LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Schadevergoeding Kong Company Amerika na operatie hond

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Ramona1980
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 jun 2017 17:09

Schadevergoeding Kong Company Amerika na operatie hond

Ongelezen bericht door Ramona1980 »

Onze hond Diesel is begin dit jaar geopereerd aan zijn darmen omdat er een stuk Kong (duur hondenspeeltje) vast zat. Via onze rechtsbijstandsverzekering is Kong nu bereid om de helft van de operatiekosten te vergoeden. 1500,- op een bedrag van 3000,-. Moeten we hiermee akkoord gaan? Zijn er mensen die zo'n soort ervaring hebben met een buitenlands bedrijf en die hierdoor schade hebben geleden?

BL2
Berichten: 4834
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Schadevergoeding Kong Company Amerika na operatie hond

Ongelezen bericht door BL2 »

Op zich al heel wat dat ze uberhaupt willen vergoeden. Je moet zelf de inschatting maken of je de vergoeding correct vind.
Wil je meer, dan zal je een juridische procedure moeten opstarten. Tegen een buitenlands bedrijf lijkt me een goede afloop, met hogere vergoeding, een hele toer worden.

NeoDutchio
Berichten: 12320
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Schadevergoeding Kong Company Amerika na operatie hond

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U heeft natuurlijk ook een eigen verantwoordelijkheid. Uw hond moet alleen speelgoed krijgen die geschikt voor hem is. Dat u schijnbaar een te klein stuk speelgoed heeft gegeven die ingeslikt kan worden kunt u de fabrikant niet aansprakelijk voor houden. Een andere topic hier laatst was dat een kateigenaar de Plus aansprakelijk wou stellen omdat de kat een smurf had opgegeten.
Uw rechtbijstand is er al mee bezig geweest en heeft dit eruit kunnen trekken. Moet zeggen, heel coulant.

Ramona1980
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 jun 2017 17:09

Re: Schadevergoeding Kong Company Amerika na operatie hond

Ongelezen bericht door Ramona1980 »

De Kong Extreme XXL is juist gemaakt voor grote honden en was dus echt niet te klein om mee te spelen. Ze zeggen dat op de bijsluiter staat dat je de hond niet alleen mag laten met het speeltje maar overal op internet spreken ze zichzelf tegen door te zeggen dat ze uitermate geschikt zijn om honden met bijvoorbeeld verlatingsangst alleen met de Kong te laten omdat als je de Kong vult met iets lekkers, ze er uren zoet mee zijn. En daar gebruiken we de Kong ook voor niet als los speeltje maar als afleiding voor als hij alleen thuis is.

mh73

Re: Schadevergoeding Kong Company Amerika na operatie hond

Ongelezen bericht door mh73 »

Mijn hond sloopt werkelijk alle speeltjes binnen vijf minuten, maar heeft het nooit voor elkaar gekregen om een kong kapot te krijgen.

Om wat voor hond gaat het hier? En die moet dan toch andere speeltjes slopen? Kong wel regelmatig gecontroleerd? Want als een speeltje echt stuk dreigt te gaan, gooien wij het direct weg.

Als baas heb je een stuk eigen verantwoordelijkheid. Met het oog daarop vind ik de tegemoetkoming heel netjes.

Nijogeth
Berichten: 9971
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Schadevergoeding Kong Company Amerika na operatie hond

Ongelezen bericht door Nijogeth »

In de bijsluiter staat dus dat je de hond niet alleen moet laten. Dan kan men dus claimen niet aansprakelijk te zijn, omdat u zich niet aan de bijsluiter heeft gehouden. Dan is het zeer netjes dat men alsnog 1500 euro mee wil betalen.

gemist
Berichten: 584
Lid geworden op: 13 mar 2016 00:32

Re: Schadevergoeding Kong Company Amerika na operatie hond

Ongelezen bericht door gemist »

Netjes dat ze over willen gaan tot een vergoeding. Ik zou het of aannemen of een procedure starten. Maar daar zitten veel haken en ogen.
De KongXXL heeft hier anderhalf uur zijn vorm kunnen behouden. Daarna kreeg ons monster het toch voor elkaar het ding volledig te slopen. Terug naar de winkel en gewoon het aankoopbedrag terug gekregen. Wel verbaasde blikken toen ik het gehavende ding op de toonbank legde....

ZaBo
Berichten: 243
Lid geworden op: 10 mei 2017 19:59

Re: Schadevergoeding Kong Company Amerika na operatie hond

Ongelezen bericht door ZaBo »

gemist schreef: Daarna kreeg ons monster het toch voor elkaar het ding volledig te slopen. Terug naar de winkel en gewoon het aankoopbedrag terug gekregen. Wel verbaasde blikken toen ik het gehavende ding op de toonbank legde....
Hoop dat je "ons monster" wel lief bedoelt:-)
Voor de rest met de voorgangers eens, wees blij dat er toch 1500 tegemoetkoming is geboden, en geloof mij ik weet hoe afschuwelijk het is, als er iets met je huisdier aan de hand is:-(:-(

Ramona1980
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 jun 2017 17:09

Re: Schadevergoeding Kong Company Amerika na operatie hond

Ongelezen bericht door Ramona1980 »

mh73 schreef:Mijn hond sloopt werkelijk alle speeltjes binnen vijf minuten, maar heeft het nooit voor elkaar gekregen om een kong kapot te krijgen.

Om wat voor hond gaat het hier? En die moet dan toch andere speeltjes slopen? Kong wel regelmatig gecontroleerd? Want als een speeltje echt stuk dreigt te gaan, gooien wij het direct weg.

Als baas heb je een stuk eigen verantwoordelijkheid. Met het oog daarop vind ik de tegemoetkoming heel netjes.
Het gaat om een Old English Bulldog die eigenlijk nooit speeltjes sloopt, de Kong was nog helemaal goed en nog maar 3 maand oud.....

Ramona1980
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 jun 2017 17:09

Re: Schadevergoeding Kong Company Amerika na operatie hond

Ongelezen bericht door Ramona1980 »

gemist schreef:Netjes dat ze over willen gaan tot een vergoeding. Ik zou het of aannemen of een procedure starten. Maar daar zitten veel haken en ogen.
De KongXXL heeft hier anderhalf uur zijn vorm kunnen behouden. Daarna kreeg ons monster het toch voor elkaar het ding volledig te slopen. Terug naar de winkel en gewoon het aankoopbedrag terug gekregen. Wel verbaasde blikken toen ik het gehavende ding op de toonbank legde....
Anderhalf uur is inderdaad wel heel snel zeg!! Gekke is dat onze hond (nu 3 jaar oud) al vanaf pup Kongs heeft gehad en er is er nog nooit 1 stuk gegaan, tot de laatste dus.....

Ramona1980
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 jun 2017 17:09

Re: Schadevergoeding Kong Company Amerika na operatie hond

Ongelezen bericht door Ramona1980 »

Nijogeth schreef:In de bijsluiter staat dus dat je de hond niet alleen moet laten. Dan kan men dus claimen niet aansprakelijk te zijn, omdat u zich niet aan de bijsluiter heeft gehouden. Dan is het zeer netjes dat men alsnog 1500 euro mee wil betalen.
Maar hierin spreken ze zichzelf dus tegen want op de site staat dat de Kong erg geschikt is voor honden met verlatingsangst.

alfatrion
Berichten: 21904
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Schadevergoeding Kong Company Amerika na operatie hond

Ongelezen bericht door alfatrion »

In welk land is het product gekocht? En is het product in de winkel of online gekocht?

Naar Nederlandse wetgeving is de product aansprakelijk voor de volledige kosten op grond van de productenaansprakelijkheid. Een product dient ten alle tijden veilig te zijn.

Ramona1980
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 jun 2017 17:09

Re: Schadevergoeding Kong Company Amerika na operatie hond

Ongelezen bericht door Ramona1980 »

alfatrion schreef:In welk land is het product gekocht? En is het product in de winkel of online gekocht?

Naar Nederlandse wetgeving is de product aansprakelijk voor de volledige kosten op grond van de productenaansprakelijkheid. Een product dient ten alle tijden veilig te zijn.
Heb het product gekocht in Nederland bij een dierenspeciaalzaak, maar het product wordt gemaakt in Amerika, daar zit de fabrikant.

mh73

Re: Schadevergoeding Kong Company Amerika na operatie hond

Ongelezen bericht door mh73 »

gemist schreef:De KongXXL heeft hier anderhalf uur zijn vorm kunnen behouden. Daarna kreeg ons monster het toch voor elkaar het ding volledig te slopen. Terug naar de winkel en gewoon het aankoopbedrag terug gekregen. Wel verbaasde blikken toen ik het gehavende ding op de toonbank legde....
Wow

mh73

Re: Schadevergoeding Kong Company Amerika na operatie hond

Ongelezen bericht door mh73 »

alfatrion schreef:In welk land is het product gekocht? En is het product in de winkel of online gekocht?

Naar Nederlandse wetgeving is de product aansprakelijk voor de volledige kosten op grond van de productenaansprakelijkheid. Een product dient ten alle tijden veilig te zijn.
Dan kunnen allen hondenspeeltjes uit de schappen gehaald worden.

Gesloten