Medicatie hond bij kliniek een stuk duurder?

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Anna 81
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 mei 2022 14:32

Medicatie hond bij kliniek een stuk duurder?

Ongelezen bericht door Anna 81 »

Gisteren ging ik medicijnen halen bij dierenkliniek Thorbeckelaan, den haag, voor mijn hond die een lekkende hartklep heeft . Ik kreeg een doos cardisure 5mg.,100 tabletten kosten 231,76 euro.. thuisgekomen keek ik op internet, hetzelfde doosje kost 94,75 euro! Terugbrengen mocht niet. Kon wel een recept krijgen voor de toekomst. IS dat nu normaal???

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Medicatie hond bij kliniek een stuk duurder?

Ongelezen bericht door Lowieze »

Anna 81 schreef:
20 mei 2022 14:24
Gisteren ging ik medicijnen halen bij dierenkliniek Thorbeckelaan, den haag, voor mijn hond die een lekkende hartklep heeft . Ik kreeg een doos cardisure 5mg.,100 tabletten kosten 231,76 euro.. thuisgekomen keek ik op internet, hetzelfde doosje kost 94,75 euro! Terugbrengen mocht niet. Kon wel een recept krijgen voor de toekomst. IS dat nu normaal???
Ja, dat mag.
Mijn dochter heeft ook huisdieren en overlegt vaak even met haar dierenarts, is het medicijn direct nodig dan haalt ze het daar op. Kan het even wachten, dan bestelt ze het via internet, is vaak veel goedkoper.

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Medicatie hond bij kliniek een stuk duurder?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Bij bestellen via internet heb je wel een recept van de dierenarts nodig. En die geeft dat ook niet gratis en zonder het dier gezien te hebben.

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Medicatie hond bij kliniek een stuk duurder?

Ongelezen bericht door Lowieze »

Lady1234 schreef:
21 mei 2022 12:56
Bij bestellen via internet heb je wel een recept van de dierenarts nodig. En die geeft dat ook niet gratis en zonder het dier gezien te hebben.
Dat is niet altijd waar dat de dierenarts het dier per se moet zien om een recept uit te schrijven. Als het een regelmatig terugkerende kwaal is, kan het recept vaak telefonisch aangevraagd worden.

ZeerPrivé
Berichten: 5262
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Medicatie hond bij kliniek een stuk duurder?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Medicatie, speciaal voer enz. enz. is bij elke dierenarts voor ieder dier altijd duurder dan bij een online shop. Maar die prijzen variëren ook weer per dierenarts. Dus kan best zijn dat je bij een andere dierenarts minder betaald dan bij dierenkliniek Thorbeckelaan.

Tegenwoordig is deze kliniek van de Caressa keten, vroeger van Van Toor die met pensioen is gegaan. Ik ben tientallen jaren naar alle tevredenheid klant geweest bij Van Toor. Na zijn vertrek ben ik er precies nog 1x geweest om de gebruikelijke medicijnen op te halen voor mijn kat. Die kreeg ik niet mee zonder eerst ook een consult te moeten hebben. Ik heb me toen meteen uit laten schrijven.

Over de kwaliteit van de Caressa dierenkliniek kan ik dus niet oordelen, maar dat geld voor hun de boventoon voert staat voor mij wel vast, ook gebaseerd op dezelfde ervaring van andere bekenden.

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Medicatie hond bij kliniek een stuk duurder?

Ongelezen bericht door Lowieze »

Toevallig was kortgeleden bij Kassa een item over de kosten van dierenartsen die voor sommigen onbetaalbaar worden
https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/ ... betaalbaar

ZeerPrivé
Berichten: 5262
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Medicatie hond bij kliniek een stuk duurder?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Op Max Meldpunt zie ik ook 2 'leuke' voorbeelden

Hond Sam onder het mes
Ton en Manja de Heij laten hun zieke vijfjarige hond Sam ’s avonds controleren in een dierenkliniek van de keten AniCura. Bij binnenkomst moeten ze direct 500 euro pinnen als aanbetaling. En dat is nog maar het begin. Want in eerste instantie schat de kliniek de kosten op 2000 euro. Maar de rekening pakt uiteindelijk twee keer zo hoog uit: bijna 4000 euro. Daardoor ontstond de keuze: of dit betalen of Sam laten inslapen. Het stel vindt dat er misbruik wordt gemaakt van hun liefde voor Sam. Ze zijn blij dat hij gered is, maar vinden de kosten buitengewoon hoog.

Kat De Witte van 6000 euro
Carola Zuijderduijn meldt zich op een zaterdagavond met haar zieke kat De Witte bij een AniCura-kliniek. Bij de intake moet ze tekenen voor de kosten van het maken van een echo en bloedonderzoek. Dit zijn kosten tussen de 1200 en 1500 euro. Haar kat blijkt een stoelviltje te hebben ingeslikt en is er heel slecht aan toe. Daarom nemen ze hem direct op en opereren ze hem nog diezelfde avond. Drie dagen later, op dinsdag, kan de kat weer mee naar huis. Maar dat kan pas na betaling van bijna 6000 euro. Mevrouw Zuijderduijn is blij dat het leven van haar kat gered is, maar schrikt van dit enorme bedrag. Ze vindt dat er transparantie ontbreekt over de kosten. Want alleen al voor een nachtje verblijf in de kliniek rekent die ruim 200 euro.

https://www.maxmeldpunt.nl/geld/je-hond ... -rekening/

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Medicatie hond bij kliniek een stuk duurder?

Ongelezen bericht door moederslink »

Anna 81 schreef:
20 mei 2022 14:24
Gisteren ging ik medicijnen halen bij dierenkliniek Thorbeckelaan, den haag, voor mijn hond die een lekkende hartklep heeft . Ik kreeg een doos cardisure 5mg.,100 tabletten kosten 231,76 euro.. thuisgekomen keek ik op internet, hetzelfde doosje kost 94,75 euro! Terugbrengen mocht niet. Kon wel een recept krijgen voor de toekomst. IS dat nu normaal???
Wat een woekerprijs :o .
Was het niet inclusief een eerder consult waarbij deze kwaal werd gediagnosticeerd?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Medicatie hond bij kliniek een stuk duurder?

Ongelezen bericht door moederslink »

Onze dierenarts heeft een spaarvarken bij de balie staan, men kan doneren voor DA kosten voor armere lui.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Medicatie hond bij kliniek een stuk duurder?

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

En levert die internetwinkel ook direct uit eigen voorraad? En zit hun magazijn ook op een dure A-locatie? En meer van dat soort dingen.

Anna 81
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 mei 2022 14:32

Re: Medicatie hond bij kliniek een stuk duurder?

Ongelezen bericht door Anna 81 »

Het was echt alleen afhalen medicijnen !

J. Deltoer
Berichten: 3031
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Medicatie hond bij kliniek een stuk duurder?

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Wat een afzetters die dierenartsen. Kun je niet beter met het dier naar een gewone arts gaan?

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Medicatie hond bij kliniek een stuk duurder?

Ongelezen bericht door reggie2 »

J. Deltoer schreef:
21 mei 2022 19:23
Wat een afzetters die dierenartsen. Kun je niet beter met het dier naar een gewone arts gaan?
Denk niet dat een gewone arts dat gaat doen.
Eigenlijk moet je shoppen.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Medicatie hond bij kliniek een stuk duurder?

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

J. Deltoer schreef:
21 mei 2022 19:23
Wat een afzetters die dierenartsen. Kun je niet beter met het dier naar een gewone arts gaan?
Gewoon kinderkleding aan doen en zeggen dat het je kind is. Dan is het dier gratis meeverzekerd!

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Medicatie hond bij kliniek een stuk duurder?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Niet alle dierenartsen over één kam scheren. Er zijn er genoeg die normale tarieven rekenen.

ZeerPrivé
Berichten: 5262
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Medicatie hond bij kliniek een stuk duurder?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Anna 81 schreef:
21 mei 2022 18:54
Het was echt alleen afhalen medicijnen !
Op de Beeklaan zit ook een goede en prettige dierenkliniek. In de Populierstraat zit er ook één die goed schijnt te zijn, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee. Je zou ze eens kunnen bellen met de vraag wat zij rekenen voor die medicijnen.

josdelat
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 mei 2018 21:02

Re: Medicatie hond bij kliniek een stuk duurder?

Ongelezen bericht door josdelat »

Hier gelden dezelfde regels als bij de gewone apotheek als je zelf moet betalen dan geld de hoofdprijs.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Medicatie hond bij kliniek een stuk duurder?

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

leuk he die vrije markt????

nog leuker, al de overname's door een of twee investeerders en dan vooral de dierenartsen die de zaak verkopen, moet toch weer terugverdiend tenslotte!

bedenk een ding, wat zou jezelf doen?

Robert117
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 dec 2017 13:22

Re: Medicatie hond bij kliniek een stuk duurder?

Ongelezen bericht door Robert117 »

Bij onze hond heb een teen amputatie plaats gevonden met medicijnen er bij over de € 1000 of je maar even wil aftikken niet normaal meer heb het geld moeten lenen maar dat had ik er graag voor over.

Nyoman
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 jan 2006 16:28

Re: Medicatie hond bij kliniek een stuk duurder?

Ongelezen bericht door Nyoman »

Speciale shampoo voor m'n hondje tegen jeuk. Bij de dierenarts €24.-. Via internet later aangeschaft, 2 flesjes voor €31.- zonder verzendkosten.

Plaats reactie