LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Poes ontsnapt uit pension

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Ramsey
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jul 2007 22:33

Poes ontsnapt uit pension

Ongelezen bericht door Ramsey »

Hallo,

Wij hebben nogal iets vervelends meegemaakt. Wij hebben onze twee poezen naar een pension gebracht op donderdag 21 juni, we zouden de volgende dag op vakantie gaan met de auto. Toen we een dag daar waren werd ik gebeld door mijn vader, een van onze poezen was ontsnapt. Wij dachten alleen dat ze vrijdagavond was ontsnapt. Uiteindelijk zijn we zondagmorgen terug naar huis gereden vanuit Frankrijk om onze poes zelf te zoeken. Uiteindelijk hebben we haar donderdagnacht (een week nadat ze was ontsnapt!) gevonden. Maar toen we bij het pension kwamen bleek ze al sinds donderdagavond weg te zijn (toen wij dus nog thuis waren) en ik had donderdagavond nog gebeld hoe het met ze was en die vrouw zei dat alles goed ging terwijl ze toen dus al ontsnapt was. Later bleek ook dat die mevrouw helemaal niet ingeschreven staat in de Kamer van Koophandel. Wij willen nu dus op de een of andere manier onze onkosten terugkrijgen. Heeft iemand een idee hoe we dit op een goeie manier aan kunnen pakken. Of heeft iemand ook al eens zoiets meegemaakt..??

We zijn uiteraard superblij dat ze weer thuis is en dit is voor ons het allerbelanrijkste, maar als wij dat geld niet terug krijgen zou dat betekenen dat wij niet meer op vakantie zouden kunnen gaan terwijl we dit wel heel hard nodig hebben. Alvast bedankt.

Mini
Berichten: 84
Lid geworden op: 21 jul 2005 12:17

Re: Poes ontsnapt uit pension

Ongelezen bericht door Mini »

Het is vervelend, maar zulke controles moet je natuurlijk altijd vooraf uitvoeren, en niet achteraf als er iets mis is gegaan. Was het een koopje? Maar goed, living in the past...
Zijn er voorwaarden door jullie getekend waar iets over een vergoeding in kan staan? Heeft het pension garanties geboden? Was dit echt een bedrijf, of meer een particulier die katten opvangt? Hebben jullie het al aangekaart bij die mevrouw zelf?
Ik weet niet hoe het geregeld is inzake kattenpensions, maar wanneer een bedrijf niet ergens bij aangesloten is, is het moeilijk om een klacht in te dienen (zoals bv Wehkamp is aangesloten bij de Thuiswinkel Waarborg). En als het geen echt bedrijf is, is het een geschil tussen jou en haar.
Ik zou het wel normaal vinden als ze jullie in ieder geval niet zou berekenen voor de opvang van de poes, aangezien ze de poes nou eenmaal niet heeft opgevangen. Maar verder een tegemoetkoming (zoals in extra reiskosten of iets dergelijks) kan je het beste eerst met haar proberen of te spreken, voordat je een advocaat in de arm neemt.
Als je een rechtsbijstandverzekering hebt, kijk dan eens wat zij voor informatie kunnen geven (hoewel het best mogelijk is dat zij niets voor jou kunnen doen, omdat dit relatief kleine bedragen betreft).
Wel fijn dat je je huisdier weer terug hebt!

Gesloten