LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onderzoek Whiskas

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Roy van Grinsven
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mar 2009 11:12

Onderzoek Whiskas

Ongelezen bericht door Roy van Grinsven »

Goedendag

Ik moet een onderzoek doen naar de merk-beleving van de consumenten en verkopers bij de volgende merken kattenvoeding:

-Whiskas(mars)
-Sheba(mars)
-Kittekat(mars)
-Perfect-Fit(mars)
-Gourmet(purina)
-Felix(purina)
-One (purina)
-Tompoes
-huismerken
-Hills(overige merken)
-Royal Canin (overige merken)

Wij zouden het zeer op prijs stellen als u bij zoveel mogelijk merken uw merk-beleving en of ervaring zou geven.

Met Vriendelijke Groeten

Roy

Soraya
Berichten: 501
Lid geworden op: 08 feb 2006 15:04

Re: Onderzoek Whiskas

Ongelezen bericht door Soraya »

Hier komen eigenlijk al deze merken niet in huis, simpelweg, omdat als je kijkt naar de hoeveelheid vlees wat erin zit, zo minimaal is, dat het geen vlees meer mag noemen. Daarbij (op de laatste 2 na) zit er overal smaakstoffen in, en kleurstoffen, dus troep.
Voor velen, ook mijzelf, is dit gewoon junkfood voor katten, en niet gezond (kijk ook eens naar de hoeveelheid zout erin, en hoeveel nierpatientjes er zijn). En junkfood is misschien wel lekker, maar niet zo gezond, voor zowel mens als dier.

Daarbij zijn de meeste merken (op de laatste 2 na) ook eigenlijk merken waar er veel van nodig is om een dier een voldaan gevoel te geven. De ontlasting stinkt enorm en is ook aanzienlijk meer dan de betere brokken.

Enige pluspunt verder is dat Whiskas ook bij het blikvoer (hart en vis) hier 25% vlees in zit. En de rest... nou ja, dat vul zelf maar in.

Ik let niet op het uiterlijk van het product, maar wel op wat erin zit. Dat is het allerbelangrijkste voor mij. Een goed product hoeft eigenlijk weinig reclame te maken, en al helemaal geen tv/reclame spots. Het verkoopt wel via mond op mond reclame

Een van mijn katten reageert op de toegevoegde stoffen, en krijgt hier epileptische aanvallen van. Vandaar dat ik ook ben overgestapt naar weliswaar de duurdere merken, maar je hebt er ook minder van nodig, en is eigenlijk dus net zo goedkoop.

De brokken moeten minimaal 47% vlees bevatten om hier naar binnen te mogen komen. En blikvoer moet minimaal 80% vlees zijn, of gewoon vers.


Dus ik geef eerder andere merken, zoals o.a. orijen, animona, arden grange, Renske vers, almo, snoezepoes, carnibest, bandit, haaksbarf.

Daarbij zal je hier weinig mensen vinden, dus misschien is de volgende link beter voor je vraag:
www.kattenplaza.nl


ik heb 2 voermerken toegevoegd
Laatst gewijzigd door Soraya op 18 mar 2009 16:20, 1 keer totaal gewijzigd.

petty1950
Berichten: 312
Lid geworden op: 19 jun 2006 01:01

Re: Onderzoek Whiskas

Ongelezen bericht door petty1950 »

Misschien beginnen met normale mensentaal ipv termen als ''merkbeleving'' neer te kakelen??? :lol:

Mijn ''beleving'' is overigens dat ik ,t allemaal bocht vind in ,n slim marketingsjasje :wink:
En ''vlees'' zeggen als het nauwelijks vlees genoemd kan worden vind ik bovendien niet netjes.
Je mag niet jokken 8)

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Onderzoek Whiskas

Ongelezen bericht door D1RK »

Mijn kat wil liever Aldi, en dan niet die goedkope brokken maar die iets duurdere blikken.

Maar elke kat is anders en diverse duurdere merken heb ik aan buren gegeven want mevrouw luste deze niet.

Wat mijn kat heeft kan ik niet zeggen maar ze zijn erg kieskeurig en elke kat is anders.
Maar kwaliteit hoeft niet veel te kosten ik betaalde al jarenlang 39 cent per blik, en helaas nu iets duurder geworden.

Verder is het wel vlees maar vooral slachtafval gemengd met diverse andere ....

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: Onderzoek Whiskas

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Roy, ben jij toevallig familie van............. :lol: :lol: :lol:

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Onderzoek Whiskas

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Mijn kat eet normaal alleen brokjes van de dierenarts, omdat zij snel blaaskristallen ontwikkelt.
Maar één keer per week krijgt zij "nat" voer als verwennerij.
Zij is gek op de Whiskas "zo rijk aan vis" collectie, ze is een echte vis eter.
Ook de viscocktail van Sheba, tonijnmouse van de O'Lacy (huismerk Jumbo) en de provencaalse kip van Gourmet vindt ze erg lekker.
Ik koop zelf liever producten van Whiskas en Gourmet, maar dat zal komen omdat ik weet dat ze het lekker vindt en er (eerlijk gezegd) mooie katten op de verpakking staan.
Dat zal ongetwijfeld meewerken.
Ook koop ik graag Felix voor haar, dat zal liggen aan het feit dat ze als twee druppels water op Felix lijkt.
Ik denk dat de verpakking veel doet, als er mooie, gezonde en tevreden katten op een verpakking staan zullen mensen het eerder kopen.
Bij Royal Canin, Hills en One hoor ik vooral mijn portomonee rinkelen, want die zijn in mijn ogen erg duur.
Huismerken zijn het goedkoopst (daardoor niet het slechtst) en ook Kittekat, Tompoes en Felix vind ik niet duur.
Maar ik doe er ook langer mee, omdat de kat alleen op vrijdag een extraatje krijgt.
Perfect-Fit heb ik nog nooit van gehoord.
Ik vind over-all Whiskas en Gourmet er het aantrekkelijkst uitzien (qua verpakking), en vooral Gourmet ruikt niet echt naar kattenvoer, wat ik een pluspunt vind.
Als je bv. het lamsstoofpotje ruikt en de provencaalse kip, dan denk ik niet meteen aan kattenvoer.
Succes met je onderzoek Roy!

Suzan83
Berichten: 25
Lid geworden op: 27 sep 2006 19:11

Re: Onderzoek Whiskas

Ongelezen bericht door Suzan83 »

U vraagt om merkbeleving...

Mijn ervaring is dat hoe meer reclame er voor een merk wordt gemaakt hoe slechter het product is. Wat naamsbekendheid, daar is niets mis mee; je moet ergens beginnen.
Mijn katten krijgen dus voornamelijk vlees - het zijn ook carnivoren. Op de samenstelling van het gewone diervoer houdt een kat het leven. Helaas lopen ze een hoog risico op kwalen die juist door het voor katten zo onnatuurlijke voer (o.a. te veel granen) worden veroorzaakt. Dieetvoeders om die kwalen zoals blaasgruis weer te bestrijden, is big business.

Emi
Berichten: 56
Lid geworden op: 05 mei 2009 14:44

Re: Onderzoek Whiskas

Ongelezen bericht door Emi »

we geven onze kat meestal whiskas zowel brokjes als van die zakjes met nat voer erin.

Die zakjes zijn gewoon makkelijk omdat het precies 1 portie is en je geen stinkend blik in de koelkast hebt staan.

Whiskas omdat - goede naam, gewoonte, je wil geen gedoe met ander voer wat je kat laat staan (kieskeurige beessies), niet duurste, niet goedkoopste
- middenmoot dus.

Ik las echter om consumentenbond dat whiskas niet zo goed aangeschreven staat.
Kwam niet goed uit de test op gebied van welke voedingsstoffen erin zitten. Maar het stond er niet echt duidelijk bij om welk product van wiskas het nu ging.

Soms koop ik ook zakjes van eigen merk supermarkt, maar meestal automatisch paarse verpakking van wiskas.
onze kat is bijna 10 en nog altijd gezond en fit !

chantalletje
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 jul 2009 19:44

Re: Onderzoek Whiskas

Ongelezen bericht door chantalletje »

Ik koop Whiskas brokjes en blikken pate. Brokjes vlees lusten mijn kater en poes niet.
Ze zijn niet kieskeurig, maar de mouse kalkoen is favoriet hier.

Ze krijgen ook gourmet en dan die gold blikjes vinden ze erg lekker en ruikt ook lekker.

Huismerken lusten ze niet. Heb alle huismerken van dupermakrten en van de kruidvat al geprobeerd. Alleen brokjes met rijst van de AH gaat erin en brokjes van de Lidl.
Ze zijn hier niet zo gek op nat voer. Het zijn ook geen vis eters dat lusten ze alleen van gourmet.

Royal canin is net iets te duur voor mij om te kopen. Ze eten er hier ook niet minder van als ik eens een proefzakje heb. Net als Purina one.

Ze hebben altijd gestonken met ontlasting ook met kittenvoer (wat ik van royal canin had). Ze zijn nu 1 jaar en 1 maand oud en kerngezond en gecastreerd en steriliseerd. En daarbij heel erg levendig en speels.

stofzuigertje

Re: Onderzoek Whiskas

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Er zijn katten die alles lusten en die erg kieskeurig zijn.

Als je een lastige eter hebt gewoon aan vrienden en buren vragen om iets te proberen of geef het halve blik weg.
Ook brokken zijn sterk verschillend en Aldi beviel beter als Lidl maar een andere kat kan anders oordelen.

Ik proef zelf niets en de merkloze brokken van Intratuin huismerk eet deze beter dan alle dure merken waarvan ik veel kon weg geven!

Als kleine kat verwend en nu is het dus al 16 jaar een door mij zelf veroorzaakt probleem.
Dus geef telkens andere merken en ze zullen minder kieskeurig worden en ook grote merken willen wel eens iets aanpassen en zo komen vele eigenaren in de problemen!

Gesloten