LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kennen jullie dit kennel

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
aussienl
Berichten: 459
Lid geworden op: 05 sep 2005 12:11

Re: Kennen jullie dit kennel

Ongelezen bericht door aussienl »

De vraag hoort in dit topic misschien niet thuis, maar zou je kort door de bocht, een dekreuhouder niet net zo goed als een fokker kunnen betitelen mbt. het aantal dekkingen
een dekreu houder is in mijn ogen niet anders als een broodfokker. Bij elke hobby is het zo dat deze geld kost.. Soms wat meer als bij andere. Bij het grootste deel vande "malafide" fokkers moet het winst opleveren. Broodfokkers dus.

Bodebeagle
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jan 2007 16:48

Re: Kennen jullie dit kennel

Ongelezen bericht door Bodebeagle »

Wij hebben bij deze kennel ( van Gils ) een inmiddels 8 maanden oude beagle gekocht en zijn dolblij met het beestje. Ze is kerngezond en echte beagle kenners vinden het een uitzonderlijk mooi beestje. Ik zie stamboombeagles lopen die het niet halen bij die van ons. M.a.w. je kan er met een gerust hart een hond kopen.

gewoon
Berichten: 21
Lid geworden op: 17 aug 2006 19:16

Re: Kennen jullie dit kennel

Ongelezen bericht door gewoon »

Toevallig kwam ik deze week een kennis tegen die een beagle had gekocht bij van Gils in st. Oederode. Ze waren al vaak naar de dierenarts geweest en het beestje was nu aan de betere hand. En wat betreft het fokke ( just the cook, ) daar zit nogal wat verschil tussen . Of staat een broodfokker gelijk aan iemand die een of twee nestjes heeft gefokt.

inge b
Berichten: 59
Lid geworden op: 06 mar 2006 21:10

Re: Kennen jullie dit kennel

Ongelezen bericht door inge b »

KOOP DAAR NOOIT EEN HOND,IK WERK VOOR EEN STICHTING DIE DE MALAFIDE HONDENHANDEL TEGENGAAT,EN DIT KENNEL STAAT BIJ ONS OP DE ZWARTE LIJST.WE HEBBEN ZELFS BEWIJZEN DAT ZE PUPS UIT OOSTBLOKLANDEN OPKOPEN,DUS AUB KOOP NIKS BIJ DEZE FABRIEK!!!

woco
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 nov 2006 01:12

Re: Kennen jullie dit kennel

Ongelezen bericht door woco »

Mijn advies(uit ervaring): NIETS KOPEN!!!

mariska666
Berichten: 231
Lid geworden op: 25 jan 2007 07:41

Re: Kennen jullie dit kennel

Ongelezen bericht door mariska666 »

Inge b, kan er niks tegen gedaan worden dan? Er bestaat toch zeker wel een wet hiervoor?

Hilvert
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 mar 2007 21:43

Re: Kennen jullie dit kennel

Ongelezen bericht door Hilvert »

Wij hebben bijna 3 jaar geleden een geweldige hond bij van Gils gekocht.
Een zgn 3T oftewel een kruising tussen een Tibetaanse Terriër en een langharige Teckel. (Wordt hier in de buurt de Golden Teckel genoemd)
Hij heet Sammy. Hij werd via internet aangeboden en wij zijn hem gaan bekijken. Het klikte meteen tussen Sammy, onze kleinzoon en ons.
Sammy was al bij een ander baasje geweest maar moest daar weg omdat die een baby kregen en die 'allergisch bleek te zijn'. Mevrouw van Gils heeft Sammy weer terug genomen en de paar dagen dat hij daar was, was hij een speelkamaraatje van de kinderen van van Gils, die zich normaal ook met de andere honden bemoeien. Wij kregen goed advies van mevrouw van Gils. Bij van Gils maakte Sammy een blije indruk, maar we vermoeden dat zijn vorige baasjes hem nogal onaardig, misschien ondeskundig, behandeld hadden. Nu is het een slimme en eigenwijze huisgenoot en kern gezond. Natuurlijk is het bij van Gils een bedrijf, maar wel een bedrijf met een hart en goed georganiseerd, de honden worden goed en met liefde verzorgd. Ze fokken ook kruisingen, gezinshondjes zeg maar en met succes. En breek me de bek niet open over zgn professionele fokkers, die met hun honden stad en land afreizen om maar te laten dekken, om maar te kunnen verkopen, om hun honden alleen te waarderen om hun stamboom! Puppies die in een kooi in de kamer zitten en niet buiten komen. Ik ken ook mensen met een stamboom en daar mankeert soms heel erg veel aan. Nee, geef ons Sammy maar, bij van Gils vandaan. Oja, wil je weten hoe het daar is? Ga zelf gewoon eens kijken en oordeel dan :!:

pardon
Berichten: 224
Lid geworden op: 08 jun 2005 18:36

Re: Kennen jullie dit kennel

Ongelezen bericht door pardon »

ja , het is een geweldige fokker die uit st. oederode ( OLLAND. ) :evil: het is echt een persoon die verschillende rassen fokt en van honden houd. vraag mij wel af hoe het met de moeder honden gaat . hebben die het ook zo geweldig.o ja en ik hoef er niet te gaan kijken, ik wil die ellende niet zien.ik heb er genoeg over gehoord.hoe kun je zo,n broodfokker vergelijken met een goede fokker HILVERT. maar soort zoekt toch soort?

gewoon
Berichten: 21
Lid geworden op: 17 aug 2006 19:16

Re: Kennen jullie dit kennel

Ongelezen bericht door gewoon »

Het zou mijn keus niet zijn om bij van Gils een pup te kopen. Iemand die zoveel verschillende rassen fokt is toch een broodfokker. En diegene die met hun hondje stad en land aflopen voor een goede dekreu is in mijn ogen geen broodfokker, maar doet juist zijn best om voor het teefje een goede dekreu te vinden .en meneer of mevrouw Hilvert ,de pups van een goede fokker zitten niet altijd in een kooi . u bent in de war met de broodfkkers .

Hilvert
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 mar 2007 21:43

Re: Kennen jullie dit kennel

Ongelezen bericht door Hilvert »

Beste 'Pardon', :D
Nogmaals ga zelf kijken en oordeel dan. En wat bedoelt u toch met; 'soort zoekt soort' ? Ik fok geen honden, maar heb een een fantastische hond. Met zwendiploma, maar dat is een ander verhaal.

Beste 'Gewoon',
Ik zeg niet dat ALLE zgn officiele fokkers hun honden in hokken hebben, maar ik heb het wel gezien. Natuurlijk is van Gils een 'broodfokker', maar veel andere brave fokkers zijn ook gek op geld, of roem over de ruggen van honden. Trouwens, zo als iemand anders al aangaf; de moeders zien er bij van Gils ook goed uit.

mariska666
Berichten: 231
Lid geworden op: 25 jan 2007 07:41

Re: Kennen jullie dit kennel

Ongelezen bericht door mariska666 »

Elke fokker doet het toch om geld!!! En ja, je moet wel kijken hoe de verzorging is van ook de moederhond en de pup.
Ik heb jaren geleden een yorkshire terrier gehad met prima ouders overgrootouders enz. en met stamboom bij een erkende fokker vandaan. Dit hondje had epilepsie en een nek hernia, er kan altijd wel wat zijn. En hetzelfde voor onze pers (ook een stamboomkat) heeft altijd last gehad van blaasgruis, ontstekingen enz. Deze kwam ook bij een erkende fokker vandaan, dus dat zegt ook niet alles toch?

pardon
Berichten: 224
Lid geworden op: 08 jun 2005 18:36

Re: Kennen jullie dit kennel

Ongelezen bericht door pardon »

het gaat bij mij vooral om de verzorging van de pups en moederhonden. de teefjes zijn gewoon fokmachines. en inderdaad een hond of een kat met stamboom geeft niet altijd de garantie dat ze nooit ziek worden of zijn.maar ik koop toch liever een hond bij een goede fokker . heb je toen niet bij radar en kassa gezien over die over gefokte pups?. nou dat zegt mij al genoeg. ik wil dit niet op mijn geweten hebben dat ik de broodfokkers in stand hou.

mariska666
Berichten: 231
Lid geworden op: 25 jan 2007 07:41

Re: Kennen jullie dit kennel

Ongelezen bericht door mariska666 »

Ik heb die aflevering niet gezien gelukkig, en ik ben het ook helemaal met je eens dat dit niet mag gebeuren. En zulk soort fokkers moeten ook gestopt worden. Wat ik me eigen afvraag is: Er bestaat toch wel iets die hierop controleerd en alles in beslag neemt. Of controleren ze hier alleen op honden die op een pitbull lijken? Er moet toch een manier zijn om deze praktijken uit te roeien.

anita25
Berichten: 33
Lid geworden op: 07 mar 2007 11:39

Re: Kennen jullie dit kennel

Ongelezen bericht door anita25 »

Ik vindt het heel dom dat mensen een pup kopen bij deze kennel, zo houden jullie de broodfok in stand :evil:

Julael
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 feb 2007 20:26

Re: Kennen jullie dit kennel

Ongelezen bericht door Julael »

Wij zijn ook op zoek naar een pup en kwamen ook bij g van gils uit.
Om ik zag dat ze zoveel verschillende honden hadden en ook heel veel kruizingen hebben ben ik verder gaan zoeken op internet.
Ik kwam het volgende tegen:
http://www.opgelicht.net/viewtopic.php? ... 4b25746f28

mooi niet dat ik daar dus een hondje ga kopen.
er staat een positieve ervaring tussen, maar die hond is pas 7 mnd.
Ben benieuwd wanneer zij op hun verhaal terug komen.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Kennen jullie dit kennel

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Quote: Elke fokker doet het toch om geld!! Quote.

Niet generaliseren!
Immers, er zijn fokkers die het wel goed MOETEN doen; fokkers van Whippets!
Nee, een whippet is nooit een modehond geworden en dat terwijl juist whippets juist die fouten missen die hier zo vaak beschreven zijn.
Worden (mode)honden, als het goed is tenminste, gefokt op schoonheid vlgs de raskenmerken, een whippet wordt gefokt op snelheid en daarbij worden fokfouten op de renbaan genadeloos gezien.

Bovendien is door het feit dat deze honden elkaar op de renbaan niet mogen storen/hinderen er een ras ontstaan dat uiterst sociaal met zijn soortgenoten om gaat.
Agressie kom je dan ook nauwelijks tegen, zelfs niet bij de grote internationale wedstrijden.
Trouwens, de whippet is oorspronkelijk gefokt als konijnenjager voor de kleine man; mijnwerkers uit het Walesgebied waar de hond, door de kleine woningen ook de huisgenoot moest zijn, slapend bij de baas of kinderen.
Kortom, ook een ideale en rustige huisgenoot die pas buiten in het vrije veld of renbaan zal willen laten zien wat hij/zij kan.
Wie dan ook denkt aan een whippetpup zal daarvoor eerst eens kennis moeten maken met zo'n renclub omdat men pas daar de mogelijkheden krijgt te horen wat de mogelijkheden zijn tot aanschaf van een whippetpup.
Bovendien zijn dit soort renhonden sowieso geregistreerd bij de Raad van Beheer (Emmalaan 16-18/1075 AV-faxnr:020 6710846) voor iedereen die serieus een rashond wil aanschaffen!
Geef een NHSBnr op en ouders,grootouders en overgrootouders van de desbetreffende hond(en).

Grootvader

Julael
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 feb 2007 20:26

Re: Kennen jullie dit kennel

Ongelezen bericht door Julael »

Hoi Inge b
Ik kwam ook een site tegen genaamd my little one.
Ziet er goed uit houden alleen chihuahua's.
Weet jij meer over deze zaak bij google kan ik geen negatieve meldingen vinden.
Mij maakt niet uit wat een hondje kost wil alleen een gezond hondje, maar durf door al die broodfokkers haast er geen een meer te kopen.
Bang dat ik een mis koop doe en met kleine kinderen kun je dat gewoon niet doen. Die gaan zich ook hecten aan zo'n beesje.

Of weet jij iemand die echt te vertrouwen is.

linda1985
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jan 2008 21:55

Re: Kennen jullie dit kennel

Ongelezen bericht door linda1985 »

ik snap echt niet dat er mensen zijn die daar een hond kopen, natuurlijk ziet alles er netjes uit, maar je wil niet weten wat er achter de schermen gebeurd, ik kan het weten ik ken een paar mensen die daar stage gelopen hebben ze hebben weet ik hoe veel honden met pups die nooit buiten komen en daglicht Zien. krijgen een vies prutjes te eten ed. natuurlijk zeggen hun dat ze lekker buiten spelen ed maar ze liegen echt alles aan elkaar. en al koop je daar bv een beagle voor de helft van het geld zonder stamboom, mensen die goed fokken fokken op uiterlijk karater en gezondheid, geloof me dat doen ze daar echt niet. ze krijgen elk half jaar een nest pups, en echt niet zoals hun zeggen maar 1keer per jaar. Deze fokker en nog een hoop meer moesten opgesloten worden het is echt dierenmishandeling daar!!

Linda1008
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 mei 2008 13:44

Re: Kennen jullie dit kennel

Ongelezen bericht door Linda1008 »

Nou nou wat een oordelen van mensen die er nog nooit zijn geweest zeg!!! :evil: Typisch geval van elkaar naar de mond praten.

Wij hebben onze beagle Spike daar 11 jaar geleden gehaald. Hij is zo gezond als wat en zo blij als een gup. De mensen waren hartstikke aardig en heel lief voor de dieren en het was er kei netjes.

Ellyke
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 mei 2008 17:53

Re: Kennen jullie dit kennel

Ongelezen bericht door Ellyke »

Over 6 weken ga ik een puppy kopen en ik ben al maanden het hele internet aan het rondneuzen, alles aan het lezen enzo. Maar ik weet echt niet meer waar ik mn pup moet halen...

-Een kennel kan fout zijn, je weet niet wat er achter de schermen gebeurd
-Via marktplaats ed kan fout zijn, want je weet niet of het een broodfokker is
-Bij iemand van een nestje thuis kan fout zijn, want je weet niet wat hij in zn schuur heeft zitten

WAAR MOET IK HEM DAN HALEN??????????????????

Ik weet het niet meer. Ik ben gisteren toevallig bij van Gils wezen kijken en ik heb er geen kwaad woord over... Maar goed, ik weet inderdaad weer niet wat er achter de schermen gebeurd...

HELP!!!

Gesloten