LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Ophidia
Berichten: 250
Lid geworden op: 08 mei 2006 23:45

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Ophidia »

Rottweilers kunnen ook anatomisch potentieel gevaarlijk zijn.

bibabooble
Berichten: 160
Lid geworden op: 25 mar 2006 02:38

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door bibabooble »

en welk ras volgens jou dan niet?

showgirl
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 feb 2006 15:42

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door showgirl »

husky

Geplaatst op 16 Jun 2006 13:28 door husky
Alsof jij je kind alleen laat lopen over straat met een hond.
Je hebt inderdaad gelijk dat er grotere en zwaardere honden zijn, maar ik ga zelf met mijn hond lopen, en niet mijn kind, want ik weet dat het kan gebeuren.
nee, ik geloof niet dat bitchy haar baby met de hond over straat laat lopen, maar doe aub niet alsof er geen mensen zijn waarvan het kind de hond gaat uitlaten dat gebeurt namelijk aan de lopende band, en waar de hond heen wil zie je het kind met de strakke lijn erachteraan getrokken worden, kom nou toch zeg, zelfs op het trainingsveld moeten de ukkies zodra de les over is met zorro of DJ over het veld zwalken, hop naar andere honden toe.. :roll:
nee, die kan veel doen als er iets gebeurt... :roll:
En het is een feit dat Pitt bulls onvoorspelbaarder zijn, dan andere rassen
vertel mij eens waar je dat feit vandaan haalt,
volgens mij is het altijd nog een ander ras dat erom bekend staat mensen van achter aan te vallen..
goh, laat dat nou toch geen pitt of bullachtige zijn :roll:

bibabooble
Berichten: 160
Lid geworden op: 25 mar 2006 02:38

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door bibabooble »

het karakter van de pitbull:
Das Wesen und Charakter des American Pit Bull Terrier, dessen Vorfahren einmal gezüchtet wurden, um sich an den meisten Formen der »Blood Sports« zu beteiligen, ging aus diesem Fegefeuer körperlich und wesensmäßig gestärkt hervor. Heute übernimmt er seinen Platz als natürlicher Wächter der Wohnung, Beschützer und Spielgefährte der Kinder.

Sicherlich verdankt der Pit Anatomie und Wesen seiner Entstehungsgeschichte. Lange nach der Zeit der durch Fitness und Anpassungsfähigkeit bestimmten Haustierwerdung der Wildhunde, überlebten die Vorfahren des Pit Bulls nur dank Kraft, Intelligenz und Mut, dies ist mit Ursache dafür, dass der Pit Bull ein funktioneller Hund blieb, mehr als nur ein Ausstellungshund. Seine einzigartige Tapferkeit zeigte sich früher an Amerika Grenzen, heute beweist sie der Hund täglich bei seiner Arbeit auf Farmen und als Familienhund auch zu Hause.

Ein Pit Bull, dem es an Wesen mangelt, ist eine Karikatur - eine traurige, keine amüsante. Der typische Pit Bull ist ein Muster an Selbstbewusstsein nicht nur zu Hause, ebenso auf der Hundeausstellung, im Park, auf einer Hauptverkehrsstrasse. Dieser Hund ist verspielt, liebt es zu gefallen. So robust er ist, strotzend vor Kraft, ist er doch mit allen, die er liebt, sanft und empfindsam. Er zeigt gegenüber territorialen Rechtsansprüchen wenig Respekt, anders als die meisten Hunderassen scheint er vielleicht zu glauben, dass auf wessen Eigentum er zufällig steht, ihm dies gehört. Kindern gegenüber ist er gutartig, hat dabei etwas von einem »ewigen Junghund«.

Er genießt Spiele wie Seilziehen, Fangen und Apportieren selbst noch in fortgeschrittenem Alter. Angemessene Zurechtweisungen nimmt er gutartig hin. Oft ist eine Zurechtweisung in Worten zur richtigen Zeit alles, was er braucht, denn seiner Natur nach möchte er seinem Besitzer immer gefallen. Und eine seiner großen Gaben ist es, dass er genau den Unterschied merkt. Kein eigenes Wachhundtraining ist notwendig oder zu empfehlen, denn der Pit Bull ist seiner Natur nach ein außerordentlich befähigter Wachhund.

bibabooble
Berichten: 160
Lid geworden op: 25 mar 2006 02:38

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door bibabooble »

dus met een pitbull is ook niks mis,laat staan met een staff :roll:

Ophidia
Berichten: 250
Lid geworden op: 08 mei 2006 23:45

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Ophidia »

Jawel; de anatomie is mis.

bibabooble
Berichten: 160
Lid geworden op: 25 mar 2006 02:38

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door bibabooble »

Jawel; de anatomie is mis.
en waar doel je op,op de kaak spieren of waarop?

Ophidia
Berichten: 250
Lid geworden op: 08 mei 2006 23:45

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Ophidia »

Precies; op kaak en spieren dus.

bibabooble
Berichten: 160
Lid geworden op: 25 mar 2006 02:38

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door bibabooble »

nou das niet waar hoor een pit bijt ongeveer net zo hard als een rot, en die zitten in de zelfde graat meter als de bull. dat is tussen de 800 en 900 kg, de BD zit daar weer boven tussen de 900 en 1000 kg

cyote
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 mei 2006 19:24

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door cyote »

WAT MENSEN OOK ZEGGEN IK BEN TEGEN DE RAD.

bibabooble
Berichten: 160
Lid geworden op: 25 mar 2006 02:38

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door bibabooble »

Ieder mens met een beetje gevoel in zijn lijf is tegen de RAD

AnnePanne
Berichten: 382
Lid geworden op: 03 mar 2006 17:27

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door AnnePanne »

vandaag weer veel handtekeningen ingezameld :lol:

bibabooble
Berichten: 160
Lid geworden op: 25 mar 2006 02:38

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door bibabooble »

geweldig!!
het gaat goed

Elsa*dws
Berichten: 115
Lid geworden op: 23 mar 2006 14:38

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Elsa*dws »

De kaak op zich van een Pitbull is NIETS anders dan die van iedere andere hond :!:
Leg maar eens twee kaken naast elkaar, en je zal geen ''kaakklem'' oid aantreffen, dat is het grootste fabel wat er de ronde gaat!
Het is alleen zo dat bijv. de Pitbull sterker ontwikkelde kaakspieren heeft dan menig ander hond.

Dus als je nu zo blijft aandringen op de anatomie, dan mag je eerst je huiswerk wel gaan maken :!:

AnnePanne
Berichten: 382
Lid geworden op: 03 mar 2006 17:27

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door AnnePanne »

ik heb gister zelfs iemand laten tekenen die TEGEN pittbuls was :lol: :lol: :lol:

ik zo heel verhaal zei ze dat ze door een pitbull was gebeten en haar hond ook.. dus ik vraag aan hoor of het beessie een stamboom had... dat wist ze niet... ik had haar even uit gelegd dat ze dus niet eens wist of het uberhaupt een pittbul was :lol: :lol:

en ze heeft getekend omdat ze tegen die honden is hahahahahahah

Ophidia
Berichten: 250
Lid geworden op: 08 mei 2006 23:45

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Ophidia »

@Elsa*dws; Heb ik het ooit over een kaakklem gehad? Nee!

Omdat een pitbull-achtige veel kracht in z`n kaakspieren heeft,zullen de kaakbeenderen ook meer ontwikkeld zijn.

Ik heb mijn huiswerk dus wel gedaan.
Nu jij nog!

kitt
Berichten: 219
Lid geworden op: 27 jan 2006 13:39

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door kitt »

Als je mensen voor de gek moet houden om te tekenen,voor wie pleit dat nou!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Als je op die manier aan handtekeningen moet komen moet je toch eens af gaan vragen af dat de juiste manier is!!!!!!!!!!!ANNE!!!!!En waar je in hemelsnaam mee bezig bent.Blijkbaar kan je niet op de eerlijke manier aan handtekeningen komen en zijn er dus ook genoeg voorstanders van deze wet en dat blijkt hieruit maar weer.

Ophidia
Berichten: 250
Lid geworden op: 08 mei 2006 23:45

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Ophidia »

Da`s de mentaliteit van... :wink:

AnnePanne
Berichten: 382
Lid geworden op: 03 mar 2006 17:27

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door AnnePanne »

rustig maar hoor kitteklit ik heb niks fouts gedaan hoor..

ten eerste staat het met koeienletters op het handtekening formulier waar ze voor tekenen!!!!! dus het is niet mijn fout geweest dat ze dat niet heeft gelezen!!!
ten 2e heb ik gezegd dat die handtekeningen ook is tegen de illegale fok van pittbuls (wat ook waar is en op formulier staat)

en ten 3e... het was een vrouw die werkte in een dierenasiel nota bene... ze was ooit gebeten door een volgens haar 'pittbul' maar na enige discussie kon ze niet zeggen wat voor een hond het was geweest en of het beessie een stamboom had... EN DAN WERKT ZE NOTA BENE IN EEN DIERENASIEL!!!!!!!!!!!!!!!

en kitje waarom zo'n heftige reactie.... ben je soms bang dat de wet veranderd gaat worden??? nou...berg je maar want die GAAT veranderd worden!!!!!!

AnnePanne
Berichten: 382
Lid geworden op: 03 mar 2006 17:27

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door AnnePanne »

Da`s de mentaliteit van...
weet niet of je het hebt mee gekregen hier maar ik heb GEEN STAFFS!!!!!!! ik hou gewoon van alle dieren en doe er ook alles voor om hun te beschermen dus zo ook deze petitie!!!!!!!!!!!!!!

Gesloten