LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Poes met oorontsteking

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Accutron
Berichten: 106
Lid geworden op: 01 dec 2005 19:32

Poes met oorontsteking

Ongelezen bericht door Accutron »

Wij hebben een 12 jaar oude poes die inmiddels al een jaar of twee(!) chronische oorontsteking heeft. Het oor stinkt en er loopt een donkere, pusachtige drab uit. Uiteraard zijn we al talloze keren bij de dierenarts geweest maar die kan het probleem niet verhelpen. Talloze keren heeft ze antibiotica gehad, injecties en antibacteriële oordruppels. Nu heeft de dierenarts het plan opgevat om het oor, onder narcose, te gaan spoelen maar hij twijfelt zelf of dit wel een oplossing is.HIj geeft zelf ook aan dat hij het eigenlijk niet weet maar ik kan me toch niet echt voorstellen dat hier geen behandeling voor zou zijn?
Alle tips zijn welkom.

Mini
Berichten: 84
Lid geworden op: 21 jul 2005 12:17

Re: Poes met oorontsteking

Ongelezen bericht door Mini »

Ga eens langs of bel een andere dierenarts voor een second opinion.

Caitlin
Berichten: 128
Lid geworden op: 16 dec 2006 00:42

Re: Poes met oorontsteking

Ongelezen bericht door Caitlin »

Zijn er al eens monsters genomen voor een lab onderzoek om te achterhalen om welke organismen het gaat?
Aan de hand hiervan kan men misschien de juiste medicamenten geven.

Accutron
Berichten: 106
Lid geworden op: 01 dec 2005 19:32

Re: Poes met oorontsteking

Ongelezen bericht door Accutron »

Ik denk dat we maar eens op zoek gaan naar een andere dierenarts want ik begin toch wel een beetje aan zijn deskundigheid tw twijfelen.

karinknol
Berichten: 115
Lid geworden op: 26 apr 2005 01:41

Re: Poes met oorontsteking

Ongelezen bericht door karinknol »

Beste Accutron,

donker pusachtige drab klinkt als een gebarsten tumor.
In donker push, zit een deel oud bloed, dat verklaaart de kleur, het nieuwe push verklaar de geur.
Heeft jullie poes geen voelbare bult op haar koppie of onder haar oor zitten? De verdikking kan trouwens ook in haar nek zitten.

Veel sterkte, want meer kan ik je verder even niet zeggen, heb je poes niet gezien.

Caitlin
Berichten: 128
Lid geworden op: 16 dec 2006 00:42

Re: Poes met oorontsteking

Ongelezen bericht door Caitlin »

Ik denk dat we maar eens op zoek gaan naar een andere dierenarts want ik begin toch wel een beetje aan zijn deskundigheid tw twijfelen.
Dat lijkt me een heel goed idee.
Veel sterkte ermee!!!

Dutchess
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 apr 2007 23:20

Re: Poes met oorontsteking

Ongelezen bericht door Dutchess »

Ik denk dat we maar eens op zoek gaan naar een andere dierenarts want ik begin toch wel een beetje aan zijn deskundigheid tw twijfelen.
Dat lijkt mij een heel goed plan. Ik heb ook eens te lang op een dierenarts vertrouwd en ben bedrogen uitgekomen. Zodra je begint te twijfelen is het beter om verder te kijken. Heb je een goede dierenkliniek in de buurt? Daar kunnen ze meestal meteen wat testen doen en vrij snel een uitslag geven en gaan behandelen. Druppelen en spoelen klinkt in dit geval als pappen en nathouden en de kassa laten rinkelen. Geloof me, ik heb het allemaal meegemaakt. Daar komt nog bij dat zoveel antibiotica en andere medicijnen slecht zijn voor nieren en andere organen, je lieve kat verdient echt beter.
Veel sterkte ermee!

Accutron
Berichten: 106
Lid geworden op: 01 dec 2005 19:32

Re: Poes met oorontsteking

Ongelezen bericht door Accutron »

Vanmiddag zijn we met de poes naar een dierenkliniek ik de buurt geweest. Wat een verschil met onze vaste dierenarts ( nu dus niet meer)

Het oor was zo vervuild dat het eerst gespoeld moest worden om het goed te kunnen bekijken. Er is gelijk ook wat van de pus op kweek gestuurd en daarvan komt de uitslag volgende week binnen. Wel alvast gestart met prednison en antibiotica om de ontseking te onderdrukken. volgens deze dierenarts is het op zich prima te behandelen maar zonder eerst een kweek te maken lukt dat ook nooit natuurlijk.

Best wel stom van ons achteraf om er zo lang mee door te blijven knoeien maar wat we er nou wel van geleerd hebben is dat er dus duidelijk een enorm verschil in kwaliteit en kennis is tussen verschillende dierenartsen.

meerbeer
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 aug 2007 16:10

Re: Poes met oorontsteking

Ongelezen bericht door meerbeer »

Hoe is het nu met het oor van uw poes?? Ik heb het zelfde probleem met mijn kat, al van alles geprobeerd, is nu aan de prednison.
Ben benieuwd wat nu de behandeling is en of het helpt?

flipvanderwaal
Berichten: 390
Lid geworden op: 08 apr 2007 22:47

Re: Poes met oorontsteking

Ongelezen bericht door flipvanderwaal »

Drie maal daags de kat onderdompelen in een teiltje met soda en na een week is het meestal opgelost zoniet gebruik caustic soda, dat lost in ieder geval de kat op.

Gesloten