LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slechte ervaring met organisatie 'Hulp doet leven'

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Tinustil
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 sep 2020 17:01

Slechte ervaring met organisatie 'Hulp doet leven'

Ongelezen bericht door Tinustil »

Helaas is onze ervaring met deze organisatie erg slecht. We hebben de hond meegekregen zonder dat ons haar volledige adoptie geschiedenis verteld is. Ze is weer in een gezin geplaatst, terwijl zij daar dus helemaal niet geschikt voor is. Het resulteerde in wederom een bijt incidenten. De hond is terug genomen, zonder ons te informeren over de financiële afhandeling. Die was er dan ook niet omdat het buiten het contract termijn viel. Ook al gaven ze toe dat ze er te makkelijk over gedacht hebben. Ze hebben de hond nu te koop staan voor een hoger bedrag dan dat wij haar gekocht hebben. Zonder dat ze goed onderzocht wordt. Als ik dit had geweten had ik zelf een plek voor haar gezocht. Maar als ik alles van te voren had geweten had ik nooit bij hulp doet leven een hond gehaald.
Ik kan helaas nergens mijn ervaring kwijt, de recensie op Google wordt elke keer weggehaald. En op de facebook pagina komen soms mensen tussendoor die ook een slechte ervaring hebben, maar die worden met de grond gelijk gemaakt. Ik heb het idee dat er niets gedeeld mag worden over de mensen die slechte ervaringen hebben. Dus hoop ik dat mensen via dit forum misschien ook de andere kant van de medaille kunnen lezen.
Laatst gewijzigd door Radar op 05 sep 2020 19:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: titel door moderatie verduidelijkt

DV1707
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 feb 2021 18:55
Beste antwoord
Gekozen door Tinustil

Re: Slechte ervaring met organisatie 'Hulp doet leven'

door DV1707 » 28 feb 2021 19:08

Op alle andere platformen worden de negatieve ervaringen verwijderd en nu kunnen mensen hier hun verhaal kwijt, wordt hier alles op de adoptant afgeschoven, lekker geloofwaardig dan.

Er staan zo veel berichten op de Facebook pagina van HDL over de samenwerking met Isabel, ook veel berichten over Robin en Isabel die samen naar Roemenië gaan. Toch wordt uiteindelijk gezegd dat Isabel geen deel van HDL is, ondanks dat ze contracten laat tekenen via HDL en ze aangeeft dat haar honden te adopteren zijn via HDL. Volgens Wendy is dit dus blijkbaar geen bewijs dat ze deel is van HDL, maar toch doet ze geen aangifte tegen Isabel, die dus de stichting zwart maakt en blijft ze de samenwerking voortzetten met haar.

Als je als organisatie al een slechte naam krijgt, is het niet erg handig om samen te werken met iemand die een bekende is van de dierenpolitie, voor dieren verwaarlozing/mishandeling. Vooral niet als deze persoon dus ook nog de naam van je organisatie gebruikt voor de handel van dieren.
Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Slechte ervaring met organisatie 'Hulp doet leven'

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Een slechte zaak die invoer van honden uit Roemenië. Het is gewoon big business.

Ga naar het asiel als u een hond wil.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Slechte ervaring met organisatie 'Hulp doet leven'

Ongelezen bericht door moederslink »

Tinustil schreef:
05 sep 2020 17:24
(...) Ik heb het idee dat er niets gedeeld mag worden over de mensen die slechte ervaringen hebben. Dus hoop ik dat mensen via dit forum misschien ook de andere kant van de medaille kunnen lezen.
Er kan niet genoeg gewaarschuwd worden, dus wat dát betreft is het goed dat u ook hier een topic hebt gepost. Hoe méér platformen, hoe beter en nu maar hopen dat men deze waarschuwingen eens ter harte neemt en gewoon naar een asiel of erkende fokker gaat .

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Slechte ervaring met organisatie 'Hulp doet leven'

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Laat die "erkende" fokker ook maar zitten. Gewoon naar het asiel en géén import van zielige huisdieren uit vreemde landen. Daar los je niets mee op.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Slechte ervaring met organisatie 'Hulp doet leven'

Ongelezen bericht door moederslink »

Op MP adverteren ze volop! :evil:


sake1987

Re: Slechte ervaring met organisatie 'Hulp doet leven'

Ongelezen bericht door sake1987 »

Heb ook wel eens naar zo’n hond gekeken echter ik heb geen geld voor een gouden mandje. Dus maar gewoon 2 Nederlandse honden aangeschaft en een rieten mand.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Slechte ervaring met organisatie 'Hulp doet leven'

Ongelezen bericht door reggie2 »

Bob Schurkjens schreef:
05 sep 2020 20:32

Gewoon naar het asiel en géén import van zielige huisdieren uit vreemde landen. Daar los je niets mee op.
[/b]
Asiel heeft niet altijd de juiste honden. Buitenlandse honden is niks mis mee, als je je huiswerk maar goed doet.
Er zijn stichtingen die het echt wel goed doen, maar er zitten er helaas ook veel tussen die eigenlijk een soort fokprogramma zijn.

Niet alles over 1 kam scheren want ik kom zat hele leuke buitenlandse hondjes tegen met mijn Nederlandse hond. Ook heb ik in het verleden bij mijn Nederlandse honden een buitenlandse hond gehad...stichting bleek achteraf geen frisse te zijn, de hond was erg leuk.

Dus het kan prima. Goed zoeken op internet kom je wel bij de juiste.

IlseBilse
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 okt 2020 13:07

Re: Slechte ervaring met organisatie 'Hulp doet leven'

Ongelezen bericht door IlseBilse »

Hi,
Wij ook een erg slechte en traumatische ervaring gehad. Na thuiskomst bleek dat wij een doodzieke hond hebben meegenomen. Hele autorit overgegeven. Spanning dachten we, totdat ze thuis bleef overgeven en niet meer op haar poten konden staan. De stichting nam dit niet serieus waarop we haar naar de dierenarts hebben gebracht en hier de (hoge) dierenartskosten hebben betaald. De kosten hadden we ervoor over gehad, natuurlijk. De volgende dag werd ze echter in beslag genomen door de stichting. We werden voor gek verklaard dat we haar naar de dierenarts hebben gebracht. We hebben sindsdien niets meer vernomen van de hond, op welke manier wij ook contact nemen. Haar nooit meer gezien :( Raad deze stichting af, het riekt aan alle kanten.

Tinustil
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 sep 2020 17:01

Re: Slechte ervaring met organisatie 'Hulp doet leven'

Ongelezen bericht door Tinustil »

Och jee!! Wat een verschrikkelijke ervaring!! Buikpijn als ik het lees. Fijn dat je je ervaring ook deelt. Hopelijk zien mensen dit voordat ze met hen in zee gaan. Gewaarschuwd mens telt voor 2.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Slechte ervaring met organisatie 'Hulp doet leven'

Ongelezen bericht door moederslink »

Ze adverteren volop op MP met prijzen die er niet om liegen :evil:
En kittens weg met 8 weken?? Voor € 100 :shock:

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Slechte ervaring met organisatie 'Hulp doet leven'

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Hoog tijd dat MP en FB op zijn minst fors gereguleerd worden. Misschien maar helemaal verbieden?

https://www.partijvoordedieren.nl/stand ... a-internet

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Slechte ervaring met organisatie 'Hulp doet leven'

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Hoe kan een stichting nou een hond in beslag nemen?

Houd toch op met die dierenmishandeling. .

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Slechte ervaring met organisatie 'Hulp doet leven'

Ongelezen bericht door reggie2 »

Lady1234 schreef:
10 okt 2020 23:57
Hoe kan een stichting nou een hond in beslag nemen?

Houd toch op met die dierenmishandeling. .

Veel mensen die een hond adopteren denken dat de hond van de stichting blijft. Dat is niet zo. Die contracten zijn niet rechtsgeldig.

Alsnog met een buitenlandse hond is niks mis, je moet alleen net als bij een Nederlandse hond je huiswerk doen.:-)

Tinustil
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 sep 2020 17:01

Re: Slechte ervaring met organisatie 'Hulp doet leven'

Ongelezen bericht door Tinustil »

Op de facebook pagina adoptiehonden, zwarte lijst stichting/organisatie/adoptant staan ook wat meer ervaringen over Hulp doet Leven. Ik was eerder niet op de hoogte van deze pagina.
Ik vond de pagina bij 1 van de werknemers van hulp doet leven.
Ze heeft het over leugens die verteld worden van mensen die hun ervaring anoniem delen. Misschien omdat de achterban van deze organisatie groot is en er verschillende mensen daar echt niet netjes behandeld worden bij negatieve feedback, voelen mensen zich dus niet veilig genoeg om het met hun eigen naam te doen. Jammer dat het op deze manier moet gaan😥

Clear
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 okt 2020 16:42

Re: Slechte ervaring met organisatie 'Hulp doet leven'

Ongelezen bericht door Clear »

Dit verhaal is eenzijdig en klopt niet! Het was bekend bij adoptie dat betreffende hond, eenkennig is en voorkeuren heeft voor bepaalde mensen en zeker geen allermans vriendin, is.

Als men dan toch perse wil dat de hond een familielid van buitenaf perse leuk moet gaan vinden terwijl de hond meerdere malen aangeeft die persoon niet leuk te vinden en dan later totaal niet meer wil investeren in de hond en deze zo snel mogelijk kwijt wil..... beetje flauw om dan daarna zo'n niet kloppend en totaal niet compleet verhaal, neer te zetten.

HansdenVB

Re: Slechte ervaring met organisatie 'Hulp doet leven'

Ongelezen bericht door HansdenVB »

Clear schreef:
27 okt 2020 16:47
Dit verhaal is eenzijdig en klopt niet! Het was bekend bij adoptie dat betreffende hond, eenkennig is en voorkeuren heeft voor bepaalde mensen en zeker geen allermans vriendin, is.

Als men dan toch perse wil dat de hond een familielid van buitenaf perse leuk moet gaan vinden terwijl de hond meerdere malen aangeeft die persoon niet leuk te vinden en dan later totaal niet meer wil investeren in de hond en deze zo snel mogelijk kwijt wil..... beetje flauw om dan daarna zo'n niet kloppend en totaal niet compleet verhaal, neer te zetten.
Goede reactie zeg vooral al dat onderbouwende bewijs zeker een medewerker die nog wat probeert recht te praten.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Slechte ervaring met organisatie 'Hulp doet leven'

Ongelezen bericht door reggie2 »

Clear schreef:
27 okt 2020 16:47
Dit verhaal is eenzijdig en klopt niet! Het was bekend bij adoptie dat betreffende hond, eenkennig is en voorkeuren heeft voor bepaalde mensen en zeker geen allermans vriendin, is.

Als men dan toch perse wil dat de hond een familielid van buitenaf perse leuk moet gaan vinden terwijl de hond meerdere malen aangeeft die persoon niet leuk te vinden en dan later totaal niet meer wil investeren in de hond en deze zo snel mogelijk kwijt wil..... beetje flauw om dan daarna zo'n niet kloppend en totaal niet compleet verhaal, neer te zetten.
Ik zou zeggen neem je kans :-) wel is het algemeen bekend dat stichtingen geen negatieve antwoorden op hun facebook willen hebben. Vaak ook mensen beschuldigen van dat ze niet goed zijn geweest voor de hond.

Laat horen jouw kant.....

Tinustil
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 sep 2020 17:01

Re: Slechte ervaring met organisatie 'Hulp doet leven'

Ongelezen bericht door Tinustil »

Bedankt voor je reactie Clear. De reactie is vooral het bewijs hoe er omgegaan wordt negatieve feedback. Hulp doet leven is erg goed in het afschuiven van hun verantwoordelijkheid. Zolang jullie blijven geloven in jullie eigen verhalen zal er weinig veranderen en zullen er alleen maar meer klachten komen. Excuses lijkt mij een betere stap als onderneming dan met modder gooien en verwijten maken.
Clear schreef:
27 okt 2020 16:47
Dit verhaal is eenzijdig en klopt niet! Het was bekend bij adoptie dat betreffende hond, eenkennig is en voorkeuren heeft voor bepaalde mensen en zeker geen allermans vriendin, is.

Als men dan toch perse wil dat de hond een familielid van buitenaf perse leuk moet gaan vinden terwijl de hond meerdere malen aangeeft die persoon niet leuk te vinden en dan later totaal niet meer wil investeren in de hond en deze zo snel mogelijk kwijt wil..... beetje flauw om dan daarna zo'n niet kloppend en totaal niet compleet verhaal, neer te zetten.

GeesjeBen
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 okt 2020 08:40

Re: Slechte ervaring met organisatie 'Hulp doet leven'

Ongelezen bericht door GeesjeBen »

Clear schreef:
27 okt 2020 16:47
Dit verhaal is eenzijdig en klopt niet! Het was bekend bij adoptie dat betreffende hond, eenkennig is en voorkeuren heeft voor bepaalde mensen en zeker geen allermans vriendin, is.

Als men dan toch perse wil dat de hond een familielid van buitenaf perse leuk moet gaan vinden terwijl de hond meerdere malen aangeeft die persoon niet leuk te vinden en dan later totaal niet meer wil investeren in de hond en deze zo snel mogelijk kwijt wil..... beetje flauw om dan daarna zo'n niet kloppend en totaal niet compleet verhaal, neer te zetten.
Als deze reactie niet zo triest was had ik er om moeten lachen.
Een medewerkster die weet dat ze fout zit, maar geen donder om het hondje of het adoptantengezin geeft.

Het volledige verhaal is dat jullie een hondje met angst hebben geplaatst bij een gezin met een kind onder de 12 jaar.
Daar waren jullie van op de hoogte, net als dat het hondje (Zenna) door stress al eerder gebeten had binnen een ander gezin.
Een foute plaatsing met het achterhouden van informatie, daar zijn alleen jullie schuldig aan!

Dat arme beest moet weer naar een ander gezin, die waarschijnlijk ook niet de volledige informatie over haar krijgen.
Een tip, misschien moet je in de advertentie vermelden waar het hondje gelukkig van wordt, en niet een beestje ergens dumpen en geld vangen.
Overigens zijn er een boel goeie organisatie die wel goed werk doen. Zij helpen de mensen plaatselijk en zorgen ervoor dat de hondjes liefde krijgen en zelfvertrouwen. En daarna gaan ze kijken of het hondje herplaatsbaar is, en of er gezinnen zijn die goed voor de hondjes zijn. Kunnen jullie nog wat van leren.
Maar goed, niet voor niets dat jullie op een zwarte lijst staan toch?

Gesloten