Boxer, Bouvier etc etc. Een Sheltie heeft meer weg van een Schipperskees vandaar die hoge leeftijd :shock: :shock:

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Kennen jullie dit kennel

Ongelezen bericht door TdeHond »

@safetyman
Ziet er goed uit. Goed verzorgde honden. Zelfs de mogelijkheid om advies in te winnen als u een gedragsprobleem heeft met een hond.
Ik kan me voorstellen dat u hier erg tevreden over bent.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Kennen jullie dit kennel

Ongelezen bericht door TdeHond »

@ Reintje Vitesse,

De gemiddelde leeftijd v.d. Shetland Sheepdog is ongeveer 13 jaar. Het is zeker waar dat kleinere rashonden ouder worden als grote.

Uitzonderingen daargelaten als b.v. de Landseer ECT, waar toch ook senioren rondlopen die ouder zijn dan 14 jaar.

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: Kennen jullie dit kennel

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Een beetje vergelijkbaar met mijn buurman rookt twee pakjes zware shag per dag en de man is inmiddels 104 jaar oud sekst tegen de klippen op en fietst elke dag nog 60 kilometer om fit te blijven :D :D

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Kennen jullie dit kennel

Ongelezen bericht door TdeHond »

Ik wil opmerken dat er binnen een kleine honden populatie als de landseer ECT ( groot ras) relatief veel oude honden zijn volgens een vriend die dit ras bezit.

Het leven is net Russische Roulette.
Mijn oudje heeft nu een paar jaar beginnend nierfalen wat in dit stadium blijft tot nu toe.
Een andere jonge hond ontwikkelt hetzelfde ziektebeeld en is in een paar maanden dood.

Datzelfde geldt voor mensen: de 1 rookt als een ketter, maar is niet dood te krijgen ;)
De ander leeft zo gezond mogelijk en valt dood neer voordat hij 65 is. :(

cattystyle
Berichten: 17
Lid geworden op: 04 apr 2004 20:23

Re: Kennen jullie dit kennel

Ongelezen bericht door cattystyle »

Nooit een dier kopen bij een kennel die zoveel verschillende rassen verkoopt. Laat dat een algemene les zijn die makkelijk te onthouden is. Een serieuze fokker richt zich op maximaal 2 rassen, houdt zich qua nestaantal bij de teef aan het aantal nesten dat men mag fokken van de rasvereniging en heeft ontzettend veel verstand van het ras. Over rasverenigingen heb ik weinig goeds te melden, zij zijn de organisaties die heel wat rassen in de vernieling geholpen hebben omdat ze belachelijke eisen stellen aan uiterlijk en dus karakter en gezondheid verwaarlozen. Maar broodfokkers zijn het absoluut niet, en dus liever een hond van een fokker die is aangesloten bij een rasvereniging dan zo'n fokfabriek als hier wordt getoond.
Laatst gewijzigd door cattystyle op 21 okt 2010 22:37, 1 keer totaal gewijzigd.

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: Kennen jullie dit kennel

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Dat is geen reclame, want wij geven informatie over gezonde voeding en wij verkopen niets.
Wij denken wel dat we de wijsheid in pacht hebben :lol: :lol: :lol:

pappahotelwisky
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jan 2009 20:17

Re: Kennen jullie dit kennel

Ongelezen bericht door pappahotelwisky »

Wij hebben een pup gekocht bij v Gils in St Oedenrode in 2007.
Het is een kruising tussen een SHIH TZU en een yorkshire terrier.

De kennel is goed aangeschreven en wij hebben geen klachten

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: Kennen jullie dit kennel

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Een kennel die een kruising verkoopt is een ordinaire fokfabriek :roll: :roll:

petty1950
Berichten: 312
Lid geworden op: 19 jun 2006 01:01

Re: Kennen jullie dit kennel

Ongelezen bericht door petty1950 »

Geplaatst op 20 Jan 2009 20:22 door pappahotelwisky

Wij hebben een pup gekocht bij v Gils in St Oedenrode in 2007.
Het is een kruising tussen een SHIH TZU en een yorkshire terrier.

De kennel is goed aangeschreven en wij hebben geen klachten
Dat jij geen klachten hebt zegt me nada-nop-niks :roll: Lieden zoals jij interesseren me nl niks-nada-nop :evil:
Wat me daarentegen zeer interesseert is hoe het nu met die fokteef is...de moeder van jouw pup....vast niet zo goed als met jou...en jij hebt daar ''fijn'' je steentje aan bijgedragen.
IK zou me werkelijk rotschamen om hier te vermelden dat ik medeschuldig ben aan dierenmisbruik . Want DAT is nl wat dit inhoud.:evil:

Joyce dh gek
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 sep 2005 18:31

Re: Kennen jullie dit kennel

Ongelezen bericht door Joyce dh gek »

Hoi allemaal,

Volgens mij weten de meeste mensen niet wat een goede fokker allemaal moet doen voor hij begint met fokken, ik praat nu wel over de Duitse Herder fokker die fokt volgense de richtlijnen vd rasvereniging.

Voordat men kan fokken met de hond moet de hond eerst het volgende behaald hebben:
VZH (verkeers zekere hond) dwz "algemene gehoorzaamheid+gedeelte gedrags test oftewel hond moet onder alle omstandigheden vriendelijk en sociaal blijven

UV (uithoudenings vermogen) 20 km langs de fiets lopen, waarbij tussentijds en op het einde de voetzolen gecontroleerd worden. En op het einde kleine ápel oefening.

IPOI/ VHI (bestaat niet meer) hebben, dwz basis gehoorzaamheid, basis manwerkt (pakwerk) en basis speuren.

Dit wat betreft africhting dit duurt gem. ruim 2 jaar voordat een hond het behaald heeft (enkele 1,5 jr maar dat is uitzondering).
Denk hieraan dan heeft de fokker gem. 3x p.w. met de hond getraind.

Verder moet de hond min. een Goed hebben behaald op een show (zodat de hond er ook uitziet als een D.H.).

Tot slot medisch: ouders moeten goede heupen hebben (worden zelfs heupwaarde gegeven HD normaal is het beste, dan HD fast normaal en tot slot HD noch zugelassen), DNA moet getest zijn (zijn de ouders wel de ouders) en advies (nog niet verplicht) mbt ellenbogen testen.

Dán pas mag er gefokt worden, in praktijk liggen de eisen zelfs nog hoger.
Honden hebben min. IPOII of zelfs IPOIII, en heupen bijna altijd de kwalificatie HD normaal bij een enkeling HD fast normaal.

Tel hierbij nog het dekgeld (rond de 900 euro)... de garantie die je krijgt op je hond (gaat verder dan wettelijke), dierenarts kosten etc dan snappen mensen hopelijk de hoge prijzen.

Een fokker moet ruim 3 pups hebben om kostendekkend bezig te zijn. Tuurlijk zijn er nesten van 6 tot 8 pups, maar soms hebben ze er maar 1..


En een broodfokker... die heeft al deze kosten niet.
mvgr. Joyce
(lid van de VDH, en van een VDH kringgroep en jaren in het bestuur vd kringgroep gezeten).

petty1950
Berichten: 312
Lid geworden op: 19 jun 2006 01:01

Re: Kennen jullie dit kennel

Ongelezen bericht door petty1950 »

Tot slot medisch: ouders moeten goede heupen hebben (worden zelfs heupwaarde gegeven HD normaal is het beste, dan HD fast normaal en tot slot HD noch zugelassen), DNA moet getest zijn (zijn de ouders wel de ouders) en advies (nog niet verplicht) mbt ellenbogen testen.
Zwaktebod :!:
Paradepaardjes met glanzende titels en belabberde heupen door het fokken (onder de misleidende ''ere''titel ''keurfok'') met minder dan de beste heupuitslag en geen rasvereniging die zich daar druk om maakt :evil:
Doodzonde van dit prachtige ras :?

Joyce dh gek
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 sep 2005 18:31

Re: Kennen jullie dit kennel

Ongelezen bericht door Joyce dh gek »

Sorry hoor maar als ik een hond met keurfok koop (dat kun je als fokker aanvragen bij de VDH als je voldoet aan hun richtlijnen).
Dan kun je zelf de kans op hd in enige maten bepalen, gemiddelde mag max. 100 zijn, hoe lager dit getal des te kleiner de kans op hd
dus Reu 90 en Teef 110 mag is gemiddeld 100 maar men zal eerder kiezen voor een Teef met een lagere heupwaarden bv. 80.

Daarbij volgens de richtlijnen van de VDH mag een reu nog max. 50 dekken en een teef nog max. 4 nestjes (als ik me niet vergis).
Tuurlijk zijn dit hoge getallen, maar wat denk je dat een broodfokker doet?
Daarbij mag een fokker nog maar een x aantal pups per jaar krijgen anders moet die extra papieren gaan halen (schijnt erg zware cursus te zijn).

Al met al gaat het mbt de DH steeds beter met de heupen. Maar het eruit krijgen zal wel nooit lukken zolang er mensen zijn die kopen bij een broodfokker. Een goede fokker zal immers niet eens willen fokken met een reu of teef die geen goede heupen heeft of slecht vererft.

gr Joyce

boomerdoris
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 mar 2009 21:42

Re: Kennen jullie dit kennel

Ongelezen bericht door boomerdoris »

ik heb een maand geleden een boomertje (kruising welsh corgi/tibetaanse terrier)bij de rashondenkennel G. van Gils in st. oederode gekocht en heb helemaal geen problemen met deze hond, doris was de laatste uit het nest en heb tot nu toe geen problemen gehad. De vrouw die ons hielp had er erg veel verstand van, dat merkte je snel. alles was erg school en we konden de vader en de moeder zien, ook kregen we een puppypakket met ontwormingskuur, brokken, informatieboekjesen een riem. En een emmer met zaagsel voor onderweg. De vrouw was erg geintresseerd en vroeg of we wat foto's wilde maken en op wilden sturen. Dat hebben we gedaan en we kregen direct enthousiaste reactie. De vrouw zei ok dat ze maar 1 nestje per jaar zou doen. Kortom, met deze kennel is niks mis!

ga zo door G.van Gils :D

petty1950
Berichten: 312
Lid geworden op: 19 jun 2006 01:01

Re: Kennen jullie dit kennel

Ongelezen bericht door petty1950 »

Geplaatst op 01 Mrt 2009 21:54 door boomerdoris


ik heb een maand geleden een boomertje (kruising welsh corgi/tibetaanse terrier)bij de rashondenkennel G. van Gils in st. oederode gekocht .............................................................. De vrouw zei ok dat ze maar 1 nestje per jaar zou doen. Kortom, met deze kennel is niks mis!
En op de terugweg fijn de Fabeltjeskrant gekocht zeker? Dolletjes :roll: :roll: :roll:

boomerdoris
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 mar 2009 21:42

Re: Kennen jullie dit kennel

Ongelezen bericht door boomerdoris »

nee hoor, grapjas.... :?

petty1950
Berichten: 312
Lid geworden op: 19 jun 2006 01:01

Re: Kennen jullie dit kennel

Ongelezen bericht door petty1950 »

Hoeft ook niet hoor...
Kortom, met deze kennel is niks mis!
Jullie hebben daar geen krant voor nodig :roll:

boomerdoris
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 mar 2009 21:42

Re: Kennen jullie dit kennel

Ongelezen bericht door boomerdoris »

jij bent echt vaag... ik vat je niet met je krant enzo...

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Kennen jullie dit kennel

Ongelezen bericht door TdeHond »

Ik begrijp niet dat een "rashondenkennel" rasloze honden fokt.

Elke kennel die meer als 2 rashonden fokt, zou ik al mijden. Laat staan een z.g. rashonden kennel die bastaarden fokt.

Dit afgezien van het feit dat uw hondje waarschijnlijk er leuk uit ziet en hopelijk een goede gezondheid geniet.

boomerdoris
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 mar 2009 21:42

Re: Kennen jullie dit kennel

Ongelezen bericht door boomerdoris »

ik heb een maand geleden een boomertje (kruising welsh corgi/tibetaanse terrier)bij de rashondenkennel G. van Gils in st. oederode gekocht en heb helemaal geen problemen met deze hond, doris was de laatste uit het nest en heb tot nu toe geen problemen gehad. De vrouw die ons hielp had er erg veel verstand van, dat merkte je snel. alles was erg school en we konden de vader en de moeder zien, ook kregen we een puppypakket met ontwormingskuur, brokken, informatieboekjesen een riem. En een emmer met zaagsel voor onderweg. De vrouw was erg geintresseerd en vroeg of we wat foto's wilde maken en op wilden sturen. Dat hebben we gedaan en we kregen direct enthousiaste reactie. De vrouw zei ok dat ze maar 1 nestje per jaar zou doen. Kortom, met deze kennel is niks mis! ga zo door G.van Gils

Gesloten