LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nekhernia

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Mokwai
Berichten: 103
Lid geworden op: 30 apr 2005 09:39

Nekhernia

Ongelezen bericht door Mokwai »

Hoi Hoi allemaal, mokwai is weer van de partij...
Helaas gaat het niet zo goed met me, en heb ik gisteren weer de hele dag in de kliniek gelegen bij m`n favoriete dierenarts.
Ze zorgen er altijd super voor me, maar het nieuws wat m`n vrouwtje krijgt is altijd zo vervelend....
Helaas hebben ze bij mij een nekhernia geconstateerd., waar ik sinds een week hele erge last van heb.
Gelukkig is het bij mij altijd heel duidelij dat het niet goed met me gaat, ik ben altijd zo druk en aanwezig, dat me vrouwtje er snel achter kwam dat het niet goed was...
Nu mijn vraagje, zijn er meer honden die hier last van hebben???en mij er wat meer over kunnen vertellen???

Pootje Mokwai

-okkie-
Berichten: 58
Lid geworden op: 22 jan 2006 07:43

Re: Nekhernia

Ongelezen bericht door -okkie- »

Gohhhhhhh, wat leuk zeg. Een hond die helemaal zelf kan typen! En dat met een nekhernia! Erg knap maar ook heel kinderachtig!!!!

Doe normaal en schrijf gewoon uit eigen naam een stukkie :? :twisted: :x :roll:

Mokwai
Berichten: 103
Lid geworden op: 30 apr 2005 09:39

Re: Nekhernia

Ongelezen bericht door Mokwai »

ga jij ff ergens anders lopen kl#te zeg!!!

Broodjebal
Berichten: 144
Lid geworden op: 07 jun 2005 22:22

Re: Nekhernia

Ongelezen bericht door Broodjebal »

Wat voor medicatie krijgt hij nu, Mokwai? Je kan eens een consult wagen bij Dorit; http://www.kreupeldier.nl/

Voor problemen met het bottenstelsel en wervelproblemen moet je absoluut bij haar zijn. Dat red je niet met medicatie alleen.
Heel veel sterkte.

Marianna
Berichten: 410
Lid geworden op: 24 mei 2005 18:19

Re: Nekhernia

Ongelezen bericht door Marianna »

Wel bellen voor een afspraak en de foto mee nemen als je naar kreupel dier gaat. Dank zij de behandeling bij Dorit loopt mijn hond weer zonder te kreupelen en hoeft pijnstilling niet meer.

bitchy
Berichten: 695
Lid geworden op: 18 jan 2005 13:16

Re: Nekhernia

Ongelezen bericht door bitchy »

okkie ga ergens anders gallen wil je.

sterkte mokwai, het zit je niet mee met je hondje.

en marianna, het is een stiertje hoor, geen rammetje :wink:
als dat maar goed komt met een vis en een steenbok.

Marianna
Berichten: 410
Lid geworden op: 24 mei 2005 18:19

Re: Nekhernia

Ongelezen bericht door Marianna »

Klopt Bitchy, ik was een paar dagen in de war :oops:

-okkie-
Berichten: 58
Lid geworden op: 22 jan 2006 07:43

Re: Nekhernia

Ongelezen bericht door -okkie- »

Ik loop niet te gallen ik geef gewoon mijn mening over (in mijn ogen) kinderachtig gedoe. We zijn hier met volwassenen onder elkaar en dan kun je dus gewoon volwassen een topic openen en niet net doen alsof de hond zelf zit te typen. Het is geen tekenfilm!!

bitchy
Berichten: 695
Lid geworden op: 18 jan 2005 13:16

Re: Nekhernia

Ongelezen bericht door bitchy »

maakt niet uit.
als het maar gezond is. :P

Mokwai
Berichten: 103
Lid geworden op: 30 apr 2005 09:39

Re: Nekhernia

Ongelezen bericht door Mokwai »

dank je wel allemaal!!!
Op dit moment zit mokwai aan de pretnison, aangezien hij nu een ontsteking tussen de 2de en 3de nekwervel heeft zitten.
Dit moet hij en maand slikken en daarna moet ik weer met hem naar de kliniek toe, om weer foto`s te laten maken en te kijken hoe erg het dan nog is.
Waarschijnlijk moet hij medicijnen blijven slikken, maar dan ga ik zeker naar dat adres toe die jullie me net gegeven hebben,,,thanks, ik hou jullie op de hoogte

Muiz
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 feb 2006 03:54

Re: Nekhernia

Ongelezen bericht door Muiz »

Hoi Mokwai, hopelijk gaat het nu een stuk beter met jullie! Nekhernia bij mens en dier is errug pijnlijk :cry: Ik ben een katten mens maar ben eigenlijk wel gek met alle dieren :lol: En Okkie... het is wel degelijk gallen wat je doet... het getuigd van weinig medemenselijk gevoel :twisted: Wanneer je als mens iets erg dwars zit helpt het weleens om iets dergelijks in de derde persoon van je af te schrijven :wink: In dit geval doet het baasje van Mokwai dat ook... verder is het gewoon grappig om eens vanuit het oogpunt van je huisdier te denken en te schrijven iets waar jij blijkens je reacties niet veel van snapt. Heb jij zelf eigenlijk wel huisdieren? Aan je reacties te merken krijg ik ook het idee dat je met droge ogen naar Bambi kunt kijken op het moment dat z'n moeder afgeschoten wordt..... :roll:

luffie
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 feb 2006 16:53

Re: Nekhernia

Ongelezen bericht door luffie »

Mokwai,heel veel sterkte met de hernia, en ik hoop dat je het met zo min mogelijk pillen kan verdragen.Mijn hond(mechelse herder)heeft nl een chronische maagontsteking,en we moeten zijn maag de rest van zijn leven kalmeren met pillen.Ik moet zeggen dat het me steeds meer aan het hart gaat om hem die pillen achter in zijn bek te stoppen.....Maar als we dat niet doen,dan blijft hij gal opspugen,en dat is pijnlijk voor hem.heeft iemand ervaring met dit soort dingen??

Rasje34
Berichten: 614
Lid geworden op: 05 dec 2005 19:28

Re: Nekhernia

Ongelezen bericht door Rasje34 »

Hoi Luffie, mijn hond geeft momenteel ook veel over, maar hoogstwaarschijnlijk komt dat doordat zijn zachte verhemelte voor z'n slokdarm zit. Hij hapt teveel lucht binnen wat in z'n maag terecht komt, waardoor hij dus moet spugen (zowel gal als slijm). Dit is overigens een kwaal wat vaak bij dit soort honden voorkomt (Franse bulldog). Ik dacht in 1e instantie dat hij een voedselallergie had. Hij krijgt over 2 weken een scopie, dan weten we meer. Ik heb hem de afgelopen 3 weken ook 3 keer per dag z'n pilletjes moeten geven en dat was inderdaad niet leuk voor de hond (voor mij ook niet trouwens :wink: ), maar ik zag wel dat het hielp, dus dat verzachtte het leed een beetje.
Ik weet niet of jouw hond het mag, maar mijn dierenarts adviseerde mij een heel klein beetje vla te geven als hij gal had gespuugd.
Kun je zo'n pilletje niet in iets lekkers verstoppen? (Ik weet niet wat hij wel en niet mag eten).
In ieder geval sterkte met je hond.

milou
Berichten: 27
Lid geworden op: 19 okt 2005 01:35

Re: Nekhernia

Ongelezen bericht door milou »

Ons hondje(reu) een yorkie van bijna 13 jaar oud had 2 jaar geleden ineens een nekhernia waardoor hij achter verlamt was. Ook hij is met prednison behandelt en dat zeker een maand of 4 a 5 lang zijn hernia is er erg van opgeknapt , hij kan weer lopen , zelfs rennen zij het met iets stramme achterpootjes en hij plast sinds dien als een teefje :lol:
Wat je wel in de gaten moet houden is hoe je hond op de prednison reageert, ons hondje is er uiteindelijk erg ziek van geworden waardoor de prednison gestaakt moest worden en hij er suikerziekte aan heeft overgehouden. Na het stoppen met de prednison is hij snel opgeknapt en de suikerziekte is prima onder controle te houden met insulinne en een strak voedingsschema. Het is niet gezegd dat iedere hond er ziek van wordt of er iets aan overhoudt natuurlijk maar ik geef het wel even aan zodat je alert kunt zijn als je hond futloos wordt of als hij heel veel gaat drinken en plassen dan zou ik zeker contact met de dierenarts opnemen.
Heel veel sterkte met het herstel van je hond.

Mokwai
Berichten: 103
Lid geworden op: 30 apr 2005 09:39

Re: Nekhernia

Ongelezen bericht door Mokwai »

Hoi Milou,

dank je wel, ik ga het zeker in de gaten houden.
Op dit moment drinkt hij inderdaad veel, maar daar had de da voor gewaarschuwd, en natuurlijk plast hij daardoor ook heel veel, een bijwerking van de prednison...
Maar daarnaast moet ik wel zeggen dt hij daardoor minder pijn heeft.
Hij doet het wel rustig aan gelukkig,terwijl hij normaal echt superdruk is, maar anders heeft ie zelf te veel pijn.
Springen op de bank mocht niet meer van de da, maar gelukkig is hij daar nu uit zich zelf me gestopt, ik hoop at dat zo blijft :wink:

just the cook
Berichten: 247
Lid geworden op: 14 nov 2005 20:23

Re: Nekhernia

Ongelezen bericht door just the cook »

Onze hond slikt al 4 jaar prednoral.
Die heeft AIHA en kan echt niet meer zonder.
Gelukkig zijn er, behalve inderdaad het vele plassen, geen bijwerkingen.
En dat plassen is bij de lage dosis waar hij nou stabiel onder is nog te doen, zodra het verhoogd wordt is het een drama en laat ik bij goed weer zelfs de achterdeur dag en nacht open staan.

Succes ermee Mokwai.

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: Nekhernia

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Voor mij heeft Okkie gelijk, ik kan ook niet zo goed tegen dat kinderachtige geleuter. Doe gewoon dan doe ook jij al gek genoeg :o

Mokwai
Berichten: 103
Lid geworden op: 30 apr 2005 09:39

Re: Nekhernia

Ongelezen bericht door Mokwai »

ja reintje, jouw meningen kennen we allemaal wel....helaas

gast500
Berichten: 216
Lid geworden op: 31 jul 2004 16:51

Re: Nekhernia

Ongelezen bericht door gast500 »

Kan wel zijn Mokwai, maar ik ben het wel met Reintje Vitesse eens en dus met -okkie-!

Je roept het zelf op je af dat je zulke reacties krijgt. Als je een topic 'normaal' opent, zonder kinderachtig gedrag, zul je dit soort reacties niet zo snel krijgen.

Mokwai
Berichten: 103
Lid geworden op: 30 apr 2005 09:39

Re: Nekhernia

Ongelezen bericht door Mokwai »

ja ja, jullie kunnen wel een groepje vormen, met negatieve meningen...
Maar goed, ik ga me er niet meer druk om maken.
Ik vraag om hulp en tips, en dat geven de anderen me tenminste wel.
Mischien kan iemand me ook vertellen hoe ik achter de andere eigenaren kan komen van het nestje waar mijn hond uit komt, zonder dat ik darbij de fokker moet gaan bellen, want hij zal me nooit deze gegevens gaan verstrekken.

Gesloten