LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slechte service bij Zooplus

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
NeoDutchio
Berichten: 12312
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Slechte service bij Zooplus

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Jabeek362 schreef:
30 jul 2020 19:38
Echter, hoe toevallig is het dat tot tweemaal toe forse vissterfte optreedt na gebruik van de betreffende flacon Blue Exit na wekelijks onderhoud aan het aquarium, terwijl in alle overige gevallen waarin zodanig onderhoud is uitgevoerd en geen gebruik is gemaakt van de betreffende flacon, nooit vissterfte is opgetreden? Daarnaast hebben de door Zooplus.nl aangehaalde testresultaten geen betrekking op de betreffende door Zooplus.nl geleverde flacon Blue Exit en doen deze niets af aan voornoemde feiten.
Bleu Exit wordt in grote partijen gemaakt. Het is echt geen stuksverpakking die ze fabriceren. Er kunnen rustig een aantal duizenden flessen gevuld worden uit 1 partij. Dan kan het niet voorkomen dat juist bij u vissterfte optreed en bij niemand anders. Dat zou hetzelfde zijn als bij u de melk zuur is en het pak dat naast de uwe in de supermarkt stond niet. Of een partij is niet goed, of de hele partij is wel goed.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Slechte service bij Zooplus

Ongelezen bericht door Brahms »

Dit middel is specifiek tegen Blauwalg. Dat je dit middel schijnbaar nodig hebt om de blauwalg in toom te houden geeft wel aan dat er in je bak iets niet goed gaat.
Dan kan bijvoorbeeld door te veel onrust komen, elke week schoonmaken is zoiets, of te veel vissen.
Dat doe je eigenlijk alleen bij een bak met goudvissen alwaar geen enkel natuurlijk evenwicht is.
Gewone tropische aquaria doe je bij voorkeur één keer per drie weken.
Neem aan dat je het water hebt laten testen, wat kwam daar uit jabeek362 ?
Een deel van de uitslag kan ik je zo voorspellen.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Slechte service bij Zooplus

Ongelezen bericht door hebra98 »

De gebruiksaanwijzing geeft duidelijk aan dat het tegen algengroei is en volledig veilig voor de vissen.
Ik begrijp daarom goed dat u de koppeling maakt tussen het gebruik van dit middel en de klaarblijkelijke gevolgen.

Ik vraag me ook af of het foute gebruik veel nadelige effecten kan hebben, aangezien:
10 ml per 80 liter gedurende een periode van 5 opeenvolgende dagen

Een vrij eenvoudige dosering is en ik geen waarschuwing lees over te hoge dosering.

Wel kunt u op het etiket kijken of er wellicht iets staat wat de sterfte kan verklaren, wellicht als het in combinatie is met andere toevoegingen?

De enige aanmerking welke iets zou kunnen verklaren is wellicht deze over absorptiematerialen .
Vanaf de eerste dosering tot 14 dagen daarna mag het water niet worden ververst en mogen geen absorptiematrialen worden gebruikt.
Is dit vanwege een accumulerende werking?

Heeft u een filter als deze?

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Slechte service bij Zooplus

Ongelezen bericht door Brahms »

hebra98 schreef:
31 jul 2020 14:13
De enige aanmerking welke iets zou kunnen verklaren is wellicht deze over absorptiematerialen .
Vanaf de eerste dosering tot 14 dagen daarna mag het water niet worden ververst en mogen geen absorptiematrialen worden gebruikt.
Is dit vanwege een accumulerende werking?
Je hebt duidelijk geen verstand van aquaria.
Absorptiemateriaal en dan vooral de zwarte koolfilters halen immers de toevoegingen er net zo snel weer uit, als de TS ze in zijn aquarium kiept.
Feit blijft dat je eigenlijk, maar de producenten hebben een andere mening, niet behoort te gebruiken.
Zijn de waterwaardes, verlichting standplaats en filtermaterialen goed dan heb je ze gewoon niet nodig.
Vandaar mijn vraag naar resultaten waterverf.

Erthanax
Berichten: 9672
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Slechte service bij Zooplus

Ongelezen bericht door Erthanax »

hebra98 schreef:
31 jul 2020 14:13
De gebruiksaanwijzing geeft duidelijk aan dat het tegen algengroei is en volledig veilig voor de vissen.
Ik begrijp daarom goed dat u de koppeling maakt tussen het gebruik van dit middel en de klaarblijkelijke gevolgen [dwz vissterfte].
Als een middel volledig veilig is voor de vissen, begrijp ik die koppeling juist niet.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Slechte service bij Zooplus

Ongelezen bericht door berndv »

qua dosering hoef je zelfs niet eens heel nauwkeurig te werken, ze geven aan dat je bij heftige verontreiniging van je bak zelfs de dosering mag verdubbelen, dus 20 ml per dag gedurende 5 dagen. Ik las wel dat het wekelijks werd gedaan, ik hoop dan niet dat dan ook direct de dosering van een hele week wordt toegevoegd.

Maar zoals ik al zei, ts stelt, dus ts zal ook met bewijzen moeten komen dat het niet zuiver toeval is. Als ik op internet rondkijk dan is dit middel al een aantal jaar op de markt en ik lees geen soortgelijke verhalen. Als er een "foute" batch was geweest, zouden er wel meer verhalen van te vinden moeten zijn op internet.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Slechte service bij Zooplus

Ongelezen bericht door hebra98 »

@berndv
Er was pasgeleden ook een gevalletje met handreiniger waarvan je handen wel erg schoon (zonder vel) werd.
Er kan iets fout zijn met de samenstelling van het middel of er is gewoon een andere, toevallige, omstandigheid.

maar dan ook ....16 uur is wel erg lang... heeft de zuurstof voorziening wel goed gewerkt deze periode.
Want alle genoemde vissen hebben dat uiteraard wel nodig.
Lieten vissen ander gedrag zien in die 16 uur?
Happen naar lucht aan de oppervlakte wellicht?
------------
Blauwalg, is dat niet een zuurstof verdrijvend alg?
Verder kan blauwalg tot minder zuurstof in het water leiden waardoor vissen en andere waterdieren kunnen sterven. Van verschillende blauwalgen is bekend dat zij giftige stoffen kunnen produceren.
bron: https://www.schielandendekrimpenerwaard ... roduceren.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Slechte service bij Zooplus

Ongelezen bericht door berndv »

hebra98 schreef:
31 jul 2020 15:41
@berndv
Er was pasgeleden ook een gevalletje met handreiniger waarvan je handen wel erg schoon (zonder vel) werd.
Er kan iets fout zijn met de samenstelling van het middel of er is gewoon een andere, toevallige, omstandigheid.
dat is absoluut waar, en acht ik ook niet onmogelijk, maar een flesje zit 100, 250 of 1000 ml in en zal gemaakt worden in een batch van een aantal hectoliter. Als er iets mis is met de samenstelling van de inhoud van de fles, dan zou dit in een complete batch fout moeten zitten, de flesjes worden niet per stuk gemaakt, ik verwacht dan ook meer meldingen dan deze ene melding. Nogmaals, onmogelijk is het zeker niet, maar aangezien ik geen gelijksoortige meldingen kan vinden, acht ik het zeer onwaarschijnlijk.

De handreiniger waar je op doelt was een navulbare fles die gevuld was met schoonmaakmiddel dat niet bedoeld was om de handen te reinigen. Hier was al vrij snel duidelijk dat het niet aan het middel an sich lag, anders was er wel een grootschalige terugroepactie geweest.

Enige logische wat ik lees is dat de vissen dood gingen na toevoeging van dat spul in water. Dat geeft te denken, maar aan de andere kant, als de waterkwaliteit op orde was, was er ook geen blauwalg gekomen, en wat je ook terecht opmerkt, blauwalg verdrijft/verbruikt het zuurstof in het water.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Slechte service bij Zooplus

Ongelezen bericht door Revoked »

Of is er BlueWonder gebruikt?

Gesloten