LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PUP KOPEN? Lees dit eerst!

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: PUP KOPEN? Lees dit eerst!

Ongelezen bericht door dhc »

Henk Dirksen schreef:Een leuke website over de aanschaf van een chihuahua pup met veel leuke filmpjes en alle informatie die je nodig hebt! Maar ik vond ook leuke linkjes naar leuke kleding en accessoires op http://www.chihuahuatekoop.com
:D
Ps heeft iemand nog leuke chihuahua kleding tips? Of misschien tweedehands?ZOU TE GEK ZIJN!
Meneer Dirksen zou de gedragsregels eens moeten lezen.

bobske
Berichten: 84
Lid geworden op: 09 sep 2010 04:49

Re: PUP KOPEN? Lees dit eerst!

Ongelezen bericht door bobske »

Ben ben jarenlang vrijwilliger geweest bij de dierenbescherming en ik kan jullie vertellen dat 80-90 % van alle advertenties op MP, Speurders ed van malafide broodfokkers en handelaren zijn. Natuurlijk heb je ook gewone erkende fokkers ertussen zitten en mensen met een gelegenheidsnestje, wat ik trouwens ook afkeur.
Sommige mensen hebben geluk en hun hondje krijgt nooit klachten maar 70% van deze pups krijgen vroeg of laat te kampen met ernstige gezondheidsklachten. Mensen die denken het allemaal beter te weten en toch eigenwijs voor het goedkoopste pupje op MP gaan moeten het allemaal zelf weten maar die moeten dan niet over een tijdje lopen klagen.
Waarschuwingen genoeg lijkt me.
Deze handelaren zijn enorm goed in het oplichten van puppykopers...valse papieren, valse gezondheidsverklaringen, nep moederhonden, en noem maar op. En het ergste is nog dat vaak de dierenarts hier aan meewerkt. Its all about te money.

Daan_1978
Berichten: 894
Lid geworden op: 22 jun 2011 10:33

Re: PUP KOPEN? Lees dit eerst!

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

Je kunt ook overdrijven, Bobske.
80-90% geloof ik simpelweg niet. Dat er veel broodfokkers zijn, ben ik met je eens.
Alleen ik denk dat het percentage ergens in de buurt van de 60-70% ligt en als je weet waar je op moet letten, kun je jezelf redelijk goed indekken tegen het kopen van een verkeerde pup.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: PUP KOPEN? Lees dit eerst!

Ongelezen bericht door ciske »

Daan_1978 schreef:Je kunt ook overdrijven, Bobske.
80-90% geloof ik simpelweg niet. Dat er veel broodfokkers zijn, ben ik met je eens.
Alleen ik denk dat het percentage ergens in de buurt van de 60-70% ligt en als je weet waar je op moet letten, kun je jezelf redelijk goed indekken tegen het kopen van een verkeerde pup.

hier sluit ik mij bij aan er zijn ook normale fokkers op markplaats.

LM1987
Berichten: 18
Lid geworden op: 14 sep 2011 14:32

Re: PUP KOPEN? Lees dit eerst!

Ongelezen bericht door LM1987 »

Beste mensen van dit forum,

Waar zou je dan wel pups moeten kopen? De fokkers worden afgeraden, het asiel wordt afgeraden, alleen brancheverenigingen zijn goed?

Ikzelf heb vijf jaar gelden via MP een pup gekocht bij iemand uit de buurt. Deze liet de moeder (de pups dronken bij haar, week 3) zien. Tevens hebben wij de hond gezien die de vader was. Dit kun je natuurlijk nooit 100 % weten zonder DNA-test.

Geregeld zijn wij daar naar toe gegaan en hebben wij "onze" pup vast gehouden en verzorgd. De vrouw heeft meerdere malen pups gehad bij haar honden (ze deed dit al jaaaaaren). De pup werd geheel verzorgd aan ons mee gegeven toen deze 12 weken was. Bewust een wat oudere pup, ivm verzorging van de moeder uit.

Toen wij de pup mee kregen zijn wij voor de zekerheid naar een dierenarts gegaan. Deze heeft de pup geheel onderzocht, gewrichtenonderzoek, bloedonderzoek en nog enkele dingen. De pup was 100% gezond en goed verzord.

Ik snap dat je goed moet opletten. Maar dat moet je in principe altijd als je wat via particulieren aanschaft! Ik vind dit nog geen reden om mensen bang te maken om pups te kopen via internet.....

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: PUP KOPEN? Lees dit eerst!

Ongelezen bericht door ciske »

@LM1987


ik heb zowel mijn 1ste hond via een advertentie uit de krant , de 2 de hond via marktplaats , ik vind marktplaats een prima site, alleen moet ieder zijn/haar doppen goed los doen en de moederhond zien.

dus dat negatieve over markplaats is gewoon onzin, tuurlijk staan er broodfokkers op maar ook normale fokkers of kruising honden.

bobske
Berichten: 84
Lid geworden op: 09 sep 2010 04:49

Re: PUP KOPEN? Lees dit eerst!

Ongelezen bericht door bobske »

Iedereen gelooft wat ze geloven wil.....ik ken de acertenties op MP allemaal en de treurige verhalen erachter.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: PUP KOPEN? Lees dit eerst!

Ongelezen bericht door ciske »

bobske schreef:Iedereen gelooft wat ze geloven wil.....ik ken de acertenties op MP allemaal en de treurige verhalen erachter.

waarschijnlijk heb jij je ogen dan niet open tijdens het kopen of aanschaffen van een dier.

Daan_1978
Berichten: 894
Lid geworden op: 22 jun 2011 10:33

Re: PUP KOPEN? Lees dit eerst!

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

bobske schreef:Iedereen gelooft wat ze geloven wil.....ik ken de acertenties op MP allemaal en de treurige verhalen erachter.
Zwart-Wit kijker.
Misschien moet je dit topic eens doorlezen over degene wie WEL gewoon al vaker een goede pup via MP hebben gekocht. Waaronder ook ik.

Gewoon weten waar je op moet letten en je kunt een prima pup via MP halen.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: PUP KOPEN? Lees dit eerst!

Ongelezen bericht door ciske »

Gewoon weten waar je op moet letten en je kunt een prima pup via MP halen.

En dat is juist vaak het probleem dat mensen niet verder kijken dan hun neus lang is.

bobske
Berichten: 84
Lid geworden op: 09 sep 2010 04:49

Re: PUP KOPEN? Lees dit eerst!

Ongelezen bericht door bobske »

Ik heb niet gezegt dat er geen goede fokkers op MP zijn maar uit ervaring weet ik dat merendeel malafide is.
Ik weet zelf heel goed hoe ik een pup/hond moet kopen en reken maar dat ik dat niet via MP doe.

Daan_1978
Berichten: 894
Lid geworden op: 22 jun 2011 10:33

Re: PUP KOPEN? Lees dit eerst!

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

bobske schreef:Ik heb niet gezegt dat er geen goede fokkers op MP zijn maar uit ervaring weet ik dat merendeel malafide is.
Ik weet zelf heel goed hoe ik een pup/hond moet kopen en reken maar dat ik dat niet via MP doe.
En ik weet uit ervaring dat er een hoop WEL goede pups op marktplaats te vinden zijn!
Welles nietes spelletjes zijn leuk, of niet? Zwartkijker!!

Kennelijk weer jij toch niet goed waar je op moet letten, anders was je namelijk niet tot jouw constatering gekomen.
Succes verder! Ik ga er verder niet meer over in discussie!

bobske
Berichten: 84
Lid geworden op: 09 sep 2010 04:49

Re: PUP KOPEN? Lees dit eerst!

Ongelezen bericht door bobske »

Ik heb meer ervaring dan jij denkt. :wink:

Daan_1978
Berichten: 894
Lid geworden op: 22 jun 2011 10:33

Re: PUP KOPEN? Lees dit eerst!

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

bobske schreef:Ik heb meer ervaring dan jij denkt. :wink:
Oh oh, en alleen jouw ervaring is relevant?
Dat er ook zat mensen zijn wie WEL goede ervaring hebben met MP ( inclusief mezelf ) dat schuif je zo in 1 keer van tafel, want alleen datgene telt wat JIJ VIND?

Je blijft kortzichtig. Jammer, want je doet nu overbodig paniek zaaien. Onterecht zelfs.

antonh
Berichten: 976
Lid geworden op: 05 apr 2006 16:33

Re: PUP KOPEN? Lees dit eerst!

Ongelezen bericht door antonh »

Je hebt toch een zwaar leven als je alle advertenties van marktplaats mee moet zeulen he Bobske?
bobske schreef:Iedereen gelooft wat ze geloven wil.....ik ken de acertenties op MP allemaal en de treurige verhalen erachter.
En al die treurige verhalen.
heb je nog een droge zakdoek?
Ik heb 2 honden tegelijk gekocht via Marktplaats.
1 met stamboom en 1 zonder stamboom voor € 250,00.
Zeer gezonde honden overigens hoor.

[bericht aangepast door de moderator]
Laatst gewijzigd door Radar op 14 jun 2012 14:52, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).

bobske
Berichten: 84
Lid geworden op: 09 sep 2010 04:49

Re: PUP KOPEN? Lees dit eerst!

Ongelezen bericht door bobske »

Goed lezen is duidelijk ook een vak apart.

antonh
Berichten: 976
Lid geworden op: 05 apr 2006 16:33

Re: PUP KOPEN? Lees dit eerst!

Ongelezen bericht door antonh »

Dat geld zeker voor jou bobske!!
bobske schreef:Goed lezen is duidelijk ook een vak apart.

Daan_1978
Berichten: 894
Lid geworden op: 22 jun 2011 10:33

Re: PUP KOPEN? Lees dit eerst!

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

bobske schreef:Goed lezen is duidelijk ook een vak apart.
Niet willen leren ook! Dus over vakken gesproken, succes!

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: PUP KOPEN? Lees dit eerst!

Ongelezen bericht door ciske »

Daan_1978 schreef:
bobske schreef:Goed lezen is duidelijk ook een vak apart.
Niet willen leren ook! Dus over vakken gesproken, succes!
:lol: ben het weer met Daan eens, en bobske, denk dat jij moet leren lezen!

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: PUP KOPEN? Lees dit eerst!

Ongelezen bericht door JtC »

God oh god, wat een hoop "wij van WC-eend" praat en "een echte fokker dit en dat". Nee, die fokkers werken graag gratis en doen alles uit pure liefde, leggen er zelfs geld bij. Geloven jullie het zelf? Doe je huiswerk van tevoren goed, denk goed na of de hond die je wilt kopen bij je past en koop een hond daar waar je je goed bij voelt. Of dat nu de fokker is, een gezin, slachthuis, whatever. Garanties heb je toch nooit.

Gesloten