LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kitten gereserveerd bij een cattery

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
juffrouw minousche
Berichten: 50
Lid geworden op: 28 jan 2006 21:57

Re: kitten gereserveerd bij een cattery

Ongelezen bericht door juffrouw minousche »

Als je als koper/verkoper nl geen rechten en plichten zou hebben zou de koopovereenkomst die de cattery's handteren nl ook overbodig zijn!!

just the cook
Berichten: 247
Lid geworden op: 14 nov 2005 20:23

Re: kitten gereserveerd bij een cattery

Ongelezen bericht door just the cook »

Ik heb al eerdere berichten van jou gelezen marianna en ik weet dat jij denkt dat je het altijd beter weet als de anderen
Nou, zo lopen er nog veeeeeeeeeeeeeeel meer hier rond :lol: .
Maar ik moet wel even vermelden dat ik het heel handig vind dat iemand zoals Marianna heel veel verstand heeft van het wel en wee van kittens en de cattery.
Je doet er goed aan zelf actie te ondernemen en ik hoop dat je nog eens laat horen wat het vervolg is.

juffrouw minousche
Berichten: 50
Lid geworden op: 28 jan 2006 21:57

Re: kitten gereserveerd bij een cattery

Ongelezen bericht door juffrouw minousche »

Helaas heeft ze dus niet zoveel verstand van cattery's omdat er als er geen rechten en plichten zouden bestaan voor kitten kopers/verkopers er dus ook nooit sprake zou zijn van een koopovereenkomst.Ik heb als britse korthaar kitten koper(mjin eerdere kitten)een contract moeten tekenen.Als je dus geen rechten en plichten zou hebben zou dat betekenen dat ik mij hieraan niet hoef te houden!Ook de fokker zou zich dan niet aan de gestelde eisen van de kitten in het contract hoeven te houden!!Dat zou natuurlijk een beetje raar zijn.Iedere koper/verkoper heeft rechten en plichten of het nou om een kitten of een wasmachine gaat.Een overeenkomst is er een in beide gevallen en hieraan kleven dan ook rechten en plichten.
In mijn contract staat bijv dat als het kitten voor het eerste levensjaar een erfelijke aandoening krijg ik bjiv mijn aankoopbedrag retour krijg of een ander kitten.Er staat ook in dat er als er iets gebeurt met de kitten wat voor de fokker belangrijk is om te weten ik haar dat moet melden.Ik mag ook mijn kitten niet doorverkopen.Wil/kan ik niet meer voor haar zorgen dan moet ik de fokker als eerste de gelegenheid geven haar terug te nemen.Als Marianna gelijk heeft dan zou ik mij hier dus niet aan hoeven te houden en de fokker al evenmin.Dat bestaat dus niet.

Marianna
Berichten: 410
Lid geworden op: 24 mei 2005 18:19

Re: kitten gereserveerd bij een cattery

Ongelezen bericht door Marianna »

Als je als koper/verkoper nl geen rechten en plichten zou hebben zou de koopovereenkomst die de cattery's handteren nl ook overbodig zijn!!
Die zijn ook overbodig want op een uitzondering na zijn ze niet rechtsgeldig.

Ik heb wel degelijk recht.Zoals je had kunnen lezen was de reden van het niet op tijd laten enten dat ze geen tijd hadden omdat ze zelf naar de tandarts moest.Dus geen overmacht.Je kan nl ook iemand anders de kittens laten enten.

Jij haalt aan dat ze heeft verteld in de mail vorige week ook al iedere dag bij de tandarts te zijn geweest....

Wat een domme gedachter iemand anders de kittens laten enten.... Alleen als ik op sterven na door ben, mag een ander met een van MIJN dieren naar een dierenarts en dan nog uitsluitend als er medische noodzaak is, enten en dergelijke kunnen en moeten wachten tot ik zelf in staat ben het dier te begeleiden...
Maar ach jij hebt die band niet met de dieren en zult dus ook geen begrip kunnen opbrengen dat het voor de dieren al een enorme stress toestand is en dat katten bijzonder slecht tegen stress kunnen. Wanneer de bekende mens mee gaat dan wordt de stress niet onnodig vergroot. Jij hebt liever dat de kittens bijvoorbeeld door de extra stress FIP ontwikkelen en allemaal ten dode opgeschreven zullen zijn dan een beetje menselijk te zijn en een beetje begrip op te brengen, want jij hebt een planning waar onder geen enkele voorwaarde van mag worden afgeweken.
De britse korthaar wordt met 8 en 12 weken geent.Daarna blijft hij/zij nog een paar dagen bij de fokker om te kijken of er geen entreactie komt.Zo net dan mag hij/zij verhuizen.
Goh dan bedoel jij iets anders met Britse Korthaar als ik... Ik bedoel er een kattenras mee en de dierenartsen die ik ken en die ik consulteer zullen geen enkel kitten, zelfs niet van een straatkat enten als het diertje jonger dan negen weken is...
Oh ja dom van mij.... jij maakt de regels en de entprotocollen worden aangepast aan jouw eisen.

Aiaiai als er een entreactie zou komen dan hang je helemaal in de gordijnen.... Nou bereid je maar voor Limping Syndrome steekt de kop weer op..... die entreactie maakt dat de kittens eerst volledig moeten genezen en pas 2 tot 3 weken na volledige gezond verklaring de twee enting mogen ontvangen.

Weer dom van mij, jij accepteert geen vertraging en dus ook geen entreactie...
Dit kitten zou 4 weken samen met zijn nieuwe baasje kunnen wennen aan de nieuwe omgeving en de andere dieren.Ik heb meerdere kittens gehad dus ga mij niet vertellen wat goed is voro kittens.
Het kitten staat door de verhuizing bloot aan enorme stress en krijgt na vier weken bij jouw dus als toetje weer een overdaad aan stress te verwerken. Wanneer je werkelijk zo met het diertje begaan zou zijn dan probeerde je iets te regelen met de fokker dat het pas na jouw vakantie verhuisd en maakte je niet zoveer drukte over een paar weken later . De raskatten die ik heb waren allemaal minimaal 15 weken voor ze hier kwamen wonen omdat de fokkers pas zoals het nieuwe protocol voorschrijft met 12 weken de eerste enting geven en de herhaling 3 weken later.
Dat latere enten is voor het welzijn van de kittens, er zijn minder entreacties en de maternale bescherming kan de enting niet meer tegenwerken wat bij 9 weken nog wel regelmatig gebeurt waardoor kittens geen goed bescherming hebben tot ze de eerste volwassen enting hebben gehad.
Dit ter info voor mensen die niet na het hebben van enkele eerdere kittens denken er alles van te weten.
Ik heb al eerdere berichten van jou gelezen marianna en ik weet dat jij denkt dat je het altijd beter weet als de anderen.
Ik weet er zo weinig van dat dierenartsen contact met mij opnemen bij moeilijke en onverklaarbare gevallen... Maar natuurlijk kan mijn kennis van zaken niet tippen aan jouw alwetendheid.

Ik heb nl al contact gehad met een advo ... oepassing.

Maar natuurlijk doet een advocaat zonder de zaak verder te bestuderen zo'n uitspraak en moet je daarom tot maandag wachten om bij de rechtsbijstand te gaan horen of die iets voor je kunnen/willen betekenen. Kijk eens in de polisvoorwaarden naar de minimale schade die je zou moeten lijden voor de rechtsbijstand ook daadwerkelijk in actie komt en weet dat wie eist ook zal moeten bewijzen.

juffrouw minousche
Berichten: 50
Lid geworden op: 28 jan 2006 21:57

Re: kitten gereserveerd bij een cattery

Ongelezen bericht door juffrouw minousche »

De minimale schade is in dit geval al zo'n 400 euro.Ik heb ze al mijn kosten aangezegd die ik heb gemaakt en nog moet maken.Ik heb 5 vrije dagen waar ik niets aan heb genomen.Die zullen ze ook moeten vergoeden.

De advocaat heeft wel degelijk de zaak bestudeerd.Hij heeft de advertentie,de mails gelezen en kwam toen tot een eenduidige conclusie dat de fokker nalatig is geweest in zijn handelen.

De fokker had vanaf het begin aan moeten geven dat de kitten maar 1 enting zou krijgen dan was er nu geen probleem,want dan was ik niet met hun in zee gegaan.Zou wat zjin,je bestelt een zwart kitten en krijgt dan een grijze!Is precies hetzelfde!!Wordt er ook niet aan de afspraken gehouden.Ook hadden ze eerder kunnen melden dat de kitten nog geen enting had gehad.niet 2/3 dagen voordat hij zou gaan verhuizen.dat is pas stress.net ingeent en dan al verhuizen!!Dus kom dan niet dat een kitten na 4 weken niet 8 dagen met voer en bezoek van de buuf alleen thuis zou kunnen blijven.Ik vind een kitten van 13 weken oud genoeg.Wat jij vind/wilt moet jij weten.het gaat hier niet om jou,maar om mij.Jij hebt niet dit kitten gereserveert,maar ik.Dus gaan we ook uit van mijn eisen(vooraf afgesproken)en niet die van jou.Misschien voor jou moeilijk te begrijpen,maar de wereld draait niet om JOU MARRIANNA.

Maar ik begrijp wel waarom jij probeert de mensen hier te vertellen dat ze geen rechten en plichten hebben...als je zelf een fokker bent dan wil je niet dat bekent wordt dat de koper wel degelijk rechten heeft!!!Dat zou voor een fokker misschien weleens verkeerd kunnen uitpakken!!!

Ik weet nu via deze advocaat dat ik een winnende zaak heb,de brief is dus al verstuurd.En de uitkomst zal ik hier publiceren zodat andere kopers of potiotiele kopers hier ook iets mee kunnen in de toekomst.

Marianna
Berichten: 410
Lid geworden op: 24 mei 2005 18:19

Re: kitten gereserveerd bij een cattery

Ongelezen bericht door Marianna »

Helaas heeft ze dus niet zoveel verstand van cattery's omdat er als er geen rechten en plichten zouden bestaan voor kitten kopers/verkopers er dus ook nooit sprake zou zijn van een koopovereenkomst.Ik heb als britse korthaar kitten koper(mjin eerdere kitten)een contract moeten tekenen.Als je dus geen rechten en plichten zou hebben zou dat betekenen dat ik mij hieraan niet hoef te houden!Ook de fokker zou zich dan niet aan de gestelde eisen van de kitten in het contract hoeven te houden!!Dat zou natuurlijk een beetje raar zijn.Iedere koper/verkoper heeft rechten en plichten of het nou om een kitten of een wasmachine gaat.Een overeenkomst is er een in beide gevallen en hieraan kleven dan ook rechten en plichten.
De rechten en plichten zijn in het burgerlijk wetboek 7 geregeld, addertje onder het gras is dat de meeste fokkers geen zakelijke partij zijn.
Koopovereenkomste worden meestal zo opgesteld dat de fokker veel rechten heeft en de koper plichten, hier ontbreekt redelijkheid en bllikheid en bij een gerechtelijke procedure zal de wet altijd prevaleren, waardoor punten uit de overeenkomst ongeldig worden. Een ongeldig punt maakt het hele contract ongeldig.
In veel contracten staat dat de koper het kitten/pup niet mag verkopen... kan de verkoper niet eisen want door geld voor het dier aan te nemen doet de verkoper afstand van het recht op het product.

Er wordt vaak een termijn aangehouden waarbinnen de koper met het diertje bij de eigen dierenarts moet zijn geweest om ziekten en gebreken uit te sluiten... de wet is duidelijk, de eerste zes maanden zal de verkoper fouten van de koper moeten aantonen en heeft de koper geen bewijsplicht.

Fokverboden... Kan een verkoper van een wasmachine verbieden werkkleding in de machine te wassen? Kan de verkoper van een DVD/video player verbieden om tekenfilms af te spelen? Heeft de verkoper van een auto recht de koper te verbieden op landwegen te rijden?

Zomaar enkele punten waardoor de waarde van zo'n overeenkomst nihil is.

Er zijn plichten en rechten maar die staan in het BW 7
In mijn contract staat bijv dat als het kitten voor het eerste levensjaar een erfelijke aandoening krijg ik bjiv mijn aankoopbedrag retour krijg of een ander kitten.Er staat ook in dat er als er iets gebeurt met de kitten wat voor de fokker belangrijk is om te weten ik haar dat moet melden.Ik mag ook mijn kitten niet doorverkopen.Wil/kan ik niet meer voor haar zorgen dan moet ik de fokker als eerste de gelegenheid geven haar terug te nemen.Als Marianna gelijk heeft dan zou ik mij hier dus niet aan hoeven te houden en de fokker al evenmin.Dat bestaat dus niet.
De verkoper dient zich aan de wettelijke voorschriften te houden, maar mag extra garantie aanbieden. Een half jaar is de wettelijke termijn, maar als na twee jaar jouw britje HCM zou blijken te hebben dan heb je ook nog rechten volgens de wet. De koper zal dan moeten aantonen dat de verkoper niet alles heeft gedaan om de aandoening te voorkomen en met lijnen te hebben gefokt waarvan bekend was dat daar HCM in voorkwam.
Wettelijk heb je dus het eerste half jaar alle recht zonder bewijs te moeten leveren, de verkoper moet bewijzen geen schuld te hebben, na dat half jaar moet de koper bewijzen leveren.

Drie jaar geleden kocht ik mijn eerste raskatten, omdat de stamboom niet geleverd werd heb ik een gerechtelijke procedure aangespannen, tot die tijd dacht ik ook dat een contract altijd bindend was...

juffrouw minousche
Berichten: 50
Lid geworden op: 28 jan 2006 21:57

Re: kitten gereserveerd bij een cattery

Ongelezen bericht door juffrouw minousche »

Marianna


Geplaatst op 30 Jan 2006 21:01 door Marianna


--------------------------------------------------------------------------------

Wettelijk is bepaald dat op ieder product een garantie van 6 maanden zit. Een dier is voor de wet een product.

Door jurisprudentie (eerdere uitspraken) is vast komen te liggen dat indien een dier iets mankeert en aantoonbaar is dat de fokker of (vermeerderaars als Kitt) niet alles wat in de mogelijkheden lag heeft gedaan de ziekte te voorkomen, aansprakelijk zal zijn voor ALLE kosten die voortvloeien uit de behandeling van de erfelijke afwijking.


Het eerste halfjaar is bij mij nog niet eens ingegaan.Dus geld ook voor dit voor de wet dat het hier om een product gaat.Dus geld een overeenkomst die is aangegaan als bindend.Want eht is dus een product!!En alle items in de overeenkomst moeten dus zijn/worden nageleefd door beide partijen mits door beide partijen in overeenstemming iets anders wordt besloten

Marianna
Berichten: 410
Lid geworden op: 24 mei 2005 18:19

Re: kitten gereserveerd bij een cattery

Ongelezen bericht door Marianna »

Je vergist je, ik heb nog nooit een nestje gefokt al heb ik wel poezen waarmee ik mag fokken.

Zoals ik al zei, in een zaak waarin JIJ eist zul je met keiharde bewijzen moeten komen... Wanneer de fokker zou verweren met de kittens waren aan de diarree en daarom moest de enting worden uitgesteld zul jij moeten bewijzen dat de kittens wel volkomen gezond waren en dus op tijd de vaccinatie hadden mogen ontvangen. Wanneer het verweer van de fokker is dat er even geen geld was en het daarom is uitgesteld dan heb je gewonnen. 400 euro is boven de minimale grens van de meeste rechtsbijstandverzekeringen, en daardoor kan je inderdaad recht op een advocaat hebben. Wanneer een zaak wordt aangespannen zal door de rechtbank worden bekeken of deze doorgang zal hebben en een datum worden geprikt wanneer de tegenpartij verweer moet doen. de tegenpartij kan uitstel vragen, dat wordt altijd gegeven en dan schuift alles een maand op. Na het verweer van de tegenpartij gaat er weer ongeveer een maand overheen en dan moet jij reactie (meestal schriftelijk) op het verweer moeten doen. Als de zaak siimpel is kan de rechter meteen uitspraak doen, maar ook nog bemiddeling opdragen. Wanneer de bemiddeling niet lukt dan komt er een uitspraak waartegen binnen drie maanden hoger beroep kan worden aangetekend.

De zaak die ik heb gevoerd is mei 2004 aangespannen en de uitspraak was 3 november 2004.

juffrouw minousche
Berichten: 50
Lid geworden op: 28 jan 2006 21:57

Re: kitten gereserveerd bij een cattery

Ongelezen bericht door juffrouw minousche »

Ik heb in de mail staan dat het niet uitkwam om naar de dierenarts te gana omdat ze zelf 2 weken lang elke dag bij de tandarts heeft gezeten.Ze geeft dus schriftelijk toe dat het niet komt omdat de kittens niet lekker waren,maar omdat ze geen tijd had.Een dierenarts kan de gehele dag enten.Ook in de avonduren of op afspraak.Er zou dus altijd wel een mogelijkheid geweest zijn om dit op tijd te laten doen(zelf)Een behandeling bji een tandarts duurt geen 24 uur per dag lijkt mij.Lijkt mij voldoende hard bewijsmateriaal.Had ze mij dit telefonisch medegedeeld was het een ander verhaal geweest,want dan was het haar verhaal tegen dat van mij.

En ik heb de tijd om te wachten op een uitspraak.Het zal haar alleen meer kosten alsdat ze mij de aanbetaling terug zou geven.jammer dat ze dat zelf niet in ziet.Ik heb ook de aanbetaling aangetekend moeten opsturen aan haar,omdat ze het niet gestort wou hebben op haar rekening(dus ook 6,75)was ook al een vreemd verhaal.Ze wilde wel een aanbetaling(kreeg ik pas te horen tijdens mijn bezoek en had niets meegenomen)maar wilde dit niet overgemaakt hebben.

Marianna
Berichten: 410
Lid geworden op: 24 mei 2005 18:19

Re: kitten gereserveerd bij een cattery

Ongelezen bericht door Marianna »

Het eerste halfjaar is bij mij nog niet eens ingegaan.Dus geld ook voor dit voor de wet dat het hier om een product gaat.Dus geld een overeenkomst die is aangegaan als bindend.Want eht is dus een product!!En alle items in de overeenkomst moeten dus zijn/worden nageleefd door beide partijen mits door beide partijen in overeenstemming iets anders wordt besloten
Jij hebt een mondelinge afspraak het kitten te kopen en een aanbetaling gedaan. Door de vertraging wens jij de overeenkomst te ontbinden en de koop geen doorgang te laten vinden. Het is aan jou te bewijzen dat de vertraging door nalatigheid van de fokker komt.

Ik ben echt heel benieuwd of het tot een zaak komt en je de opgenomen dagen en andere posten als schadepost op kunt voeren en ook toegewezen krijgt.

Marianna
Berichten: 410
Lid geworden op: 24 mei 2005 18:19

Re: kitten gereserveerd bij een cattery

Ongelezen bericht door Marianna »

Ik heb in de mail staan dat het niet uitkwam om naar de dierenarts te gana omdat ze zelf 2 weken lang elke dag bij de tandarts heeft gezeten.Ze geeft dus schriftelijk toe dat het niet komt omdat de kittens niet lekker waren,maar omdat ze geen tijd had.Een dierenarts kan de gehele dag enten.Ook in de avonduren of op afspraak.Er zou dus altijd wel een mogelijkheid geweest zijn om dit op tijd te laten doen(zelf)Een behandeling bji een tandarts duurt geen 24 uur per dag lijkt mij.Lijkt mij voldoende hard bewijsmateriaal.Had ze mij dit telefonisch medegedeeld was het een ander verhaal geweest,want dan was het haar verhaal tegen dat van mij.
Dit geeft zeker basis aan een zaak. Als ik dit lees vraag ik mij af of ik van zo'n fokker een kitten zou willen... :(
En ik heb de tijd om te wachten op een uitspraak.Het zal haar alleen meer kosten alsdat ze mij de aanbetaling terug zou geven.jammer dat ze dat zelf niet in ziet.Ik heb ook de aanbetaling aangetekend moeten opsturen aan haar,omdat ze het niet gestort wou hebben op haar rekening(dus ook 6,75)was ook al een vreemd verhaal.Ze wilde wel een aanbetaling(kreeg ik pas te horen tijdens mijn bezoek en had niets meegenomen)maar wilde dit niet overgemaakt hebben.
Hoop dat jij dan niet zoals ik een deurwaarder moet inschakelen om je recht te krijgen. Mei 2005 zijn de dwangsommen pas geïnd, daarna spande de tegenpartij een executieprocedure aan die door de kantonrechter naar de handelsrechter werd verwezen. Oktober voor geweest, 14 december uitgesproken. Tegenpartij in het ongelijk gesteld. Afgelopen maandag van de deurwaarder bericht ontvangen dat de tegenpartij onder dreiging van een openbare verkoop (er was beslag gelegd) de betaling heeft gedaan.

Dat ze het niet overgemaakt wilde hebben toont aan dat ze de belasting ontduikt.

bitchy
Berichten: 695
Lid geworden op: 18 jan 2005 13:16

Re: kitten gereserveerd bij een cattery

Ongelezen bericht door bitchy »

Zou wat zjin,je bestelt een zwart kitten en krijgt dan een grijze!Is precies hetzelfde
zou dat erg zijn dan?
dat iemand voor het geslacht kiest dat begrijp ik, niet dat iemand voor een ''kleur'' gaat, is dat omdat hij dan beter bij de bank past? :?


flauw, het was een voorbeeld van je.
ik begrijp niet dat je zo aanvallend doet tegen marianna.
die doet geen bal verkeerd, ze heeft ook nog gelijk dat er altijd wel een addertje onder het gras zit bij een koopcontract.
ik vraag me af of een e-mail rechtsgeldig is omdat je die zelf kan bewerken. ik vraag me ook af waarom de fokker 2 wkn lang elke dag bij de tandarts moest zitten, een collega heeft eens een behandeling ondergaan waarbij er ontstekingen onder haar tandvlees uitgehaald moesten worden, dat was ook dagelijks & echt geen pretje, de behandeling duurde erg lang, was ook erg pijnlijk, ze kon dan niet eens naar huis rijden zo kl0te voelde ze zich.
volgens mij is het enigste dat jou echt dwars zit het feit dat je op vakantie moet als de kitten weg kan & je vrije dagen.

juffrouw minousche
Berichten: 50
Lid geworden op: 28 jan 2006 21:57

Re: kitten gereserveerd bij een cattery

Ongelezen bericht door juffrouw minousche »

zelfs mondelinge afspraken zijn rechtsgeldig!!Dus laatst staan per email.
En het zit mij dwars dat iemand geld aan mij verdient terwijl hij/zij zelf zijn verplichtingen niet nakomt.Maar goed ik ga nu Maandag ook de belastingdienst inlichten over het w.s "zwart" handelen met kittens.Nu zal ik de fokker aanpakken waar ik kan want ze laten ook niets meer van zich horen.

Als reden voor het niet terug geven van de aanbetaling geven ze ook aan dat hij de naam heeft gekregen op zijn stamboom die ik had/mocht verzinnen en ze de rest van de kittennamen daarop aangepast hebben en ze eigenlijk voor de namen een thema hadden willen gebruiken!!

Glennfiddisch
Berichten: 123
Lid geworden op: 03 jul 2006 13:43

Re: kitten gereserveerd bij een cattery

Ongelezen bericht door Glennfiddisch »

@ juffrouw minouche

Zoals Marianna het stelt, vraag ik me af wat de uitkomst van "zaak" als deze zou zijn, kan alle kanten op.

Ik heb er niet echt problemen mee dat je "de komst" van een kitten in plant in je leven, dat is jouw keus (doen mensen ook mbt. het nemen van kinderen al lukt dat ook niet altijd), maar als ik het persoonlijk had moeten doen dan had ik met de fokker de afspraak gemaakt dat ik de kitten na mijn vakantie had opgehaald, had het alle entingen gehad en was het gedurende mijn vakantie nog een tijdje in een vertrouwde omgeving geweest.

Daar zou ik eigenlijk geen woorden over vuil gemaakt hebben als koper, net omdat het een levend wezen is.

Maar als de fokker, aangesloten en wel bij een rasvereniging, zoals Marianna het stelt "zwart" inkomen heeft, dan zou ik wel stappen ondernemen richting fokker, niet dmv. moddergooien maar gewoon aanpakken via de wettelijke middelen die mij ter beschikking zouden staan.

juffrouw minousche
Berichten: 50
Lid geworden op: 28 jan 2006 21:57

Re: kitten gereserveerd bij een cattery

Ongelezen bericht door juffrouw minousche »

het vervelende is dat de rasvereniging waar ze bij aangesloten zijn sinds vrijdag al ingesprek zijn en in belgie zitten.ik heb de fokker ondertussen laten weten dat de brief aan de rechtsbijstand om 17.30 uur op de bus gaat en als ze niet de aanbetaling retour stort of mij laat weten dat hij retour gestort is dat ik Maandag ochtend de tiplijn van de belastingdienst zal bellen.

Glennfiddisch
Berichten: 123
Lid geworden op: 03 jul 2006 13:43

Re: kitten gereserveerd bij een cattery

Ongelezen bericht door Glennfiddisch »

Dus als jij je aanbetaling en kosten terugkrijgt van de fokker is voor jou de zaak afgedaan?

juffrouw minousche
Berichten: 50
Lid geworden op: 28 jan 2006 21:57

Re: kitten gereserveerd bij een cattery

Ongelezen bericht door juffrouw minousche »

Op dit moment neem ik genoegen met alleen de aanbetaling.Dus lijkt mij voor de fokker beter om deze gewoon terug te geven.Als ze hier niet aan voldoen dan wil ik al mijn kosten verhalen op hun.

Glennfiddisch
Berichten: 123
Lid geworden op: 03 jul 2006 13:43

Re: kitten gereserveerd bij een cattery

Ongelezen bericht door Glennfiddisch »

Misschien weer een niet relevante vraag:

Hoe ben je bij die specifieke fokker terechtgekomen?

Marianna
Berichten: 410
Lid geworden op: 24 mei 2005 18:19

Re: kitten gereserveerd bij een cattery

Ongelezen bericht door Marianna »

Wanneer er minder dan 20 kittens per kalenderjaar worden gefokt dan wordt een cattery/kennel als hobby aangemerkt. Meer dan is het een beroepsmatige aangelegenheid en is een BZN nummer vereist, naast een opleiding en aangepaste inrichting. Tot heden is de hobbyfokker nog niet verplicht kittens te chippen, de beroepsmatige heeft deze veplichting wel.
Af en toe een nestje fokken is een dure hobby, door meer nestjes te fokken en een eigen dekkater te hebben, dalen de kosten en stijgt de winstmarge.
Bij de Brit komen een aantal erfelijke aandoeningen voor, de goede fokker zal alle testen laten uitvoeren omdat deze bezig is het ras te verbeteren.

Is de fokker woonachtiig in België? Wanneer het een Nederlandse fokker is die bij een Belgische vereniging aangesloten is komt bij mij de vraag omhoog... waarom is men uitgeweken?

juffrouw minousche
Berichten: 50
Lid geworden op: 28 jan 2006 21:57

Re: kitten gereserveerd bij een cattery

Ongelezen bericht door juffrouw minousche »

Ik ben hierbij terecht gekomen omdat ik op zoek was naar een bepaalde kleur kitten die niet zo vaak voorkomt.

Ik weet dat ze op dit moment 3 nestjes kittens hadden,maar of ze beroepsmatig of hobby zijn dat zou ik niet weten.En ik zou ook niet kunnen vertellen waarom ze uitgeweken zijn naar belgie qua vereniging.Ze zijn zelf woonachtig in Nederland.

Gesloten