LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Super agressieve hond

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Olliebollie
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 sep 2010 12:50

Super agressieve hond

Ongelezen bericht door Olliebollie »

Hoi allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum dus ik hoop dat ik deze topic in de juiste categorie start maar ik denk het wel.

Mijn beste vriend woont sinds kort samen met zijn vriendin en ze hebben een hond gekocht in het asiel. Op zich leek me dat zoiezo al geen super idee maar ik ken absoluut niks van honden dus ik zei er niks van.

De hond die ze genomen hebben blijkt echter zodanig agressief te zijn dat ik zeker ben dat ze nog spijt gaan krijgen. Hij heeft op enkele maanden tijid al 3 mensen gebeten (ik ben er één van), is één keer op een andere vriend gesprongen maar droeg toen gelukkig een muilkorf, heeft een venster uit de muur gesprongen.

Ik durf bijgevolg haast niet meer langs en het onderwerp ligt gevoelig. Bij de meeste mensen doet de hond volgens hun normaal. Zijn er hondenkenners die trucs kennen om de hond kalm te laten zijn rondom mij?

Alvast bedankt voor alle tips

Olivier

petty1950
Berichten: 312
Lid geworden op: 19 jun 2006 01:01

Re: Super agressieve hond

Ongelezen bericht door petty1950 »

Fijne vrienden heb jij en vooral ook fijne hondenbazen :roll:
Ik begrijp zowiezo niet waarom deze mensen hun verantwoordelijkheid niet nemen en hun hond zodanig houden dat hij/zij geen gevaar oplevert voor andere wezens. Mensen bv.
Zelf heb ik ook ,n herplaatser die niet tegen iedereen te vertrouwen is en die gaat bij twijfel gewoon met wat lekkers in de bench tijdens het bezoek.
Ik wil niet dat ,n hond van mij iemand bijt nl. Lijkt me nogal logisch.

Wat je zelf kunt doen en wat jouw vriend je ook had kunnen vertellen is jezelf zodanig opstellen dat de hond jou niet als bedreiging o.i.d. ziet.
Daar zijn ,n aantal regels voor.
Vermijd oogcontact!
Loop nooit naar de hond toe. Blijf rustig staan zonder armbewegingen te maken.
Laat de hond als hij naar je toe komt, rustig snuffelen en vermijd in eerste instantie aanraking en oogcontact. Kijk desnoods schuin over hem heen.
Als het op aaien aankomt doe dat over de flank,zijkant van de hond dus en niet OP z,n kop.
Beweeg rustig en maak geen plotselinge bewegingen.
Ga de gastheer/vrouw niet omhelzen o.i.d. waar de hond bij is.

Maar de belangrijkste regel is in jouw geval... wijs de hondenbaas op HUN verantwoording anders zijn ze snel hun hond kwijt en de hond z,n leven :!:

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Super agressieve hond

Ongelezen bericht door tiptoo »

ik snap niet zo goed uw reactie van sowieso niet verstandig uit een asiel, daar ken je ook een goede hond uithalen alleen hebben die meestal bagage, voor de rest doen wat hierboven door Petty al is geschreven en toch als de hond u bijt uw vriend er op aanspreken.

jolanda77
Berichten: 277
Lid geworden op: 02 feb 2010 10:58

Re: Super agressieve hond

Ongelezen bericht door jolanda77 »

om welk ras gaat het een hond die erg agresief is word niet door een asiel mee gegeven dit is mijn ervaring

inderdaad vermijd oog contact met de hond negeer deze ook als ie naar uw komt om te ruiken ook in zijn geheel niet aanhalen uw kunt het zien aan de oren en haren van de hond als zijn of haar haren iets omhoog staan dan is dit niet goed
ook het kwispelen van de hond kunt uw het zijn kwispel deze niet blijf er dan van af
het kan zijn dat de hond in het begin noor maal was maar zo als ik al zeg
het licht negen van de 10 keer aan de baas zelf kwa opvoeding
een hond is een roedel dier en er is er maar een de baas over de hond
als men niet de baas is over de hond is dan neemt ie de macht over en dat is niet de bedoeling
men moet als eigenaar de controle hebben over de hond
en ik heb zo vaag vermoeden dan men niet de baas is over deze hond
en inderdaad als deze te veel gaat bijten dan heeft de eigenaar een probleem
zo als ik all zegt het licht meestal niet aan de hond maar aan de baas

dus voor uw vermijd contact met de hond en negeer deze geheel
met vriendelijke groeten een hondegelijder bewaking

AGGB
Berichten: 371
Lid geworden op: 20 jan 2008 13:23

Re: Super agressieve hond

Ongelezen bericht door AGGB »

Ga met de hond naar een dierenarts. Ook ik heb een hond uit een asiel, die toen ik hem mee nam zeer agressief bleek te zijn.
Na enkele weken bleek dat hij een vreselijke kaakontsteking had, vermoedelijk al voor dat hij in het asiel gedumpt werd. De helft van zijn tanden en kiezen moest er uit.
De dierenarts had kennelijk geen zin om een langdurige operatie te verrichten voor noppes, wellicht dacht men: een kleine hond zal wel gauw een baasje vinden. Het is onmogelijk dat bij onderzoek van de hond deze enorme ontsteking niet ontdekt zou zijn.
Dus naast de adviezen hier gegeven, laat hem controleren op mogelijke lichamelijke kwalen, die hem veel pijn zouden kunnen bezorgen.

petty1950
Berichten: 312
Lid geworden op: 19 jun 2006 01:01

Re: Super agressieve hond

Ongelezen bericht door petty1950 »

@ AGGB,
Het gaat hier helemaal niet om de hond van topic starter zelf :mrgreen:

@ Jolanda,
Als hondengeleider zou je toch moeten weten dat het wel of niet kwispelen niets zegt over wel of geen agressie maar wel de manier waarop de hond kwispelt.
Ik zou je toch echt ,n cursusje aanraden in het lezen van honden want als jij echt je hond als werkmaatje hebt (bewaking) dan lijkt mij het goed beheersen van de hondentaal toch wel erg belangrijk en zo te lezen mankeert daar nog wel wat aan.
Niet ongevaarlijk met ,n beroep als het jouwe ...

AGGB
Berichten: 371
Lid geworden op: 20 jan 2008 13:23

Re: Super agressieve hond

Ongelezen bericht door AGGB »

Het gaat hier helemaal niet om de hond van topic starter zelf
@ Petty 1950 Je kunt ook iemand anders, zeker als het je beste vriend is, proberen te overtuigen er heen te gaan, Plotseling of constant bijtgedrag kan met heftige pijn te maken hebben van de hond. Een van de mogelijkheden zou dat kunnen zijn om het bijtgedrag te verklaren.
let wel:ik zeg 1, er zijn legio andere.
Wat je reactie op een ander betreft: Inderdaad bestaat er verschillende soorten van gekwispel. Een snelle kwispel bij mijn hond betekent onzekerheid, hij is met zichzelf in conflict, een rustige kwispel algehele blijheid.
Hopelijk heeft TS iets aan alle adviezen hier gegeven.

Anja2302
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 sep 2010 17:04

Re: Super agressieve hond

Ongelezen bericht door Anja2302 »

BELANGRIJKE TIP: er gloort hoop aan de horizon; kijk elke vrijdagavond naar National Geographic > de uitzendingen van Cesar Millan alias de Dog Whisperer.
Hij verricht wonderen met zelfs de meest agressieve honden!
Dit arme dier is gewoon verkeerd opgevoed en moet gerehabiliteerd!!
Haal er wel even een professional bij...
Succes!

lucienne1954
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 sep 2010 17:22

Re: Super agressieve hond

Ongelezen bericht door lucienne1954 »

Even reageren op wat iemand schrijft dat je geen hond uit het asiel moet nemen. Ik heb zelf twee scheetjes uit het asiel, schatten van honden de een is een bastaard/ vrouwtje 11 jaar oud en de andere is een Pekingees/mannetje. Fel hondje maar ontzettend lief, dus ben het er absoluut niet mee eens wat iemand schrijft. Wat je wel in de gaten moet houden is dat deze dieren van alles mee hebben gemaakt. Zo ben je welkom en zo kun je ophoepelen, en daarom kunnen jouw vrienden dus ook contact opnemen met het asiel waar ze de hond hebben gehaald. Deze geven hun graag advies, want ze zijn maar wat blij als ze een hond kunnen plaatsen en dat die dan ook goed terecht komt. Maar voor een ieder die een hond uit het asiel haalt, maak eerst kennis met de hond. Vraag aan de mensen die daar werken of er bijzonderheden zijn met de hond. Maar nogmaals ik zou jouw vrienden adviseren dat ze contact opnemen met het asiel waar de hond vandaan komt.

vdmeij
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 sep 2010 17:28

Re: Super agressieve hond

Ongelezen bericht door vdmeij »

Beste Olivier,

De titel van dit topic deed me het ergste vrezen, maar na je verhaal te hebben gelezen denk ik toch niet dat het hier gaat om een super agressieve hond.

Allereerst is het voor de eigenaren van deze hond noodzakelijk dat zij professionele hulp inschakelen. Verreweg de meeste problemen met honden liggen niet bij de honden, maar bij de eigenaren die niet weten wat hun hond nodig heeft.
Daarnaast zijn er verschillende soorten gedragsproblemen die als uiting bijtgedrag hebben. Zo kan een hond dominant agressief zijn, of juist angstig agressief. En dat zijn nog maar twee voorbeelden van de vele.

Voor jou is het belangrijk om zeker niet bang te zijn, en je dus absoluut niet onzeker en/of angstig te gedragen. Jouw energie is belangrijk bij de benadering van een hond.
Straal zelfverzekerdheid uit. Ik begrijp dat de hond een muilkorf heeft, en om je zelfverzekerd en veilig te voelen is het natuurlijk het allerbeste als de hond deze om heeft, tot je hem geleerd hebt dat hij je niet mag bijten.
Wijk nooit terug als de hond naar jou toe komt. In dat geval heb je te maken met een dominante hond en zal de hond dat zien als een overwinning zijnerzijds, want hij probeert jouw ruimte binnen te komen en die ruimte op te eisen. Laat dat dus niet toe.
Je moet dan juist stapje voor stapje jóuw ruimte opeisen. Net zolang tot de hond toegeeft en afstand neemt.

Komt de hond niet naar je toe dan is de kans groot dat je te maken hebt met een hond die eerder angstig/onzeker agressief gedrag vertoont. In die gevallen is het noodzakelijk dat je geen oogcontact maakt en hem volledig negeert.

Maar het allerbelangrijkste is dat de hond een muilkorf om heeft en de eigenaren hulp zoeken om te leren hoe zij met een hond horen om te gaan.

rodyco
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 sep 2010 18:29

Re: Super agressieve hond

Ongelezen bericht door rodyco »

deze hond is maar 1 middel voor naar dierenarts en spuitje voordat ie een kind in b.v gezicht bijt dat vergeef je jezelf nooit weer

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Super agressieve hond

Ongelezen bericht door tiptoo »

rodyco schreef:deze hond is maar 1 middel voor naar dierenarts en spuitje voordat ie een kind in b.v gezicht bijt dat vergeef je jezelf nooit weer
wat een raar antwoord als TS dat zou willen had hij/zij hier niet de vraag neergezet je denkt nogal makkelijk over honden bah!

aquino
Berichten: 72
Lid geworden op: 17 aug 2010 18:43

Re: Super agressieve hond

Ongelezen bericht door aquino »

Ben je weleens gebeten door een hond ik wel door een pitbull , die heb ik overgenomen van zijn oude baas. Het is nu de beste maat die je maar kunt hebben.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Super agressieve hond

Ongelezen bericht door tiptoo »

ik ben wel eens gebeten door een hond ja, maar het soort wat jij hebt zou ik nooit moeten.

aquino
Berichten: 72
Lid geworden op: 17 aug 2010 18:43

Re: Super agressieve hond

Ongelezen bericht door aquino »

Het was of afmaken of ik nam dat dier. Was mijn soortgenoot ook niet vroeger. Maar sinds ik hem breien heb geleerd bijt hij niet meer.

visliefhebber
Berichten: 35
Lid geworden op: 28 aug 2010 19:55

Re: Super agressieve hond

Ongelezen bericht door visliefhebber »

:D :lol:

lolita
Berichten: 21
Lid geworden op: 23 mei 2007 15:33

Re: Super agressieve hond

Ongelezen bericht door lolita »

over agressieve honden gesproken een buur van ons heeft een hond [geen ras] ik heb ,m regelmatig aangehaald in ,t verleden als ik ,m bij z,n naam noemde kwam ie heel voorzichtig naar me toe en hij kwispelde ook enigzins een tijd daarna kwam ik de hond weer tegen met z,n baas en weer noemde ik ,m bij z,n naam doch dit keer begon hij vervaarlijk te grommen liet al z,n tanden zien ik schrok daar nogal van twee tellen later hield hij op met grommen en kwam kwispelend naar me toe vreemd gedrag ik heb ,t vemoeden dat deze hond z,n baas hem van de hand heeft gedaan ik zie ,m nooit meer wij zelf hebben een heel sociale franse bulldog een echt allemans vriendje uit een goede kennel.

fotofreak
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 sep 2010 21:51

Re: Super agressieve hond

Ongelezen bericht door fotofreak »

Volgens mij spoort rodyco niet,met z.n uitspraak over een spuitje!
Zeker iemand uit een land die het niet zo erg hoog met dieren heeft.
Spanje bijvoorbeeld,of Turkeye

Goede raad : als je geen verstand van dieren hebt ,moet je je mening niet geven !

schuiven
Berichten: 80
Lid geworden op: 29 mar 2007 05:28

Re: Super agressieve hond

Ongelezen bericht door schuiven »

Direct contact opnemen met het betreffende asiel en kijken wat de oorzaak kan zijn en zoeken naar een goede oplossing voor dit probleem. Hoe langer je ermee wacht, hoe onoplosbaarder het probleem wordt.

haagshopje64
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 feb 2008 16:04

Re: Super agressieve hond

Ongelezen bericht door haagshopje64 »

Sorry maar de opmerking van @Rodyco slaat echt nergens op,het is niet de fout van de hond. En deze kan nog in zijn voordeel veranderen mist er goed mee om gegaan wordt.En dan @tiptoo: ik ben wel eens gebeten door een hond ja, maar het soort wat jij hebt zou ik nooit moeten. Ken je het soort? Heb je ze ooit van heel dicht bij mee gemaakt? Dat soort wat jij niet moet kunnen de liefste en beste zijn die je je maar kan wensen. Als ze normaal worden opgevoed. En @aquino jij hebt je hond uit een rot situatie gehaald, het wordt waarschijnlijk voor jou een heel lief vriendje. En wat de hond betreft waar het allemaal eigenlijk om draait, de eigenaars hebben dat beestje niet onder controle. Hij zou nooit maar dan ook nooit mogen bijten. En de baas is hier de verantwoordelijke voor (die is de baas) . We hebben hier dus waarschijnlijk met mensen te maken die een probleem hond in huis nemen maar niet weten hoe ze er mee om moeten gaan. Dat zou dus niet mogen. Daar door gebeuren ongelukken. En dat asiel had ook beter moeten weten. je kunt niet elke hond zomaar bij iedereen plaatsen.

Gesloten