LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Babs@Dieszel
Berichten: 63
Lid geworden op: 01 apr 2006 12:18

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Babs@Dieszel »

Ten eerste vraag ik me af of dat verhaal van afgelopen weekend uit je duim komt, daar er niks, maar dan ook echt niks over terug te vinden is. Heb alle mogelijke sites al afgespeurd, maar zelfs bij de politie is er niks te vinden. Dus als je wat meer info hebt graag!!!

Ten tweede ben je verkeerd voorgelicht, althans, heb je alleen geluisterd naar wat je wilde horen. Staffs mogen nml gewoon los als ze een stamboom hebben. Volgens jou mogen mijn Bordeauxdoggen zeker ook niet los lopen??

Babs@Dieszel
Berichten: 63
Lid geworden op: 01 apr 2006 12:18

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Babs@Dieszel »

Ook juffrouw minousche is niet goed op de hoogte van de wet, heb net nogmaals contact gehad met de politie en dit geldt dus NIET voor Staffs die een stamboom hebben.

bibabooble
Berichten: 160
Lid geworden op: 25 mar 2006 02:38

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door bibabooble »

Kitt heeft gelijk wat betreft het niet los mogen lopen van staffords/pitbulls.Mijn man is nl agent en dit klopt als een bus,ook wat betreft de riem die niet langer als 1 meter mag zijn.Voor alle mensen die hun hond dus wel los laten lopen,ik zou het nog maar eens goed na gaan vragen bij jullie wijkagent.Hier kunnen jullie kitt dus niet over aanvallen
Deze wet geld voor geregistreerde pitbulls uit 1991!! Niet voor staffords!!

bibabooble
Berichten: 160
Lid geworden op: 25 mar 2006 02:38

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door bibabooble »

.Opgeruimd staat netjes zou ik zeggen,weer een minder,weer reden voor een feestje
en dat denken wij nou precies over jou kitt

Marianna
Berichten: 410
Lid geworden op: 24 mei 2005 18:19

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Marianna »

juffrouw minousche

Was eerst de vriend van domme Kitt en laat zich alleen horen om het voor vooringenomen domme broodfokker Kitt op te komen.

kitt
Berichten: 219
Lid geworden op: 27 jan 2006 13:39

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door kitt »

Wetgeving

In 1993 is de RAD (Regeling Agressieve Dieren)** in werking getreden. De RAD schrijft voor, dat het in het bezit hebben van Pitbull's geboren na 1993 wettelijk niet is toegestaan. Pitbull's van voor de regeling mogen alleen gehouden worden als deze zijn geregistreerd en opgelegde maatregelen worden nageleefd (muilkorven, kort aanlijnen en castratie). Tevens vallen ook stamboomloze Staffordshire Terriërs en kruisingen van deze, welke in overwegende mate gelijkende zijn ook onder deze regeling, men spreekt dan van Pitbullachtigen


'Assen gaat door met actie tegen illegale honden'

Assen - Om illegale handel, overlast, bijtincidenten en zelfs hondengevechten te voorkomen of de kop in te drukken, gaat de gemeente Assen onverdroten door met het opsporen, in beslag nemen en ter dood laten brengen van verboden honden als pitbulls. Dit jaar alleen al zijn er zeven pitbulls of daarop lijkende dieren in beslag genomen.
Van de onlangs door hondenbezitters in Dagblad van het Noorden geuite kritiek op de in Assen gehouden 'razzia's' wil de gemeente dan ook niets weten.

"Het gaat ons puur om de openbare orde en de veiligheid, en, laten we wel wezen: regels zijn regels", stellen Alle Fokke Knol van de milieupolitie en gemeentewoordvoerster Hannie Jippes, in een eerder leven PR-functionaris van de Raad van Beheer op Kynologisch gebied in Nederland. Die instantie geeft de officiële stambomen af die eigenaars van op een pitbull lijkende hond moeten hebben, willen ze inbeslagname voorkomen.

"Er is maar één hond verboden in Nederland, en dat is de pitbull. Probleem is dat dat geen ras is, maar een verzamelnaam voor dit type hond. Amerikaanse en Engelse Staffordshire Terriërs lijken daar erg op, en wie daar geen geldige papieren bij heeft loopt dus bewust het risico zijn hond ook kwijt te raken, want die wordt puur op uiterlijke kenmerken beoordeeld.

bibabooble
Berichten: 160
Lid geworden op: 25 mar 2006 02:38

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door bibabooble »

In 1993 is de RAD (Regeling Agressieve Dieren)** in werking getreden. De RAD schrijft voor, dat het in het bezit hebben van Pitbull's geboren na 1993 wettelijk niet is toegestaan. Pitbull's van voor de regeling mogen alleen gehouden worden als deze zijn geregistreerd en opgelegde maatregelen worden nageleefd (muilkorven, kort aanlijnen en castratie). Tevens vallen ook stamboomloze Staffordshire Terriërs en kruisingen van deze, welke in overwegende mate gelijkende zijn ook onder deze regeling, men spreekt dan van Pitbullachtigen
dus als je kan lezen kitt,zie je dat die maatregel alleen geld voor pitbullachtigen die geregistreerd staan van voor 1993 :roll: en effe ter informatie,het is nu 2006

Juudje81
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 apr 2006 14:06

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Juudje81 »

....Kitt.....

Hoe kortzichtig kun je zijn...???

Hoe durf je te denken dat je een dierenvriend bent als je gewoon maar hoopt dat er onschuldige dieren worden afgemaakt???

Ze zouden jouw honden bij je moeten weghalen!!!!!! Jij bent geen dierenvriend!! :evil:

Juudje81
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 apr 2006 14:06

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Juudje81 »

Trouwens Kitt, ben je en beetje gefrustreerd misschien???

Ik zie dat je in andere onderwerpen ook lekker loopt te rellen!!!

Maak je zelf nuttig ofzo, en hou dat stomme gel*l van je lekker voor je! Wij zitten namelijk helemaal niet op jou domme mening te wachten!!!

bibabooble
Berichten: 160
Lid geworden op: 25 mar 2006 02:38

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door bibabooble »

kitt is zo'n zielig vrouwtje wat normaal niks durft,ze geeft alleen via internet commentaar omdat haar hier niemand kan zien

showgirl
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 feb 2006 15:42

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door showgirl »

en jij vindt die wet zo perfect Kit?
jij zou iemand die een super lieve gave bastaard of kruising heeft maar door een leek aangezien wordt voor een pittbullachtige zijn dier ontnemen?
:?

Amerikaanse en Engelse Staffordshire Terriërs lijken daar erg op, en wie daar geen geldige papieren bij heeft loopt dus bewust het risico zijn hond ook kwijt te raken, want die wordt puur op uiterlijke kenmerken beoordeeld.

jij weet niet wat het woord ''vriend'' betekend....
laat staan dat je over dierenvriend praat.

kitt
Berichten: 219
Lid geworden op: 27 jan 2006 13:39

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door kitt »

Beste bibabooble,ik kan wel zeker lezen,maar jij volgens mij niet zo erg goed.
Volgens de wet zijn honden(pitbulls,ook alle stamboomloze staffords en kruisingen hiervan vallen onder deze regeling)die geboren zijn na 1993 verboden,dus die worden afgemaakt zonder pardon.Honden geboren van voor 1993 moeten aangelijnd buiten zijn en gemuilkorfd worden.

Misschien toch beter de wet lezen,bibabooble,want zoals hier in het kort weergegeven staat het er toch echt.En dan kunnen we nu wel in 2006 leven,maar deze wet is nog steeds,en gelukkig maar, actief.

er zijn nl ook een aantal mensen op dit forum die beweren dat hun pitbull gewoon los mag lopen en dit geeft aan dat dat toch echt niet het geval is,ze mogen blij zijn dat ze mogen lopen!!!

Honden met een stamboom zijn wel toegestaan(vraag me niet wat het verschil is qua bijten want ook deze kunnen net zo goed en hard bijten),maar moeten dus aangelijnd lopen.

Marianna
Berichten: 410
Lid geworden op: 24 mei 2005 18:19

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Marianna »

Ach arme Kitt, we zijn dertien jaar verder en de honden in die wet bedoeld zijn dus minimaal 13 jaar voor zover ze nog in leven zijn. Denk je nou echt dat die bejaarde honden van voor 1993 nu nog op op de knoktoer gaan?

showgirl
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 feb 2006 15:42

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door showgirl »

bij Kitt(en) wel, maar die ziet niet zo helder meer :lol:

kitt
Berichten: 219
Lid geworden op: 27 jan 2006 13:39

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door kitt »

ik zie helder genoeg dat deze honden gelukkig aan het uitsterven zijn(hoe eerder hoe liever)en de honden van nu.....die zullen toch echt aangelijnd etc moeten lopen.Dus misschine moeten jullie maar eens leren toegeven dat je daar fout mee hebt gezeten door aan te geven dat dit niet zo is.jullie weten het allemaal zogenaamd zo goed dat jullie niet eens de regls weten hierover.Maakt voor mij een hoop duidelijk dat jullie alleen maar reageren en plaatsen om je naam te kunnen zien staan,maar inhoud heeft jullie bericht al lang niet meer.

en de petitie tekenen zoals gevraagd werd in deze topic....waarschijnlijk toch niets geholpen want de wet is er nog steeds en als je de berichten eens zou lezen over deze wet en de pitbulls(staffords etc)dan zal dat echt niet veranderen.Zelfs dierenartsen geven toe dat deze hond gevaarlijker is dan andere honden(met name te maken met hun kracht en bijtgrens).

Met de plaatsing van de berichten uit de wetgeving en de persberichten kan ik wel zeggen....dat wat jullie ook nog zullen zeggen dit voor mensen niet geloofwaardig meer is.

en nu ga ik me weer bezig houden met zaken die wel belangrijk zijn(dit achterlijke gezwam van jullie slaat echt nergens op).
Laatst gewijzigd door kitt op 12 apr 2006 14:50, 1 keer totaal gewijzigd.

showgirl
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 feb 2006 15:42

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door showgirl »

welke hond staat als volgende op jou dodenlijst kitt?
de Rottweiler? de mastino? een andere gevaarlijk uitziende hond die geen kip kwaad doet?
hoe durf je blij te zijn dat mensen met een vuilnisbak de kans lopen dat hun hond een spuitje krijgt :x

dr klopt iets niet in jou bovenkamer hoor :roll:

Babs@Dieszel
Berichten: 63
Lid geworden op: 01 apr 2006 12:18

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Babs@Dieszel »

Geplaatst op 01 Apr 2006 14:17 door kitt

of een stafford met papieren los te laten lopen......
Een staff met papieren mag los lopen.
Geplaatst op 01 Apr 2006 14:30 door kitt

Misschien moet je toch de wet nog mar eens goed lezen.Een stafford mag NOOIT los.en na een eerste waarschuwing voor een of ander feit moet hij worden gemuilkorfd en daarna nog een fout dan is het Game Over.
dat mag dus wel, misschien je vriendje bij de politie nog eens aanspreken en naar het verschil tussen met en zonder stamboom vragen?
Geplaatst op 10 Apr 2006 17:21 door kitt

En nog even over de wet of de stafford achtige los mogen lopen...ze mogen nooit en te nimmer los en aan een riem van maximaal 1 meter,voor de bterweters onder jullie.
Onzin, dat is wat jij zou willen.
Geplaatst op 11 Apr 2006 16:39 door kitt

Deze wet is nog wel degelijk actief.Heb dit nl van de politie,dus laten jullie lekker je hondje los lopen.....ben je hem ook gelukkig zo kwijt.Opgeruimd staat netjes zou ik zeggen,weer een minder,weer reden voor een feestje.
De pitbullwet, dat is iets anders dan de wet die jij verzonnen hebt.
Geplaatst op 11 Apr 2006 18:47 door kitt

Wetgeving

In 1993 is de RAD (Regeling Agressieve Dieren)** in werking getreden. De RAD schrijft voor, dat het in het bezit hebben van Pitbull's geboren na 1993 wettelijk niet is toegestaan. Pitbull's van voor de regeling mogen alleen gehouden worden als deze zijn geregistreerd en opgelegde maatregelen worden nageleefd (muilkorven, kort aanlijnen en castratie). Tevens vallen ook stamboomloze Staffordshire Terriërs en kruisingen van deze, welke in overwegende mate gelijkende zijn ook onder deze regeling, men spreekt dan van Pitbullachtigen
Lees dit nou eens goed? zoals al eerder is aangegeven is dit een wet die gaat over pitbulls en pitbullachtigen. Weet je dat een kruising tussen een Jack Russel en een Labrador ook tot pitbull verklaard kan worden?? Als het vuilnisbakje ook maar enigzins LIJKT op een pitt is het al de ***. Hierboven staat aangegeven dat alleen STAMOOMLOZE honden onder deze wet vallen. Die met boom dus NIET.
Geplaatst op 12 Apr 2006 13:37 door kitt

Volgens de wet zijn honden(pitbulls,ook alle stamboomloze staffords en kruisingen hiervan vallen onder deze regeling)die geboren zijn na 1993 verboden,dus die worden afgemaakt zonder pardon.Honden geboren van voor 1993 moeten aangelijnd buiten zijn en gemuilkorfd worden.

er zijn nl ook een aantal mensen op dit forum die beweren dat hun pitbull gewoon los mag lopen en dit geeft aan dat dat toch echt niet het geval is,ze mogen blij zijn dat ze mogen lopen!!!

Honden met een stamboom zijn wel toegestaan(vraag me niet wat het verschil is qua bijten want ook deze kunnen net zo goed en hard bijten),maar moeten dus aangelijnd lopen.
Lezen is lastig voor je, dat mag inmiddels wel duidelijk zijn, maar er staat nog steeds dat alleen boomloze honden verboden zijn, het aanlijnen geldt alleen voor honden van voor deze wet.

Het loslopen van staffs met boom blijft toegestaan.

showgirl
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 feb 2006 15:42

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door showgirl »

en de honden van nu.....die zullen toch echt aangelijnd etc moeten lopen.
jaja kitje, niet alleen de staffs, ook lieve cocker spaniel van mijn buurvrouw moet tegenwoordig netjes aan de lijn, alleen op het uitlaatveldje mag je nog los.

Marianna
Berichten: 410
Lid geworden op: 24 mei 2005 18:19

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Marianna »

ik zie helder genoeg dat deze honden gelukkig aan het uitsterven zijn(hoe eerder hoe liever)
In plaats van honden kan in bovenstaande zin beter worden geschreven dwaze betweterige domme mensen.

niet alleen de staffs, ook lieve cocker spaniel van mijn buurvrouw moet tegenwoordig netjes aan de lijn, alleen op het uitlaatveldje mag je nog los.

Behalve in losloopgebieden, moeten iedere hond ten alle tijden aangelijnd zijn :!:

nachtzuster70
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 apr 2006 16:11

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door nachtzuster70 »

Afgelopen weekend heeft er na een langlopende vete een ruzie plaatsgevonden tussen twee van mijn buren. Buurman 1 met zijn Staffie Jeo werd aangevallen met een hondenriem door buurman 2. Buurman 1 kreeg hem echter met een handige move onderuit en verliet daarna het strijdtoneel.
Na drie uur kwam er 8 man politie bij buurman 1 aan de deur. De hond werd in beslag genomen want hij zou hebben gebeten. Buurman 2 had een klein pleistertje op zijn lelletje en heeft de onschuldige hond als dader opgegeven.

De hond zit nu al sinds Zondag 12 April vast en dreigt te worden afgemaakt omdat hij blijkbaar niet door de 'gevaarlijke honden test' komt.

Voor jullie informatie: De hond werd met de staart tussen de benen, zo bang als maar kan, in een politiewagen gestopt. Hij zit in een vreemde omgeving met vreemde mensen en honden... hoe zou jij door een test komen waar men je eten weghaalt, je bij andere honden stopt en met vreemde voorwerpen op je af komt?

Nederland is doorgedraaid!

Gesloten