LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] stofzuiger voor hondenharen

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
joldelgra
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 feb 2007 16:14

Re: stofzuiger voor hondenharen

Ongelezen bericht door joldelgra »

normaliter verharen honden 2 x per jaar, daar tussen door verliezen ze wel wat haar, maar niet overdreven veel.
bij heel veel honden ligt het toch echt aan de voeding. de ene hond reageert beter/anders op bepaald voer dan de ander. mijn eigen honden doen het goed op de bento kronen, terwijl mijn moeders jack russel het goed doet op de benefull, en daardoor ook beduidend minder verhaart.
volgens mij, is het gewoon proberen, waar de hond het minste bij verhaart.
veel succes.

Shadowgirl
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 jan 2008 15:58

Re: stofzuiger voor hondenharen

Ongelezen bericht door Shadowgirl »

We zijn in het bezit van 2 Mechelse herders, Heb hiervoor een Dyson gekocht, het is duur 499 euro. Ik kocht hem bij de Harense Smit met 5 jaar extra garantie,je hebt op alles garantie zelfs op de borstels.Ben zeer tevreden over deze zuiger ,hij zuigt zelfs moeiteloos bouwstof op. Veel plezier met je hond(je). :lol:

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: stofzuiger voor hondenharen

Ongelezen bericht door D1RK »

Ik gaf vorig jaar ook al antwoord maar...
Vooraf borstelen bespaarde je veel zuigwerk en die rode borstels die pakken vele haren vooraf dus borstel je hond en je hoeft minder te zuigen, en zoals ik al eerder schreef, bij ½ volle zak nog ¼ zuigkracht dus niet bezuinigen en wachten op rode blokje bij meter....

Shadowgirl
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 jan 2008 15:58

Re: stofzuiger voor hondenharen

Ongelezen bericht door Shadowgirl »

Grijnzz Dirk,je zou bijna denken dat ik blonT ben,ik zal de volgende keer eerst kijken wanneer een art geplaatst is.Was mijn eerste x vandaag :oops:

Ad 56
Berichten: 130
Lid geworden op: 08 feb 2008 22:29

Re: stofzuiger voor hondenharen

Ongelezen bericht door Ad 56 »

hallo beste forum bezoekers,

honde haren, lekker hoor, en dan veel van die korte haren.
Je kan er wel gek van worden soms.
Wij hebben 3 Franse Bullen, de jongste die verhaarde constant, en dan bedoel ik vanaf de laatste 2 maanden.
Je kon gerust elke dag stofzuigen, donkere vloerkleden, en dan die witte Bullen haren.
We zijn er maar mee naar de dierenarts gegaan, want dit soort rui gedrag, dat kan nooit goed zijn.
De dierenarts heeft het Bulletje onderzocht, was kern gezond, had geen tekorten, maar gezien zijn gedrag, is hij nu gecastereerd, en dat heeft geholpen.
Het was gewoon stress en frustratie, dus dan volgde er een casteratie.
Let wel, er kunnen heel veel factoren spelen, waarom een hond zwaar kan ruien, ons geval, vitaminen, maar als een huisdier een goed voer krijgt, dan is het bijna niet mogelijk, uitzonderingen daar gelaten natuurlijk, het dier kan een huis probleem hebben. Ik heb dat al eens gezien bij een Herder, dierenarts wist het niet meer, wat het kon zijn. Ik heb de Herder eigenaar aanbevolen, eens de polder in te gaan, en dan de verse toppen van de brandnetel te gaan plukken, Wel handschoenen aan doen !!
De verse toppen van de brandnetel koken, met voldoende water.
Het kook vocht vervolgens laten afkoelen, en de hond dit laten opdrinken, het is eigenlijk verse brandnetelthee, kan absoluut geen kwaad, maar het is heel erg goed voor de huid van een dier.
De pulp van de uitgekookte brandnetel, gooi je gewoon bij het eten van het te behandelen huisdier. Geen ander drinken neer zetten dan het kookvocht van de brandnetel.
De herder was met een goede maand van zijn probleem af.
De dierenarts kon het in eerste instantie geloven, maar het resultaat was daar. De Herder heeft nooit meer een verharingsprobleem gehad, dan alleen wanneer hij moest verharen.
Dit is een tip, voor de dierenliefhebber, die zich ook geen raad meer weet, hoe het nu verder moet.
Zo zijn er eigenlijk veel meer geneesmiddelen in de natuur aanwezig, maar let wel op waar je mee aan de gang gaat, want je kan nooit voorzichtig genoeg zijn, er zijn zoveel planten, die voor een huisdier funest kunnen zijn, let dus heel erg goed op wat je doet.
Ik hoop dat er iemand wat aan heeft, want een huisdier wat constant verhaart, dat is niet erg prettig.

Ik wens jullie allen, een heel erg fijn en een prettig weekend toe, en vooral haar vrij...

Groetjes Ad

Horseman
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 nov 2005 18:27

Re: stofzuiger voor hondenharen

Ongelezen bericht door Horseman »

Wat ook een zeer geschikte stofzuiger is, dat is de Miele cat&dog.
Deze is speciaal voor honden en katten haren.
Vr.Gr.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: stofzuiger voor hondenharen

Ongelezen bericht door TdeHond »

Ad 56

Leuke tip over bestrijden overmatig beharen. Zelf geef ik dagelijks extra vit B tablet 12 1/2 mg voor ruim 5 kg sheltie en 25 mg voor bijna 11 kg sheltie.
Maar wat voor stofzuiger gebruikt u om de haren van de bulletjes te verwijderen?

Ik ben niet tevreden over die van mij, een kleine zakloze stofzuiger. Deze neemt m.n. het meegebrachte zand op de inloopzones van mijn huis niet op. De harenvan mijn shelties wel, maar het zand < zucht >

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: stofzuiger voor hondenharen

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Pas op met extra vitamines. Eet een hond een voor zijn/haar leeftijd geschikt voer dan kan het toevoegen van extra vitaminen en mineralen zelfs funest zijn voor botten, nieren en bloedsomloop. Een teveel aan die stoffen is net zo ongezond als een duidelijk tekort eraan. Bij een aantal vitamines, zoals Vit.C en het B complex valt die schadelijkheid nogal mee, omdat de vitaminen niet in het lichaam worden opgeslagen.
Zelfs een BEETJE te veel of te weinig Calcium, Phosphor of vit.D in het voedsel van vooral een opgroeiende hond kan geweldige fouten veroorzaken in de groei en vormgeving van het beendergestel.

Suus71
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 apr 2008 15:38

Re: stofzuiger voor hondenharen

Ongelezen bericht door Suus71 »

We hebben een gewone Miele stofzuiger maar gebruiken dan stoffen wegwerpzakken.Onze honden hebben een dubbele vacht;lang haar en wollen ondervacht.En daar komt aardig wat haar vanaf....
Voor ons werkt het al bijna 5 jaar prima zo

Suus71

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: stofzuiger voor hondenharen

Ongelezen bericht door TdeHond »

voor Suus,

Mijn shelties hebben ook een dubbele vacht, dus ik weet er alles van.

Voor Reintje

Voor mijn oudje kook ik nierdieet en ik ben lid van een kidney dietlist waar ik veel geleerd heb over verantwoord koken voor een hond met nierfalen.

Een hond mag ongeveer 1 mg per lb ( Engelse pond) vit B complex per dag. Vit B is in water oplosbaar. Het teveel wordt uitgeplast.

Vit B beschermt hart en nieren wat m.n. in het geval van mijn hart/nierpatient leuk meegenomen is. Ze overleeft haar nierfalen nu vanaf november 2006 en wordt 2 mei a.s. hopelijk 15 jaar oud.

De jonge hond krijgt deels zelf bereid voer i.v.m. haar spastische dikke darm.

kwebbeltje
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 okt 2003 19:30

Re: stofzuiger voor hondenharen

Ongelezen bericht door kwebbeltje »

Ook ik ben nu na een aantal verschillende stofzuigers gehad te hebben op zoek naar een goede stofzuiger die de haren van mijn 2 honden(golden retriever en kruising border collie) aan kan.

Ik heb nu een net 1 jaar oude Siemens 2100watt stofzuiger,zakloos,en ik haat dat ding!!!
Zuigkracht prima...maar de afvoer van de hondenharen.....waardeloos!!!
Hij hoopt alles op en dan kan ik tig keren klep open doen om zelf dan maar de haren in het reservoir te doen...

Ik ben er echt nu achter dat zuigkracht alleen niet alles zegt,mijn siemens heeft dit meer dan voldoende.
Hij is gewoon kapot gegaan door het vele open maken,afgebroken....tja het is ook allemaal plastic.
:(

Gisteren ben ik ook mij gaan verdiepen welke stofzuiger wel hondenharen proof is.
De verkoopster van Expert rade ons ook de Miele aan.
Ik heb overwegend plavuizen in mijn huis,dus die speciale borstel hoeft voor mij niet zo.
Maar ik wil gewoon weten of deze stofzuiger wel op de normale manier de haren in de stofzuigerzak deponeert zonder dat ik hem moet helpen....lijkt mij toch logisch.

Dus als iemand mij hier een antwoord op kan en wil geven .....graag!!!!!

Ik hoor van jullie...

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: stofzuiger voor hondenharen

Ongelezen bericht door plumber »

De Kirby kost 3000€

Gesloten