LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Main Coon Katje

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
ladylucky13
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 nov 2010 21:00

Main Coon Katje

Ongelezen bericht door ladylucky13 »

Goedenavond ,

ik heb nog geen half jaar geleden een poesje gekocht in kamerik .
die poes was beetje aan niezen maar was gezond zeiden ze ,
me zusje heeft toen ook een kater gekocht waar ze spontaan verliefd op was
omdat ik de fokker kende vertrouwde ik haar wel .
nog geen maand later zat ik al bij dierenarts met me poes ze had hevige vorm van niesziekte en heeft 1 vn me honden aangestoken .
ik heb een goede rekening van 150 euro mogen betalen :x
nog geen 2 mnd later belt me zusje op haar poes was ernstig ziek en deed heel raar er is wat onderzoek geweest en de kater bleek hart en long afwijking te hebben en heb ze moeten laten in slapen het diertje ging kapot van de pijn
nou heb ik net me rekening betaalt en mag ik WEER naar de docter want het gaat ook niet goed met mijn poesje die heeft het benauwt en niest nog erger en heb gewoon de pus uit der neus
nou zei die meid een tijd terug dat iemand onterecht de dierenbescherming had gebeld voor haar nou vraag ik me af of het echt onterecht was .
ik heb die laatste 150 niet betaalt aan haar ik vind het zwaar belachelijk dat ze zieke dieren verkoopt en als er 1 met aangeboren afwijking overleid dat er niets tegemoet kan komen behalve in der eigen voordeel niets dus
ik krijg straks weer hoge rekening en moet al der prikjes opnieuw laten doen hierdoor zijn er nog meer mensen die daar in kamerik een katje of kater gekocht hebben toevallig en mij kunnen vertellen of hun kat wel gezond was

lostlovey
Berichten: 280
Lid geworden op: 28 aug 2009 10:46

Re: Main Coon Katje

Ongelezen bericht door lostlovey »

Spijtig dat het katertje van je zus al is overleden, is er autopsie verricht om de exacte doodsoorzaak vast te stellen?

Een goede en verantwoorde fokker laat nooit en te nimmer een kitten verhuizen dat "een beetje niest". Een verhuizing betekent stress voor een kitten en als ze iets onder leden hebben, zal dat door de stress verergeren. Je vertelt niet of je kitten een stamboom heeft en of de fokker testresultaten (HCM, PKD, HD, PL, FeLV, FIV) van de ouderdieren heeft voorgelegd. Hou oud waren de kittens toen jullie ze meenamen?

Algemene informatie:
http://www.mainecoon.nl/nl/demainecoon/aanschaf.php

Soraya
Berichten: 501
Lid geworden op: 08 feb 2006 15:04

Re: Main Coon Katje

Ongelezen bericht door Soraya »

heb je een koopcontract getekend?

mihoen
Berichten: 365
Lid geworden op: 25 mei 2010 12:35

Re: Main Coon Katje

Ongelezen bericht door mihoen »

een goede fokker zal nooit een ziek kitten overdragen. en als het gebeurd moet alles duidelijk zijn, wat er moet gebeuren als de situatie zich verergerd. en als men een beetje fatsoen heeft zal de fokker op zijn minst een tegemoetkoming in de kosten doen.

zoals genoemd zijn de testen erg belangrijk dat die uitgevoerd zijn, en zeker het koopcontract.

misschien is de rijdende rechter zo gek nog niet...

Gesloten