LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
petty1950
Berichten: 312
Lid geworden op: 19 jun 2006 01:01

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door petty1950 »

Getekend heb ik allang natuurlijk! Aan het begin van deze actie.
Inmiddels heb ik helaas de gevolgen van deze gruwelijke wet aan de lijve ondervonden.
1 van onze honden zit nl momenteel ondergedoken. Ik geef geen verdere details omdat ik vrees dat het anders te herkenbaar wordt en de politie ws ook meeleest hier.
Ik weet dat ze nog steeds naar hem op zoek zijn nl.
Ik hoop zo dat er een tijd komt dat ik weer gewoon met hem op straat kan lopen zonder de vreselijke angst dat hem iets ontzettend ellendigs te wachten staat..... :cry:

irwi
Berichten: 50
Lid geworden op: 24 apr 2006 20:06

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door irwi »

je kunt al je vragen hierover doormailen op
www.dogs-with-spirit.com hier staat ons mailadres op.

hhbos
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jan 2007 11:23

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door hhbos »

Hoe kan het dat mensen een bv stafford kopen zonder papieren?
als je een hond neemt verdiep je jezelf daar toch in? of zie ik dan iets verkeerd? begrijp mij niet verkeerd ik vind het grootste gedeelte van deze wet ook waardeloos. wel vind ik het goed dat er regels zijn voor honden met een grote bijtkracht. maar daar vallen nog Veeel meer honden onder. en met deze wet houd je niet genoeg onder contole. en afmaken van lieve honden die niets gedaan hebben!? WAARDELOOS!
deze honden zouden doormiddel van een "keuring" op goed gedrag papieren moeten kunnen krijgen om te blijven leven< gecastreerd of gest.en boete. WANT als de bloedlijnen niet zuiver blijven zullen deze honden hun naam geen goed doen! en zou het kunnen zijn dat niet acceptabel gedrag voor zou kunnen komen.Wat de rest van dit ras geen goed zou doen! honden moeten worden ingedeeld op bijt kracht niet op ras. voor het houden honden met een grote bijt kracht zouden mensen een soort diploma moeten halen voor ze hem mogen hebben, een soort "rijbewijs"
want, DE BAAS MAAKT DE HOND!!

corr. mij op onvoledigheden of fouten en help zo mee.

MVG H Bos

petty1950
Berichten: 312
Lid geworden op: 19 jun 2006 01:01

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door petty1950 »

Voor een belangrijk deel ben ik het met je eens.
Over je openingszin, zelf zou ik niet voor een stamboomloze pitbull''achtige'' kiezen. Niet omdat ik het geen mooie/lieve honden vind maar simpelweg om de eeuwige angst waar het houden van zo,n hond in dit land mee gepaard gaat. Je kunt je lieverd zomaar kwijtraken met daaropvolgend een vreselijke lijdensweg voor mens en dier.
Dat ik zelf toch zo,n hond heb komt doordat onze reu door zijn vorige eigenaar als pup al mishandeld is en toen hij me vroeg om op zijn hond te passen terwijl hij ''elders'' verbleef heb ik dat gedaan, voor het hondje. Ik had zelf al twee ex-asielhonden (duitse herders)
De hond is nooit meer opgehaald en herplaatsen of naar het asiel vond ik een te groot risico. Hij is dus gebleven en ik werd zijn nieuwe baas.
Niet zo simpel als het klinkt want door zijn verleden is het beslist geen allemansvriend, integendeel!
En daar kom ik bij het laatste deel van je verhaal ''De baas maakt de hond'' Klopt maar in mijn geval iets anders dan je ws bedoeld.
Ik weet wat de risicoos zijn en neem dus geen enkel risico met deze hond. Op straat gaat hij dus aangelijnd en altijd gemuilkorft.
Ik ben verantwoordelijk voor hem en zorg ervoor dat hij anderen geen schade toebrengt.
Er zijn idd nogal wat hondenrassen die in aanleg gevaarlijk kunnen zijn maar mits door een verantwoordelijke eigenaar begeleid zou dat geen doodvonnis moeten betekenen!
Het blijft een gruwelijke wet, gebaseerd op angst en ondeskundige willekeur. :evil:
Voor ons en voor onze andere honden is hij de liefste hond die zelfs nog nooit naar me gegromd heeft evenals zijn rustige gedrag naar pups.


Toch heb ik hem ,om zijn leven te redden, al heel lang niet gezien en ik mis m,n grote stoere vent ontzettend en ik hoop daarom ook ontzettend dat er een dag komt dat hij weer gewoon :idea: naar huis mag....

hhbos
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jan 2007 11:23

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door hhbos »

Hai Petty ik snap idd je situatie, zeer moeilijk! maar geef je helemaal gelijk erg goed!! hoop echt dat alles in orde komt..
gr h bos

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Wij hebben zelf een Amerikaase Stafford. Iedereen roept maar dat het gevaarlijke honden zijn....Dit zal hier onderhand wel duizend zijn herhaald, maar het zijn geen gevaarlijke honden. Gevaarlijke honden worden gemaakt door de mens. Het diertje is niet agressief van aard. Het gaat er om hoe je deze opvoedt. In sommige landen worden deze zelfs gebruikt als reddingshonden. Nou is dat gevaarlijk of niet.

Iedereen roept maar wat, maar niemand weet waar hij of zijn over spreekt. Nee het zijn geen vechthonden. Ze worden niet geboren met een afgeknipte staart of gecoupeerde oren. Dat doen de mensen zelf. Als antwoord krijg je vaak erop dat dat hoort.... Als het hoorde dan had onze lieve Heer ze deze niet gegeven. Deze inkortingen zijn officeel enkelt bedoelt om deze honden tijdens gevechten te beschermen tegen het grijpen van hun tegenstander. Het is natuurlijk makkelijk om de staart of oren te pakken tijdens het gevecht vandaar dat deze worden verwijdert danwel ingekort. Ze zijn sterk in hun kaken welke bij bijten op slot kunnen slaan; daar kennen ze niets aan doen. Het is nog steeds het baasje dat hen opvoedt. Wanneer deze hen normaal opvoedt en er al jong inbrengt dat zij te luisteren hebben en afleren wat niet mag dan heb je wereldhond. Ik ravot elke dag met haar en ze gebruikt speels haar kaken. De striemen staan dan op mijn arm, maar ze bijt niet. De striemen komen enkelt door haar tanden doordat deze langs mijn huid schaven en meer niet. Als ze iets probeert ga ik of mijn vriendin er direct overheen en ze luistert.

Naast deze Amerikaanse Stafford hebben wij nog een Yorkshire Terriër en nog 3 poezen en 1 kater, 2 konijnen en 12 cavia's Dit gaat erg goed samen en dollen met elkaar. Het is hier zelfs zo dat de Yorkshire Terriër boven de Amerikaanse Stafford staat en dat is geen gein. En voor de kater heeft de stafford gepast ontzag.

Wat nou gevaarlijk.... als niet hondenkenner moet je geen oordeel geven. Jullie niet hondenkenners gaan mee met de media en bestempelen elke stafford als gevaarlijk. Verdiep je er eens in en oordeel dan pas.

Elke hond, welke ras ook, kan gevaarlijk zijn. Het gaat erom hoe deze wordt opgevoedt en hoe er mee omgegaan wordt. Onze hond heeft de staart en oren er gewoon opzitte. Dat staat enig en we laten dat nooit aanpassen. Degene die dat doen maken zich schuldig aan dierenmishandeling door toegestemde verminking toe te laten. Het wordt tijd dat het baasje dan eens gekort wordt. Hoe zou deze het vinden als zijn geslachtsdeel eraf geknipt werd. Hij is gelijk geen man meer. Zelfde geldt bij de hond. Knip zijn staart en of oren en het is meteen geen hond meer.

Caitlin
Berichten: 128
Lid geworden op: 16 dec 2006 00:42

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Caitlin »

Helemaal mee eens,niets meer aan toe te voegen behalve het feit dat veel honden van dit ras in verkeerde handen vallen en daardoor gelijk heel dit ras als vals en agressief bestempeld wordt,jammer hoor.

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Ook mee eens. Voornamelijk zijn het Marokkanen en Antilianen die deze honden willen hebben, maar ook genoeg Nederlanders en andere nationaliteiten. Deze maken ze wild en agressief, zodat hun geld aan hun vechtende honden kunen verdienen. Dit zijn verkeerde baasjes.

Een hond is hier niet voor.

Caitlin
Berichten: 128
Lid geworden op: 16 dec 2006 00:42

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Caitlin »

Ja en dat snap ik nou niet en dan bedoel ik dat Marokkanen zo'n hond hebben want dit is in hun ogen toch een onrein dier?

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Ik ben absoluut geen Moslim en ik heb daar tegen een bepaalde groep ook helemaal niets tegen, maar volgens mij slaat dat wat je net schreef nergens op. Een hond onrein bij de Islam....Zijn dat niet onder andere varkens.....??

Wat ik bedoelde is dat dit soort honden voornamelijk bij deze alochtone groepen gebruikt worden als vechthond om er geld mee te verdienen. Dat vind ik dierenmishandeling en door deze worden de honden ook vals gemaakt. Hun moeten geen braaf beestje, maar een stoere vechthond.

Moet ik er meteen bij vermelden dat er ook genoeg binnen deze alochtone groepen wel goed zijn voor hun honden en dat wij Nederlanders er ook iets van kunnen. Deze groepen spannen alleen de kroon.

Caitlin
Berichten: 128
Lid geworden op: 16 dec 2006 00:42

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Caitlin »

Niet alleen varkens maar ook honden zijn onrein in de moslim cultuur.

Ik weet dit omdat ik iemand ken die veel met deze mensen omgaat.

Maar het zijn inderdaad niet alleen deze groepen,ook de Nederlanders kunnen er wat van.

MayaKosa
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jan 2007 19:40

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door MayaKosa »

Het boeit mij eerlijk gezegt niet van wat voor geloof iemand is, een hond expres aggressief maken, hondengevechten houden, maar ook het fokken van pitbullachtige puur voor het geld is hoe dan ook simpelweg dom en een uiting van gebrek aan karakter van diegene! En het zijn juíst díegene die het voor alle pitbullachtige en de fokkers verzieken! Dankzij hen is de RAD-wet in het leven geroepen!

Ja, het is beter voor het betreffende ras als ze een stamboom hebben, mee eens, maar je gaat toch niet zomaar honden afmaken simpelweg vanwege het feit dat ze geen papiertje hebben?! Laat ze dan een MAG-test afleggen.

Deze Maatschappelijk Aanvaardbaar Gedragstest moeten fokkers ook met hun honden doen om legaal te kunnen fokken. En als de stamboomloze hond de test met goed gevolg af heeft gelegd castreren of steriliseren. Dan hebben we het probleem grotendeels opgelost denk ik zo! Dan alleen nog de hersenloze vechtersbazen de kop indrukken! Dat is een zwaardere taak, daar zou de AID zich eens op moeten richten dan alleen maar het opsporen van...!

Pruttelkoppie
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 feb 2007 08:53

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Pruttelkoppie »

Sorry hoor maar ik heb een maltezer kruising deze heeft mij nu 2 keer gebeten zelfs zo erg dat ik 4 hechtingen moest.... Mijn maltezer is zo danig mishandeld door zijn vorige eigenaar.. zo heeft hij

linker voorpoot - 2 plaatsen gebroken
rechter voorpoot - 5 plaatsen gebroken en had hij geen kussentje's meer onder zijn poot..
zijn 2 achterpoten schieten steeds uit de kom omdat deze spieren zodanig zijn uitgerekt...
Hij kwam bij ons met 2 soep ogen die helemaal waren ontstoken
Hij had bijna geen vacht meer en overal open wonden die gehecht moesten worden..

Tja als je dus van af pup af aan bent mishandeld is dit moeilijk om mensen te vertrouwen... Ho eis Rafi nu

Lief, Trouw ziet er goed uit heeft weinig van zijn verwondingen overgehouden.. Verder een echt knuffel hondje.. Hij sprak turks spreekt nu vloeiend nederland en luisterd zelfs naar commandoo's.. Maar probeer hem niet onverwachts in zn nekvel te grijpen als hij iets doet wat niet mag want dan zegt hij Hap... Het ligt dus aan de opvoeding en niet aan de hond zelf... Als je een staffie vanaf zijn geboorte leert aan te vallen en te bijten en deze dus mishandeld zal de hond vals worden.. Maar zoals ik al zei dit is dus ook het geval bij een maltezer...

Verder:
Mijn neefje is dood gebeten door een JAck Russel.
Mijn zusje is 2 vingers kwijt door een Labrador
En ik zelf heb nog bijtwonden in mijn nek door een oooh zo lieve bastaard hondje die iets weg heeft van een boerefox

Dus GEEN staffie die mij heeft aangevallen en ik heb dagelijks te maken met staffies.. Zo doe ik vrijwilligers werk bij dieren asiel waar er 2 zitten hebben 2 vrienden van mij staffies en zelfs meer dan 1 .. zo hebben mijn ouders 4 maanden terug een stafford pup gekocht met FCI en die mensen zijn al 65 en 70...

Dus in mijn ogen zijn staffies juist de ideaale gezins hond.. Ze gaan door het vuur voor hun baasje..

Marieta
Berichten: 182
Lid geworden op: 08 jun 2005 15:13

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Marieta »

De zin zie ik zo vaak terug he. Dit soort honden vallen vaak in verkeerde handen.

Weet je hoeveel herders ik binnen heb zien komen in het asiel die in verkeerde handen zijn gevallen? Die voor de lol opgeleid worden tot politiehond en dan niet goed genoeg zijn en op straat geknikkert worden?
Hoeveel mishandelde honden. Niet alleen de pittbulls vallen in verkeerde handen geloof me. En die "types" komen ook nog steeds heel erg op de engelse bulldog de franse de herders enz enz.

Ik zie zoveel soorten honden van die "types" op af komen. En dat is echt nit alleen op de staff.

Groetjes Marieta

Anastasia
Berichten: 474
Lid geworden op: 20 jan 2007 15:51

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Anastasia »

Waarom dit ras?

Onze lieve knuffel, een kater uit Rusland is dus met lange vacht en spitse oren als Lynx, maar geen ras, gewoon een katje uit het bos, en papa vind ze lief, slaapt regelmatig met baby van buren, en toen de inbrekers kwamen was de ambulance door hun zelf gebeld!

Thuisgekomen verbaast over die Ambulance voor onze opengebroken deur en 2 vreemde mannen.

Dus ook Katten die iets groter zijn, wilde boskatten kunnen veel gevaarlijker zijn, lijkt een knuffel, op schoot zitten, maar nu is die wieg wel kat vrij gemaakt, want we durven het niet meer!

Met de vele halfbloed katten hier in de buurt verder selecteren en wat doen we dan?

Helaas is deze wet door de slechte veroorzaakt en moeten de goede lijden, daarom is deze Kater nu ook geholpen ter voorkoming van....

Het klinkt misschien vreemd, maar dat was mijn vader ook, hij spoorde niet, en het bewijs staat voor de deur! (auto).

Het was bedoeld voor de muizen overlast, en die was door onze poes, type lui vloerkleed helaas noodzakelijk!

Zo komen we dus van ene naar andere probleem, en onze WA verzekering heeft al helaas enkele keren moeten uitbetalen, dus knippen we uit voorzorg deze nagels!

Staffordlover
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 feb 2007 18:12

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Staffordlover »

Marieta je hebt helemaal gelijk, er zijn nog meer honden die de dupe zijn vanwege een aanleg voor iets, maar het is nu eenmaal zo dat zodra het over valse honden gaat of bijtincidenten laten ze gelijk beelden zien van een Stafford! Dat is wat, ons staffie liefhebbers, zo aan het hart gaat! Waarom laten ze geen golden retriever zien, die staat ten slotte op nummer met de meeste bijtincidenten!! Maar nee dan klopt het beeld niet meer van de lieve trouwe gezinshond!

Nou als er 1 een lieve trouwe gezinshond is, zeker voor kinderen, is dat de staff!

Er zijn dus zeker meerdere honden de dupe door hun status (om het maar zo te zeggen)

Maar er zijn ook zeker meer honden die vaker bijten en gevaarlijk zijn en daar hoor je niks over! Lekker makkelijk!!!

misses melow
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 feb 2007 21:00

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door misses melow »

Pitbull grijpt jonge kinderen
In Den Haag zijn drie kinderen gebeten door een loslopende pitbull.

Schoolklas
De kinderen liepen met hun schoolklas over straat toen de pitbull op hen kwam afrennen. Het beest sprong tegen de kinderen op en beet drie van hen in de armen. Een agent die in de buurt was, kon de pitbull bij zijn halsband grijpen.


Verboden
De pitbull is in beslag genomen en de 19-jarige eigenaar van het beest heeft een boete gekregen. Een expert zoekt uit of het om een verboden ras gaat. Als dat zo is, wordt de pitbull afgemaakt.

Geschrokken
Volgens de politie zijn de kinderen behoorlijk geschrokken, maar maken ze het goed. De GGD heeft de slachtoffers ter plaatse behandeld.


wat een lieve kinder honden zeg.Vooral er zelf in blijven geloven hoor!!!Want niemand anders gelooft het nog!!!

AnnePanne
Berichten: 382
Lid geworden op: 03 mar 2006 17:27

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door AnnePanne »

en vooral de media blijven geloven... die geloven namelijk ook in aliens.. :roll:

misses melow
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 feb 2007 21:00

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door misses melow »

dus volgens Anne is dit niet gebeurt??Zullen die ouders van die kinderen op prijs stellen dat je zo reageert!!!

Gelukkig komen er door de wet steeds midenr van deze honden.Ik heb er vorig jaar zelf nog 1 op laten halen door de politie.Een die op mijn hond was gesprongen en dus ook losliep zonder eigenaar.Was gelukkig net op tijd om hem te grijpen en nu had hij een keer de verkeerde tegenstander....hij is nu afgemaakt en iedereen vind de buurt ineens een stuk veiliger.Deze hond had al meerdere malen kleine hondjes gegrepen alleen durfde niemand iets te doen.Totdat hij mij tegen kwam....

misses melow
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 feb 2007 21:00

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door misses melow »

Misschien moet je eens de reacties lezen op telegraaf.nl....die liegen er niet om.De meeste(verstandige) mensen vinden deze honden te gevaarlijk en hopen dat hij wordt afgemaakt

Gesloten