LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tarieven,behandeling en facturering van dierenartsen !!

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
lostlovey
Berichten: 280
Lid geworden op: 28 aug 2009 10:46

Re: Tarieven,behandeling en facturering van dierenartsen !!

Ongelezen bericht door lostlovey »

boertje van buuten schreef: En als je nou niet naar de dierenarts had gehoeven?? Vergeet niet dat de verzekering een extra stimulans is om naar een dierenarts te gaan, ook voor kleine onschuldige dingetjes. Zo werkt dat:oh ik ben toch verzekerd, dan ga ik maar voor de zekerheid. Ik vind 163 euro overigens een pittig bedrag.
Sorry dat is echt onzin en erg simpel gedacht. Het is voor een kat vaak een heel stressige bedoeling naar een dierenarts te gaan en dat doe je echt niet zomaar. Een onschuldig dingetje is een onschuldig dingetje maar dat kon zomaar in iets anders uitmonden. Ik kijk zaken een of twee dagen aan maar als ik het niet vertrouw ga ik wel. Met of zonder verzekering, het gaat om het welzijn van mijn dieren.

Als ik zo zou denken dan zou ik mijn huis ook in de fik steken "want ik heb toch een verzekering" :roll: .

En ja 163 is best pittig maar voor MIJ de moeite waard. Ieder moet dat voor zich bepalen en ik zeg ook niet dat mensen die er voor kiezen hun dier niet te verzekeren, slechte baasjes zijn. Het is een persoonlijke keuze, niets meer en niets minder.

lostlovey
Berichten: 280
Lid geworden op: 28 aug 2009 10:46

Re: Tarieven,behandeling en facturering van dierenartsen !!

Ongelezen bericht door lostlovey »

sas van der veer schreef::lol: :lol: :lol: :lol:
bij mijn weten worden katten helemaal niet zo oud.
:roll: Daarom ook de leeftijd van 30 jaar, was slechts een test om te bepalen of er inderdaad een leeftijdsrestrictie bestaat.

boertje van buuten
Berichten: 218
Lid geworden op: 26 feb 2011 12:41

Re: Tarieven,behandeling en facturering van dierenartsen !!

Ongelezen bericht door boertje van buuten »

Sorry dat is echt onzin en erg simpel gedacht.
Nee dat is niet simpel gedacht: dat is een reeele optie. Een dier hoeft niet per se ieder jaar naar de dierenarts (tenzij je ieder jaar laat enten). Maar je kunt ook pech hebben en vier keer naar de dierenarts moeten. Is gewoon een kwestie van statistische gegevens bekijken en geluk of pech hebben. Zoals ik al zei is het bedrag aan premie aanzienlijk dat jij betaalt maar het is zeker een persoonlijke keuze. Ik kies er voor om mijn dieren niet te laten verzekeren. Zij gaan uiteraard naar die da als dat nodig is. Daar valt bij ons niet over te twisten. Ik heb overigens aardig wat dieren (12) en zij hoeven niet of nauwelijks naar de dierenarts. Als ik de twaalf dieren verzekerd had de afgelopen jaren, had ik veel geld aan premies kwijt geweest dat achteraf niet nodig bleek. Nu heb ik dat geld opgespaard (bij een bank krijg je dan ook nog rente) en kan ik dat gebruiken als er wel een ziek wordt. Voor 200 honderd euro (premie per jaar) kun je trouwens wel een paar keer naar de dierenarts. Maar als jij happy bent met je verzekering dan moet je zeker verzekerd blijven!

En idd dertig jaar is wel heel erg oud voor een kat en dus geen relevante leeftijdsgrens als gemiddelde. Dus je zou als leeftijdsgrens een gemiddelde van ongeveer 12 jaar moeten nemen want ook raskatten vallen hieronder en die worden meestal iets minder oud. Overigens vraagt men bij de offerte al naar de leeftijd van een dier (ook bij honden) en wordt daar het maandelijkse premiebedrag op aangepast. Dus hoe ouder het diertje hoe hoger de premie, daarnaast wordt er gekeken naar de reeds aanwezige, reeds bij de dierenarts bekende aandoeningen en vaak dient men een overzicht van eea te overleggen als men een uitgebreide verzekering wil. Dit verschilt overigens wel per verzekeraar. Je hebt een soort van basispremie die je pakketsgewijs kunt aanvullen. Naarmate je aanvult, bv oncologische ingrepen, ga je ook maandelijks meer betalen. Vooral bij een oud dier met gebreken! Je hebt dus vaak basispakketten en pluspakketten, aanvullende verzekeringen en ga zo maar door. Ondertussen loopt de maandelijkse premie flink op als je uitgebreid verzekert. Volgens mij hanteert Petplan ook nog een eigen bijdrage (weet ik niet helemaal zeker). Voor een wat oudere kat betaal je volgens mij bij Petplan iets van euro 240 per jaar. Dit is dan een pluspakket. Ik vind het een hoog bedrag vooral als je nagaat dat mijn dieren nauwelijks de da hoeven te bezoeken. Voor mij is het in ieder geval niet winstgevend. Spaar het premiegeld liever op voor een keer dat het echt nodig is....Maar goed, ieder zijn meug :D .

sas van der veer
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 jul 2011 02:20

Re: Tarieven,behandeling en facturering van dierenartsen !!

Ongelezen bericht door sas van der veer »

Ja soms kan je geluk hebben en soms pech van alle dieren die ik ooit heb mogen verzorgen een thuis bieden was er eigenlijk maar 1 die gewoon een pech poes was en die kostte een aardige duit maar ja wel 16 jaar lief en leed mee gedeeld. Ach een hobby kost altijd wel geld, en de snuitjes en kroelen zijn onbetaalbaar. Ik reken dat ik van mijn dieren zoveel prlzier heb dat ik veel minder dokterskosten heb.
Wat ik wel heeeel :x :cry: vervelend vind is dat er mensen zijn die mensen recht te hebben om jou dieren te laten verdwijnen[lees; afschieten nek omdraaien, vangen met strikken, vergiftigen, doodslaan] Omdat je je dieren als ze zo veel geld hebben gekost dan maar binnen moet houden of aangelijnd buiten [vooral fijn voor katten en vogels :wink: ! :wink: ]
Ik zelf ben zo al 3 katten heeel toevallig net toen ze gesteriliseerd c .q. gecastreerd en gechipt waren, kwijtgerakt omdat ze onbedoeld een raampje hadden open gekregen.
Ik heb aangifte gedaan, een melding gemaakt bij de dierenbescherming maar helaas geen bewijs!
Ik hou het nu een 11/2 jaar bij en elke maand verdwijnen er bij mij in de buurt zo'n25 katten!

boertje van buuten
Berichten: 218
Lid geworden op: 26 feb 2011 12:41

Re: Tarieven,behandeling en facturering van dierenartsen !!

Ongelezen bericht door boertje van buuten »

Ach een hobby kost altijd wel geld, en de snuitjes en kroelen zijn onbetaalbaar. Ik reken dat ik van mijn dieren zoveel prlzier heb dat ik veel minder dokterskosten heb.
Ben ik het helemaal mee eens!

Ninc
Berichten: 70
Lid geworden op: 07 jun 2005 19:39

Re: Tarieven,behandeling en facturering van dierenartsen !!

Ongelezen bericht door Ninc »

lostlovey schreef:
sas van der veer schreef::lol: :lol: :lol: :lol:
bij mijn weten worden katten helemaal niet zo oud.
:roll: Daarom ook de leeftijd van 30 jaar, was slechts een test om te bepalen of er inderdaad een leeftijdsrestrictie bestaat.
's werelds (geregistreerde) oudste kat werd 38 jaar...
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kat_%28dier%29

in Nederland is de 30 nog door geen enkele kat gehaald
http://www.kidsweek.nl/nieuws/artikel/21

Kan onze Spock van 15 jaar nog ff voort :P

boertje van buuten
Berichten: 218
Lid geworden op: 26 feb 2011 12:41

Re: Tarieven,behandeling en facturering van dierenartsen !!

Ongelezen bericht door boertje van buuten »

Overigens zijn er ook verzekeraars die een dier (kat) alleen willen verzekeren als dat jonger dan zeven jaar is :shock: . Een eenvoudige rekensom laat zien dat men dus een verzekering voor een kat boven zeven jaar niet meer lucratief vindt en dus niet meer wil verzekeren. Ik wil nog wel opmerken dat dit voor bepaalde huisdierenverzekeringen geldt en dus niet iedere verzekeraar stelt deze idiote eis......

Vooruit
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 okt 2010 11:36

Re: Tarieven,behandeling en facturering van dierenartsen !!

Ongelezen bericht door Vooruit »

Bij de meeste verzekeraars kost een hond ongeveer euro 13 per maand en een kat euro 8 per maand. Zie bijvoorbeeld http://www.huisdierenverzekeringvergelijken.com/ . Dan ben je per jaar euro 100 tot euro 150 kwijt. Maar dan ben je in principe wel gedekt voor de meeste kosten bij de dierenarts, en volgens mij ook inentingen en dergelijke. Ik draai met mijn kat redelijk break-even met de huisdierenverzekering. Je moet inderdaad wel op tijd de verzekering aangaan en er moet dan tijdens de startperiode niet iets gebeuren.

lousje04
Berichten: 23
Lid geworden op: 15 dec 2009 17:20

Re: Tarieven,behandeling en facturering van dierenartsen !!

Ongelezen bericht door lousje04 »

@vooruit,

weet niet wat voor gewicht hond daar is gerekend, maar het lijkt erop dat ze alles boven een minimaat niet meegenomen hebben in de berekening.
Mijn pup net een maand geleden verzekerd en kwam overal minstens op 20 euro per maand uit puur voor een basisverzekering ! Bij Proteq was ik al verzekerd met vorige hond dus daar maar weer gedaan , maar moet voor basisverzekering 25 euro per maand betalen voor een gemiddeld formaat hond (20 kg volgroeid gewicht)
De meest voorkomende honden in Nederland zijn volgens mij labradors en golden retrievers (weet dit niet zeker maar stond altijd in top 5 van gehouden huisdieren eerder) en daarvan is het volwassen gewicht al tussen de 25-34 kg ! Heb even de rassen top 10 nagekeken maar de meeste zijn grote rassen !!! Net proefberekening gedaan voor een labrador maar daar betaal je 26,32 voor een pup per maand voor...elk jaar wordt dat met 6% dacht ik verhoogd dus reken maar uit dat die consumentenwijzer niet KAN kloppen.

Ik had het idee dat zij de beste polisvoorwaarden momenteel, ook HD en ED verzekerd etc. Wat bij andere verzekeringen vaak niet het geval is.

aned
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 okt 2012 15:58

Re: Tarieven,behandeling en facturering van dierenartsen !!

Ongelezen bericht door aned »

Ik begrijp niet waarom iemand een consult van 20 of 24.50 euro duur vindt . Het consult bij mijn dierenarts is 36 euro en dat is voor doordeweeks.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Tarieven,behandeling en facturering van dierenartsen !!

Ongelezen bericht door ciske »

aned schreef:Ik begrijp niet waarom iemand een consult van 20 of 24.50 euro duur vindt . Het consult bij mijn dierenarts is 36 euro en dat is voor doordeweeks.

Inderdaad , dat is een kooptje, bij de mijne ben ik ook duurder uit.

boertje van buuten
Berichten: 218
Lid geworden op: 26 feb 2011 12:41

Re: Tarieven,behandeling en facturering van dierenartsen !!

Ongelezen bericht door boertje van buuten »

Het consult bij mijn dierenarts is 36 euro en dat is voor doordeweeks.
Bij onze dierenarts betaal je 27,00 euro. Ik vind dat ook een belachelijk hoge prijs aangezien je iedere handeling (bijv. bloed afnemen, koorts meten) afzonderlijk moet betalen. Zo werkt dat gewoon niet. Tien jaar geleden kreeg je dit soort handelingen als zijnde consult en nu dus niet meer. Moet zeggen dat 36,00 euro wel een heel hoog bedrag is en ik vraag mij af of jij dan ook de handelingen nog afzonderlijk moet betalen.

Gesloten