LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tarieven,behandeling en facturering van dierenartsen !!

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
hoho
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 mei 2011 17:39

Re: Tarieven,behandeling en facturering van dierenartsen !!

Ongelezen bericht door hoho »

Dan kom je uit op een bedrag van € 6,50 bruto per uur.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Tarieven,behandeling en facturering van dierenartsen !!

Ongelezen bericht door Chocomelk »

hoho schreef:Dan kom je uit op een bedrag van € 6,50 bruto per uur.
Geen idee hoe jij telt, maar tel er maar dan je niet goed telt. :mrgreen: :wink:

hoho
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 mei 2011 17:39

Re: Tarieven,behandeling en facturering van dierenartsen !!

Ongelezen bericht door hoho »

Ik ken perfect rekenen...tiptoo :lol:

romobolu
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 feb 2004 14:27

Re: Tarieven,behandeling en facturering van dierenartsen !!

Ongelezen bericht door romobolu »

Mijn kat had een teek en ik kreeg deze er zelf niet uit...

De dierenarts had dit klusje binnen 3 minuten geklaard maar ik schrok toch wel even toen ik hiervoor € 49,90 moest afrekenen.

Is dit normaal?

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Tarieven,behandeling en facturering van dierenartsen !!

Ongelezen bericht door Chocomelk »

romobolu schreef:Mijn kat had een teek en ik kreeg deze er zelf niet uit...

De dierenarts had dit klusje binnen 3 minuten geklaard maar ik schrok toch wel even toen ik hiervoor € 49,90 moest afrekenen.

Is dit normaal?
Weet niet wat het normale tarief al, zodra je de behandelkamer instapt ben je al rond de 20-35 euro kwijt en dan is er nog niets gedaan.
Kijk even op je bonnetje hoe het beschreven staat.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Tarieven,behandeling en facturering van dierenartsen !!

Ongelezen bericht door ciske »

romobolu



dat is normaal je betaalt consult .

boertje van buuten
Berichten: 218
Lid geworden op: 26 feb 2011 12:41

Re: Tarieven,behandeling en facturering van dierenartsen !!

Ongelezen bericht door boertje van buuten »

Ciske,

Is dan wel een heel duur consult of kinderachtig dat de da toch nog wat geld erbij wil verdienen voor het verwijderen van een teek. Zoek maar een andere da zou ik zeggen want dit is dus een geldwolf.....

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Tarieven,behandeling en facturering van dierenartsen !!

Ongelezen bericht door ciske »

boertje van buuten schreef:Ciske,

Is dan wel een heel duur consult of kinderachtig dat de da toch nog wat geld erbij wil verdienen voor het verwijderen van een teek. Zoek maar een andere da zou ik zeggen want dit is dus een geldwolf.....

mee eens boertje van buuten , ik betaal dat niet bij mijn DA heb een goedkopere via google en mondreclame gevonden die ook nog eens goed is.

dedierenarts
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 mei 2011 15:05

Re: Tarieven,behandeling en facturering van dierenartsen !!

Ongelezen bericht door dedierenarts »

Zoals ik al zei, tegen beter weten in.

Zoals met alle beroepsgroepen zijn er goeden en minder goeden en zullen er ongetwijfeld dierenartsen rondlopen die met name met hun portemonee bezig zijn. Daarin kun jij als eigenaar het verschil maken door voor een andere dierenarts te kiezen.

Als ik hier zo kijk is er een klein aantal mensen wat zichzelf continue herhaalt en alleen maar over de prijs klaagt zonder enige kennis over wat er verder bij komt kijken. Die mensen zou ik willen aanraden vooral door te gaan met zoeken naar de aller-, allergoedkoopste dierenarts, want blijkbaar is de prijs voor hen het enige criterium als het aankomt op de zorg voor hun geliefde huisdier.

Wat er aan het einde van de rit overblijft voor de dierenarts? In mijn geval (dierenarts met 10 jaar ervaring, werkend in loondienst) is dat 22 euro bruto per uur. Is dat niets? Nee, dat is een net salaris. Is het een grote vetpot/goudmijn? Absoluut niet.

Zoals hiervoor al een paar keer vermeld werd; dierenarts staat in de top 3 van slechts betaalde universitaire beroepen, met alleen psychologie en theologie daar nog boven. Het is niet een beroep wat je uit gaat oefenen om eens even lekker binnen te lopen.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Tarieven,behandeling en facturering van dierenartsen !!

Ongelezen bericht door ciske »

dedierenarts schreef:





Zoals hiervoor al een paar keer vermeld werd; dierenarts staat in de top 3 van slechts betaalde universitaire beroepen, met alleen psychologie en theologie daar nog boven. Het is niet een beroep wat je uit gaat oefenen om eens even lekker binnen te lopen.
Valt wel mee hoor, zoals ik al vermelde, ik heb dezelfde kwaliteit en zorg voor mijn hond , maar wel een stuk lagere prijs.

dedierenarts
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 mei 2011 15:05

Re: Tarieven,behandeling en facturering van dierenartsen !!

Ongelezen bericht door dedierenarts »

Valt wel mee hoor, zoals ik al vermelde, ik heb dezelfde kwaliteit en zorg voor mijn hond , maar wel een stuk lagere prijs.
Hoe weet je dat?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Tarieven,behandeling en facturering van dierenartsen !!

Ongelezen bericht door ciske »

dedierenarts schreef:
Valt wel mee hoor, zoals ik al vermelde, ik heb dezelfde kwaliteit en zorg voor mijn hond , maar wel een stuk lagere prijs.
Hoe weet je dat?
hoe dacht je? ik had eerst een DA in mijn stad, dus vergelijken en je weet het.

boertje van buuten
Berichten: 218
Lid geworden op: 26 feb 2011 12:41

Re: Tarieven,behandeling en facturering van dierenartsen !!

Ongelezen bericht door boertje van buuten »

De dierenarts,

Jij gaat me toch niet vertellen dat je niet op de hoogte bent van de explosieve prijsstijgingen bij de dierenarts? Je bent nota bene zelf dierenarts. Misschien moet je wat informatie mbt prijzen bij je collegae opvragen. Ik vind de prijzen veel te hoog. Gebouwkosten, luxe praktijken ed heb ik als klant geen boodschap aan. Daar kies je als dierenarts zelf voor. Ben het helemaal eens met Ciske.

boertje van buuten
Berichten: 218
Lid geworden op: 26 feb 2011 12:41

Re: Tarieven,behandeling en facturering van dierenartsen !!

Ongelezen bericht door boertje van buuten »

Precies Vogels,

Wat interesseert mij nou of er tien of vier assistentes rondlopen??? Is gewoon een kwestie van aanzien: geavanceerde praktijk ed. Een goedkope da in een goedkope wijk met een assistente is niet per definitie slechter dan zijn collega die een klein ziekenhuisje heeft na willen bootsen......

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Tarieven,behandeling en facturering van dierenartsen !!

Ongelezen bericht door ciske »

boertje van buuten schreef:Precies Vogels,

Wat interesseert mij nou of er tien of vier assistentes rondlopen??? Is gewoon een kwestie van aanzien: geavanceerde praktijk ed. Een goedkope da in een goedkope wijk met een assistente is niet per definitie slechter dan zijn collega die een klein ziekenhuisje heeft na willen bootsen......

mee eens, ik had eerst een DA met 6 tot 8 assistentes , airco in de wachtkamer,...nu een DA met 1 assistente , geen airco maar wel in een goede wijk, scheelt bijna de helft!!

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Tarieven,behandeling en facturering van dierenartsen !!

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Voor de dierenarts, dan leg jij maar eens uit waarom de jaarlijkse inenting rond de 50-60 euro moet liggen terwijl het vaccin nog geen 1 euro kost, is in 5 minuten gefixt en dan is je hond ook al 'helemaal' nagekeken.

Ben heel benieuwd naar je antwoordt.

Ik ben overigens heel blij met mijn dierenarts, geen duur of luxe praktijk, geen dure stoelen in wachtkamer (gewoon tuinstoelen), 1 assistente.

boertje van buuten
Berichten: 218
Lid geworden op: 26 feb 2011 12:41

Re: Tarieven,behandeling en facturering van dierenartsen !!

Ongelezen bericht door boertje van buuten »

Chocomelk en Ciske,

HELEMAAL MEE EENS!!Ik had het niet beter kunnen verwoorden.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Tarieven,behandeling en facturering van dierenartsen !!

Ongelezen bericht door ciske »

vaccin 1 euro zal wel niet kloppen , maar om er nou 60 a 70 euries voor neer te leggen nee, bij mijn DA is het 32 euro inclusief.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Tarieven,behandeling en facturering van dierenartsen !!

Ongelezen bericht door Chocomelk »

ciske schreef:vaccin 1 euro zal wel niet kloppen , maar om er nou 60 a 70 euries voor neer te leggen nee, bij mijn DA is het 32 euro inclusief.
Dat van 1 euro stond laatst hier in het topic, of het er nog staat geen idee Ciske.

Voor mijn grote hond betaal ik het ene jaar 45 euro en het jaar erop iets meer als 50 euro incl kennelkuch.
Voor mijn kleine betaal ik gelloof iets van 40 euro en het jaar erop rond de 45 euro ook incl kennelkuch.
Ene jaar krijgen ze de grote inenting en jaar erop een kleinere.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Tarieven,behandeling en facturering van dierenartsen !!

Ongelezen bericht door ciske »

ik heb de kennel gratis erbij , in verband met misbruik van weekends DA's

geen idee wie dat van 1 euro dan neer had gezet.

Gesloten