LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] onze hond stinkt HELP!!!!!!!!

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Rasje34
Berichten: 614
Lid geworden op: 05 dec 2005 19:28

Re: onze hond stinkt HELP!!!!!!!!

Ongelezen bericht door Rasje34 »

Ach Reintje, gelukkig gaat deze topic niet over hondennamen. Van de 10 mensen zijn er 9 die het wel een leuke naam vinden. En al zou maar 1 van de 10 het een leuke naam vinden, denk je dat ik daar van wakker lig? Ben benieuwd hoe je de naam had gevonden als ik WEL naar jou had geluisterd. Toch de beste wensen, puber vitesse :D

Bedankt voor je VOLWASSEN reactie, Broodje Bal, en uiteraard ook voor jou de beste wensen.

Rasje34
Berichten: 614
Lid geworden op: 05 dec 2005 19:28

Re: onze hond stinkt HELP!!!!!!!!

Ongelezen bericht door Rasje34 »

O, ik zie dat Reintje zijn post van 4-1-6 18.39u heeft aangepast, waardoor mijn antwoord van 4-1-6 19.37u nergens meer op slaat...Nou, gelukkig heb ik ook gevoel voor humor, Reintje, dus ik laat 'm lekker staan... :D Groetjes van Belinda en een poot van TeunTJE (zo noemen wij 'm namelijk ook vaak).

Ferrystroet
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 jan 2006 18:47

Re: onze hond stinkt HELP!!!!!!!!

Ongelezen bericht door Ferrystroet »

Als je hond stinkt kijk dan of er Kunstmatig hulp stoffen in dit voer is verwerkt, zoals kleur geur en smaak stoffen danwel kunstmatige houdbaarheid middellen.
Het kan zijn dat je hond hier op reageert.
wij hebben goede resultaten bereikt met natuurlijke diervoeding zoals biofood met Carnibest
succes

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: onze hond stinkt HELP!!!!!!!!

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

He' Rasje gouden zet he' :lol: , groeten aan Teuntje :wink:

Rasje34
Berichten: 614
Lid geworden op: 05 dec 2005 19:28

Re: onze hond stinkt HELP!!!!!!!!

Ongelezen bericht door Rasje34 »

Klier :D Groeten terug van een inmiddels weer gezonde Teun.

www.voernatuurlijk.nl
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 jan 2006 13:22

Re: onze hond stinkt HELP!!!!!!!!

Ongelezen bericht door www.voernatuurlijk.nl »

http://www.voernatuurlijk.nl/forum/index.php

kijk hier eens, daar wordt eerlijke info gegeven :wink:

suc6 :D

Rasje34
Berichten: 614
Lid geworden op: 05 dec 2005 19:28

Re: onze hond stinkt HELP!!!!!!!!

Ongelezen bericht door Rasje34 »

Ja, dat is mij inmiddels duidelijk. Ik heb je reactie nu geloof ik al bij 10 topics gezien.... :roll: (zelfs bij sommige waarbij al in een jaar niet meer gereageerd was). Krijg jij commissie?

mirabella
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jan 2006 12:24

Re: onze hond stinkt HELP!!!!!!!!

Ongelezen bericht door mirabella »

Hallo,

Graag wil ik reageren op jullie probleem, ik herken deze maar al te goed en ik wil dan ook graag mijn ervaringen met jullie delen.

Ik heb een hele lieve Lab(die zijn natuurlijk altijd erg lief haar naam is beau, ze is 3,5 jaar en heeft sinds een aantal maanden geen last meer van een stinkende vacht.

Ik heb echt alles gedaan om er achter te komen waar dit probleem vandaan kwam.
Ze is in aug 2005 opgenomen geweest in het faculteit dierengeneeskunde in Utrecht en daar is ze behoorlijk onder de loep genomen, vijf dagen lang en het volgende kwam daar uit:

Een nierprobleem, huidinfectie en aan de hand van dit resultaat is ze eerst op speciaal nierdieet van hills gezet en nu het weer helemaal goed met haar gaat heeft ze dieetvoer van hills de RD en het gaat super, in het begin heb ik een medicinale shampoo meegekregen vanuit het ziekenhuis en 2x per week heb ik haar daarmee gewassen ze stinkt nu absoluut niet meer en wat ook heel belangrijk is niet laten zwemmen in zoet water alleen in zee.

Haar anaal klieren zaten zo vol dat ik bijna iedere dag bij de dierenarts zat om deze te legen, doe dat overigens niet te vaak want dan gaan ze onsteken en dan geeft dat ook weer problemen.

Waar ik ook mee gestopt ben is bijvoeren lekker stukje worst, restje van het avond eten dat is ook een oorzaak van de stank.
Het enige is af en toe een droge boterham en speciale dieet koekjes van de dierenarts.

Verder wil ik jullie een advies geven sluit een dierenverzekering af voor 15,00 p.m heb je een super uitgebreid pakket en kun je veel kosten voor 80% vergoed krijgen, kijk even op www.dierenzorg.nl of www.proteq.nl

Mochten er nog vragen zijn dan mogen jullie me altijd mailen.

Heel veel succes,

Mirabella

dutchjingles
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jun 2007 17:52

Re: onze hond stinkt HELP!!!!!!!!

Ongelezen bericht door dutchjingles »

Ik heb ook een labrador sinds kort. Hij is 3 jaar en begint sinds een aantal weken ook te stinken...penetrante geur. Ik vind het geen hondengeur maar het stinkt echt...zweetvoet/kaas geur. Hij heeft een uur bij mijn ouders in de garage gezeten en de hele garage rook ernaar.

Volgens mij ligt het niet aan de voeding...omdat hierin niets is veranderd. Het enige wat is veranderd is dat hij nu veeel meer zwemt dan in het begin (ik heb hem sinds dec 2006). Gisteren stonk ie het ergst en ik weet dat ie eergisteren zeker een half uur in het water heeft rondgelopen/gezwomen. Zo lang was ie nog nooit in het water. Het water is wel schoon (gaasperplassen bij Amsterdam). Ik zal de komende weken even niet met hem zwemmen om uit te proberen of de geur dan weer verdwijnt.

Ik weet dat ie vroeger last heeft gehad van huidschimmel, misschien dat dit terug is gekomen en hij daardoor stinkt? Maar zijn huid ziet er goed uit en hij heeft ook geen schilfers ofzo..

chantalx81
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 okt 2008 16:27

Re: onze hond stinkt HELP!!!!!!!!

Ongelezen bericht door chantalx81 »

voel even rondom de anus..als je op ongeveer 4 en 8 uur twee bobbels voelt heb je grote kans dat zijn anaalklieren verstopt zitten.
makkelijk te verhelpen : google even anaalklieren uitknijpen of ga naar je dierenarts of trimsalon

Gesloten