LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rhodesian ridgeback x labrador

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
anoniem272
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 apr 2007 23:00

Re: Rhodesian ridgeback x labrador

Ongelezen bericht door anoniem272 »

Bedankt!

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Rhodesian ridgeback x labrador

Ongelezen bericht door ciske »

Dit IS bewezen door een dierenarts
vertel welke DA?

ik laat me door jou de mond niet snoeren , alsnog heb je zelf de verantwoording, je weet nog niet eens dat pups met 8 weken weg mogen.

anne_85
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 mei 2009 15:39

Re: Rhodesian ridgeback x labrador

Ongelezen bericht door anne_85 »

ciske schreef:
Dit IS bewezen door een dierenarts
vertel welke DA?

ik laat me door jou de mond niet snoeren , alsnog heb je zelf de verantwoording, je weet nog niet eens dat pups met 8 weken weg mogen.
Als je nu eens mij verhaal GOED leest (en de rest van dit onderwerp!!) dan weet je dat ik nooit geschreven heb dat ik niet weet dat pups met 8 weken meegenomen mogen worden. Ik schreef dat ze ZIEK was met 8 weken toen we haar ophaalden. Denk dat je beter dit topic kan verlaten, je voegt niks toe. Ik ben aan jou geen uitleg verschuldigd, met zo'n reacties ben je ook wel de laatste die dat zou krijgen.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Rhodesian ridgeback x labrador

Ongelezen bericht door ciske »

Ik schreef dat ze ZIEK was met 8 weken toen we haar ophaalden.
dan is het stom dat je die hond hebt meegenomen.

alsnog bepaal jij niet wie er in een topic schrijft en alsnog ben jij zelf verantwoordelijk, schijnbaar ken je voor geen meter tegen kritiek.

Oh ja, ik moet meeklagen? Onzin.

anoniem272
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 apr 2007 23:00

Re: Rhodesian ridgeback x labrador

Ongelezen bericht door anoniem272 »

Ciske, nogal krom door de bocht om iemand "stom" te noemen die daar een hond heeft gekocht. Het is rond uit STOM dat er fokkers zijn die op deze wijze aan hun geld willen komen. Maar daar gaat dit forum niet over.. wij hebben het hier over het belang van de hondjes. Dit stel jij duidelijk niet voorop. Ik krijg steeds meer het idee dat jij de man wel kent of hem misschien zelfs bent.., je probeert zo fanatiek alle onweerlegbare feiten weg te wuiven... Voor welk belang kom jij eigenlijk op? En eigenlijk hoef ik daar geen antwoord op. Je vorige antwoorden en loze reacties zeggen al genoeg!

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Rhodesian ridgeback x labrador

Ongelezen bericht door ciske »

@anoniem ik heb bij deze je bericht gemeld.

aannames van jou pik ik niet, als er iemand om honden geeft ben ik dat wel.

Een mens is stom als die een zieke pup meeneemt.

Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Rhodesian ridgeback x labrador

Ongelezen bericht door Radar »

Uit dit topic hebben wij reeds het nodige geruzie verwijderd. Gelieve u in het vervolg van de discussie aan de gedragsregels te houden en on topic te blijven, anders zullen wij genoodzaakt zijn om forum-bans uit te delen.

anoniem272
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 apr 2007 23:00

Re: Rhodesian ridgeback x labrador

Ongelezen bericht door anoniem272 »

Bij deze laat ik jou loze reacties en opmerkingen voor wat het is. Ik zal hier niet op reageren. Omdat dit mijn inziens geen nut heeft.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Rhodesian ridgeback x labrador

Ongelezen bericht door ciske »

Mag jij doen , mensen die zieke pups kopen moeten eens goed nadenken voordat ze kopen

Achteraf klagen is zo zinloos.

NienkeJoe
Berichten: 17
Lid geworden op: 22 sep 2008 21:07

Re: Rhodesian ridgeback x labrador

Ongelezen bericht door NienkeJoe »

Het is niet altijd te zien dat een dier ziek is. Ik laat hierbij nog in het midden over welke diersoort het gaat en of het gaat om een jong dier, een volwassen dier of een oud dier.

In het geval van pups kun je zeker niet altijd zien dat het dier ziek is. Parvo is bijvoorbeeld een ziekte waarbij het lijkt alsof de ziekte uit het niets opduikt en opeens heftig is. Aangeboren afwijkingen zijn vaak ook pas op wat oudere leeftijd te zien. Tenzij de aangeboren afwijking heel ernstig is, is het vaak onzichtbaar. HD is bijvoorbeeld niet altijd te zien bij een pup. Ook hersenafwijkingen zijn niet altijd zichtbaar.

Het is dus voor een leek niet duidelijk of een pup gezond is of niet. Als iemand die voor het eerst een hondje aanschaft en niet in de richting dierverzorging/paraveterinair heeft gestudeerd, een pup koopt, kan het zijn dat de hond ziek is en dat de koper dit niet ziet. Vaak overleggen malafide fokkers een valse dierenartsverklaring. Een leek heeft dus helemaal geen idee dat die verklaring vals is en dat de pup ziek is.
Dat is ook de reden waarom deze fokkers nog steeds bestaan. De meeste mensen hebben geen verstand van dieren en nog veel minder mensen hebben kennis van de diergeneeskunde. En zelfs als je dat zou hebben, kun je nog misleid worden. Wie denkt eraan die dierenarts eens te bellen om te vragen of die fokker inderdaad met de pups langs is geweest? Weinig mensen, want iedereen is vertederd door dat schattige pupje.

Je kunt dus niet altijd de schuld op de koper van een dier schuiven. Het is wel van belang dat mensen de fokker natrekken en de dierenarts bij wie de fokker klant is. Maar ook dat doen of weten veel mensen niet dat dat kan.
En soms gebeurt het dat een pup ziek wordt, terwijl hij bij een zeer goede fokker weg komt.
Dus hoe dan ook, het is niet altijd de schuld van de koper.

Het is wel van belang dat de koper het aan de grote klok gaat hangen dat er een malafide fokker is. Aangifte bij de politie is een goed begin. Daarna op internet zetten en eventueel melden bij een televisie of radio.
Het bekend maken van deze mensen is erg belangrijk!

mooren85
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 apr 2012 21:16

Re: Rhodesian ridgeback x labrador

Ongelezen bericht door mooren85 »

Beste mensen,

De genoemde fokker: Hooijer, G uit Harskamp uit Gelderland is mij wel bekend.
Onlangs kreeg ik via een collega de oproep: gezocht, tehuis voor pup. Het ging hier om 2 Jackrussel pups en 2 Duitse Herders.
Een jackrussel pup heb ik kunnen plaatsen bij m'n schoonzus. Een Duitse Herderpup is geplaatst bij mensen die mij onbekend zijn.
Deze pup staat onder controle bij dezelfde dierenarts als waar ik zelf zit, deze pup is erg bang voor voeten en heeft een gescheurde buikwand. Mogelijk geschopt bij de fokker. Haar zusje had een hartruis. De fokker dreigde haar af te maken. De fokker heeft meerdere malen een verzoek tot euthanasie ingediend, maar dit is niet gehonoreerd, omdat hij geen onderzoek wilde laten doen.
Zelf ben ik al jaren gek op Duitse herders en dit was een droom die uitkwam. Een herderpup voor weinig geld, weg uit een hel, ik was wel bereid te betalen voor een onderzoek zodat dit lieve meisje een mooie toekomst kon krijgen.
Toen de pup opgehaald was heb ik haar direct laten ontwormen, dit was geen overbodige luxe, zij poepte namelijk een bord spaghetti uit.
Toch bleef mijn liefje aan de diarree en ik heb een vervolg onderzoek aan gevraagd. Zij bleek giardia te hebben. (overigens net als de eerder genoemde jack russel en inmiddels ook onze twee chihuahua's )
Ook hier heb ik medicatie voor gekocht en ben begonnen met de behandeling in afwachting op een hartecho.
Ziva, zo heette ze inmiddels, had een wat laag lichaamsgewicht en een slechte conditie. Dit kon natuurlijk ook liggen aan de parasiet en de spoelwormen. Toch kon dit ook liggen aan haar hartkwaal.
Afgelopen vrijdag, 30 maart 2012, hebben we een echo laten maken en hieruit bleek dat het erg slecht gesteld was met ons lieve meisje. Eerder had ik al een gesprek gehad met mijn dierenarts en vrouw over de mogelijke uitslag en haar toekomst.
Nadat we de uitslag kregen hebben we diezelfde middag in goed overleg met onze dierenartsen alsnog besloten onze lieve Ziva te euthanaseren. Met veel pijn in mijn hart schrijf ik dan ook dit bericht. Toch zie ik het als mijn plicht de wereld te informeren over een fokker als deze.
Ziva is geboren met een gaatje tussen de aorta en longslagader. Dit is niet dichtgegroeid mede door de slechte omstandigheden waarin zij de eerste weken geleefd heeft. Tussen varkens, 24 uur per dag ammoniak lucht inademen. Slechte spierontwikkeling in haar achterbenen door het niet kunnen lopen op een harde ondergrond. Gebrek aan water, waardoor zij de eerste dagen bij ons veel dronk.
Spoelwormen en de giardia parasiet die ervoor zorgden dat dit hondje de meest slechte start kreeg wat je je kunt bedenken.
Daarnaast was het opmerkelijk dat ZIva geboren is op 28 december en haar zusje uit hetzelfde nest 6 dagen later. Terwijl dit een normale geboorte was. De bevriende dierenarts van deze fokker heeft hier laten zien dat een vriendendienst boven de gezondheid van het hondje staat en betrouwbaarheid van een dierenpaspoort op deze manier niet echt goed is.
Als dit hondje ergens anders geboren was, had ze misschien nog geleefd, maar dat zullen we nooit weten. Het enige lichtpuntje aan de hele situatie is dat ik een herderpup in mijn hart gesloten heb en er alles aan gedaan heb dit schatje te redden.
Wat u met bovengenoemd verhaal doet is natuurlijk aan u, maar ik hoop dat u zich goed informeert voordat u bij de genoemde persoon een pup koopt.
Met vriendelijke groeten
Sander

Gesloten