LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] prijs verschillen bij een dierenarts

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
gesina

prijs verschillen bij een dierenarts

Ongelezen bericht door gesina »

Ik heb twee poezen die moeten geholpen worden omdat ik geen jonge katjes wil.Belde mijn eigen
dierenarts was ik €172,80 kwijt Tot mijn broer zei van joh bel eens andere
dieren artsen op voor prijs verschil .Nou dat heb ik geweten de goed koopste was €120,-en de duurste was €210,- (voor twee poezen)
Dat is toch belachelijk dat daar zo veel prijs verschil in zit of kan dit zomaar :roll: :shock: :?:

Gast

Re: prijs verschillen bij een dierenarts

Ongelezen bericht door Gast »

ja dierenartsen zijn vrij om te vragen wat ze willen, in de gulden tijd betaalde we voor een poes fl 60,-. Ja dierenartsen kunnen goed tellen. als er ergens goud verdient wordt aan onze dieren is het toch wel bij de dierenartsen.

Gast

Re: prijs verschillen bij een dierenarts

Ongelezen bericht door Gast »

Ik help je poezen voor een stuk minder. Tsjakka!

gesina

Re: prijs verschillen bij een dierenarts

Ongelezen bericht door gesina »

hahaha vindt het erg dat ik pas.

Gast

Re: prijs verschillen bij een dierenarts

Ongelezen bericht door Gast »

is er bij jullie geen stichting kattenzorg in de buurt die houden meestal in bepaalde maanden een actie dat je via hun je kat of poes ken laten helpen tegen een flinke korting.
ben je lid van hun dan ishet voor de helft van de prijs
en word gedaan bij een goede da

Gast

Re: prijs verschillen bij een dierenarts

Ongelezen bericht door Gast »

tja, is dat hetzelfde als de clubkorting door een stuk of 20 honden bij elkaar te brengen en aan de lopende band te enten??
lekker gezond en de honden worden totaal niet nagekeken

miko
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 aug 2004 13:27

Re: prijs verschillen bij een dierenarts

Ongelezen bericht door miko »

Ik denk niet dat je hier meteen een negatieve kijk op moet hebben.
Het is een stichting en ook de naam kattenZORG zegt ook al iets. Plus een stichting verdient niet veel, daar gaat het voornamelijk om de welzijn van het dier anders mogen ze zichzelf geen stichting noemen.
en dan daarbij, ze geven aan dat het door een dierenarts wordt gedaan.

Lopende band? wat denk je dat een dierenarts anders de ehele dag doet. Ook het helpen van dieren aan de lopende band, alleen deze dagen zijn het alleen katten. Ik denk dat je dit best kan doen.

Gast

Re: prijs verschillen bij een dierenarts

Ongelezen bericht door Gast »

Nou ik zal nooit naar zo'n club gaan waar de dierenarts met korting komt inenten
Aangezien mijn hond zelden of nooit bij de dierenarts komt(de kat vaker)
vind ik de jaarlijkse (kleine) enting zeer belangrijk omdat hij dan meteen helemaal nagekeken word.
Een beetje aandacht voor mijn oude makker is toch zeer belangrijk
het is geen nummer, en als ik daarvoor iets meer moet betalen dan doe ik dat.
Mijn dierenarts is helemaaaaal NIET goedkoop
maar wel keigoed.
Alle apparatuur en dingetjes zijn aanwezig.

Bij mijn eerste DA ''dachten''ze te weten wat mijn kat mankeerde,
het infuus werd opgehangen aan een oude haak waar ooit een lamp aan heeft gehangen.. hoezo hygiene.

Toen ben ik naar deze DA gegaan, hop aan de hartmonitor en ja hoor,
een flinke hartafwijking!! (inteelt)
en nu zitten we op de juiste medicijnen.
kat blij, ik blij, en de dierenarts?? ach, laat die ook blij zijn met zijn centjes.
Ik heb het er voor over :wink:

Gast

Re: prijs verschillen bij een dierenarts

Ongelezen bericht door Gast »

een dierenarts die een oude makker ent is NIET goed.

oude honden hoeven toch niet meer geent te worden joh!

laat hem gewoon nakijken
en als je ongerust bent een titerbepaling doen!

Gast

Re: prijs verschillen bij een dierenarts

Ongelezen bericht door Gast »

het gaat erom of de dierenartsen niet overvragen voor hun diensten. ik weet wel dat we blij zijn dat hij er is als we hem nodig hebben, vindt dit eigenlijk van zelfsprekend.
Het gaat erom of hij geen misbruik maakt van zijn positie door onevenredige bedragen in rekening te brengen.
Wij zitten in een afhankelijke positie. En zijn op zoon moment weerloos en volledig afhankelijk.

ir

Re: prijs verschillen bij een dierenarts

Ongelezen bericht door ir »

Ons konijn was ziek, al met al waren wij 35 euro kwijt voor een consult en medicijnen. :shock:
Als je het goed bekijkt kun je voor dat bedrag heel wat andere konijntjes kopen.
Maar goed je wilt goed zijn voor zo'n beestje maar je voelt je soms wel een melkkoe.

Gast

Re: prijs verschillen bij een dierenarts

Ongelezen bericht door Gast »

Je kunt ze ook kweken en verkopen b.v. verdien je er ook nog wat mee of opeten.

queenvs

Re: prijs verschillen bij een dierenarts

Ongelezen bericht door queenvs »

Ik vind de dierenarts ook duur als ik vraag hoeveel de kosten zijn dan zie hem eerst denken,ik heb dus altijd het gevoel dat ik geflest word en daar komt nog bij dat hij bang is voor honden.
Het ergste is dat ie dat nog toegeeft,dan vraag je er toch om want dat straal je dan ook uit

fransie

Re: prijs verschillen bij een dierenarts

Ongelezen bericht door fransie »

dierenartsen kunnen vragen wat ze willen, er zou toch een limiet aan moeten zitten. het is te gek voor woorden,dat je bij de een 85 euro betaald, bij een ander 204 euro en bij een derde 550 euro zoals een kennisje van mij. voor de zelfde behandelingen alleen die van 85 euro is enkele dagen opgenomen geweest in het weekend nota bene en die van 550 euro 1 dag. deze behandelingen werden zonder overleg gepleegd. als je dan gaat bellen voor opheldering,wordt je onbeschoft te woord gestaan en de telefoon er op gegooid.ik vind dat hier wat aan gedaan moet worden, ik wil mij voor de baasjes en dus vanzelf voor de zieke diertjes inzetten,wie doet er mee.

viergever

Re: prijs verschillen bij een dierenarts

Ongelezen bericht door viergever »

Wij zijn vanmiddag bij de dierenarts geweest voor het enten en chippen van onze 2 kittens van 9 weken. Totaal kosten 111 euro, waarvan 21 euro consultkosten. 15 minuten werk. Ze zijn goed nagekeken, maar als je dan de rekenig ziet............... wat een geld zeg. Vooral dat consult. Inderdaad lopende band werk, want het is er loeidruk. En over 3 weken de vervolg enting. Toch........... je begint ergens aan en weet het van te voren: dieren kost geld. Maar als ik over 3 weken weer 21 euro voor consultkosten moet betalen vraag ik me toch af of ik niet een beetje word opgelicht? :roll:

Annelies3

Re: prijs verschillen bij een dierenarts

Ongelezen bericht door Annelies3 »

Ik geef tegenwoordig de dierenarts geen hand meer, scheelt 15€!

Grapje natuurlijk. Maar het is duur, 3 honden laten enten, medicijnen voor de oren. 200€ is niets. Helaas moet ik de honden steeds laten enten i.v.m. bezoek hondenpension. Ben het er niet mee eens, maar wat moet je dan?

maxcola

Re: prijs verschillen bij een dierenarts

Ongelezen bericht door maxcola »

Tip:
Ga - als je alleen wilt laten enten - naar een dierenarts buiten de stad ; in een omliggend dorp bijvoorbeeld.
Kan je tientallen eurootjes schelen voor de zelfde enting .

Bijl0759

Re: prijs verschillen bij een dierenarts

Ongelezen bericht door Bijl0759 »

En dan te bedenken wat een de inkoop van een vaccinatie
is , een euro of 2,50 meer zal het niet zijn .

Jet.

Gast

Re: prijs verschillen bij een dierenarts

Ongelezen bericht door Gast »

weet je wat je eigen huisarts aan kosten berekend
dan doet een DA meer werk hoor

Gast

Re: prijs verschillen bij een dierenarts

Ongelezen bericht door Gast »

Vergeet niet dat een dierenarts 's avonds zijn vrouw nog moet bevredigen.

Gesloten