LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Stankoverlast

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
amosfantasia
Berichten: 24
Lid geworden op: 26 nov 2005 18:35

Re: Stankoverlast

Ongelezen bericht door amosfantasia »

Ik laat mijn hondjes 4 x per dag uit .Komen niet op het balkon .Ik gun het ze wel ivm genieten van het zonnetje .
Ondanks het vele poetsen/boenen/ hondjes uitlaten/geur en reukmiddelen blijven de 2 dames achter mijn rug om zeuren .Gooien briefjes in de bus en nemen komtakt op met de WB .
Tot 4 x toe is er hier iemand van de WB geweest en 1 x de Politie .
Zij kunnen niks betekenen en hebben alles overgedragen aan een bemiddelingsbureau .Eerst 2 dames thuis/ook naar de 2 buren .
Gisteren met zn allen rond de tafel in een bejaardentehuis .
OK,het was het eerste gesprek .
Denk dat het weinig zinvol is want de dames willen gewoon dat ik mijn dieren wegdoe .
Mooi niet hoor .
Ik word gestalked door oa wanneer/hoelaat/hoeveel keer ik met de hondjes buiten kom .
Of..het is doodgewoon een vervelend gedrag bij de dames .
Mijn visite wordt op straat onderste boven gelopen door meneer des huizes .
Meneer van TNT krijgt geen groet terug .
Mijn huis hulp wordt niet bekeken .Alsof deze mensen er iets aan kunnen doen .
Ik heb hier brieven liggen dat het hier schoon is .
Vaniddag heb ik maar kontakt opgenomen bij Rechtsbijstand .nu is het afwachten .
De nieuwe buurvrouw werd benadert ivm zware stappen op de trap .
De buurvrouw had het over een olifant .Tevens brief in de bus van brandende sigarettenpeuken buiten .
Mevr rookt niet .
Zo kom je niet fijn wonen in je eerste huisje .

Beagle Ringo
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 jun 2008 21:48

Re: Stankoverlast

Ongelezen bericht door Beagle Ringo »

@amosfantasia

zeg maar eens tegen die twee dames dat ze achter de geraniums uit moeten komen en eens een hobby of bezigheid moeten gaan zoeken ipv mensen het leven zuur te maken, want dit soort irritaties komt alleen maar omdat ze de hele dag met hun luie reet binnen zitten en thee zitten te leuten.

groetjes Marieke

amosfantasia
Berichten: 24
Lid geworden op: 26 nov 2005 18:35

Re: Stankoverlast

Ongelezen bericht door amosfantasia »

Dat is waar Marieke.Komen laat uit bed .
Moeten ze zelf weten .Het is gek voor woorden dat IK voordat ze wakker zijn de hondjes heb uitgelaten .Doodgewoon omdat ik het gekoekeloer verschrikkelijk zat ben .
Ik heb aangegeven gestalked te worden .1 van de dames was woest!
Het kan ook op Laster wijzen .

Het beinvloed mijn betaalde woongenot .
Mijn vrienden/kennissen/klussers/huis hulp schudden het hoofd .
Zij ruiken niks en is niet vies in huis .Zelf zou ik niet in viezigheid kunnen wonen .
Ik ben erg goed voor de dieren .Jammer dat zij(de dieren)er ook onder lijden .Mogen/kunnen niet in het zonnetje op het balkon van ruim 6 meter .
De 2 dames willen dat ik de hondjes weg zal doen .
maar ja...als de 1 al zegt tegen de nieuwe buurvrouw:Je loopt de trap op/af als een olifant zegt het genoeg .
Ondanks dat werkt het op mijn gestel .
Ben even niet vrolijk meer en ben ander dan normaal .Doodgewoon omdat ik met mijn gedachten bij die situatie blijft .Ik weet niet meer wat te doen .
De buurvrouw met haar Olifantenterm zei:Als de huisdeur van ??? opengaat dan komt er een vieze walm het trappenhuis in .

Dat is absoluut niet waar .
Maar blijven toch treiteren .
Het schiet niet op bij zo een bem- bureau .Je moet nl zelf opliossingen vinden .De dames zeggen:Hondjes weg!

Daar begin ik niet aan .

petty1950
Berichten: 312
Lid geworden op: 19 jun 2006 01:01

Re: Stankoverlast

Ongelezen bericht door petty1950 »

Ik ben erg goed voor de dieren .Jammer dat zij(de dieren)er ook onder lijden .Mogen/kunnen niet in het zonnetje op het balkon van ruim 6 meter .
Gewoon laten zonnen zou ik zeggen!!! En daarbij zelf fluitend naar de lucht kijken en je geen ONzin aan laten praten!

Ik heb een soortgelijk ''probleem'' met m,n bovenbuurman die honden per definitie vies vind ''dus'' last heeft van de mijne.
Daarbij komt ook nog dat ik bg woon met tuin en hij graag en veel op z,n balconnetje zit. En ja, mijn door hem zo gehate monsters liggen daar ,vooral nu, graag en dus vaak te zonnen 8)
Het zijn geen blaffers ,graven hooguit een kuil onder knorrend genot die ik als spelbreker s,avonds weer dichtgooi :twisted:
Maar goed, het is dus ''vies'' volgens mijn bovenbuuf en ook mijn raam ,deur, postvak, kortom ALLES wat ik open of dichtdoe betekent voor de stumper ernstige overlast. Tja...wat moet je daar nou mee.... :roll:

Na het zoveelste goedbedoelde maar voor hem compromisloze gesprek ben ik er eens goed voor gaan zitten en heb zijn klachtenlijst in een zo objectief mogelijk licht gezet.


Conclusie? Van de hele lijst bleek slechts 1 echt terecht en dat is dat mijn honden mijn soms s,nachts thuiskomende dochter extra blij (lees luidruchtig) begroeten. Komt niet vaak voor en duurt hooguit ,n minuut maar ik kan me voorstellen dat dit storend is.
Oplossing: als dochter wil nachtfeesten dan slaapt ze inmiddels bij haar zus zodat dit probleem opgelost is.

Ik heb twee dagen op m,n tenen door m,n eigen huis gelopen, stijf van de spanning m,n hondjes zowat gesmoord in elk opkomend kefje (er zit soms zomaar ,n kat op ons kozijn en ja....wat doet ,n beetje hond dan al snel....juist :wink:)
Daarna ben ik bij zinnen gekomen ,besloten dat ik gewoon, net als m,n overbuuf met krijskind, m,n leven voort ga zetten. Met m,n 3 honden en fluitend in de wind 8)

Gewoon DOEN Amosfantasia. Je nicknaam zegt al dat je fantasie hebt dus....gebruiken die levenskunst en je niks aantrekken van lieden met minder ''leven en laten leven'' vermogen dan jij!
Ik wens je met je hondjes een mooie zomer toe. Geniet ervan! :wink:

[/b]

amosfantasia
Berichten: 24
Lid geworden op: 26 nov 2005 18:35

Re: Stankoverlast

Ongelezen bericht door amosfantasia »

Ik loop op mijn tenen en ben zeker geen Vlierefluiter meer .
Jammer als je al 2 jaar lang zo moet leven .
4 x de WB en 1 x de politie .
Mijn zenuwen zijn gespannen .Elke dag denk ik weer:Wat staat mij nu weer te wachten .
Het is frapant dat 2 van de (in totaal 13 bewoners)last heeft van stank en ...het blaffen .
Mijn buuv (erg aardig)is in de 80 jaar .Heeft geen last .
Is een langslaper en zou anders wakker worden .

Mensen in het trappenhuis hoor je niet .Die rotzak boven gaat de buren langs voor handtekeningen .Zeker vandaar de politie .
Ik zet maar een vraagteken .

Dat men mij geen gedag wilt zeggen OK,maakt mij niks uit .Ben wel bang dat ik mijn hondjes weg moet doen .Dat willen ze gewoon .
De diertjes van 20 cm hoogte moeten volgens hen de overlast veroorzaken .
Als ik even weg ben ,zijn ze met 2 in de bench .
Ze denken zeker dat ze in de kamer poepen of zoiets .
Ik heb geen zin om buren binnen te halen .
Hebben wel gevraagd ,waar de hondjes zitten wanneer ik er even niet ben .
Sinds een interview in de krant (met foto)is het mis .
Had ik het maar niet gedaan .Als je alles van te voren wist? Groetjes en bedankt!Amos

amosfantasia
Berichten: 24
Lid geworden op: 26 nov 2005 18:35

Re: Stankoverlast

Ongelezen bericht door amosfantasia »

Ik heb een aantal handtekeningen van buren opgehaald .
Willen absoluut dat mijn hondjes blijven .
Tip van een flat bewoner dat ivm de slechte frisse lucht circulatie in het trappenhuis ,een ventilator te laten plaatsen .Het is stik benauwd in het trappenhuis(met de deur dicht).Vandaar dat er een lucht blijft
Hij zei:Dan moet het euvel ivm de huisdierenlucht ook opgelost zijn .Je hebt niks aan klaagliederen naar de WB en Politie enz .Probeer het onderling op te lossen .
Zo...dat is tenminste een fijne buurman .Zal een aparte brief naar de WB sturen totaal geen hinder van dehondjes te hebben(dieren).
Haalde nog aan om kontakt met de Partij van de Dieren op te nemen .

Dat is tenminste een super denkende buurman .



Verder hebben de 2 lastpakken een handtekening gevraagd(2 x geweest)bij een niet Nederl sprekende meneer .Hij zei gisteren : Ik wist eigenlijk niet zo goed waarvoor het was .
Dom,dom,dom .Ik heb hem vaak met administratie geholpen .
Zulke stakkers worden misbruikt .


Gelukkig heb ik ook de nodige handtekeningen .Je weet maar nooit waar het goed voor is .

Gesloten