LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
ferry911
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jul 2007 10:46

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door ferry911 »

hoi
hier een stafford liefhebber
er wordt overal gezegd koop geen stafford zonder stamboom maar koop jij of ik hem niet dan koopt een ander hem wel het hoort helemaal niet zo te zijn dat de zogezegde pitbulls worden afgemaakt ze hebben er niet zelf voor gekozen om op de wereld te komen ze moeten het lekker zoeken bij de baasjes die deze honden agresief maken of bij degene die ze fokken en die een spuitje geven ik heb zelf ook een stafford en twee kinderen ik kan me geen betere gezins hond bedenken ze kunnen en mogen alles bij hem doen deze wetgeving is gewoon vervelend en kan alleen maar weer in nederland groetuh ferry

ferry911
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jul 2007 10:46

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door ferry911 »

eigenlijk kan ik beter zeggen ik heb drie kinderen
zou hij van ons afgepakt worden zijn we daar allemaal
heel erg stuk van omdat het gewoon een verschikkelijk lieve hond
is maarja probeer dat maar is uitteleggen aan die maketels

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door D1RK »

@ Ferry,

Ik begrijp je liefde voor deze hond, maar omdat er mensen zijn die deze honden misbruiken krijg je dit soort nare reactie's.

Ik kan op staat niet het verschil tussen een vechthond zien en een knuffel.
Ook de baas is vaak met kleding en tatoo's niet bepaald een uitnodiging om discusie aan te gaan, Stikkie rokend en Bier drinkend, en dan krijgen deze honden een naam!

Zelf heb ik ooit een niet raszuivere Sint Berhard gehad, type snurkend vloerkleed!
Te lui om te lopen, blafte zelden, maar de inbreker is nog steeds invalide!
Ik kom deze Inbreker nog regelmatig tegen, leuke man geworden, maar niemand, ook ik niet verwachte dit bloedbad!
Dus ik weet hoe het is, dus ook dit slome vloerkleed was niet betrouwbaar!

Verder kun je iedereen die verkeerd met dit soort omgaat er opaan spreken!
Een zelfde ras of gelijkwaardige die dicht in de buurt komt zal eerder een gewillig hoor bij foute mensen krijgen als de buurvrouw met die poedel!

Door het dier niet los te laten, of met muilkorf, dan zien ze het, en zijn ze niet bang meer, dus ook als dit voor deze hond totaal overbodig is, die muilkorf is dan voor de buren!
Ik zie er regelmatig een met muilkorf los lopen en met andere stoeien!
Leuk en iedereen accepteerde deze eigenaar nu wel!

Niet of hij iets doet, maar de rust in Nederland is belangrijk, dus accepteer de negative geluiden en los het op!

Veel mensen hebben ooit iets gehoord of gelezen en zijn bang, en die bange mensen zullen alles als er maar een beetje gegromd word opblazen tot levensgevaarlijke aanval!
Verder worden ze vaak tenonrechte bijgestaan door andere die dit soort honden ook liever niet ziet, dus preventief, een beetje grommen is soms al genoeg voor onzin verhalen!
Als mijn kat zomaar blaast zal iedere hond terug grommen, er gebeurde niets, maar ik moest dus aangifte doen wegens levengevaarlijke situatie?
Ze had jonge katjes, dus wilde geen visite, en dan blaast ze tegen een goede bekende die vaker in huis kwam, dus Kat en Hond waren goede bekende, maar nu even niet!
Hoewel er dus totaal niets aan de hand was, bij een aangifte kon ik op vele bange buren rekenen, en was de kans op afmaken erg groot!

Dus daarom, doe preventief een korf om, loop je zelf ook rustiger.

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Een stamboom of niet dat maakt niet uit voor de persoonlijkheid en opvoeding van de hond. Zelfs de allerliefste hond is gemeen vals te krijgen. Er wordt maar beweert dat de stafford een zeer gevaarlijk ras is, maar er zijn voorlopig nog genoeg rassen die erger en gevaarlijker zijn.

Vergis je ook niet in jack-russels of andere kleine honden. Deze kunnen zelfs gemener en gevaarlijker zijn.

KPN
Berichten: 508
Lid geworden op: 17 sep 2006 01:47

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door KPN »

Ik heb het niet over een speciaal hondenras gehad.
Gewoon honden in het algemeen, behalve de hele kleintjes dan.

De hond die mij had gebeten, zag eruit als een vuilnisbak met de kenmerken van een herdershond.

In principe zijn honden net als vuurwapens.
De eigenaar bepaalt wat er mee gebeurt.

Maar vuurwapens zijn vreemd genoeg wel verboden, terwijl misschien wel 95% van de mensen er wel verstandig mee om kan gaan. "Het vuurwapen is niet gevaarlijk, maar degene die het vasthoudt, bla bla bla". Daarnaast poepen die wapens niet op straat, dat is een voordeel.

:?: Waarom is er een verschil tussen honden en (vuur)wapens vraag ik mijzelf af? Als honden mogen, dan vind ik dat (vuur)wapens ook zouden moeten mogen. Dan kan je jezelf o.a. tenminste nog beschermen tegen zo'n vals k@tbeest en ander gespuis en het is echt niet om lukraak op alles en iedereen te schieten. Nee hoor, dat (vuur)wapen is hartstikke lief, vooral als die van mij is. Ja, dat er wellicht gekken zijn die er niet mee om kunnen gaan, is nog geen reden om ze te verbieden. Je moet niet iedereen over één kam scheren!

Iemand schreef hier dat het vooral buitenlanders zijn met zo'n gevaarlijke hond, dat vind ik nu een belachelijke opmerking!
Over alles over één kam scheren gesproken...
Temeer omdat de hond door wie ik was gebeten, niet van een buitenlander was.

Ook schreef iemand dat katten dan ook verboden zouden moeten worden: ONZIN, ik heb nog nooit gehoord dat iemand out of the blue op straat is aangevallen door een kat, van honden heb ik dat wel gehoord, in het echt en in het nieuws. En al zou het gebeuren, wat dus niet zo is, dan nog zijn de gevolgen beter te overzien, dan wanneer een (grote) hond je grijpt.
Dit is appelen met peren vergelijken.

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Houd er ook rekening mee dat elk dier ook nog een eigen willetje heeft en dus dat de eigenaar niet alles kan voorkomen. Wel zijn zij ten alle tijden aansprakelijk.

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door cybertomaat »

@ D1RK ......
Te lui om te lopen, blafte zelden, maar de inbreker is nog steeds invalide!
Ik kom deze Inbreker nog regelmatig tegen, leuke man geworden, maar niemand, ook ik niet verwachte dit bloedbad!
Dus ik weet hoe het is, dus ook dit slome vloerkleed was niet betrouwbaar!
JUIST WEL BETROUWBAAR DUS ... of zie ik dat verkeerd ???
Als je een "pussy" wil kan je beter een kat nemen. .......
Of een vriendin :wink:

>cybertje<

p.s. ... en ik maar denken dat we mekaar NIET kennen :wink:

linda19832007
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 aug 2007 10:49

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door linda19832007 »

Wat een dom gelul allemaal zeg!
mijn stafford is een aantal keren gebeten door kleine hondjes!
:x
hij heeft het nu dus niet meer zo op kleine hondjes. LOGISCH!!!!!!!!!
hij is nog maar 8 maandjes oud en nu al 'verpest' door die kleine k*tkeffers! vooral Jack russels zijn rotzakken!

daarentegen is hij oh zo lief voor mijn 2 katten!! en ook voor de kinderen in de buurt!

MIJN STAF IS EEN SCHATJE, en ik blijf altijd van dit ras houden!!
dit zijn de mooiste, maar vooral de liefste honden die er zijn!
een hondenras met zoveel karakter als een staf zul je niet vinden!

voor mij zijn het TOPPERS!!! :D

kitt
Berichten: 219
Lid geworden op: 27 jan 2006 13:39

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door kitt »

AMSTERDAM - Een halfjaar oude baby is gewond geraakt nadat de hond van het gezin zich aan het kind had vergrepen. Het dier, een kruising tussen een Stafford en een Bulldog, hapte vrijdagavond in een woning in Groningen plotseling toe

Waarschijnlijk heeft deze halfjaar oude baby het volgens de liefhebbers van dit ras eht zelf uitgelokt!!!!

Dit is deze week al het 2e bijtincident met een stafford(al bereft het hier een kruising).Nee hoor het zijn zulke schatjes!!!!!Totdat je eigen kinderen,katten etc er door gegrepen worden.Ook deze mensen dachten dat hun hond zo'n lieverd was en dit nooit zou doen.Ook deze mensen waren/zijn voorstander van de stafford en gingen voro ze duur eht vuur.Zou dat nu nog zou zijn?Ik vraag het me af

petty1950
Berichten: 312
Lid geworden op: 19 jun 2006 01:01

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door petty1950 »

Doe niet zo onnozel Kitt :roll: Niemand zal beweren dat ,n baby zoiets uitlokt :evil: Lekkere toonzetting weer!
Wat de kenners van dit ras wel zullen zeggen....en met hen ALLE andere verantwoordelijke eigenaren van honden van welk ras dan ook, dat het de verantwoording van ouders is om dit soort drama,s te voorkomen. Ik heb hier ,n kleinkind van 1 jaar en als die bij me logeert komt er geen van mijn twee honden in haar buurt tenzij ik er zelf bovenop zit. Zijn overigens geen staffs maar een DH en ,n boomer.
Ik heb mijn leven lang honden gehad en nog nooit is er hier een kind gebeten, ook niet door de AM.Staff die ik lange tijd in huis gehad heb :idea:

Ik zou hier nog aan toe kunnen voegen dat je ,voor je deze kul neerzet , misschien eerst eens wat meer in de achtergrond van deze twee incidenten zou kunnen verdiepen (vooral dat andere geval ligt toch echt heel anders dan in de meeste kranten voorgesteld wordt (hoezo ''objectieve verslaggeving'' :roll: ) Ik ken dat andere verhaal nl wel. Maar ik denk dat dit voor jou en andere snelblaters TEveel moeite is?

Overigens..... ik ken, vanuit mijn omgeving al vele bijtincidenten waar ,n kind bij betrokken is. Geen enkele door ,n zgn ''bijtgrage vechthond'' maar door keurig geaccepteerde Goldens (2x) JR,s ,n Dober , boerenfox en jawel....een Duitse Herder , niet de mijne :wink: Een staff is nl ,mits normaal opgevoed, absoluut niet mens-agressief.Integendeel!! Lees er de rasbeschrijving maar eens op na al geef ik toe dat dit voor jou en je geestverwanten cq niet door enige kennis gehinderde meehuilende collega,s misschien wel weer teveel moeite zal zijn. Dit is makkelijker he meid....gewoon effe snel ''wat'' roepen :?

Helaas is dat ook wat de dames en heren journalisten doen.... want als ze echt zo objectief waren hadden de door mij gemelde bijtincidenten door andere rassen ook wel de voorpagina gehaald en was ik (joepie!!! :shock: :lol: ) ook te zien geweest bij die sensatietrekkers van SBS met mijn spruit nadat ze aangevallen was door een X-Dober......zomaar op een speelveldje voor kinderen waar ALLE hondenrassen verboden zijn overigens :wink:

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door bot321 »

[quote]Waarschijnlijk heeft deze halfjaar oude baby het volgens de liefhebbers van dit ras het zelf uitgelokt!!!! [/quote]
Mensen mensen mensen Waar zijn wij hier in Nederland
nou in Godsnaam mee bezig.Een baby van een half jaar???¿¿¿
Zal wel neergezet zijn door een ambtenaar die het zo goed voor heeft.

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Weer de verantwoording bij dit ras neerleggen. Deze honden doen niets. Verdiep je eerst eens in hun achtergrond en door wie deze honden verkeerd worden behandeld. GEEN ENKELE HOND, welk ras ook, moet je alleen zonder volwassenen toezicht bij een baby of kind achterlaten. In dit geval hebben de ouders van dit kind het enorm laten afweten. Een hond geeft middels signalen aan of hij of zij ervan gediend is. Een baby ziet dat niet een goed baasje ziet dat wel. Een hond bijt namelijk niet 1,2,3... Hij of zij geeft van te voren heel duidelijk aan. Verder wanneer het hier enig vorm van jaloezie betreft hebben ook hier de baasjes, ouders enorm laten afweten. Bij dit type ras is het bekend dat je consequent moet zijn. Kun je dat niet dan moet je een dergelijke hond niet nemen.

Dus ook in dit geval is de stafford weer door de media in een slecht daglicht gezet. Het wordt eens tijd dat de baasjes van dergelijke honden een cursus krijgen: Hoe om te gaan met een hond. Het lijkt allemaal makkelijker dan het is weze is. Het komt nog te vaak voor dat men een hond aanschaft zonder zich ook maar zich te verdiepen in bepaalde achtergronden en hoe je er mee om moet gaan.

Het legt bij het baasje en niet bij de hond. In Oostenrijk worden deze honden gebruikt als reddingshonden en in heel Europa, behalve Nederland is de Stafford verboden wanneer zij geen papieren hebben. Zij vallen dan namelijk onder die idiote RAD. Elke hond is gevaarlijk hoe klein of groot ook. Er zijn zelfs honden zoals Herders, Golden Retrievers die nog lelijker zijn dan Staffords. Het wordt en is allemaal verziekt door de media welke er een enorme hype van maakt. Zij smullen daarvan en de onwetende gaat hierin mee.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door bot321 »

Maarten ik geef de hond niet de schuld hoor,lees ff goed.
Er wordt hier de schuld gelegd bij een baby van een half jaar.
Wat een verstand toch?¿Bovendien is het 321 hoor hoevaak moet ik dit nog herhalen :wink:

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Ik doelde niet op jou. Ik doelde op het algemene beeld wat vaak ontstaat met dit soort incidenten. Ik word er een beetje moe van dat dit ras in het negatieve daglicht wordt geplaatst terwijl het de baasjes zijn die niet met dit ras om kunnen gaan met alle gevolgen van dien.

kitt
Berichten: 219
Lid geworden op: 27 jan 2006 13:39

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door kitt »

Er wordt hier heeeeel vaak gesugereerd dat degene die aangevallen wordt door een hond het zelf heeft uitgelokt.Lees alle berichten nog maar eens goed na!!!Groep kinderen in Den Haag die aangevallen werden door een stafoord.Hier werd er beweerd dat zij het zelf wel zouden hebben uitgelokt!!!daarom mijn stelling dat de stafford bezitters wel hier in het geval van de baby dat ook wel zoudne gaan beweren!!Eerst eens goed lezen mensen voordat je reageert.

Het wordt eens tijd dat mensen die deze honden hebben hun verantwoordelijkheid eens gaan nemen.Ook een van de bijtincindenten van afgelopen week weer..het kind zou het zelf hebben uitgelokt!!En dan nog!!!!Als dat zo zou zijn!!!Een hond mag niet bijten en de eigenaar hoort hier op te letten!!!!niet het kind!!!Een kind weet niet beter,het is een KIND!!!!!We zijn allemaal kind geweest en dan weet je niets over het gedrag van een hond.Maar de eigenaar van de hond moet er op toezien dat zoiets nooit kan gebeuren.en gebeurt het wel dan moet je je verantwoording nemen als baas en niet gaan zeuren dat het uitgelokt is.Maar neem maatregelen dat zoiets niet mere kan voorkomen.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door bot321 »

!!!Een hond mag niet bijten en de eigenaar hoort hier op te letten!!!!niet het kind
Een hond bijt uit zelfverdediging of het is hem aangeleerd
zoals politiehonden etc.Dat de eigenaar hier op moet letten
ben ik het helemaal mee eens.Ik bijt niet maar geef een
hengst uit zelfverdediging want theedrinken met de dader
helpt toch niet :shock:

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Het wapen van elke hond is samen met zijn voorpoten zijn bek. Inderdaad is bijten puur zelfverdediging, maar het kan ook vaak jaloezie zijn en dat zij vanuit daar bijten. Net als een mens en ieder ander dier kan ook een hond bepaalde trauma's hebben. Trauma's zijn voor ieder dier en dus ook voor de mens, want tenslot van rekening zijn ook wij dieren, de grootste vijand. Het is voor een ieder hoe zij reageren op soortgelijke situaties. De 1 rent weg, de ander blijft staan en weer een ander gaat vechten.

Een hond heeft ook een eigen wil, denken en gevoelens. Dit is geen excuus en inderdaad dient wat ik al eerder aangaf ook het baasje erop te letten en dus een kind nooit met een hond alleen laten.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door bot321 »

Ik drink wel samen met mijn hond koffie hoor.
Alleen hij lust het niet maar hij zit wel bij mij.

Nita
Berichten: 1156
Lid geworden op: 30 apr 2007 18:53

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Nita »

Zou daar jaloers om kunnen worden bot321.


Ik bedoel...............................dat de mijne dat niet meer doet. :lol:

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door bot321 »

He eindelijk hebben we Nita weer.Maakte me al ongerust.
En wat de hond aangaat.Leef nog steeds met je mee hoor
duurde bij mij ook een jaar.

Gesloten