PapegaaienSchool.nl neemt je geld af

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Elise Geenen
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 aug 2021 16:53

PapegaaienSchool.nl neemt je geld af

Ongelezen bericht door Elise Geenen »

Ik ben aan het Googlen/YouTube-en naar Hans Meyer en kwam je uitzending (lees Radar TV) van begin dit jaar tegen.
Zelf ben ik (zoals velen blijkt nu) ook de dupe van de praktijken van Hans en Grace.
Een online vogeltraining Birdbox Zilver van € 177,-- eind mei 2021 aangeschaft. 100% garantie staat in deze niet voor geldteruggaaf garantie!
Veel beloftes en toezeggingen die niet nagekomen worden. Communiceren is haast niet mogelijk. Alles gaat in Moderatie waardoor opzeggen binnen 14 dagen onmogelijk is.
En uiteindelijk er gedreigd wordt met de rechtbank wegens laster en smaad.
Politie-aangifte is niet mogelijk.

Ik wil gewoon mijn geld terug. Ook wil ik mensen waarschuwen. Dit is gewoon oplichting.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: PapegaaienSchool.nl neemt je geld af

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Is de online training niet doorgegaan, of hebt u willen annuleren? Dat zegt het verhaal namelijk niet en is wel van belang voor wat uw rechten zijn.

Sannietje
Berichten: 246
Lid geworden op: 15 jul 2021 17:51

Re: PapegaaienSchool.nl neemt je geld af

Ongelezen bericht door Sannietje »

Ik lees ook heel veel slechte berichten over Hans en Grace. Niet geleverde vogeltjes onder andere en dat ze geen telefoons opnemen en adres onbekend.

Seinhuis
Berichten: 2375
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: PapegaaienSchool.nl neemt je geld af

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Heb vele vragen. Maar het enige manier is om contact op te nemen met je rechtsbijstandverzekering, www.juridischloket.nl, of een advocaat. Je kunt ook zelf een rechtzaak starten. Neem daarvoor contact op met een deurwaarder.

Echter is het de vraag of je gelijk hebt en of het mogelijk is om geld terug te krijgen.

Elise Geenen
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 aug 2021 16:53

Re: PapegaaienSchool.nl neemt je geld af

Ongelezen bericht door Elise Geenen »

Dank voor jullie reacties.
De training is wel geleverd. Je gaat akkoord met Algemene Voorwaarden. (Waarin opgenomen geen geld terug).
Wat mij tegengesteld lijkt aan Regelgeving retourrecht binnen 14 dagen. Je hebt niet meteen door dat;
A. Inloggen problematisch blijkt waarvoor je hun hulp al nodig hebt wat tijd kost.
B. Je vragen in Moderatie gaan ( lees enkele dagen). Waardoor termijn verstrijkt.
C. Je gemotiveerd bent voor een goede training met je vogel dus niet gelijk door hebt welke praktijken erachter zitten.

De training is amateuristisch qua opzet en inhoud.
Ook een online aankoop zoals gepresenteerd Birdbox Zilver dient kwaliteit te garanderen en na te komen wat aangeboden wordt. Dit is niet t geval. Klein vb een verrassing extra in de Box waarde € 97,-- blijkt een zakje zonnepitjes en een speeltje van € 7,95. Een Forum blijkt opgeheven en overgegaan te zijn in het reageren on line wat dus in Moderatie gaat, gescreend wordt en (onnodig) lang tijd kost.
Hiermee blijkt dus iemand steeds mee weg te komen....

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: PapegaaienSchool.nl neemt je geld af

Ongelezen bericht door witte angora »

Nou nou, een papegaaienschool nog wel...

Ik ben eens naar die website gaan kijken, dat is al een studie op zich. In de economie leer je dat een fabrikant/verkoper behoefte, en daarmee vraag, kan creëren. Mensen die bijvoorbeeld geen enkele noodzaak voelden om een ijsje te halen worden er toch toe overgehaald, en zowaar, ineens genieten ze van een ijsje. Dit is net zoiets: met een hele hoop blabla en vooral herhaling na herhaling worden de geesten van de lezers rijp gemaakt om deze cursus toch te bestellen. Echte reclame is het niet; reclame is in feite één pakkende zin of iets dergelijks die blijft 'hangen'. Hier worden mensen m.i. geconditioneerd om die cursus te kopen. Dat is heel wat anders. Oftewel: absoluut geen zuivere koffie. Maar daar was je al achter.

Als er een conflict is tussen algemene voorwaarden en wetgeving, dan geldt de wetgeving. De 14-dagen termijn wegens online aankopen is in beginsel dus van kracht. Maar of je je geld terug gaat krijgen? Als je niks probeert lukt het sowieso niet. Als je het wel probeert heb je een kans, maar hoe groot die kans is? Geen idee. Mocht je het nog niet gedaan hebben, dan kun je het contactformulier invullen. Dat zij niet binnen 14 dagen reageren betekent niet dat jij niet op tijd gereageerd hebt. Dat heb je wel, en daarmee is de koop ontbonden.

Even wat papegaaien-informatie:
Papegaaien accepteren in gevangenschap de mens als partner en zullen diens aandacht proberen te trekken door zijn of haar stem na te bootsen. Omdat het zeer sociale vogels zijn, hebben ze veel aandacht nodig. Gebrek aan aandacht en verveling kunnen leiden tot onophoudelijk krijsen en verenplukken. In een papegaaiensamenleving geldt een strikte rangorde. Dominante vogels zitten meestal op hogere plaatsen dan ondergeschikte vogels. Een papegaai die regelmatig op het hoofd van zijn baas of op andere hoge plekken mag zitten kan zich snel dominant gaan voelen en zich ontwikkelen tot een bijtend en krijsend probleemdier. Papegaaien hebben ongeveer de intelligentie van een peuter. Ongewenst gedrag is snel aangeleerd en kan het meest effectief bestreden worden door de vogel totaal te negeren.

Bron:https://nl.wikipedia.org/wiki/Papegaaiachtigen (gratis)

Petra1987
Berichten: 524
Lid geworden op: 28 aug 2018 21:17

Re: PapegaaienSchool.nl neemt je geld af

Ongelezen bericht door Petra1987 »

Het zijn geen keurige mensen. Ze zetten persoonsgegevens van hun klanten online. Zou radar hier eens naar kunnen kijken?

https://tammevogels.nl/tros-radar-tammevogels-01.htm

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: PapegaaienSchool.nl neemt je geld af

Ongelezen bericht door witte angora »

Even doorklikken, en je komt er achter dat het complotdenkers en vaccinwappies zijn... :lol:

https://tammevogels.nl/index.html

Petra1987
Berichten: 524
Lid geworden op: 28 aug 2018 21:17

Re: PapegaaienSchool.nl neemt je geld af

Ongelezen bericht door Petra1987 »

Klopt!! Ze zijn raar bezig. Ze zetten mensen een prive gegevens neer, wat vervelende gevolgen kan hebben. Ze verwijzen ook naar hun honden, min of meer een soort van bedreiging. Stel je voor je bent journalist en je wilt wat vragen stellen. Deze mensen zijn heel erg bijzonder.

Van hun website:
LET OP: GEVACCINEERDEN KUNNEN VAN ONS GEEN DIEREN OVERNEMEN EN WORDEN NIET OP ONS PRIVE TERREIN GETOLEREERD. WIJ LEVEREN NIETS AAN GEVACCINEERDEN. (m.u.v. reeds gereserveerde vogels uiteraard, die worden contactloos overgedragen ongeacht welke idiote maatregelen op dat moment wel of niet van kracht zijn en u wordt persoonlijk verantwoordelijk gehouden voor het welzijn van het dier.

Het in elk covid vaccin aanwezige spike protein zorgt namelijk voor besmettelijkheid die naar alle waarschijnlijkheid ook op dieren kan overgaan, zie bovenstaande link voor de echte info).

(de Dobermannetjes zijn het ermee eens).

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: PapegaaienSchool.nl neemt je geld af

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dus gewoon kierewiet.

Elise Geenen
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 aug 2021 16:53

Re: PapegaaienSchool.nl neemt je geld af

Ongelezen bericht door Elise Geenen »

T zou toch fijn zijn dat 'iedere benadeelde' zich zou aansluiten om zo gezamenlijk hen aan te pakken.

Petra1987
Berichten: 524
Lid geworden op: 28 aug 2018 21:17

Re: PapegaaienSchool.nl neemt je geld af

Ongelezen bericht door Petra1987 »

Lady1234 schreef:
22 aug 2021 14:48
Dus gewoon kierewiet.
Ja. 100%

Elise Geenen
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 aug 2021 16:53

Re: PapegaaienSchool.nl neemt je geld af

Ongelezen bericht door Elise Geenen »

Zeker 100% .. ..

Erthanax
Berichten: 9681
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: PapegaaienSchool.nl neemt je geld af

Ongelezen bericht door Erthanax »

Volgens deze blogger is de papegaaienman op 13 september opgepakt, vermoedelijk voor bedreiging van of opruiing tegen minister De Jonge.

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: PapegaaienSchool.nl neemt je geld af

Ongelezen bericht door Moneyman »

Man man man. Wat een treurnis, als je ff door die site scrollt. En dan laat ik bewust het Covid-gedeelte maar buiten beschouwing en beperk ik me tot de consumentenkant van het verhaal.

Als iemand dit soort zaken leest, dan ben je toch al klaar en koop je daar niets meer...
Mocht u gedurende de nimmer vooraf te bepalen duur, totdat een betreffende vogel volgens genoemde voorwaarden aan u kan worden overgedragen om willekeurig welke reden deze overeenkomst willen be?ndigen dan bestaat die mogelijkheid ten alle tijden binnen de in die overeenkomst met u schriftelijk vooraf overeengekomen voorwaarden.

Een van die voorwaarden is dat er nooit aanbetalingen zullen worden geretourneerd al was het alleen maar vanwege zojuist genoemde redenen.

Het proberen hier onderuit te komen door het doen van aangifte, inschakelen van laster media en smaad campagnes wordt volgens eveneens met u schriftelijk overeengekomen voorwaarden onherroepelijk beschouwd als ontbinding van de overeenkomst, waarbij geen betalingen worden geretourneerd. Uiteraard wordt hiervan op onze beurt dan ook aangifte gedaan.

Mocht men zich in dit verband verenigen om collectief met de daarbij behorende hoge onkosten alsnog de door ons rechtmatig verkregen gelden te trachten terug te krijgen, dan beschouwen we dit als doelbewuste inkomstenderving en ernstige belemmering van werkzaamheden welke als zodanig bij het daarvoor aangewezen justitie apparaat zullen worden neergelegd. Hierbij maken we geen onderscheid tussen een koningin of medewerker groenvoorziening en alles ertussenin.

Dit alles reeds sinds 2001 als onderdeel van onze algemene voorwaarden.

juliomariner
Berichten: 4821
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: PapegaaienSchool.nl neemt je geld af

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ik kan me niet voorstellen dat ze de AV door een jurist hebben laten opstellen. Hoe verzin je het.
Levertijd: nimmer vooraf te bepalen duur, wat een mafketels

Petra1987
Berichten: 524
Lid geworden op: 28 aug 2018 21:17

Re: PapegaaienSchool.nl neemt je geld af

Ongelezen bericht door Petra1987 »

Zou TBS voor deze man een optie zijn?

sara-01
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 mei 2018 22:17

Re: PapegaaienSchool.nl neemt je geld af

Ongelezen bericht door sara-01 »

Helaas werd ik door een collega op deze commentaren geattendeerd.
Normaal reageer ik nooit op dit soort digitale klaagmuren, maar omdat deze rotzooi mij persoonlijk raakt, maak ik een uitzondering. Een lange.
Blijkbaar ligt alles hier slechts in het verlengde van hoe men mensen probeert weg te zetten in de 'samenleving' die nog wel verantwoordelijkheidsgevoel hebben en respect voor het leven.
Al 13 jaar ben ik lid van deze papegaaienschool en ik voel mij persoonlijk beledigd en benadeeld door het feit dat dit soort smerig ongefundeerd vergif zomaar online kan blijven staan, terwijl er nog nooit zoveel censuur is gepleegd als de laatste 3 jaar. Leugens moeten blijven, want de waarheid moet blijkbaar verdwijnen.
Jullie halen hier niet alleen mensen door het slijk die als geen ander hun nek hebben uitgestoken voor de medemens en de dieren waar zij zich mee bezig houden, maar ook honderden deelnemers aan deze unieke en zeer waardevolle cursus. Ik heb de cursus vanaf het eerste begin zien groeien tot wat het nu is. Elders heb ik ook nogal wat gevolgd en kan met zekerheid stellen dat deze cursus absoluut meer de moeite waard is voor iedereen die een vogel als huisdier houd, omdat het volledig vanuit het perspectief van het dier zelf werkt en degene die het dier houdt.
Hoe kun je zeggen dat het oplichting is als je niet eens hebt ingelogd? Je maakt jezelf belachelijk met dit soort ‘kritiek’ wat niets anders dan laster is.
Ik had een keer in 13 jaar een foutmelding en dacht dat het aan de site lag, binnen 3 uur had ik antwoord van de helpdesk en bleek dat het aan een cookieprobleem op mijn eigen laptop lag!
Een van mijn vogels komt bij tammevogels.nl vandaan, waarna ik me heb ingeschreven voor de papegaaienschool.nl. Begin 2009 plaatse ik een reservering toen er nog geen jongen of eitjes beschikbaar waren bij de soort van mijn keuze. Ik wist dus van tevoren dat het zolang kon duren als de natuur nodig had om deze vogels geboren te laten worden en te laten ontwikkelen tot volgens de opgestelde voorwaarden geschikt huisdier. Ik had naar een dierenwinkel kunnen gaan i,p,v naar deze particulieren, maar koos daar niet voor.
Als je het allemaal oplichting vindt dan ga je toch elders? Laat de mensen die niet mee willen werken aan illegaal gepapte veel te jonge weggerukte dieren dan ook in hun waarde! De wet verbied notabene al het scheiden van onzelfstandige papegaaien parkieten van hun ouders laat staan de verkoop ervan. Juist DAT is waarom deze mensen een veelvoud aan tijd, energie, geduld en inzet besteden, vastgelegd in de overeenkomst die je geheel naar eigen vrije wil kunt onderteken of niet! Moet je hier niet komen janken achteraf he!
Ook ik heb die tros radar uitzending gezien, dezelfde partij die deze lasterpraatjes faciliteert. Heel die uitzending heeft niet 1 zinnig woord gezegd over precies datgene waar Hans en Grace voor staan namelijk de best mogelijke kwaliteit van leven voor elke papegaai en parkiet die als huisdier wordt gehouden.
Het enige waar het om ging was deze mensen in een kwaad daglicht te stellen, zodat wat Hans wel haast met gevaar voor eigen leven geheel buiten hun vogelhobby om in journalistieke publicaties van zijn werk naar buiten bracht als onbetrouwbaar kon worden bestempeld. De mond snoeren was de opzet, want het aantal volgers liep in de miljoenen die door kregen wat de Nederlandse regering met hun van plan was en nog steeds is.
Het tegenovergestelde heeft de tros bereikt, want je kunt soms bepaalde mensen voor de gek houden, maar je kunt niet altijd alle mensen voor de gek blijven houden.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: PapegaaienSchool.nl neemt je geld af

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Is dit niet een beetje mosterd na de maaltijd?

sara-01
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 mei 2018 22:17

Re: PapegaaienSchool.nl neemt je geld af

Ongelezen bericht door sara-01 »

Zelfs totale leken zien in de uitzending dat die man uit Limburg geen benul heeft van wat een tamme vogel is. De getoonde vogel is zo schuw als het maar kan zelfs de presentator merkt dat op en juist DAT is waar je nu die overeenkomst voor hebt. Wat hij verder opmerkt, laat direct de ware aard en agenda van de tros pionnen zien.
De in eerdere reacties vermelde voorwaarden en overeenkomst hebben helemaal NIETS met de papegaaienschool te maken.
Nu de cursus:
Er is geen uitgebreider naslagwerk over het houden van vogels als huisdier dan deze papegaaienschool.nl
Dat je voor digitale producten die met 1 druk op de knop te kopiëren zijn geen geld terug krijgt, is anno 2023 algemeen bekend, maar staat ook nog eens glashelder vermeld in de algemene voorwaarden waarmee je zelf akkoord dient te gaan voordat je überhaupt kunt inschrijven. Hoe zou jij het vinden als je 20 jaar ervaring in een online project hebt verwerkt en een week later staat je hele project ergens openbaar online?
Ik vind het uitermate beledigend voor de vele honderden deelnemers die met plezier en succes lid zijn geworden en of nog willen worden. Schandalig dat dit zomaar ongestraft door van belastinggeld betaalde openbare ‘omroepen’ mogelijk gemaakt kan worden!
Walgelijk.
Tot slot hoop ik dat Hans en Grace idd aangifte van deze laster en smaad doen, dat degene die dit faciliteert voorgoed de mond gesnoerd wordt en flink gaat betalen. De bewijzen zijn nu internationaal zo overweldigend dat dit geen enkel probleem zal zijn. Doen ze dat niet overweeg ik het zelf te doen en spreek ik de hoop uit dat elk woord van laster tegen deze mensen die uit pure liefde voor en met deze dieren bezig zijn op ieders bord retour zal komen.

Plaats reactie