LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tarieven,behandeling en facturering van dierenartsen !!

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Tarieven,behandeling en facturering van dierenartsen !!

Ongelezen bericht door tiptoo »

piet jagers schreef:erg he tiptoo

eerder laf :mrgreen:

boertje van buuten
Berichten: 218
Lid geworden op: 26 feb 2011 12:41

Re: Tarieven,behandeling en facturering van dierenartsen !!

Ongelezen bericht door boertje van buuten »

Tiptoo,

Piet snapt het nog steeds niet....


Trudy,

fijn dat jij tevreden bent maar kort door de bocht ben ik niet. Hoe verklaar jij de grote prijsverschillen tussen da???? Die verzekeringen zijn meestal ook opgezet door da dus dan spekken ze hun kas weer extra. Maar dat wist jij vast al.

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: Tarieven,behandeling en facturering van dierenartsen !!

Ongelezen bericht door JtC »

Een DA is, of je het wilt of niet, een onderneming, net als een supermarkt, een dealer, etc. Het is, om in de lijn van jouw uitlating te blijven, stompzinnig om dat niet in te zien op de eerste plaats. :!: En net als deze supermarkten en dealers, moet men een bepaald tarief aanhouden om de kosten van inkoop, huisvesting en alle kosten waar je bij een praktijk mee te maken krijgt, terug te kunnen verdienen. Als je dat niet kan (of wil) inzien, dan ligt dat echt aan jezelf.
tiptoo schreef: weer dom geklets, boertje van buuten geeft je een goed antwoord en jij begint over dealers van auto's hoe stompzinnig ken je zijn!!
En nogmaals, wat betreft de uitkeringsgerechtigden: Als ik de topics van uitkeringsgerechtigden naloop, dan komt er veelal toch echt wel naar voren dat de geringste wijziging aan uitbetaaldata, hoogte van de uitkeringen of welke wijziging dan maar ook ervoor zorgt dat deze mensen financieel in de knoei komen. Of zijn deze mensen slechts de uitzondering en hebben deze mensen het wel breed (waar overigens door anderen weer over geklaagd wordt)? Dus nogmaals, hoe gaan die mensen het doen in geval van hoognodige dure medische zorg? Een lening nemen bij een inkomen, waarbij er sowieso al maandelijks weinig overblijft? Afhankelijk zijn van liefdadigheid?

boertje van buuten
Berichten: 218
Lid geworden op: 26 feb 2011 12:41

Re: Tarieven,behandeling en facturering van dierenartsen !!

Ongelezen bericht door boertje van buuten »

JTC,

Mensen hoeven jou niet uit te leggen hoe zij voorzien in hun levensonderhoud. Je lijkt wel een controleur van de belastingdienst of het plaatselijk uwv. Je blijft die cliches, die overigens ook bij veel da op hun site staan vermeld om hun hoge kosten te verklaren, noemen. Heb jij die tekst soms opgemaakt? Nog steeds geen antwoord op de daadwerkelijke reden van de hoge rekeningen door da. Namelijk snel rijk worden. Ook over de integriteit hoor ik weinig. Ik benadruk dat er wel da zijn die wel degelijk integer en redelijk zijn maar aan deze da is het topic dan ook niet gewijd.

Tiptoo is niet stompzinnig zij blijft gewoon bij het onderwerp en vergelijkt geen appels met peren.....

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: Tarieven,behandeling en facturering van dierenartsen !!

Ongelezen bericht door JtC »

Wat jij een cliche noemt, is gewoon de dagelijkse praktijk. Je leert het gewoon op school. Het is eigenlijk gewoon algemeen bekend, ik heb net niet verzonnen. Iedereen roept bij hoge tarieven altijd: "Oh, makkelijk of slapend rijk worden!.."

De daadwerkelijke reden van de "hoge" (tussen aanhalingstekens, want dat is jouw mening erover) DA kosten kan ik je niet voorleggen, omdat ik bijvoorbaat al niet op de hoogte ben van de inkoopprijzen en kosten voor een praktijk. Daarbij NOGMAALS, ik heb geen enkel probleem met de DA. Ik ben niet diegene die hier in dit topic over klaagt. Jij daarintegen absoluut wel. Daarbij geef je ook aan de inkoopkosten te weten waar iedereen steil van achterover gaat slaan.

Ik zou zeggen, som ze eens voor ons op. Of ben je nu aan het liegen? Want ik zie nog steeds niks...

boertje van buuten
Berichten: 218
Lid geworden op: 26 feb 2011 12:41

Re: Tarieven,behandeling en facturering van dierenartsen !!

Ongelezen bericht door boertje van buuten »

het is niet aan mij om dat bekend te maken maar vraag het je dierenarts eens. Daar heb je goed contact mee.....

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: Tarieven,behandeling en facturering van dierenartsen !!

Ongelezen bericht door JtC »

Ik vermoed dus dat je dan niks weet over de inkoopprijzen, los van het feit dat deze nog niks zeggen over de gehanteerde tarieven bij de DA. Ik lok je nu uit om de prijzen bekend te maken, maar ik ga ze toch niet zien omdat je ze niet weet. Geloofwaardiger wordt je verhaal er zo niet op, helaas. Je bent toch anoniem? En ik heb zelf geen reden om ze op te vragen bij de DA, ik klaag niet over het tarief en de berekende kosten.

boertje van buuten
Berichten: 218
Lid geworden op: 26 feb 2011 12:41

Re: Tarieven,behandeling en facturering van dierenartsen !!

Ongelezen bericht door boertje van buuten »

Jij moet zelf weten wat je gelooft. Interesseert mij niets. Als je tevreden bent over je da en de prijzen wat doe jij dan op dit forum?????????? Ik reageer niet meer op jou want je irriteert me te veel . Je kletst maar wat en beperkt je niet tot het onderwerp.

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: Tarieven,behandeling en facturering van dierenartsen !!

Ongelezen bericht door JtC »

Juist, dat bedoel ik dus. Als je het niet eens bent met een andere mening cq tegengas, beginnen mensen raar te reageren en willen ze niet meer op je reacties reageren. Prima, maar het zegt meer over jou dan over mij. Als het je irriteert, dan is juist jouw persoon die zich niet moet begeven op een forum als deze.

- Een DA praktijk is een onderneming die gewoon winst moet maken.
- Je hebt de keuze naar welke DA je gaat.
- Niet iedereen vindt de kosten van een DA torenhoog.
- Je moet een financiele basis hebben, wil je de zorg van je huisdieren op je kunnen nemen.
- Aan de hand van de gehanteerde tarieven kan ik niet opmaken dat er asociale winsten worden gegenereerd, omdat ik sowieso al niet weet met welke en hoeveel kosten een gemiddelde DA te maken heeft.

En ik klets maar wat uit mijn nek. Natuurlijk...

En als je het niets interesseert, waarom dan toch reageren op mijn posts? Het interesseert mij wel iets, anders reageerde ik hier niet.

koeloejoek
Berichten: 280
Lid geworden op: 25 apr 2011 10:10

Re: Tarieven,behandeling en facturering van dierenartsen !!

Ongelezen bericht door koeloejoek »

Het enige wat mensen doen op dit moment in Nederland is zichzelf ernstig verrijken.
Kijk naar nuon of abn-amro noem al die multinationals maar op.
Ik heb helaas hetzelfde meegemaakt en ga dus nooit meer naar een dierenarts.
Het punt is dat ik het ook nog even vertel hoe ik er over denk.
En zo doe ik dat met iedereen die mij probeert op te lichten of te benadelen..die zijn een klant armer, dierenartsen hebben ons nodig wij geen dierenartsen.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Tarieven,behandeling en facturering van dierenartsen !!

Ongelezen bericht door tiptoo »

JtC schreef:Ik vermoed dus dat je dan niks weet over de inkoopprijzen, los van het feit dat deze nog niks zeggen over de gehanteerde tarieven bij de DA. Ik lok je nu uit om de prijzen bekend te maken, maar ik ga ze toch niet zien omdat je ze niet weet. .

jij moet eens leren bij het topic te blijven en geen vermoedens die kant nog wal raken hier neer te gooien, geef eens fatsoenlijk antwoord op de vraag..... hoe het ken dat de ene stukken zelfs de helft goedkoper is dan de andere DA.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Tarieven,behandeling en facturering van dierenartsen !!

Ongelezen bericht door tiptoo »

koeloejoek schreef: Ik , dierenartsen hebben ons nodig wij geen dierenartsen.
precies!

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: Tarieven,behandeling en facturering van dierenartsen !!

Ongelezen bericht door JtC »

Tiptoo, ik zal je die vraag beantwoorden met een tegenvraag: hoe weet jij dat dat zou komen door asociale winsten? Want dat betekent dat jij net als boertje iets weet over de kosten van een praktijk? Anders is het pure speculatie. Het feit dat de ene DA niet hetzelfde vraagt als een ander, wil daarmee nog steeds niet zeggen dat de duurdere ook daadwerkelijk vette winsten maakt en de ander niet, zolang je absoluut geen inzage hebt in het totale kostenplaatje van beide DA's. Dat je uiteindelijk de keuze maakt voor de goedkopere, is puur individueel en gelukkig een keuze die huisdiereigenaren hebben.

Maar oh, dierenartsen zijn niet nodig? Maar toch hele discussies over hen? Vind je dit nu geloofwaardig wat jullie zeggen? Over "kant nog wal" gesproken.
Laatst gewijzigd door JtC op 25 apr 2011 14:08, 1 keer totaal gewijzigd.

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: Tarieven,behandeling en facturering van dierenartsen !!

Ongelezen bericht door JtC »

Dus inkoop heeft niks met tarieven te maken en daarmee ben ik off-topic?
tiptoo schreef: jij moet eens leren bij het topic te blijven en geen vermoedens die kant nog wal raken hier neer te gooien, geef eens fatsoenlijk antwoord op de vraag..... hoe het ken dat de ene stukken zelfs de helft goedkoper is dan de andere DA.

boertje van buuten
Berichten: 218
Lid geworden op: 26 feb 2011 12:41

Re: Tarieven,behandeling en facturering van dierenartsen !!

Ongelezen bericht door boertje van buuten »

Tiptoo,

hoe het ken dat de ene stukken zelfs de helft goedkoper is dan de andere DA

JTC kan alleen maar de bekende cliches noemen maar op allle genoemde voorbeelden kan hij niet antwoorden. Dan antwoordt hij: je kunt toch naar een andere da?? JTC draait zich een slag in de rondte om de prijzen van de da te vergoeilijken. Dierenartsen hebben inderdaad klanten nodig maar zetten net als JTC de wereld op zijn kop door een houding aan te nemen dat je blij mag zijn dat je je geld komt uitgeven.

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: Tarieven,behandeling en facturering van dierenartsen !!

Ongelezen bericht door JtC »

Feit blijft wel dat ik niet klaag over de DA, jij dus wel. En dan draai ik in de rondte met mijn cliches, maar jij die wel klaagt kan niet komen met cijfers en echte feiten, ondanks je bewering dat je de inkoopprijzen weet. Ik vergoeilijk niks, ik geef duidelijk aan dat ik niet weet wat de kosten-baten verhouding is bij zo'n praktijk maar het moge wel duidelijk zijn dat ik, als eigenaar van 2 Labradors, ook geen problemen heb met de tarieven van de DA. Daarintegen is het een feit dat tarieven direct ( en indirect) gerelateerd zijn aan kosten. Een gemiddelde MEAO'r, mensen met gezond verstand, ondernemers en eenieder die op school maar enigszins iets heeft geleerd over het begrip "commercie" zal dit beamen.

Wat je cliche noemt, is in feite jouw gebrek aan kennis. Vraagt de ene DA 2x zoveel als de ander, is het aan jou om te beslissen of je je dier laat behandelen daarvoor. Prijst hij zich hiermee compleet uit de markt, dan zal deze DA daar vroeg of laat wel de gevolgen van ondervinden. Terugloop van clienten of een tariefverlaging bijvoorbeeld. Misschien vraagt deze DA in het uiterste geval inderdaad een winst van 300%, om maar wat te noemen. Hij is daar uiteindelijk nog steeds vrij in om dat te doen, hoezeer jij of ik daar ook wel of niet me eens zijn. Maar noch jij en ik weten het zeker. Maar zolang jij en ik een keuze hebben, geen probleem.

Sterker nog: het is juist een cliche om meteen moord en brand te schreeuwen als de gehanteerde tarieven je niet aanstaan (dit forum staat er vol mee) en praktijken te betichten van oplichters die dikke winsten boeken over de ruggen van huisdiereigenaren en hun dieren. Maar uiteindelijk kunnen jij en ik enkel alleen maar gissen naar die winsten. Niets meer en niets minder. Het verschil tussen jou en ik is: ik accepteer het zoals het is, jij klaarblijkelijk niet.

boertje van buuten
Berichten: 218
Lid geworden op: 26 feb 2011 12:41

Re: Tarieven,behandeling en facturering van dierenartsen !!

Ongelezen bericht door boertje van buuten »

Ik weet nu we het toch over opleidingen hebben, als heao'er echt waar ik over praat. Ik heb je op je verzoek een aantal feiten opgenoemd maar daar wens je niet op te reageren. Dus nu echt einde discussie mijnerzijds. Je bent een verspilling van mijn tijd omdat je gewoon niet verder kijkt dan je neus lang is.

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: Tarieven,behandeling en facturering van dierenartsen !!

Ongelezen bericht door JtC »

Als jij een HEAO'er bent, dan snap ik je reacties sowieso niet. Je weet namelijk niet waar je over praat. De enige die uitsluitsel kan geven is iemand die inzage heeft in de kosten van het opzetten van een DA praktijk. Jij en ik dus niet. Welke "feiten" had je opgenoemd dan? Ik heb ze niet gezien. Bedoel je "iedereen weet dat...".. . Als je dat al een feit noemt, krijg je natuurlijk een vrij kromme discussie. Je wilt niet meer reageren? Jammer...

Als je pretendeert iets te weten, moet je natuurlijk wel afmaken wat je begint en zegt.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Tarieven,behandeling en facturering van dierenartsen !!

Ongelezen bericht door tiptoo »

boertje van buuten schreef:Tiptoo,

hoe het ken dat de ene stukken zelfs de helft goedkoper is dan de andere DA

JTC kan alleen maar de bekende cliches noemen maar op allle genoemde voorbeelden kan hij niet antwoorden. Dan antwoordt hij: je kunt toch naar een andere da?? JTC draait zich een slag in de rondte om de prijzen van de da te vergoeilijken. Dierenartsen hebben inderdaad klanten nodig maar zetten net als JTC de wereld op zijn kop door een houding aan te nemen dat je blij mag zijn dat je je geld komt uitgeven.

@ boertje van buuten, ik heb geen zin om zinloos met JTC door te gaan , hij/zij weet zogenaamd toch alles beter.

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: Tarieven,behandeling en facturering van dierenartsen !!

Ongelezen bericht door JtC »

Ik geef tegengas, da's iets anders. En ik durf wel degelijk te stellen dat mijn kijk op zaken wat betreft dit onderwerp een meer realistische is dan dat van jullie beiden, door bijv. te stellen dat zowel jullie als ik geen exacte inzage hebben in de kosten-batenverhouding van een DA praktijk. En als je dat niet kunt en wilt inzien, dan is het inderdaad begrijpelijk dat je discussie met mij niet wilt voortzetten.
Laatst gewijzigd door JtC op 25 apr 2011 15:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten