LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Malafide Hondenhandel

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Quive!
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 jan 2008 17:16

Malafide Hondenhandel

Ongelezen bericht door Quive! »

Geachte lezer,

op 14 december 2007, hebben mijn moeder ik een teacup chihuahuapup gekocht,
wij dachten van iemand die een chihuahuapup niet kon opvoeden en hem daarom doorverkocht.
Zo had hij dat ook in de advertentie gezet.
De pup (Joey) kuchte een beetje dus wij hebben hem meteen helemaal laten onderzoeken.
Hij kreeg antibiotica en een wormenkuur. Dit leek aanvankelijk erg goed te gaan totdat hij
opeens veel ging slapen en niet meer dronk en at. Wij zijn weer naar de dierenarts gegaan en daar heeft hij een parvo injectie gehad, krachtvoer en ORS water om aan te sterken.
Maar dit mocht niet baten. De kleine joey werd er alleen maar zieker van en uiteindelijk is hij overleden met zijn 9 weken.
De dierenarts vermoedde dat hij al ziek was toen wij hem kregen. De vorige eigenaars zijn niet meer bereikbaar voor commentaar.
De vorige eigenaar zei eigenlijk meteen al: "Oh Parvo zeker". Sindsdien nemen ze niet meer op.

Louter toevallig komen wij via Marktplaats.nl verschillende advertenties van dezelfde mensen tegen. Waarin zij teacup chihuahua's aanbieden onder dezelfde voorwaarden en redenen waarom zij deze wegdoen. Ook staat er steeds een verschillende woonplaats bij.
Wij herkennen echter het interieur van deze mensen. Wij voelen ons echt in de **** genomen.
Natuurlijk begrijp ik dat wij ook beter hadden moeten opletten. Maar mensen met dieren hoor je te kunnen vertrouwen.

Toen werd ik gebeld door de dierenarts dat ze het vreselijk vond voor ons en dit bovenstaande verhaal heb ik ook aan haar verteld.U ben t het waarschijnlijk met mij eens dat dit soort hondenhandelaren de das om gedaan moeten worden

Wij hebben het telefoonnummer en het adres. En een bankrekeningnummer waar wij op hebben aanbetaald.
Ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen.

Verder ben ik bezig dit overal bekend te maken. Deze broodhandel moet GESTOPT worden. Ik heb alles doorgestuurd naar Jack de Jongh van www.pupinnood.nl en hij heeft alles doorgestuurd naar het IFAW. Wat belangrijker is nog is dat dit landelijk bekend word. Zowiezo dit:
"een teacupchihuahua is een chihuahua met een groeistoornis waardoor hij geen normale ontwikkeling doormaakt en veel kleiner blijft dan de gewenste 1,5 kilo minimaal.
deze diertjes hebben vaak afwijkingen en zijn ongeschikt voor de fok omdat er of geen of dode jongen of niet levensvatbare jongen of zwaar misvormde jongen uit geboren worden.
Een fokker die dit soort hondjes aanbiedt is per definitie fout bezig. Op dit moment probeert de fokvereniging te zorgen dat het ras alleen verder fokt met dieren boven de 1,7kilo en de bovengrens wordt langzamerhand verschoven tot boven de drie kilo."

Dit heb ik van iemand van de Nederlandse ChihuahuaClub.

De handelaars waar ik het nu over heb staat op Marktplaats.nl met HEEL VEEL andere dieren, motoronderdelen en papagaaienkooien.

DIT MOET GESTOPT WORDEN helpen jullie alstublieft.
Het gaat niet alleen om deze "broodfokker" het gaat om ALLE broodfokkers. Het moet landelijk bekend worden.

Deze mensen verhandelen ook andere dieren..

Dit is pure dieren mishandeling. :(

Ratz
Berichten: 67
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:56

Re: Malafide Hondenhandel

Ongelezen bericht door Ratz »

Volgens mij mag hier wel met (email)adressen en namen worden gegooid dus leef je uit.
Ik neem aan dat je MP ook al op de hoogte hebt gesteld?
Sites als internetoplichting.nl e.d. kun je ook deze melding doen.

Quive!
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 jan 2008 17:16

Re: Malafide Hondenhandel

Ongelezen bericht door Quive! »

MP is op de hoogte

Dierenbescherming
Viervoeters
Pup in Nood
Tros radar
Tros opgelicht
Partij van de dieren
SP
Groen Links
(voor beide: als ze zo begaan zijn met de dieren en de natuur komen ze maar eens met een goed beleid hiertegen)

En echt tonnen andere dierenorganisaties die van het verhaal afweten..
Ik hoop dat er wat aan DEZE mensen gedaan word en aan alle andere broodfokkers..

ik ben bezig met een lijstje met deze mensen.. Ze staan werkelijk OVERAL op marktplaats met 3 verschillende nummers en iets van 9 verschillende namen..

dus die komt hier ook op te staan

Alleen als ik eerlijk ben vind ik het eng.. het zijn geen lekkertjes die mensen..

Ratz
Berichten: 67
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:56

Re: Malafide Hondenhandel

Ongelezen bericht door Ratz »

Helaas zullen dit soort mensen altijd blijven bestaan, zolang de linkse partijen te soft willen optreden tegen criminaliteit.

En dat het geen lieverdjes zijn...er is altijd baas boven baas(waar blijft die opvolger van Pistolen Paultje........)

La_Gula_Lupis
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jan 2008 09:28

Re: Malafide Hondenhandel

Ongelezen bericht door La_Gula_Lupis »

Wji hebben dit jaar uitgebreid in de Panorama gestaan over dit onderwerp.
Wilt u meer weten dat kunt u ons benaderen :
[email protected]

Nicky van Loveren

Quive!
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 jan 2008 17:16

Re: Malafide Hondenhandel

Ongelezen bericht door Quive! »

Tuurlijk wil ik meer weten ik zal contact met je opnemen
Maar laat dit niet het enige zijn wat er tegen gebeurd.
Er is gewoon nog geen wet die zegt dat dit verboden is..
En daar kom je niet aan als je artikeltjes plaatst in een blad. Ik bedoel dit niet zo denegerend als het er staat overigens. Iedere bron van informatie is goed.
Ik val in herhaling maar er moet wat aan gedaan worden

@Ratz:
Pistolen Paultje.. :)

Ratz
Berichten: 67
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:56

Re: Malafide Hondenhandel

Ongelezen bericht door Ratz »

@Quive: lees maar eens goed wat die stichting allemaal doet, en dat is meer dan alleen artikelen plaatsen in een blad :wink:
Succes 8)

Quive!
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 jan 2008 17:16

Re: Malafide Hondenhandel

Ongelezen bericht door Quive! »

ik weet wat de stichting doet :)
geweldig werk om het zo maar even kort samen te vatten..

We hebben een hyves..
http://broodfokismoord.hyves.nl/

Ik zal er een aparte topic voor aanmaken

xxx

amosfantasia
Berichten: 24
Lid geworden op: 26 nov 2005 18:35

Re: Malafide Hondenhandel

Ongelezen bericht door amosfantasia »

In oa Lummen gaat men gewoon door met de hondenhandel .
Afschuwelijke beelden heb ik gezien .
Nu (vandaag)hebben ze weer 35 chihuahua s in de verkoop .Hoe is het in Godsnaam mogelijk .

Een mooie website met mooie afspraken ,wanneer men daar een hondje koopt .Een lokmiddel dus .

Nou,ik betaal liever wat meer .Overigens..daar voor een winkel is 800 euro niet goedkoop .

:cry: Een Hart voor Dieren is ver te zoeken .

Wie heeft nog meer slechte ervaringen oa met dat adres?

Gesloten