LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] OVERLAST HONDEN

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Fair
Berichten: 87
Lid geworden op: 01 feb 2006 20:52

OVERLAST HONDEN

Ongelezen bericht door Fair »

Wij hebben nogal overlast van de honden van de buren.
Ik heb en wil geen contact met de buren.
De politie is al 8 keer ingeschakeld.
Heben het probleem geconstateerd en zijn het met mij eens.
Vervolgens gebeurt er niets .??

Wie kent dit probleem??,Nogmaals wie kent dit probleem?/
svp geen reacties van figuren zoals karr 2.
die hebben wel een mening maar leven zich niet in de situatie in

S. ;-)

Re: OVERLAST HONDEN

Ongelezen bericht door S. ;-) »

Hallo,

Nog even een paar vragen voor de duidelijkheid, want nu weet ik niet goed te antwoorden omdat het me gewoon aan info ontbreekt.

- Heeft de politie contact met de buren gehad? En zo ja, hebben zij het besprokene met de buren aan jou/jullie teruggekoppeld en verder besproken?

- Wat doen de honden precies? Op welke wijze veroorzaken ze overlast?

- Waarom niet zelf contact opnemen met je buren?

- Wat geeft de politie als reden op voor het uitstellen van handelen?

snussie
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 mar 2006 15:23

Re: OVERLAST HONDEN

Ongelezen bericht door snussie »

Als het een huurwoning betreft,de woningbouw bellen !!
en als je een koophuis hebt.,.tja dan wordt het lastig denk ik..misschien de gemeente aanspreken??
succes ieder geval.lijkt me lastig als je in zo een pakket zit :?

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: OVERLAST HONDEN

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

svp geen reacties van figuren zoals karr 2.
die hebben wel een mening maar leven zich niet in de situatie in
Weinig vertrouwen in jezelf zeker als je bij voorbaat al mensen uitsluit? Mag ik nog wel reageren of ook niet?

Je hebt en wilt geen contact met de buren? Mag ik vragen waarom niet? Gewoon een babbeltje over de heg scheelt vaak al een hoop problemen.

pardon
Berichten: 224
Lid geworden op: 08 jun 2005 18:36

Re: OVERLAST HONDEN

Ongelezen bericht door pardon »

fair. als ik last had van de honden van de buren, en ik wist zeker dat ik in mijn recht stond ging ik er heen om een praatje te maken. wat die overlast is wil jij schijnbaar niet zeggen . ook wil je geen contact met die buren opnemen .ik vind dit een wazig verhaal

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: OVERLAST HONDEN

Ongelezen bericht door JH »

Misschien dat pj 66 en ichikoh de aangewezen personen zijn om je advies te geven :lol:

svp geen reacties van figuren zoals karr 2.

bitchy
Berichten: 695
Lid geworden op: 18 jan 2005 13:16

Re: OVERLAST HONDEN

Ongelezen bericht door bitchy »

ik heb ooit, toen ik in een 2 onder 1 kap woonde ook last gehad van de hond van de buren.
een praatje doet veel meer dan meteen de politie op hun dak sturen

maar aangezien je de politie al 8 x gestuurd hebt zullen zowel de politie als de buren ondertussen wel een bloedhekel aan jou hebben, & als er geen andere klachten zijn, ik ga ervan uit dat er ergens nog wel meer mensen wonen, is het hun woord tegen het jouwe & kan de politie moeilijk stappen ondernemen wie spreekt de waarheid :?:

S. ;-)

Re: OVERLAST HONDEN

Ongelezen bericht door S. ;-) »

Hmmm, geen reactie meer van fair......

showgirl
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 feb 2006 15:42

Re: OVERLAST HONDEN

Ongelezen bericht door showgirl »

het valt ook niet mee als niemand met je mee jankt :roll: :lol:

marianne53
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 apr 2006 15:43

Re: OVERLAST HONDEN

Ongelezen bericht door marianne53 »

Fairrrrrrrrrrrrrrrrr, waar ben je .....................
Reageer nu......... we wachten...............

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: OVERLAST HONDEN

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Er was een aantal jaren geleden een kind doodgebeten in Nieuwendam door een Mastino Argentino en dat lag niet eens zozeer bij de hond maar wel bij de baas daarvan!!
Dat was ook zo'n type die NIET AANSPREEKBAAR WAS !!
Dus ik kan mij heel goed voorstellen dat diegene die de overlast heeft een buurman/vrouw heeft die gewoon niet aan te spreken zijn op dat gebied.
"Zal ik de hond op je afsturen, slijmerd" was de reactie van de baas van die Mastino.
Aan de politie had HIJ ook maling!

Helaas zijn er duizenden die de bink willen uithangen met een "stoere"hond.
Praten met die eigenaren heeft geen enkele zin dus waarom steeds zulke lullige antwoorden op een heel logische vraag?

En tenslotte voor de vragensteller;

Bij een huurhuis moet u uw huurbaas aanschrijven want die hoort u ongestoord woongenot te verschaffen en de verhuurder is dus diegene die daarvoor de stappen moet ondernemen.

Bij een koophuis moet u de eigenaar van de hond per aangetekend schrijven (met bericht van ontvangst) sommeren de overlast die u van zijn hond heeft zo sterk te beperken dat deze overlast verdwijnt of tot het minimum beperkt wordt.
Geef hem een redelijke termijn maar stel wel dat bij het niet opvolgen van uw sommatie dat u desnoods gerechtelijke stappen zult ondernemen waarvan u de kosten op de overlastgever zal verhalen.

Met vriendelijke groeten van een bezitter van twee honden waarbij overlast voor anderen tot het minimum wordt beperkt!

De Vrije Vogel

Hond2
Berichten: 129
Lid geworden op: 31 aug 2005 13:28

Re: OVERLAST HONDEN

Ongelezen bericht door Hond2 »

Als Fair nou eerst eens aangeeft waar de overlast uit bestaat kunnen wij hondenbezitters misschien helpen,maar zolang je dat niet weet kun je niks.

Elsa*dws
Berichten: 115
Lid geworden op: 23 mar 2006 14:38

Re: OVERLAST HONDEN

Ongelezen bericht door Elsa*dws »

Er was een aantal jaren geleden een kind doodgebeten in Nieuwendam door een Mastino Argentino
Welk ras is dit? Een Mastino Napoletano of een Dogo Argentino?
Er wordt maar weer zo makkelijk een ras geroepen.. als het echt zo was, wist je A. het ras te benoemen en was het B. wel in het nieuws geweest.

AnnePanne
Berichten: 382
Lid geworden op: 03 mar 2006 17:27

Re: OVERLAST HONDEN

Ongelezen bericht door AnnePanne »

Er was een aantal jaren geleden een kind doodgebeten in Nieuwendam door een Mastino Argentino en dat lag niet eens zozeer bij de hond maar wel bij de baas daarvan!!
Dat was ook zo'n type die NIET AANSPREEKBAAR WAS !!
Dus ik kan mij heel goed voorstellen dat diegene die de overlast heeft een buurman/vrouw heeft die gewoon niet aan te spreken zijn op dat gebied.
"Zal ik de hond op je afsturen, slijmerd" was de reactie van de baas van die Mastino.
Aan de politie had HIJ ook maling!

Helaas zijn er duizenden die de bink willen uithangen met een "stoere"hond.
Praten met die eigenaren heeft geen enkele zin dus waarom steeds zulke lullige antwoorden op een heel logische vraag
WTF heeft dat nou weer met de vraag te maken die hier word gestelt???
ik word zo misselijk van dit soort reacties!!! ter eerste omdat je de naam van het ras niet weet...
ik heb zelf 2 bullterriers waarvan ze ook aanworden gezien als pittbull.. en dat terwijl ze dat helemaal NIET zijn!!!! maar hoe vaak moet ik mij wel niet verantwoorden tegen over mensen en zelf (jaja) tegnover andere hondenbezitters!!!! dat is toch niet te geloven???!!!!!!
mensen worden ONNODIG bang gemaakt voor honden door die f*cking media!!!!!

even OT
om veel gezeik te voorkomen (wat denk ik al te laat is) ga zelf gewoon naar je buren toe en praat er gewoon over... het zal toch niet zo zijn dat je buren je afschieten of wel soms??? beetje kinderachtig om gelijk de politie in te schakelen voor iets wat ook normaal opgelost kan worden!!

toetsie
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 mar 2006 01:08

Re: OVERLAST HONDEN

Ongelezen bericht door toetsie »

Jammer Fair, dat je helemaal niet meer reageert om verdere informatie te verschaffen..
Dan wordt het voor anderen wel erg lastig om een serieuze oplossing voor je probleem te geven of in ieder geval mee te denken aan een oplossing.
Als je nou eens wat specifiekere gegevens geeft.....
Bijv.: waarom geen kontakt met de buren, wat voor overlast, wanneer overlast, wie hebben er nog meer last van.
Vooral dat laatste lijkt me erg relevant bij dit probleem m.b.t. politie.
Dus een tip van mij: meld je even en geef aanvullende informatie.
Maar doe dit alleen als je werkelijk van het probleem af wilt.

Groet,

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: OVERLAST HONDEN

Ongelezen bericht door karr-2 »

Wie kent dit probleem??,Nogmaals wie kent dit probleem?/
svp geen reacties van figuren zoals karr 2.
die hebben wel een mening maar leven zich niet in de situatie in
En als ik niet mag reageren doe ik het dus wel. Waarom heb je en wil je geen contact met je buren?

showgirl
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 feb 2006 15:42

Re: OVERLAST HONDEN

Ongelezen bericht door showgirl »

svp geen reacties van figuren zoals karr 2.
die hebben wel een mening maar leven zich niet in de situatie in
ik kan me wel goed inleven :P , en volgens mij ben je nu of finaal door het lint gegaan en je hebt je buren in elkaar geslagen,
of je hebt ingezien dat je zelf een behoorlijk moeilijk mens bent dat zijn problemen voor een groot deel zelf veroorzaakt.

laat eens horen hoe het is.

toetsie
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 mar 2006 01:08

Re: OVERLAST HONDEN

Ongelezen bericht door toetsie »

Hé Fair,

Ben je inmiddels verhuisd of zelfs ge-emigreerd of zo?
Of heb je als tegenactie zelf maar een paar ganzen in de tuin gezet?
Kom op Fair, als je werkelijk overlast van de honden van de buren hebt dan had je toch al lang weer eens moeten reageren?

toetsie
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 mar 2006 01:08

Re: OVERLAST HONDEN

Ongelezen bericht door toetsie »

Welk ras is dit? Een Mastino Napoletano of een Dogo Argentino?
Is een Mastino Argentino niet een kruising daarvan? :roll:
Net als een Afghaanse Windteckel, de Mathezer Bordeaux Dog en de St . Bernhard Poedel? :lol:

marianne53
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 apr 2006 15:43

Re: OVERLAST HONDEN

Ongelezen bericht door marianne53 »

Fair is door de honden van de buren opgegeten!
Probleem opgelost!

Gesloten