LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Petsafe electronische trainingsband

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: Petsafe electronische trainingsband

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Zelfs mijn dwerghond ( 2 1/2 kg hond) vindt het leuk en heeft al een behoorlijke "recall".
Niet te hard fluiten anders waait het beestje omver :lol: :lol:

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Petsafe electronische trainingsband

Ongelezen bericht door TdeHond »

< g >
Gelukkig heeft ze een goede bouw en bespiering. Dus de wegligging is uitstekend! :)

petty1950
Berichten: 312
Lid geworden op: 19 jun 2006 01:01

Re: Petsafe electronische trainingsband

Ongelezen bericht door petty1950 »

Ik heb zelf ook ,n spaans hondje die voor zichzelf heeft moeten zorgen voor ze bij ons kwam met ,n aantal gedragsproblemen als gevolg.
Wat mij erg geholpen heeft in het begrijpen en aanpakken van dit gedrag is de hulp van het buitenlandse honden forum.
Er zit daar ontzettend veel deskundigheid op dit gebied en is bovendien ,n prettig forum waar discussies op fatsoenlijke wijze gevoerd worden.

http://www.buitenlandsehonden.nl/forum/

Succes en wellicht tot ''ziens'' daar!

schuiven
Berichten: 80
Lid geworden op: 29 mar 2007 05:28

Re: Petsafe electronische trainingsband

Ongelezen bericht door schuiven »

Dank voor je tip, ik heb mij hier al eens aangemeld, maar vind het een moeilijk toegankelijke site, veel onderwerpen zijn gesloten voor gasten en medewerkers reageren niet op mails.

petty1950
Berichten: 312
Lid geworden op: 19 jun 2006 01:01

Re: Petsafe electronische trainingsband

Ongelezen bericht door petty1950 »

Moeilijk toegankelijk? Das niet mijn ervaring hoor...
Ik heb me gewoon geregistreerd en vervolgens voorgesteld. Daarna is alles goed leesbaar.

schuiven
Berichten: 80
Lid geworden op: 29 mar 2007 05:28

Re: Petsafe electronische trainingsband

Ongelezen bericht door schuiven »

Hallo Petty, heb ik ook gedaan, maar vervolgens waren veel onderdelen niet toegankelijk. ook nu heb ik het weer geprobeerd, maar zonder resultaat.

petty1950
Berichten: 312
Lid geworden op: 19 jun 2006 01:01

Re: Petsafe electronische trainingsband

Ongelezen bericht door petty1950 »

Kan ook niet meteen. Zodra de modjes je aanmelding zien (zijn niet 24 uur online natuurlijk) krijg je ,n mail....dan stel je je voor en binnen 24 uur krijg je toegang tot het hele forum.

Iets bewerkelijker welliswaar maar het houd de onzinforummer tegen :wink:
E.e.a. is overigens ook te lezen daar hoor! (aanmelding en registratie)

meta
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 dec 2003 15:41

Re: Petsafe electronische trainingsband

Ongelezen bericht door meta »

kan je anders eens zeggen onder welke naam je probeerd in te loggen dan kunnen de modjes kijken waar het aan ligt

schuiven
Berichten: 80
Lid geworden op: 29 mar 2007 05:28

Re: Petsafe electronische trainingsband

Ongelezen bericht door schuiven »

Onder de naam schuiven

petty1950
Berichten: 312
Lid geworden op: 19 jun 2006 01:01

Re: Petsafe electronische trainingsband

Ongelezen bericht door petty1950 »

Tip van een van de moderators: Mail sturen naar [email protected] vermeld daarbij de naam waaronder je probeerde registreren.
Succes!

schuiven
Berichten: 80
Lid geworden op: 29 mar 2007 05:28

Re: Petsafe electronische trainingsband

Ongelezen bericht door schuiven »

Hallo Petty,
Heb ik diverse malen gedaan, maar er kwam geen reactie.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Petsafe electronische trainingsband

Ongelezen bericht door TdeHond »

Heeft u deze procedure gevolgd?
Om in het forum van Buitenlandsehonden.nl te kunnen schrijven en meerdere forums te kunnen lezen moet je je eerst registreren.
Dit gaat als volgt in zijn werk :

* Klik op het woord "Registreren" bovenin je scherm en vul de benodigde gegevens in.
* Je zult een mail van ons ontvangen dat we je registratie-verzoek ontvangen hebben, maar dat je account nog niet
geactiveerd is.
* Hierna ontvang je een 2de mailtje. Hierin delen wij je mede dat je account is geactiveerd, maar dat je nog niet in onze diverse forums kunt schrijven. Dit kan alleen wel in "Wie is Wie", het forum waarin nieuwe leden zich voorstellen.
* Schrijf een eigen voorstelbericht in het forum "Wie is Wie"
* Hierna zullen de moderators je binnen 24 uur toegang geven tot alle forum-onderdelen van Buitenlandsehonden.nl

Tot ziens op onze forums,
Team Buitenlandsehonden.nl

schuiven
Berichten: 80
Lid geworden op: 29 mar 2007 05:28

Re: Petsafe electronische trainingsband

Ongelezen bericht door schuiven »

Dat heb ik allemaal reeds gedaan, heb alle instructies opgevolgd.

FrannieTje
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 dec 2010 19:41

Re: Petsafe electronische trainingsband

Ongelezen bericht door FrannieTje »

Afhankelijk van de hond en de gebruiker kun je het aan of af raden
Ik ben opgegroeid tussen de rottweilers en heb thuis echt wel geleerd hoe een hond op te voeden.
Zelf heb ik nu een labrador (zou zo'n makkelijk ras zijn :?) nou ik weet het dan ook. Een jachthond dat is het inderdaad, geen water is veilig voor hem, helaas daardoor ook niet voor mij. Hij heeft op de training van een andere hond geleerd hoe leuk het wel niet is om te spelen met water (met je poten in het water slaan en dan naar de spetters happen, geweldig toch, ja totdat je erachter komt dat je hond dat leuker vind dan de koekjes die jij als baasje hebt) oftewel, ik mag m'n eigen hond gaan redden. Dit gezien hij soms zolang doorging dat verdrinking dicht in zicht was, tegenwoordig gaat hij dus niet meer mee naar het water, ik vind het immers niet zo lekker om met -4 te gaan zwemmen.
Zonder water in de buurt ging het altijd prima, tot de laatste keer dat hij meeging naar het water, sindsdien gaat het in het bos, op de straat of waardan ook niet meer. Toch een uitkomst zo'n trainingsband, dan kan hij in ieder geval los mee naar de hei/bos.
Het is een echte zelfdoener, baasje leuk bij het ontbijt, lunch en het diner, maar verder kan hij zichzelf prima redden. Geen probleem dat hij niet naast me loopt, maar als er andere honden aankomen, zie hem toch echt liever bij me, hier in de buurt zijn namelijk wat minder sociale honden.
Een trainingsband is niet slecht, mist je hem goed gebruikt.

En nee je doet een kind geen trainingsband om, maar als die niet luisterd straf je die toch ook. En voor het ene kind is een hardere stem genoeg, waar de ander een tik nodig heeft. Zo geldt dit ook voor honden, en een hond op afstand kun je geen tik verkopen.
Dan nog iets, de electriciteit op schrikdaad is over het algemeen wel iets sterker dan de maximale 3 volt van de trainingsbanden. Die de hond immers niet continu voelt, alleen wanneer deze gestraft moet worden, als hij blaft (automatisch bij een blafband) of waneer deze de bevelen van de baas niet opvolgt (dmv trainingsband).

Een tip voor iedereen lees je eerst eens goed in voordat je iets zegt en bekijk het van alle kanten.

ps. wij hebben nu thuis Teckels, allen uit een jachtlijn, zelf zonder training opgevoed. De eerste teckel kregen wij met 2 jaar, in de eerste week ving ze een eend en een haas uit het veld. Ze liet wel direct los toen we foei riepen, maar tegenwoordig kijkt ze alleen maar. Jacht drift is dus wel degelijk af te leren, en bij de ene hond moet je iets harder zijn dan bij de ander.

krur2008
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 okt 2013 15:53

Re: Petsafe electronische trainingsband

Ongelezen bericht door krur2008 »

Zelf ben ik een voorstander van de elektronische trainingsband om reden dat het een hulpmiddel is waardoor U de hond veel beter onder controle kunt houden in moeilijke en/of onverwachte situaties.
Met de trainingsband kunnen ongelukken en verwondingen voorkomen worden.

Echter moet de band niet zomaar gebruikt worden, men dient zich wel eerst te verdiepen in de gebruiksaanwijzing van de hond en daarna pas in de gebruiksaanwijzing van het elektronisch hulpmiddel.

De trainingsband IS DIERVRIENDELIJK! Geloof mij maar.
Ik test zonder probleem de werking van de banden van mijn beide honden op de binnenkant van mijn eigen arm, zelfs de hoogste stand doet nog steeds geen pijn. Hierbij opgemerkt dat een hond in verhouding tot een mens een veel dikkere huid heeft en zeker in zijn nek bijna gevoelloos is. De hond voelt een correctie als een corrigerende tik waardoor hij beseft dat hij even te ver ging of waardoor hij uit zijn jacht instinkt of vechtmodus wordt gehaald.

Overigens zijn de banden van Petsafe begrenst, je kunt niet meerdere schokken achter elkaar geven!

De trainingsband is breed inzetbaar, mits het Baasje weet waar hij mee bezig is.
Het voordeel van de trainingsband is dat het geluid (het piepje) direct bij zijn gehoorgang hoorbaar is, de afstand tussen mens en dier verdwijnt waardoor het dier zal luisteren. Er is geen ruis!
Net als een kind loyaal is naar zijn ouders is de hond dat naar de Baas (mits de baas wél de roedelleider is!)

Gebruik dit hulpmiddel niet bij een te jonge pup! Wacht tot de pup minimaal 8 maanden is voordat u met dit hulpmiddel aan de slag gaat.
Stel de eerste keer een duidelijke grens, gaat de hond erover heen waarschuw dan 1x mondeling én met een piep en luistert de hond dan nog niet geef je hem daarna een schokje.
Bijvoorbeeld de stoeprand, daar moet de hond tijdig stoppen.!
Roep ruim tevoren: "wacht" loopt de hond toch door druk op de knop met het piepje en herhaal het commando "wacht!"
Loopt de hond dan toch door roep dan boos "Luister!" én geef een schokje.
Direct hierop zal de hond terug jouw richting oplopen want de hond weet dat jij hem altijd beschermd. Roep de hond laat merken dat je het niet leuk vond dat hij niet luisterde en herhaal deze actie.
Zeer hoogst waarschijnlijk zal de hond de volgende keer al stil blijven staan als u op het piepje drukt.
Daarna stopt de hond bij het horen van het commando "wacht".

Reageert uw hond niet op het schokje, test dan het apparaat. Mogelijk moet u de band iets strakker doen of de stand iets hoger zetten - dat verschilt per hond.
Alles valt en staat met duidelijkheid, zelfs op de hoogste stand doet u uw hond geen pijn met het schokje!

Waarom is dit een diervriendelijk hulpmiddel:
Als mijn hond in het losloop gebied schrikt en het rit aanneemt richting een gevaarlijke drukke weg, helpt schreeuwen en fluiten meestal niet. De piep van de elektronische band hoort de hond wel direct en maand hem tot rust waarna hij zich weer concentrerend zijn baas terug kan vinden door te luisteren naar het roepen en/of fluiten.

De elektronische band kan zelfs een gevecht tussen honden voorkomen.
Hierbij is het wel belangrijk dat de baas tijdig, nog voor het gevecht écht begint, zijn hond waarschuwt middels een piep en de hond dan het commando geeft om door te lopen.
Gebruik NOOIT de elektronische schok in deze situatie!!!!
Ook tijdens een hondengevecht zal uw hond even rustig worden en focussen op het piepgeluid, immers bent u de leider en de hond beseft na de 1e keer al dat u degene bent die het apparaat laat piepen. Gebruik de piep om de aandacht van uw hond te grijpen zodra u hiervoor een opening ziet en ROEP uw hond dan uit het gevecht weg en loop er zelf ook vanaf!

krur2008
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 okt 2013 15:53

Re: Petsafe electronische trainingsband

Ongelezen bericht door krur2008 »

Zelf heb ik de banden aangeschaft op advies van de boswachter op de Veluwe. Ik zou mijn Jachthonden in dat natuurgebied zonder deze elektronische banden onvoldoende onder controle kunnen houden. Mijn banden hebben een reikwijdte van 350 meter en dat is ruim voldoende. Ik kan met 1 afstandsbediening beide halsbanden afzonderlijk bedienen.
Zie ik dat een hond de jacht op bijvoorbeeld een konijn wil openen of heeft ingezet dan piep ik hem terug met Twee piepen. Mijn honden weten dat als zij met twee piepen niet direct terug komen er een tweede scala van meerdere piepen volgt en ik daarna de schok knop gebruik en geloof me dat de hond dan wel direct terug komt en nog steeds vrolijk is! Ik heb dit pas bij beiden honden 2x hoeven te gebruiken, piepen is altijd nu genoeg.

Mag een hond loslopen als hij een trainingsband gebruikt?
· 2 jaar geleden

· gesloten

Vr 01 okt 2010
Vrijspraak voor aanlijnen zonder riem Van een onzer verslaggevers
HAARLEM - Een man met een niet-zichtbare hondenriem is door de kantonrechter in Haarlem vrijgesproken van het niet aangelijnd uitlaten van zijn viervoeter. Het leverde hem aanvankelijk een boete op van 60 euro. De man werd door een stadswacht betrapt tijdens een wandeling met zijn hond. Stroomstootjes Omdat het huisdier onaangelijnd en ongecontroleerd rondliep op een plek waar dat verboden is, ging het baasje zonder pardon op de bon. Dat de hond een elektronische halsband droeg, waarmee de eigenaar met een afstandbediening kleine stroomstootjes kon uitdelen om het beest te corrigeren, deed er niet toe.
Uit principe liet het baasje de zaak voorkomen. Zowel de officier van justitie als de rechter gaf hem gelijk: de man heeft ‘aan de strekking van het voorschrift van aanlijning’ voldaan omdat hij de vereiste controle over zijn hond kon uitoefenen met elektronische aanlijning.
Bron: Telegraaf

Gesloten