LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Situatie hond

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Mucha

Re: Situatie hond

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Situatie hond

Ongelezen bericht door ciske »

olaf79 schreef:Ok, mooi verhaal en fijn dat jullie en de fokster zo actief zijn. Maar eerlijk gezegd geen antwoord op mijn vraag.

Er is niks mis met MP, alleen moet je heel goed opletten. Vaak zijn mensen al verkocht als ze een pup zien. Dat moet je kunnen weerstaan.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Situatie hond

Ongelezen bericht door bprosman »

En als je via een fokker koopt blijft dat contact
Dat vind ik dan weer overdreven net als de "contracten" die de nieuwe eigenaar per decreet op willen leggen hoe de pup behandeld dient te worden.
Als ik naar de Jumbo ga of Blokker houden de cassieres ook geen contact met me.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Situatie hond

Ongelezen bericht door ciske »

bprosman schreef:
En als je via een fokker koopt blijft dat contact
Dat vind ik dan weer overdreven net als de "contracten" die de nieuwe eigenaar per decreet op willen leggen hoe de pup behandeld dient te worden.
.

Dat zijn dingen die ik ook niet zou willen.

boody
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jun 2012 18:29

Re: Situatie hond

Ongelezen bericht door boody »

Ik geloof nooit dat zo'n jong hondje al vals is dat bijten doet iedere jonge hond maar niet doodbijten ,
En dan heb je de dode pup gezien klopt het verhaal wel,
Dan denk ik dat je idd nooit maar aan een huisdier moet beginnen als je er niet mee om kunt gaan

assantar
Berichten: 22
Lid geworden op: 09 jun 2005 00:39

Re: Situatie hond

Ongelezen bericht door assantar »

Het hele verhaal van TS komt raar over. Een pup die een andere pup zomaar doodbijt? Hoe oud zijn/waren deze honden eigenlijk? En dan zomaar de hond in kunnen laten slapen? Ik zou wel eens willen weten welke dierenarts dat zo maar gedaan heeft? Heeft de hond überhaupt wel gebeten? Is de hond eens wel ingeslapen? Wil die persoon een slaatje slaan uit een verzonnen situatie? Is de hond idd. herplaatst i.v.m. een allergie of was het gedrag van deze pup al gestoord? Zo ja, waardoor, wat aan gedaan? Heel veel onduidelijkheden.

Jammer dat zo veel mensen zo negatief doen over honden die aangeboden worden op Marktplaats.
Er kunnen zoveel redenen zijn waarom iemand een hond wil herplaatsen en het zijn echt niet allemaal honden waar wat mis mee is of broodfokkers.
Er zijn genoeg mensen die serieus een goede plek zoeken voor hun hond. Liever dat dan dat ze langs de weg gedumpt of aan een boom geknoopt worden. Mensen dumpen hun hond ook met allerlei rare redenen in het asiel. Wat kunnen al deze honden daaraan doen?
Het zou niet best zijn als iedereen maar een pup van een zgn. fokker moet aanschaffen want wat doe je dan met al die jonge en volwassen honden waar mensen vanaf willen? Vele herplaatshonden zijn ooit ook pup van een fokker geweest.
Leuk die fokkers die tot aan de dood van een hond willen weten hoe het gaat. Of is het een soort overdreven bemoeienis omdat ze diegene waar de hond terecht is gekomen eigenlijk niet 100% vertrouwen? ER zijn ook genoeg fokkers die het voor geen enkele meter boeit hoe hun hondjes terecht komen, die niks doen als er problemen zijn en al helemaal geen honden terugnemen als er wat is.
Als je een hond wilt aanschaffen moeten mensen goed nadenken over wat het hebben van een hond inhoudt, hoeveel werk het is, hoeveel geld, tijd en energie het kost, weet je wel voldoende over het ras wat je denkt aan te schaffen? Een leuke hond aan de buitenkant kan een ingewikkeld karakter hebben waarbij je stevig en consequent in je schoenen moet staan.
Niet alle rassen kunnen bij kleine kinderen, niet alle mensen zijn geschikt voor bepaalde rassen.
Je kunt je afvragen of het verstandig is een Staffordshire bullachtige (en zo zijn er nog wel meer rassen) aan te schaffen wanneer je kleine kinderen hebt. Ik denk dat er een hele hoop honden zijn die het echt niet leuk vinden om in een gezin met kleine drukke kinderen op te groeien. En ik denk dat veel mensen zich er nogal eens op verkijken hoe lastig het is om een pup op te moeten voeden in een al druk gezin met kleine kinderen en dat hierdoor ook veel honden in de klem komen te zitten waardoor allerlei gedragsproblematieken ontstaan. JE moet heel goed weten waar je aan begint.

Anduril.tr
Berichten: 72
Lid geworden op: 06 mei 2015 12:35

Re: Situatie hond

Ongelezen bericht door Anduril.tr »

Lijkt mij dat de koper er een slaatje uit wil slaan. Weet de verkoper zeker dat zijn voormalige pup een andere pup heeft doodgebeten? Weet de verkoper zeker dat de koper zijn voormalige pup heeft laten inslapen? Typisch gevalletje van poging tot oplichting zo te 'ruiken'.

gemist
Berichten: 584
Lid geworden op: 13 mar 2016 00:32

Re: Situatie hond

Ongelezen bericht door gemist »

Wat een onzintopic met teveel serieuze reacties.
Verwijderen lijkt mij prima.

Mucha

Re: Situatie hond

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Willemzelf
Berichten: 196
Lid geworden op: 10 okt 2012 16:10

Re: Situatie hond

Ongelezen bericht door Willemzelf »

Ik wordt een beetje moe van dat ophemelen van de honden fokker.
Jaja contact met de koper houden, en familiedagen organiseren.
Laat me niet lachen !
Dat doet een fokker alleen maar om later misschien weer een hond te verkopen.
Al die nestjes die particulieren en fokkers te koop aanbieden zijn bedoeld om geld aan de hond te verdienen, gewoon poen is de drijfveer.
En dat gezeur over Marktplaats, hoe moet je anders je hond verkopen ?
Het kind is allergisch, daarom moet de hond weg.
Al die zeurders weten toch niet hoeveel pijn dat bij baasjes en kind kan hebben veroorzaakt ?
En wat ik ook nog even kwijt wil : een Stafford is een hond met de karaktereigenschappen van een pitt-bull.
Een kennis van mij had ook een Stafford.
Opeens begon de Stafford de andere hond in huis te verscheuren.
Ondanks dat ze al jaren samenleefden.
Die vrouw heeft toen met een mes de Stafford doodgestoken.
Staffords en Pitt-bulls zijn hele leuke honden.
Maar sommigen hebben een aangeboren hersendefect, dat pas jaren later zich openbaart.
En dan zijn er mensen die zeggen : het ligt aan de baas, en hoe je de hond opvoedt.
Dat is pure onzin, hersens kun je niet opvoeden !
Laten inslapen is het enige juiste, want je weet niet wat zijn volgende aanval zal zijn.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Situatie hond

Ongelezen bericht door newmikey »

Willemzelf schreef:I
Laat me niet lachen !
Beetje boos, Bie? Verkeerde beentje uit bed vanochted?
Maar sommigen hebben een aangeboren hersendefect, dat pas jaren later zich openbaart.
Tsja, daar zegt u eens iets. Ik herlees uw post en realiseer me dat dat best waar zou kunnen zijn... :twisted:

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Situatie hond

Ongelezen bericht door olaf79 »

newmikey schreef:Vanuit twee kanten dan een antwoord:

Als verkoper behandel je een levend wezen als een ding, zonder rekening te houden met de behoeften van zowel hond als toekomstige eigenaar. Je weet bijna zeker dat potentiele kopers via MP geen dierenliefhebbers kunnen zijn en maar weinig geld over hebben voor een dier. Het is de garantie voor een slechte start.
Ik vind dit nogal een boude uitspraak eigenlijk. Iemand die niet zoveel geld heeft kan nog steeds een dieren liefhebber zijn.
Als koper schaf je een hond aan waarvan je niets weet. Eventuele gedragsproblemen, traumatische achtergronden, gezondheid van de ouders en grootouders, huidige gezondheidstoestand en nog meer van dergelijke zaken blijven een gesloten boek. Ook toekomstige ondersteuning en adviezen bij de (her)opvoeding, nutritionele vereisten en ontwikkeling van de hond kan je wel vergeten. Je koopt als het ware een potentiele tijdbom.
De meeste gedragsproblemen zijn af te leren. Al is dat bij sommige rassen verdraaid moeilijk.

Dan nog iemand die op marktplaats een dier koopt hoeft helemaal geen dierenbeul te zijn. Het gaat mij erom dat iedereen over een kam wordt geschoren en er wordt gesteld: verkocht via MP, dus zal er wel wat mis zijn. Dat deugt niet.

gemist
Berichten: 584
Lid geworden op: 13 mar 2016 00:32

Re: Situatie hond

Ongelezen bericht door gemist »

Zoals Martin Gaus al zei: de gevaarlijkste honden zijn de GoldenRetrievers. Blond en slim. En verantwoordelijk voor de meeste bijtincidenten bij mensen.
Die vooroordelen over bepaalde rassen stuiten mij tegen de borst. Want de eigenaren hoor je niet, alleen personen 'die iemand kennen die had gehoord van de zus van de achterneef zijn overbuurvrouw die een collega heeft die getrouwd is met iemand die een heel lief hondje had dat nooit wat deed (want niet opgevoed) en die werd zomaar aan stukken gereten door een zeer agressieve getrainde Pitbull.....jaja. Dus, nogmaals: mag dit topic weg?

witte angora
Berichten: 30546
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Situatie hond

Ongelezen bericht door witte angora »

gemist schreef:Zoals Martin Gaus al zei:
Was dat niet die ene van dat asiel in Lelystad, toen ik daar eens ging kijken voor een hond, waarvan het personeel glashard durfde te beweren dat alle honden en katten in Lelystad van hém waren?

Die neem ik sowieso al niet serieus. Precies om die reden.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Situatie hond

Ongelezen bericht door ciske »

gemist schreef: Die vooroordelen over bepaalde rassen stuiten mij tegen de borst.
Ik moet dat ras ook niet, kijk vaak maar eens wat er aan de andere kant van het lijntje loopt.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Situatie hond

Ongelezen bericht door moederslink »

:D eens, Ciske!
(Of een " kleerkast" met een chihuahua... :wink:)
Iemand die een Stafford aan wil schaffen bij een baby moet zich heel goed bewust zijn van dat wat ie in huis haalt.
TS heeft zich dat kennelijk onvoldoende gerealiseerd.

mh73

Re: Situatie hond

Ongelezen bericht door mh73 »

Klopt helemaal Ciske.

Het ligt inderdaad niet aan het ras, maar aan de opvoeding. Veel mensen zonder ervaring vallen voor de uitstraling van het ras (!) en realiseren zich niet dat ze een bijzonder gespierde hond in huis halen die een consequente opvoeding nodig heeft.

Ik heb een Golden Retriever (de tweede al) en ik ken er heel veel. In mijn omgeving heeft zich nog nooit een incident met dit ras voorgedaan.
Overigens kun je een beet van een Golden niet vergelijken met die van een Stafford. Die heeft vele malen meer kracht op de kaken, vandaar dat áls zich een incident met een Stafford voordoet, de gevolgen meestal rampzalig zijn. Daarbij is de Stafford gefokt als vechthond, en dat zit nog altijd in hun genen.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Situatie hond

Ongelezen bericht door ciske »

mh73 schreef:
Ik heb een Golden Retriever (de tweede al) en ik ken er heel veel. In mijn omgeving heeft zich nog nooit een incident met dit ras voorgedaan.
Overigens kun je een beet van een Golden niet vergelijken met die van een Stafford. Die heeft vele malen meer kracht op de kaken, vandaar dat áls zich een incident met een Stafford voordoet, de gevolgen meestal rampzalig zijn. Daarbij is de Stafford gefokt als vechthond, en dat zit nog altijd in hun genen.



En dat willen helaas vele mensen niet inzien. Als er dan gebeten wordt, dan beter van een Golden of ander dier dan van een Stafford.

Mucha

Re: Situatie hond

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Gesloten