Slechte ervaring met organisatie 'Hulp doet leven'

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Tinustil

Slechte ervaring met organisatie 'Hulp doet leven'

Ongelezen bericht door Tinustil »

Helaas is onze ervaring met deze organisatie erg slecht. We hebben de hond meegekregen zonder dat ons haar volledige adoptie geschiedenis verteld is. Ze is weer in een gezin geplaatst, terwijl zij daar dus helemaal niet geschikt voor is. Het resulteerde in wederom een bijt incidenten. De hond is terug genomen, zonder ons te informeren over de financiële afhandeling. Die was er dan ook niet omdat het buiten het contract termijn viel. Ook al gaven ze toe dat ze er te makkelijk over gedacht hebben. Ze hebben de hond nu te koop staan voor een hoger bedrag dan dat wij haar gekocht hebben. Zonder dat ze goed onderzocht wordt. Als ik dit had geweten had ik zelf een plek voor haar gezocht. Maar als ik alles van te voren had geweten had ik nooit bij hulp doet leven een hond gehaald.
Ik kan helaas nergens mijn ervaring kwijt, de recensie op Google wordt elke keer weggehaald. En op de facebook pagina komen soms mensen tussendoor die ook een slechte ervaring hebben, maar die worden met de grond gelijk gemaakt. Ik heb het idee dat er niets gedeeld mag worden over de mensen die slechte ervaringen hebben. Dus hoop ik dat mensen via dit forum misschien ook de andere kant van de medaille kunnen lezen.
Laatst gewijzigd door Radar op 05 sep 2020 19:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: titel door moderatie verduidelijkt

Lady1234

Re: Slechte ervaring met organisatie 'Hulp doet leven'

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Een slechte zaak die invoer van honden uit Roemenië. Het is gewoon big business.

Ga naar het asiel als u een hond wil.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Tinustil schreef:
05 sep 2020 17:24
(...) Ik heb het idee dat er niets gedeeld mag worden over de mensen die slechte ervaringen hebben. Dus hoop ik dat mensen via dit forum misschien ook de andere kant van de medaille kunnen lezen.
Er kan niet genoeg gewaarschuwd worden, dus wat dát betreft is het goed dat u ook hier een topic hebt gepost. Hoe méér platformen, hoe beter en nu maar hopen dat men deze waarschuwingen eens ter harte neemt en gewoon naar een asiel of erkende fokker gaat .

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Laat die "erkende" fokker ook maar zitten. Gewoon naar het asiel en géén import van zielige huisdieren uit vreemde landen. Daar los je niets mee op.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Op MP adverteren ze volop! :evil:

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Hier moet je zijn:

https://ikzoekbaas.dierenbescherming.nl ... ren/honden

Vergeet de rest.

sake1987

Ongelezen bericht door sake1987 »

Heb ook wel eens naar zo’n hond gekeken echter ik heb geen geld voor een gouden mandje. Dus maar gewoon 2 Nederlandse honden aangeschaft en een rieten mand.

reggie2

Ongelezen bericht door reggie2 »

Bob Schurkjens schreef:
05 sep 2020 20:32

Gewoon naar het asiel en géén import van zielige huisdieren uit vreemde landen. Daar los je niets mee op.
[/b]
Asiel heeft niet altijd de juiste honden. Buitenlandse honden is niks mis mee, als je je huiswerk maar goed doet.
Er zijn stichtingen die het echt wel goed doen, maar er zitten er helaas ook veel tussen die eigenlijk een soort fokprogramma zijn.

Niet alles over 1 kam scheren want ik kom zat hele leuke buitenlandse hondjes tegen met mijn Nederlandse hond. Ook heb ik in het verleden bij mijn Nederlandse honden een buitenlandse hond gehad...stichting bleek achteraf geen frisse te zijn, de hond was erg leuk.

Dus het kan prima. Goed zoeken op internet kom je wel bij de juiste.

Plaats reactie