LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kennen jullie dit kennel

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
petty1950
Berichten: 312
Lid geworden op: 19 jun 2006 01:01

Re: Kennen jullie dit kennel

Ongelezen bericht door petty1950 »

Als jij terwijl je beter weten zou kunnen weten (staat nl niet ''zomaar'' in dit consumentenforum) toch ,n pup haalt bij zo,n kennel ben je in mijn ogen medeschuldig aan ,n hoop dierenleed en mag je jezelf geen dierenvriend noemen :roll:

In het belang van die komende pup wel nog ,n advies aan jou.
Kies het ras uit dat je graag wil en het beste bij jouw situatie past en sluit je dan aan bij het forum dat bij dat ras hoort voor gerichtere informatie over waar je een pup op een verantwoorde manier kunt kopen.
Ik zit zelf op ,n Duitse Herder forum maar ik begrijp dat jij niet naar een DH op zoek bent maar naar een kleinere hond.

beaglebeau
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mei 2008 22:21

Re: Kennen jullie dit kennel

Ongelezen bericht door beaglebeau »

Kijk eens op het forum www.beagleboard.nl
Als je daar het verhaal over Van gils hebt gelezen + de reacties dan koop je daar geen Beagle of een andere hond. Veelal zijn de ouders van pups daar niet aanwezig en hebben ze meerder nesten van allerlei rassen

jamez
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jun 2008 12:05

Re: Kennen jullie dit kennel

Ongelezen bericht door jamez »

kijk idd maar eens op www.beagleboard.nl
Doe daar maar eens een zoekopdracht naar van gils.. je schrikt je rot..

Je kan daar trouwens wel HEEL veel informatie vinden ..

Succes..

Hondenliefhebber
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jun 2008 09:34

Re: Kennen jullie dit kennel

Ongelezen bericht door Hondenliefhebber »

Een puppy-site waar zo'n enorm aantal pups wordt aangeboden, is inderdaad absoluut niet in orde. Hier wordt duidelijk massaal gefokt. Hoe grootschaliger de fokker, hoe slechter de kwaliteit. Dit is echt waar. Moederhonden worden inderdaad uitgewoond, doordat ze veel te vaak pups hebben. En doordat er met zo min mogelijk ouderdieren wordt gefokt, ontstaat er inteelt. Ze fokken dus met moeder, broertjes, zusjes, enz. Zo ontstaan op de lange duur allerlei bouwfoutjes, slechthorende hondjes, erfelijke hartafwijkingen, enz.

Hondenliefhebber
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jun 2008 09:34

Re: Kennen jullie dit kennel

Ongelezen bericht door Hondenliefhebber »

En nog iets over beagles: ze zien er schattig uit, zijn ook erg lief, maar bij de aanschaf van een hond moet je altijd bedenken waar zo'n ras oorspronkelijk voor gefokt is. Zo is een ras dat is gefokt om ratten te vangen erf fel. Een hond die is gefokt om huis en haard te bewaken, zal niet zo makkelijk allerlei vriendjes van je kinderen accepteren (zo'n hond houdt niet van te veel aanloop). De BEAGLE is dus gefokt om in meutes te jagen en daarbij veel lawaai te maken. Gevolg: de beagle wordt gek als hij alleen (thuis) wordt gelaten, want hij is een meutehond. Daarbij laat hij zich goed horen, o.a. door zijn 'jachtroep' (een flinke huil). Erg komisch buiten tijdens de wandeling, maar minder leuk voor de buren als je zelf een dag naar je werk bent. Vraag een keer aan een beagle-eigenaar of die dit met zijn beagle kan demonstreren. Je weet echt niet wat je hoort. En bel een asiel om te vragen of een beagle een goede keus is. Zij zullen je melden dat beagles heel vaak worden afgestaan, omdat ze absoluut niet alleen kunnen zijn.

Beagle Ringo
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 jun 2008 21:48

Re: Kennen jullie dit kennel

Ongelezen bericht door Beagle Ringo »

beste hondenliefhebber,



U heeft gelijk dat een beagle een meute hond is, maar wat een onzin die laatst zin "Zij zullen je melden dat beagles heel vaak worden afgestaan, omdat ze absoluut niet alleen kunnen zijn." Beagles kunnen best alleen thuis zijn, maar net zoals met andere rassen zul je dat je hond moeten leren, de enige reden dat beagles worden afgestaan aan asiels, is omdat mensen zich niet verdiepen in de karakter eigenschappen van een hond (maakt niet uit welk ras) mensen denken vaak wat een lief/mooi/grappig koppie zit er op en schaffen dan een hond aan zonder na te denken hoe de hond is, een beagle is ook niet eigenwijs, een beagle is zelfstandig en niet slaafs. en zo kan ik nog wat vooroordelen de grond in boren, en als echte beagle fan kan ik zeggen, nooit meer een andere ras te willen dan een beagle, omdat ze lief, grappig (zijn af en toe net clownen), en eigenzinnig zijn.

voor wie nog info zoekt over de beagle en eerlijke antwoorden wil kom dan ook eens kijken op www.beaglebendeforum.nl ook voor herplaatsbeagles.

Ben zelf trouwens een keer onverwachts bij van Gils geweest, gewoon om te kijken hoe het daar is vanwege alle wilde verhalen die via via de ronde doen, we zijn hartelijk ontvangen hebben in verschillende ruimtes mogen kijken, en moet zeggen dat de moeder honden er goed uitzagen (in tegen stelling van wat ik had verwacht ik verwachte namelijk uitgemergelde honden die nauwelijks op de poten konden staan) de ouder honden waren ook allemaal vriendelijk en wilde allemaal wel een knuffel (dus niks geen angstige honden tegen over vreemde mensen) de hokken zagen er schoon uit en de honden kregen gewoon goede brokken te eten (wat ik ook wel begrijp want als je slecht eten geeft aan de moeder hond is de productie ook niet hoog)

en ja het is een echt boerenbedrijf van Gils houd honden om geld te verdienen, net zoals ze ook varkens (geloof ik) houden op de boerderij, voor hun is het gewoon een bedrijf, maar dat betekend niet dat ze heel slecht met hun honden omgaan want als ze dat zouden doen zouden ze ook niks kunnen verkopen.

Ik zelf zou er nooit een pup kopen, maar dat zal ik ook niet bij een stamboom fokker doen, want daar wordt ook heel wat afgerommeld.
en een stamboom geeft geen garantie op gezondheid, maar een stamboom verteld je alleen maar waar je hond van afstamt dus wie de ouders en voorouders zijn en wat ik daar soms voor inteelt in zie vind ik ook niet normaal.

nee geef mij maar een hond uit een gelegenheids nestje waar de honden lekker zijn vertroedeld en binnen in de huiskamer opgroeien.
oh ja ik kijk regelmatig op www.dierenasiels.com en valt best mee met de beagles als ik het vergelijk met labradors.

EvaH
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 jul 2008 15:54

Re: Kennen jullie dit kennel

Ongelezen bericht door EvaH »

Mijn schoonouders hebben ook een beagle, ontzettent leuke, lieve hond, maar een beagle is niet voor iedereen weggelegt! Geldt trouwens voor meerdere rassen. Te vaak nemen mensen een hond zonder er goed van te voren over na te denken en een ras te zoeken dat qua karakter bij ze past. Nee, het moet vaak een populair ras zijn, met alle gebreken erbij. Want dat krijg je als een ras populair is. er wordt veel gefokt en slecht gekeken naar erfelijke gebreken en het voorkomen ervan door strenge selectie. Elke keer dat ik op marktplaats kijk schieten de tranen in m'n ogen. Honden van een paar maanden oud, of van hele hoge leeftijd die niet meer gewenst zijn, geen tijd (bedenk dat van te voren!) of er komt een kind (gaat vaak prima samen). DENK NA VOOR JE WAT KOOP IN HET BELANG VAN HET DIER! Zeker rashonden, ga naar Raad van beheer, vraag fokkers op, ga bij meer dan 1 fokker kijken, laat je goed voorlichten door bijv. dierenarts. De bedragen voor rashonden zijn vaak hoog dat klopt, maar een goede fokker maakt niet veel winst hoor. Kijk maar eens wat de verzorging, onderzoeken, eten, ontwormen, ontvlooien enz, enz. kosten. De belangrijkste reden voor alle problemen in de dierenhandel zijn. dat mensen zich slecht laten voorlichten en er geen moeite voor nemen en met name het IMPULSIEF handelen van mensen, de dieren zijn daar uiteindelijk de dupe van!

bianka
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 sep 2008 16:12

Re: Kennen jullie dit kennel

Ongelezen bericht door bianka »

Wij zijn er vandaag geweest maar het ziet er keurig schoon uit, en ook de dieren zien er goed verzorgd uit.
het is wel een bedrijf die het doet voor het geld qua hoeveelheid honden maar ieder zijn werk. :)
Mijn indruk is heel goed ook qua contact
Volgende week zaterdag 13 september gaan we onze pup halen.

veertjuh
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 sep 2008 19:18

Re: Kennen jullie dit kennel

Ongelezen bericht door veertjuh »

beste allemaal,

ik wil even zeggen dat G. van Gils ABSOLUUT geen broodfokkers zijn. het zijn juist Hele nette mensen, met heel veel liefde voor dieren!!! daarbij zijn alle honden daar goed verzorgt, ook de reuen!! krijgen ze allemaal goed en genoeg voer, en deze mensen hebben er echt verstand van :!:

veertjuh

linda1985
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jan 2008 21:55

Re: Kennen jullie dit kennel

Ongelezen bericht door linda1985 »

Ja en daarom hebben ze zeker 150 fokteven liggen, en ja ik heb dit van iemand die er heeft gewerkt, nee dan ben je geen broodfokker wil je zeggen?????????????????????? :shock:

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Kennen jullie dit kennel

Ongelezen bericht door TdeHond »

* Beagle
* Boomer
* Cairn Terrier
* Chow chow
* Engelse Cocker Spaniel
* Kruising
* Langharige dwergteckel
* Maltezer
* Shih Tzu
* Tibetaanse Terrier
* Yorkshire Terrier
Dit kan niet anders als een broodfokker zijn!

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Kennen jullie dit kennel

Ongelezen bericht door TdeHond »

Aanvulling
Klik eens op zijn site op Boomer en sta versteld van alle kruisingen die als "Boomer" verkocht worden, welke daarbij niet eens lijken op het hondje Boomer uit de film.
Als u daarnaast nog eens klikt op de kruisingen. Sta versteld van het aantal kruisingen wat hij heeft.

Als hier geen sprake is van een broodfokker...

mcg
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 okt 2008 22:18

Re: Kennen jullie dit kennel

Ongelezen bericht door mcg »

gelukkig dat er toch mensen voor deze broodfokkers vallen want ja hoe je het ook went of keert de dupe zijn die beestjes( en die kunnen er niks aan doen) en vaak komen de honden van de superfokkers wel aan een goed thuis(vaak staan er al wachtlijsten voor ) en elke ziel die van die broodfokkers goed terecht komt heeft dan maar mazzel zullen we zeggen?

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Kennen jullie dit kennel

Ongelezen bericht door TdeHond »

Elke aankoop bij een broodfokker houdt de broodfok in stand. Jammer voor teven die elk half jaar een nest krijgen, jammer voor de pups die geboren worden.

Als niemand ( illusie) daar meer koopt houdt de broodfok op. Dat zou nog eens mazzel zijn.
Laatst gewijzigd door TdeHond op 12 okt 2008 07:45, 1 keer totaal gewijzigd.

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: Kennen jullie dit kennel

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Elke fokker doet het voor het geld en nergens anders om, dat ten eerste, ten tweede de meest belachelijke figuren zijn zij die een [ras]pup bestellen waarvan de moeder nog geboren moet worden. Echt waar zulke types bestaan, nou geef mij dan maar dat bastaard hondje dat gemiddeld wel 16-18 jaar wordt en die rashond mag blij zijn met 10-12 jaar gemiddeld dus waar l ullen we over :shock: :shock:

Overigens hebben wij behalve een bastaardje ook een ras boxer en ik ben op beide even "gek".

Soraya
Berichten: 501
Lid geworden op: 08 feb 2006 15:04

Re: Kennen jullie dit kennel

Ongelezen bericht door Soraya »

Hallo Reintje, ik moet toch even van mijn hart dat je erg generaliserend bezig bent.
Ik ben ook fokster, van katten, en ik heb door deze hobby nog geen enkele euro verdient..... Heel serieus. Ik mag blij zijn als ik het een beetje gelijk kan spelen, zodat ik het geld van alle testen, dekgeld, chippen en entingen een beetje terug heb. (Stambomen noem ik niet eens meer, want dat is maar een heel klein bedrag)
Ook merk ik dat het niet meer zo is dat een rashond "zwakker" is dan een rasloze hond. Dit zal mogelijk in de komende jaren zelfs juist andersom gaan worden: alle mensen die geld in het fokken denken te zien, en mixjes gaan doen met andere rassen. Testen, daar doen ze niet aan, dus erfelijke aandoeningen zullen alleen maar meer kans gaan krijgen. En dit geld voor dieren met stamboom (waar de kopers stiekem mee fokken) als voor willekeurige nestjes. Ook bij de dieren die zichtbaar niks onder de leden hebben. Immers het dier ziet er toch gezond uit???

Safetyman
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 okt 2008 10:29

Re: Kennen jullie dit kennel

Ongelezen bericht door Safetyman »

Met betrekking tot het onderwerp Beagles het volgende:
Wij hebben 2 stamboom Beagles van fokker In 't Veld (Haaren, NB).
Een teefje uit hun eerste nest (12 jaar geleden) en uit een uit een later nest (10 jaar geleden). Sindsdien komen wij daar met enige regelmaat, omdat zij ook een zeer goed logeeradres zijn (bijv. vakantie). Deze mensen zijn al 12 1/2 jaar liefdevol met hun passie en beroep bezig.
Stamboomhonden worden zeer zorgvuldig gekruist om de beste honden (ook qua gezondheid) te krijgen. Er zijn derhalve ook maar enkele Beagle nestjes per jaar! Het is dan ook niet vreemd dat mensen vanuit heel het land naar Haaren komen. Gezien hun passie hebben zij (ik meen vorig jaar) een flink aantal ex-laboratorium Beagles liefdevol opgevangen. Dit stond zelfs met foto en al in de landelijke media.
Voor het geval er meerdere hondenrassen (of katten/poezen) in een gezin aanwezig zijn: ook daarvoor kunt u bij hen terecht. Ter info: wij hebben destijds 1250 gulden per Beagle betaald. Nooit spijt van gehad.
Ik verwijs tenslotte naar de website www.in-t-veld.nl

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Kennen jullie dit kennel

Ongelezen bericht door TdeHond »

Mijn oudste rashond is nu 15 jaar en 5 maanden oud. Ze is nog speels.
Ik heb nog contact met haar fokker. Het zelfde geldt voor de fokker van mijn jonge hond, nu ruim 6 jaar oud. Deze hond is gratis opgevangen gedurende een maand omdat ik wat gebroken had. Ze hadden het oudje ook willen opvangen als dat nodig geweest was!

Fijn dat u ook goede ervaringen heeft met de fokker van uw honden.

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: Kennen jullie dit kennel

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Van welk ras is de hond die 15 jaar en 5 maanden is ?

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Kennen jullie dit kennel

Ongelezen bericht door TdeHond »

Shetland Sheepdog.

Gesloten