LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Moeizame communicatie met dierenarts

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
JandeWit01
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 mei 2019 13:26

Moeizame communicatie met dierenarts

Ongelezen bericht door JandeWit01 »

Ik heb een probleem met de communicatie met mijn dierenartsen praktijk.
Vorig jaar kreeg ik zonder overleg een nieuwe dierenarts toegewezen. Navraag gaf geen bevredigend antwoord.
Kortgeleden bleek dat de vorige eigenaar van mijn kat navraag had gedaan over zijn gezondheid. Daar is toen niet op gereageerd. Later vertelde men dat dit toen ook niet gedaan was "omdat ik goed voor de kat zorgde".

Dit beide bij elkaar, geeft me het gevoel dat men mij niet vertrouwt. Er wordt echter geen gesprek aangegaan.
Het Veterinair tuchtcollege behandelt alleen medisch inhoudelijke klachten, dus daar kan ik niet terecht.

Wat raden jullie aan?

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Moeizame communicatie met dierenarts

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dan gaat u toch zelf naar een andere dierenarts toe? Er zijn er genoeg.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Moeizame communicatie met dierenarts

Ongelezen bericht door scontra »

JandeWit01 schreef:
01 mei 2019 13:52
Ik heb een probleem met de communicatie met mijn dierenartsen praktijk.
Vorig jaar kreeg ik zonder overleg een nieuwe dierenarts toegewezen. Navraag gaf geen bevredigend antwoord.
Kortgeleden bleek dat de vorige eigenaar van mijn kat navraag had gedaan over zijn gezondheid. Daar is toen niet op gereageerd. Later vertelde men dat dit toen ook niet gedaan was "omdat ik goed voor de kat zorgde".

Dit beide bij elkaar, geeft me het gevoel dat men mij niet vertrouwt. Er wordt echter geen gesprek aangegaan.
Het Veterinair tuchtcollege behandelt alleen medisch inhoudelijke klachten, dus daar kan ik niet terecht.

Wat raden jullie aan?
Een andere dierenarts toewijzen, binnen dezelfde praktijk, daarvoor is het niet nodig om aan u toestemming te vragen.
Hoe weet u dat er navraag is gedaan naar uw kat en als dat al zo is dan is de vorige eigenaar nieuwsgierig hoe het met het beestje gaat en daar is op zich niets mis mee. Dat er niet op is gereageerd is dan weer netjes en correct van de dierenarts.

Al met al zie ik geen reden bij wie u over wie en waarom dan ook een klacht zou kunnen/moeten indienen.
Als er niets aan de hand is, behalve uw achterdochtige gevoel, dan valt er ook nergens over te discussiëren en zou u maar beter dat gevoel maar snel terzijde laten en verder van "poeslief" genieten.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Moeizame communicatie met dierenarts

Ongelezen bericht door Erthanax »

JandeWit01 schreef:
01 mei 2019 13:52
Ik heb een probleem met de communicatie met mijn dierenartsen praktijk.
Vorig jaar kreeg ik zonder overleg een nieuwe dierenarts toegewezen.
Bij een groepspraktijk heb ik nog nooit een "eigen" dierenarts gehad, maar gewoon elke keer de arts van dienst.

Navraag gaf geen bevredigend antwoord.
Welk antwoord kreeg u dan wel?

Kortgeleden bleek dat de vorige eigenaar van mijn kat navraag had gedaan over zijn gezondheid. Daar is toen niet op gereageerd. Later vertelde men dat dit toen ook niet gedaan was "omdat ik goed voor de kat zorgde".
De vorige eigenaar hoeft toch ook alleen maar te weten dat het goed gaat met de kat? Het lijkt me dat de kliniek de privacy van haar klanten keurig respecteert.

Dit beide bij elkaar, geeft me het gevoel dat men mij niet vertrouwt.
Waarom denkt u dat? Ik zie geen enkel teken van wantrouwen in uw beschrijving.

Wat raden jullie aan?
Er is niets bijzonders aan de hand. Ik raad u dan ook aan niets te doen. Als u de kliniek niet vertrouwt, kunt u beter naar een andere dierenarts gaan.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Moeizame communicatie met dierenarts

Ongelezen bericht door berndv »

Erthanax schreef:
02 mei 2019 11:00
Als u de kliniek niet vertrouwt, kunt u beter naar een andere dierenarts gaan.
En dan kiezen voor een zelfstandige dierenarts in plaats van een kliniek, dan weet u ook zeker dat er niet "zomaar" een andere arts wordt "toegewezen".

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Moeizame communicatie met dierenarts

Ongelezen bericht door reggie2 »

Tja als mijn dierenarts mij niet bevalt ga ik naar een ander. Je bent gelukkig vrij in het kiezen van een dierenarts.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Moeizame communicatie met dierenarts

Ongelezen bericht door Erthanax »

Berndv: Behalve dan 's avonds, in het weekeinde, en tijdens vakanties, als de dienst door een andere dierenarts of kliniek wordt waargenomen :D.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Moeizame communicatie met dierenarts

Ongelezen bericht door witte angora »

JandeWit01 schreef:
01 mei 2019 13:52
Kortgeleden bleek dat de vorige eigenaar van mijn kat navraag had gedaan over zijn gezondheid. Daar is toen niet op gereageerd. Later vertelde men dat dit toen ook niet gedaan was "omdat ik goed voor de kat zorgde".

Wat raden jullie aan?
Uit bovenstaand gedeelte maak ik op dat er minimaal 2 x over het gesprek tussen de vorige eigenaar en de dierenarts is gesproken, kan dat kloppen? Intussen heb je ook nog eens het gevoel dat de DA je niet vertrouwd. Maar ik heb ook de indruk dat het gebrek aan vertrouwen van beide kanten komt. Of je nu weinig vertrouwen hebt in de DA of in mensen in het algemeen weet ik natuurlijk niet.

Wat ik je aanraad is: spreek dingen één keer goed uit, en probeer het dan los te laten. Heb je daarna nog vragen? Jammer dan, dan had je dat meteen moeten bespreken. Zo doe ik het althans. Ik dwing mezelf op die manier om dingen los te laten.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Moeizame communicatie met dierenarts

Ongelezen bericht door Revoked »

Erthanax schreef:
02 mei 2019 11:16
Berndv: Behalve dan 's avonds, in het weekeinde, en tijdens vakanties, als de dienst door een andere dierenarts of kliniek wordt waargenomen :D.
Bijzonder, zo ken ik dat niet. Onze dierenarts is altijd te bereiken, tot nu toe nog nimmer een probleem geweest.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Moeizame communicatie met dierenarts

Ongelezen bericht door moederslink »

Wat ik dan niet zo goed begrijp is waarom u en op basis waarvan u het Veterinair Tuchtcollege inschakelt... :roll:

Hier in de praktijk lopen 4 dierenartsen en het is maar net wie er dienst heeft waar we dan terecht kunnen , tenzij ik mijn voorkeur aangeef, dat mag dan ook .
En als er iets verandert binnen het personeelsbestand ligt er een flyer op de balie.

Dat de vorige eigenaar informeert bij deze DA naar het welzijn van ' zijn ouwe ' kat vind ik wel wat vreemd .
Waarom niet bij u zelf?
Hoe is die ' overdracht' dan gegaan?
Misschien is het een idee om zelf contact te zoeken en te houden met de vorige eigenaar met wederzijds goedkeuren ?

Ik proef zelf geen enkel wantrouwen , maar als u dat gevoel wel heeft kunt u altijd een andere DA kiezen.

luna01
Berichten: 156
Lid geworden op: 05 mar 2010 13:56

Re: Moeizame communicatie met dierenarts

Ongelezen bericht door luna01 »

Kan mij goed voorstellen dat je niet blij bent opeens een andere dierenarts te treffen, zonder info vooraf, of navraag achteraf. Dit is voor de kat zelf ook niet goed, zo'n bezoek betekent al veel stress en dieren worden in deze zwaar onderschat. Het is gewoon geen ''ding'' dat je even laat repareren. En voor die prijzen die we daar betalen (heb er zelf ook 2) is het wel zo netjes om duidelijkheid te krijgen bij navraag. Kan je over in discussie gaan, is ook beter voor het image van die praktijk.

Weet niet wat er met die vorige eigenaar afgesproken is, maar dat heeft dan wel weer met privacy te maken. Kan je ook bespreekbaar maken en de permissie geven diegene te informeren over de gezondheid. Diegene heeft het, zo te lezen, erg moeilijk gehad qua afstand doen en wil gewoon graag weten hoe het is. Hoe eenvoudig is dat ?

Succes !!
Laatst gewijzigd door luna01 op 02 mei 2019 12:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Moeizame communicatie met dierenarts

Ongelezen bericht door Erthanax »

Revoked schreef:
02 mei 2019 12:11
Erthanax schreef:
02 mei 2019 11:16
Berndv: Behalve dan 's avonds, in het weekeinde, en tijdens vakanties, als de dienst door een andere dierenarts of kliniek wordt waargenomen :D.
Bijzonder, zo ken ik dat niet. Onze dierenarts is altijd te bereiken, tot nu toe nog nimmer een probleem geweest.
Waarneming/weekeinddienst is in het geheel niet bijzonder, al hangt het ongetwijfeld af van plaats of streek, én van de dierenarts in kwestie.

Er zijn ook steeds meer dierenartsen die geen praktijk of maatschap meer willen, en uitsluitend waarneming doen (als zzp'er).

Gesloten