LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onze Dobermann is vermoord

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
ruimte
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 okt 2006 08:31

Re: Onze Dobermann is vermoord

Ongelezen bericht door ruimte »

Marnop, het idd klinkklare onzin die jij schrijf.

een nestjje op een fatsoenlijke manier laten komen, jij, laat me niet lachen.

het opvoeden, hoe lang ben je er mee bezig geweest?? ja op die en de andere manier maar niet konsekwent.

En dan nog zo,n zielig bericht op marktplaats plaatsen.

Bah het moet jou verboden worden om huisdieren te hebben want, het is te druk, je kan er niet mee omgaan en dan moeten ze maar weg.

marnop
Berichten: 17
Lid geworden op: 13 mar 2006 10:53

Re: Onze Dobermann is vermoord

Ongelezen bericht door marnop »

Nee showgirl, in het asiel had hij minder kans, dat heb ik al vermeld, hij was aan het wegkwijnen, uitmergelen, traumatiseren. In een korte vakantie heeft hij in dat asiel in pension gezeten, 6 dagen, 6 kilo weggestresst, van een hond die al redelijk mager was. Een hond met ernstige vorm van kennelstress, ooit van gehoord ? Niet dus, maar dat doe je een hond niet nogmaals aan, ook niet als er een boete op staat.

Ja ik schreef dat ik een contract had en in belang, voor de gezondheid van de hond is hij bij mensen in huis geplaatst, waar hij thuis hoort.
En nogmaals, de hond moest niet weg omdat het er teveel waren.

En Fiore heeft nog steeds verkering met haar eerste vriendje ? Het karakter van alle mannen is hetzelfde ? Zo ook bij de Dobermann ? Tegen allerlei nestjes, dus het is beter als er geen honden meer zouden zijn ? Vind ik wat te ver gaan.

ruimte
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 okt 2006 08:31

Re: Onze Dobermann is vermoord

Ongelezen bericht door ruimte »

marnop,
leer eens lezen, zowel wat je eerst schreef en wat je naderhand schrijf.
lekker tegenstrijdig allemaal.

Maar ja ....

marnop
Berichten: 17
Lid geworden op: 13 mar 2006 10:53

Re: Onze Dobermann is vermoord

Ongelezen bericht door marnop »

Vertel maar. overal staat hetzelfde verhaal, alleen hier en daar verder uitgelegd.
Als er iets tegenstrijdig staat, zeg het maar.
Laatst gewijzigd door marnop op 23 okt 2006 18:08, 1 keer totaal gewijzigd.

ruimte
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 okt 2006 08:31

Re: Onze Dobermann is vermoord

Ongelezen bericht door ruimte »

Ik heb je de tijd gegeven om alles even na te lezen --OF-- begrijp je jezelf niet??

marnop
Berichten: 17
Lid geworden op: 13 mar 2006 10:53

Re: Onze Dobermann is vermoord

Ongelezen bericht door marnop »

Als ik van te voren wist wat er met mijn hond zou gebeuren had hij nu nog vrolijk bij mij geweest.

Als ik van te voren had geweten dat sommige mensen echt niets beters te doen hebben dan alleen maar anderen af te katten, had ik dit item niet geplaatst.

Het is een oeverloze discussie geworden, die nergens meer over gaat.

Iedereen doet weleens iets fout in zijn leven, de ene keer zwaardere consequenties dan de andere. Sommige mensen hebben dan erg veel berouw en verdriet, zoals ik.

Er zijn ook mensen die het fijn vinden om extra zout op wonden te gooien en na te trappen.

Gelukkig zijn er meer mensen die meeleven en het ook waanzinnig belachelijk vinden dat er een hond is vermoord. Daar ging het om, niets meer en niets minder.
Deze lieve mensen, bedankt voor jullie medeleven.

De mensen die de moord niet zo erg vinden maar liever gaan lopen afzeiken, zoek het lekker uit.
Dit was mijn laatste reactie.

Fiore
Berichten: 440
Lid geworden op: 22 jul 2005 10:42

Re: Onze Dobermann is vermoord

Ongelezen bericht door Fiore »

hierin spreek je jezelf tegen, eerst zeg je
Zaten we dus met 7 honden, waarvan 5 pups. Veel te veel dus.
om vervolgens te zeggen dat hij niet weg moest omdat er ineens puppies bij waren gekomen

hoe jij het ook went of keert, of je spijt hebt of niet, die hond is dood, en daar verandert spijt niets aan, helaas

en afzeiken? niemand zeikt je hier af, omdat we het niet met je eens zijn noem je het maar meteen afzeiken? Had je dan allemaal meelevende berichtjes verwacht? Het gaat hier om een dierenleven, wees niet zo egocentrisch
Laatst gewijzigd door Fiore op 23 okt 2006 18:12, 2 keer totaal gewijzigd.

Lawman
Berichten: 73
Lid geworden op: 14 nov 2005 16:36

Re: Onze Dobermann is vermoord

Ongelezen bericht door Lawman »

In een korte vakantie heeft hij in dat asiel in pension gezeten, 6 dagen, 6 kilo weggestresst, van een hond die al redelijk mager was. Een hond met ernstige vorm van kennelstress, ooit van gehoord ?
Begrijp ik het goed dat je de dobermann tijdens je vakantie "tijdelijk" hebt ondergebracht in het asiel? Lijkt me niet zo verstandig. Omdat de dober daar al heeft gezeten kun je zeker verlatingsangst verwachten met kennelstress als gevolg. Zeker de dobermann kan daar erg gevoelig voor zijn. De dober is een fantastische hond, mits je maar weet hoe je met dit ras om moet gaan. De dober verlangt veel van zijn baas maar je krijgt er o zoveel voor terug. Vooraf serieus verdiepen in kenmerken, gedrag, opvoeding en begeleiding kan een hoop ellende voorkomen. Voor jezelf, maar zeker ook ......de dober!!

antonh
Berichten: 976
Lid geworden op: 05 apr 2006 16:33

Re: Onze Dobermann is vermoord

Ongelezen bericht door antonh »

@Marnop,
waarom schrijf je zo iets hier.
Jij en geen ander treft schuld!
Tegen nestjes kun je wat doen.
Heb je ook kinderen?
En meisje misschien?
Pas dan maar op in de toekomst.

HvdC
Berichten: 233
Lid geworden op: 23 okt 2004 14:59

Re: Onze Dobermann is vermoord

Ongelezen bericht door HvdC »

Eerst de zielpoot uithangen en nu alles goed proberen te praten???

marnop
Berichten: 17
Lid geworden op: 13 mar 2006 10:53

Re: Onze Dobermann is vermoord

Ongelezen bericht door marnop »

Goed dan nog 1 reactie.

Ik hang niet de zielpoot uit en dan proberen goed te praten, mijn teksten zijn overal gelijk. Bovendien valt er dus niets goed te praten.

En wat blijven mensen toch zeuren over dat nestje, 5 pups is gewoon veel hoe je het ook went of keert, ik vond het erg druk.
Sommige mensen vinden 10 pups nog niet teveel, ik vind 5 dus meer dan zat.

En Fiore, nogmaals, ik spreek mezelf nergens tegen, lees maar eens goed wat jezelf quote en wat er na staat.
Ik zal je even uitleggen, feit 1, veel pups erg druk.
feit 2, kwestie Dobermann.

Zijn dus 2 op zich staande zaken. Het ene heeft niets met het andere te maken en dat heb ik reeds meermalen aangegeven.

En ja hoor antonh ik heb kinderen en ook een meid en ik heb volop vertrouwen in de toekomst, zij leeft al 19 jaar tussen honden en alle honden zijn van ouderdom overleden.
Maar wat wil je er verder mee zeggen ? Als er met mijn dochter op straat iets gebeurd of bij haar thuis, is het mijn schuld ook ? Of als ik mijn vrouw iets doe, dan krijgt mijn schoonvader de schuld ? zoiets ?

Rare wereld gaat het worden zo.

Ja Lawman, we hadden hem nog niet zo lang en het leek ons wel goed op dat moment omdat hij ze daar kende, we schrokken ons dus rot toen we hem ophaalden. sterk vermagerd binnen een weekje. Pas later zijn we door info elders verder gaan nadenken en hebben we de conclusies kunnen trekken over hem. En daarom besloten nooit meer in een asiel te plaatsen.
Dat hij erg veel verlangt van de baas, ja daar kwamen we achter en dat werd mij heel langzaam aan teveel. We hadden ons ook helemaal verdiept in het ras en het karakter, meerdere boeken geleend en gekocht + ook gelezen. Hij had het alleen erg moeilijk dankzij het gebrek aan opvoeding en mijn uiteindelijke ongeduld. En om ellende te voorkomen voor de hond hebben we knopen doorgehakt en is dus het hele gedoe ontstaan en is hij er helaas de dupe van geworden.

HvdC
Berichten: 233
Lid geworden op: 23 okt 2004 14:59

Re: Onze Dobermann is vermoord

Ongelezen bericht door HvdC »

Zie je het wel???? Je spreekt jezelf weer tegen.

marnop
Berichten: 17
Lid geworden op: 13 mar 2006 10:53

Re: Onze Dobermann is vermoord

Ongelezen bericht door marnop »

en mensen die alleen maar anderen willen afzeiken en afkatten, kijk maar naar bijvoorbeeld de re's van HvdC gaat nergens over, zijn alleen bedoeld om ook iets te willen schrijven.

Hou daar alstublieft mee op, het raakt kant noch wal. Het is door jullie enkel kwetsend bedoeld en het toont slechts aan wie er de zielige is

Dus tot slot laat mensen eens in hun waarde en doe niet zo kinderachtig

ruimte
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 okt 2006 08:31

Re: Onze Dobermann is vermoord

Ongelezen bericht door ruimte »

De zielige was de Dobermann.

En je spreekt je alweer tegen want je zou niet meer reageren.
Dus heeft HvdC wel en reactie met inhoud gegeven

antonh
Berichten: 976
Lid geworden op: 05 apr 2006 16:33

Re: Onze Dobermann is vermoord

Ongelezen bericht door antonh »

@Marnop,
lezen is ook moeilijkvoor je.
Ik vraag of je eventueel ook een dochter hebt.
Maar je snapt het niet.

En ja hoor antonh ik heb kinderen en ook een meid en ik heb volop vertrouwen in de toekomst, zij leeft al 19 jaar tussen honden en alle honden zijn van ouderdom overleden.
Maar wat wil je er verder mee zeggen ? Als er met mijn dochter op straat iets gebeurd of bij haar thuis, is het mijn schuld ook ? Of als ik mijn vrouw iets doe, dan krijgt mijn schoonvader de schuld ? zoiets ?


Je kunt ook voor dieren voorbehoeds middelen gebruiken net zoals je dochter waarschijnlijk ook.
Maar je kunt zoveel l*llen als je wilt.
Er is maar een schuldige in dit hele verhaal en dat ben JIJ!!!

Tayisha
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 okt 2006 21:04

Re: Onze Dobermann is vermoord

Ongelezen bericht door Tayisha »

hoi,

ik wilde geen reactie geven maar naar mate er steeds meer reactie's komen en mijn woede nu op zijnhoogste punt is gekomen wil ik toch even mijn zegje doen!

in de eerste plaats is diegene die de dober gedumpt heeft bij dobermannrescue fout, hij geeft zelf aan dat hij geen dobermens is en dan vraag ik me af hoe hij het in godsnaam in zijn heeft heeft gehaald om een dober in huis te nemen.

en dan ook nog onver-antwoord een boxer met dobermann gaan kruizen en het is ronduit belachelijk dat hij moeder natuur de schuld hiervan geeft, wederom is de vorige eigenaar van de dobermann ver-antwoordelijk.
later hoor je hem klagen over het feit dat 7 honden teveel zijn, had die dat niet kunnen bedenken alvorens nr 7 in huis te halen?!

waar ik me aan erger is dat de vorige eigenaar een boze vinger uitsteekt naar anderen terwijl hijzelf in de eerste plaats goed fout zit.
en als ik dan uiteindelijk moet lezen dat door dit stompzinnig mensengedrag een hond onterecht is komen te overlijden dan wordt ik echt woedend.

ik heb al 32 jaar dobermann's in mijn leven en ken dus het prachtige karakter van de dober.

ps: marnop je had kunnen weten dat er bij het lezen van zo een bericht een hoop negatieve reactie's komen

HvdC
Berichten: 233
Lid geworden op: 23 okt 2004 14:59

Re: Onze Dobermann is vermoord

Ongelezen bericht door HvdC »

Arme hond, wat heeft ie gedaan om zo'n baasje te verdienen.

showgirl
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 feb 2006 15:42

Re: Onze Dobermann is vermoord

Ongelezen bericht door showgirl »

later hoor je hem klagen over het feit dat 7 honden teveel zijn, had die dat niet kunnen bedenken alvorens nr 7 in huis te halen?!
hij heeft ze niet gehaald, hij heeft ze gekregen, gratis, door zijn gezonde reu bij zijn loopse teef te laten. wie is de domoor die nog niet weet dat je zo een nestje kan verwachten :? ik durf er wel wat om te verwedden dat het nestje gewoon in de planning zat.

ik ben het met Marnop eens dat de andere familie niet goed heeft gehandeld.
daarnaast heeft hij wel weer het gore lef om de dierenarts te beschuldigen van moord terwijl hij geen ballen heeft om die dierenarts op te zoeken en te vragen waarom hij het gedaan heeft, missschien heeft die arts een vreselijk verhaal gehoord en kon hij niet anders.

wijzen wijzen wijzen, en vooral naar een ander.
zeker niet naar jezelf marnop, je denkt immers dat jou handelen het enigste goede is geweest, alleen jammer, het resultaat is dat je hond nu dood is.
:roll:

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Onze Dobermann is vermoord

Ongelezen bericht door bot321 »

showgirl.
Ik sta er helemaal achter-naast-onder-boven-zijkant.
Kortom ik sta helemaal achter je.

Rolan
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 okt 2006 09:28

Re: Onze Dobermann is vermoord

Ongelezen bericht door Rolan »

Ik wilde ook graag even reageren op bovenstaand artikel.
Ik vind niet dat alleen de dierenarts en nieuwe eigenaar behoorlijk fout zijn, maar ook zeker de eerste eigenaar in dit verhaal.
Als men een nest pups neemt moet men ook de gevolgen aanvaarden.
Men kan niet een hond aanschaffen en dan weer wegdoen omdat de hond in kwestie in de pubertijd zit druk is.
Dit is net als bij mensen heel normaal.
Een dobermann in kwestie is niet lastiger of moeilijker dan iedere andere hond.
Je dient alleen consequent te zijn. Maar dat is voor iedere hond goed.

Ik vind het alleen weer heel erg dat er een hond de dupe is geworden van de gemakzucht van de mens.

ine

Gesloten