LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PUP KOPEN? Lees dit eerst!

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: PUP KOPEN? Lees dit eerst!

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Dit is toch wel positief:

http://www.telegraaf.nl/binnenland/1018 ... men__.html

eindelijk wordt er iets aan gedaan aan de "aanbod kant" als mensen nu eens wat voorzichtiger zouden zijn zou de "vraag-kant" vanzelf beteren....

Wij hebben al meerdere (ras)honden gehad enkele zwakker als de andere, doch altijd bij een fokker gekocht waar de vader en de moeder aanwezig waren.
Nog nooit hebben we zware (ras-)problemen met de honden gehad en konden met vragen ook altijd netjes bij de fokker terecht. Uiteindelijk hebben wij van onze honden meer plezier gehad en heeft het ons minder gekost (niet dat dit een hoofdzaak is) dan enkele familieleden die dezelfde rashonden voordelig bij een broodfokker hadden gekocht. (bij hen waren de doktersrekeningen uiteindelijk wel wat hoger.....).

petra54
Berichten: 25
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:55

Re: PUP KOPEN? Lees dit eerst!

Ongelezen bericht door petra54 »

antonh schreef:Hond2

Als je nou één ongezond ras wilt hebben moet je vooral een Cavaliertje kopen :shock:
Google eens op Syringomelia.
Heel veel mensen hebben plezier in hun hond.
Herders hoor je ook altijd wat over maar de mensen die ik ken en een herder hebben hoor je nooit.
Klachten worden opgeblazen en positieve dingen hoor je niet![/quote]

Ik gun jou natuurlijk van harte ,n gezonde hond Anton maar voor wat die herders betreft moet ik hier helaas ,n minder positief geluid laten horen want op zich zegt het natuurlijk wel wat als men elkaar op het DH-forum feliciteert met ,n goede heupuitslag :?
Mijn vorige duitse herder had eveneens zware HD ,aan beide kanten.
Gelukkig heeft mijn huidige DH meer geluk met prima heupen en ellebogen.
Beide honden komen overigens bij erkende fokkers vandaan. Blijven levende wezens he?

antonh
Berichten: 976
Lid geworden op: 05 apr 2006 16:33

Re: PUP KOPEN? Lees dit eerst!

Ongelezen bericht door antonh »

Petra 53
antonh schreef:Hond2

Als je nou één ongezond ras wilt hebben moet je vooral een Cavaliertje kopen :shock:
Google eens op Syringomelia.
petra53 schreef:Heel veel mensen hebben plezier in hun hond.
Herders hoor je ook altijd wat over maar de mensen die ik ken en een herder hebben hoor je nooit.
Klachten worden opgeblazen en positieve dingen hoor je niet!
petra53 schreef:Ik gun jou natuurlijk van harte ,n gezonde hond Anton maar voor wat die herders betreft moet ik hier helaas ,n minder positief geluid laten horen want op zich zegt het natuurlijk wel wat als men elkaar op het DH-forum feliciteert met ,n goede heupuitslag :?
Mijn vorige duitse herder had eveneens zware HD ,aan beide kanten.
Gelukkig heeft mijn huidige DH meer geluk met prima heupen en ellebogen.
Beide honden komen overigens bij erkende fokkers vandaan. Blijven levende wezens he?

Dus we moeten ook geen Duitse herder kopen.
Ook een zéér ongezond ras dus.
Wie weet er nog meer?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: PUP KOPEN? Lees dit eerst!

Ongelezen bericht door ciske »

Wie weet er nog meer?

Labjes die zijn toch doorgefokt? :lol:

Hond2
Berichten: 129
Lid geworden op: 31 aug 2005 13:28

Re: PUP KOPEN? Lees dit eerst!

Ongelezen bericht door Hond2 »

ciske schreef:Wie weet er nog meer?

Sharpei,Stafford,Engelse Bulldog komen als eerste bij mij op.

Tarja
Berichten: 41
Lid geworden op: 13 sep 2010 22:55

Re: PUP KOPEN? Lees dit eerst!

Ongelezen bericht door Tarja »

ik heb 2 maanden geleden een kruising hondje gekocht, via een chihuahuaforum, dachten eerst dat ze raszuiver waren maar later toen ze ouder werden zaggen we dat er een ander hondje door heen zat, vader is onbekend, moeder komt uit een asiel,

ik ben blij met de pup is een erg leuk, vriendelijk hondje, dat goed luistert

dus ja, je moet je gewoon goed informeren en goed rondkijken

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: PUP KOPEN? Lees dit eerst!

Ongelezen bericht door ciske »

dus ja, je moet je gewoon goed informeren en goed rondkijken

dat heb je dus blijkbaar niet goed genoeg gedaan, als je eerst denkt dat je een raszuiver hondje hebt.

Tarja
Berichten: 41
Lid geworden op: 13 sep 2010 22:55

Re: PUP KOPEN? Lees dit eerst!

Ongelezen bericht door Tarja »

dat zeg ik niet, toen ik de pup zag was hij 3 weken oud, en na 5 weken zagen we dat er een ander hondje door heen zat, en heb hem toch genomen omdat ik hem leuk vond,

moeder is wel een chihauhua, vader waarschijnlijk een malteser,

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: PUP KOPEN? Lees dit eerst!

Ongelezen bericht door ciske »

Tarja schreef:dat zeg ik niet, toen ik de pup zag was hij 3 weken oud, en na 5 weken zagen we dat er een ander hondje door heen zat, en heb hem toch genomen omdat ik hem leuk vond,

moeder is wel een chihauhua, vader waarschijnlijk een malteser,
dachten eerst dat ze raszuiver waren
dat zeg je hier toch wel :wink:

geeft niks als je maar plezier van je hondje hebt.

bianca82
Berichten: 771
Lid geworden op: 24 nov 2010 15:36
Locatie: nederland

Re: PUP KOPEN? Lees dit eerst!

Ongelezen bericht door bianca82 »

http://www.youtube.com/watch?v=GhXHFOrB ... r_embedded

voor mensen die er in geintreseerd zijn...

de volledige docu over ras honden en het fokken voor de show (om die reden worden veel rassen vergald)

Tarja
Berichten: 41
Lid geworden op: 13 sep 2010 22:55

Re: PUP KOPEN? Lees dit eerst!

Ongelezen bericht door Tarja »

ciske schreef:
Tarja schreef:dat zeg ik niet, toen ik de pup zag was hij 3 weken oud, en na 5 weken zagen we dat er een ander hondje door heen zat, en heb hem toch genomen omdat ik hem leuk vond,

moeder is wel een chihauhua, vader waarschijnlijk een malteser,
dachten eerst dat ze raszuiver waren
dat zeg je hier toch wel :wink:

geeft niks als je maar plezier van je hondje hebt.
ja had de leeftijd erbij moeten zetten, :mrgreen:

engeltje73
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 sep 2011 15:22

Re: PUP KOPEN? Lees dit eerst!

Ongelezen bericht door engeltje73 »

ik heb via marktplaats zo dacht ik een yorkshire terrier gekocht, zo naief als ik ben lees ik het paspoort niet bij thuiskomst staat er x yorkshire terrier terwijl ze toch echt zei dat ze ras echt waren maar goed ik gebeld ze zei ja nou dat had je toch kunnen zien, een dag later de pup doodziek, maar goed na veel dierenarts kosten is het dan toch goed gekomen, begrijp me niet verkeerd ben enorm gehecht aan het hondje en wil er niet eens omruilen voor een echte york, maar tot mijn verbazing staat er nu weer een advertentie van hun op internet met dezelfde hondjes en ze verkopen ze weer als echte yorki`s, ze vragen ook de prijs erna, vorige keer heb ik melding gemaakt op marktplaats want ik vind het toch oplichting helaas zetten ze dan gewoon weer een nieuwe advertentie, ik vraag me af of ik ergens melding kan maken, want vind het niet zo netjes dat ze de boel bedonderen, uit ervaring weet ik dat het leuke en lieve hondjes zijn hoor alleen een beetje aan de prijs, maar goed mischien weet hier iemand waar ik melding kan maken, alvast bedankt

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: PUP KOPEN? Lees dit eerst!

Ongelezen bericht door dhc »

Helaas kun je hier niet zoveel mee.
Je bent inderdaad wel erg naïef geweest, vertrouw een (particuliere) verkoper nooit op zijn/haar blauwe ogen!
Aangezien het hier dus een verkoop tussen twee particulieren betreft kun je geen beroep doen op het consumentenrecht, je moet dit met de verkoper zien op te lossen. Verkoper zal daar, vrees ik, niet toe bereid zijn.
Politie doet er ook niets mee, het enige dat je rest is melding blijven maken op MP.
Snap trouwens toch niet dat je een huisdier via MP koopt, da's vragen om problemen.....

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: PUP KOPEN? Lees dit eerst!

Ongelezen bericht door ciske »

nee dat kan je helaas niet , ze komen gewoon onder een andere naam en adres weer terug.

Daan_1978
Berichten: 894
Lid geworden op: 22 jun 2011 10:33

Re: PUP KOPEN? Lees dit eerst!

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

dhc schreef:Snap trouwens toch niet dat je een huisdier via MP koopt, da's vragen om problemen.....
Dat hoeft dus totaal niet. Als je weet waar je op moet letten kun je er wel degelijk goede hondjes kopen.
Punt is alleen, mensen zijn vaak snel "verkocht" als ze de puppy koppies zien en gevoelsmatig geloven ze het dan allemaal wel.
Gezond gebruik van verstand en weten waar je op moet letten wil al een hoop schelen.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: PUP KOPEN? Lees dit eerst!

Ongelezen bericht door dhc »

Klopt, maar als ik lees hoe naïef sommigen zijn dan kun je beter naar een erkende fokker gaan..

Daan_1978
Berichten: 894
Lid geworden op: 22 jun 2011 10:33

Re: PUP KOPEN? Lees dit eerst!

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

dhc schreef:Klopt, maar als ik lees hoe naïef sommigen zijn dan kun je beter naar een erkende fokker gaan..
Die sommigen wel ja! :wink:
Dat omschreef ik ook in mijn post betreft het zien van het koppie.
Ook nooit samen met de kids gaan kijken voor een eerste kennismaking, want ook dat gaat voor "ahhhh, die vind ik lief, mag ik die hebbeeeeeeeennnnn???? Alsjeblieeeeeeeft?" zorgen.
En gezien sommige ouders geen nee tegen hun kinderen kunnen zeggen...... :mrgreen:

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: PUP KOPEN? Lees dit eerst!

Ongelezen bericht door ciske »

dhc schreef:Klopt, maar als ik lees hoe naïef sommigen zijn dan kun je beter naar een erkende fokker gaan..

Ik heb een hond via marktplaats , niks mis mee gezond als maar kan :mrgreen:

je moet gewoon je doppen los houden zeg ik altijd maar zo, en vroeger haalde je een hond uit de krant ,nogmaals niks mis met marktplaats.

Henk Dirksen
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 sep 2011 17:37

Re: PUP KOPEN? Lees dit eerst!

Ongelezen bericht door Henk Dirksen »

Een leuke website over de aanschaf van een chihuahua pup met veel leuke filmpjes en alle informatie die je nodig hebt! Maar ik vond ook leuke linkjes naar leuke kleding en accessoires op www.chihuahuatekoop.com
:D
Ps heeft iemand nog leuke chihuahua kleding tips? Of misschien tweedehands?ZOU TE GEK ZIJN!

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: PUP KOPEN? Lees dit eerst!

Ongelezen bericht door Jolijn »

Voor een jongen of meisje?
Als je een beetje handig bent met naald en draad, mag je de (vnml) jurken van mijn New Foundlander wel hebben. Veel roze en paars.
BTW je link doet het niet......

Gesloten