LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Babs@Dieszel
Berichten: 63
Lid geworden op: 01 apr 2006 12:18

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Babs@Dieszel »

Santygo, wat een verhaal! Kan alleen maar zeggen dat ik respect heb voor je manier van handelen, ondanks het geleuter van die psycho-arts. Ik zou exact hetzelfde doen. Een hond die zomaar bijt is en blijft ondanks 'behandeling' (training) een ongeleid projectiel.

Had nog nooit gehoord van deze afwijking, mijn mams heeft ook een Bobtail gehad, een uit de kluiten gewassen teef, heeft tot haar einde (ze is 12 geworden) nog geen lip opgetrokken. In de straat woonde ook een Bobtail, die had ook 2 verschillende ogen, ik woonde er toen alleen niet meer en heb geen idee hoe die qua gedrag was, heb hem alleen op jonge leeftijd een paar keer gezien. Weet je of die verschillende ogen ook zonder de afwijking voor kan komen?

kitt
Berichten: 219
Lid geworden op: 27 jan 2006 13:39

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door kitt »

he weer zo'n persoon die alleen maar kan schelden he erika,volwassen hoor!!!!en babs als jij al zo vaak gebeten bent door een hond,ligt dat probleem dan niet bij jezelf en kan je niet met honden omgaan!!!!

En dat nan die 19 nietjes komt niet uit de media!!!!!!hebben jullie allemaal zelf gezien uiteraard!!!!!!!!!!1

showgirl
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 feb 2006 15:42

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door showgirl »

:lol:
itt

Geplaatst op 28 Apr 2006 21:15 door kitt
En oke als er meer incidenten zijn met Duitse herders en Golden retrievers,maar in welke mate van ernstigheid zijn deze verwondingen in vergelijking met die van een stafford(pitbull).De kaken van een stafford(pitbull)zijn erop gemaakt om te doden(schaargebit)die van de andere honden niet.
:lol: :lol: :lol: :lol: wat een vooroordelen toch weer

bij deze, speciaal voor Kitt, enkele rassen met een schaargebit
weet je eigenlijk wel wat het betekend? huh?
echt niet dat ze je armen en benen er zo, hop, af kunnen ''knippen'' hoor :lol:

enkele rassen met schaargebit

Labrador
Teckel
West Highland W.T.
Golden
Staby
Greyhound
Ridgback
Norfolk
P.Berghond
Herders

kijk, dit is waarschijnlijk maar een kwart van het aantal rassen met schaargebit, maar ja, het is maar even een hintje :lol:

erikaylee
Berichten: 44
Lid geworden op: 25 apr 2006 13:58

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door erikaylee »

kitt snap je niet dat jij het kwade naar boven haalt in een mens!! jij beledigt ook mensen. dus dan kan je verwachten dat men dat ook bij jou doet. alleen de èèn is scherper in zijn uitdrukkingen dan de andere. hoe denk je dat staff/pibull eigenaars zich voelen als ze jou teksten zien? dat je de aid belt om mensen te verlinken enz enz enz. dat deed men vroeger in de oorlog voor hitler en die mensen werden afgevoerd en vergast. zoals hij te werk gaat met zijn handlangers zo ga jij nu ook te werk. maar heb je nu al gekeken bij de hondenencyclopedie? trouwens showgirl heeft het ook al voor je ingetypt. neem nou eens de moeite om dat eens te lezen net zoals de cijfers hoe de stafford staat.
(zonder schelden!!!!! :wink: )

erikaylee
Berichten: 44
Lid geworden op: 25 apr 2006 13:58

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door erikaylee »

en nou het antwoord of een bull zonder stamboom ook onder deze wet valt!!! staat op de site van voorlichting op http://www.americainstafford.nl
Bull Terriër


De Bull Terriër is niet verboden in Nederland en mag gehouden worden zonder FCI stamboom.
(ik dacht ik zal ze maar even helpen met het antwoord :wink: )

Babs@Dieszel
Berichten: 63
Lid geworden op: 01 apr 2006 12:18

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Babs@Dieszel »

Geplaatst op 29 Apr 2006 09:31 door kitt


--------------------------------------------------------------------------------
en babs als jij al zo vaak gebeten bent door een hond,ligt dat probleem dan niet bij jezelf en kan je niet met honden omgaan!!!!
Nou nee, dat ligt niet aan mij. Ben als kind 3 keer gebeten, tussen mijn 6e en 12e, zo uit het niets. Het waren een Teckel, een Afghaan en een Doberman die ik al langer kende. De laatste keer lag mijn oorlelletje er af. De 4e keer was mijn eigen fout, zette mijn been tussen 2 fixerende reuen, had ik anders aan moeten pakken.

Als het aan mij lag dan zouden mijn 3 'monsters' me niet als roedelleider accepteren, maar dat doen ze wel. Kan ook met ze dollen en stoeien. Ik start en eindig het spel en ze kennen hun plaats. Maak jij je maar geen zorgen hoor!!

kitt
Berichten: 219
Lid geworden op: 27 jan 2006 13:39

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door kitt »

oh dus als jij iemand ziet inbreken of ene moord ziet plegen doe je net alsof je neus bloed?Allemaal illegale dingen en de stafford nou eenmaal ook.

En ik blijf niet aan de gang met schelden...jij wel Erika en dat getuigt niet van volwassen gedrag..klein kind dat je bent!!!Als iemand het maar niet met je eens is,dan moet je maar meteen gaan schelden.Zo begint ook zinloos geweld!!!!!

erikaylee
Berichten: 44
Lid geworden op: 25 apr 2006 13:58

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door erikaylee »

je leest ook echt niet hè!! ik heb in mijn laatste berichtjes NIET gescholden. dus dat bewijst dat je totaal niet leest. de enigste die zich gedraagt als een klein kind dat ben jezelf.

kitt
Berichten: 219
Lid geworden op: 27 jan 2006 13:39

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door kitt »

oh Erika twee berichten zonder te schelden,knap hoor.Is dat wat je wil horen!!!!Applaus voor jezelf hoor.KLein kindje ben je en blijf je.Ik heb een nieuwe naam voor je voor het forum..het kleine kindje!!!!Dan weten een ieder meteen dat jij het bent

irwi
Berichten: 50
Lid geworden op: 24 apr 2006 20:06

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door irwi »

he kitt het lijkt me belangrijk voor jou om eens een NPO te gaan doen daar zal dan uit blijken dat je geestestoestand niet meer werkt zoals deze hoort te werken. Je cognitieve functies functioneren niet meer.

AnnePanne
Berichten: 382
Lid geworden op: 03 mar 2006 17:27

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door AnnePanne »

Je cognitieve functies functioneren niet meer
ik denk dat je deze zin aan haar moet uitleggen want zelfs dat snapt ze niet whahahaha


oh dus als jij iemand ziet inbreken of ene moord ziet plegen doe je net alsof je neus bloed?Allemaal illegale dingen en de stafford nou eenmaal ook.
een stafford IS NIET ILLEGAAAAAAAAAAAAAALLLLLLLLLL!!!!!!!!!!!!!!!

een pitbull is illegaal!!!!

als je denkt dat je er zo veel verstand van hebt... vertel dan eens iets wat klopt!!!!! damn... dom wicht!!!

ik zie jou al de hele dag zitten... op de uitkijk... en als er maar iets is wat op een pitbull lijkt bel jij gelijk de AID... damn wat een leven heb jij zeg... werkeloos zeker??? :?

kitt
Berichten: 219
Lid geworden op: 27 jan 2006 13:39

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door kitt »

Weer een berich dat de hond zonder aanleiding een kind aan heeft gevallen.Blijf vooral volhouden dat zze niet zonder aanleiding iets doen en erg lief voor kinderen zijn.



Een anderhalf jaar oude peuter is zaterdagmiddag in Barneveld door een agressieve hond uit zijn buggy gesleurd en meters ver over de straat gesleept. De hond greep het kind in het gezicht, aldus een woordvoerder van de politie. Het jongetje is in ernstige toestand opgenomen in het ziekenhuis.

Het zou gaan om een hond van het type American Staffordshire Terriër. De 37-jarige eigenaar heeft verklaard dat hij de hond in Spanje heeft gekregen. De politie onderzoekt nog samen met de Algemene Inspectie Dienst of de soort voorkomt op de lijst van verboden rassen, zei de woordvoerder.

De aangevallen peuter was met zijn oma op stap. Volgens getuigen viel de hond schijnbaar zonder aanleiding het kleine kind in zijn wandelwagentje aan. Het dier liet het meegesleepte jongetje pas los toen omstanders hem fors aanpakten, aldus de politie. Het kind is eerst naar het ziekenhuis in Ede gebracht, maar later overgebracht naar het academisch ziekenhuis in Utrecht.

Nader onderzoek moet uitwijzen of de eigenaar van de hond strafbaar is. Het dier is meteen in beslag genomen. Een dierenarts heeft hem laten inslapen.

Babs@Dieszel
Berichten: 63
Lid geworden op: 01 apr 2006 12:18

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Babs@Dieszel »

Dit bericht is al erg oud, je bent echt aan het zoeken he kitt!!

kitt
Berichten: 219
Lid geworden op: 27 jan 2006 13:39

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door kitt »

http://www.rtl.nl/(/actueel/editienl/)/ ... 050306.xml

Als we het nou toch over filmpjes hebben,kijk dan ook even hier.Ik heb jullie filmpjes ondertussen ook bekeken,maar dit filmpje geeft ook duidelijk weer wat de pitbull voor een hond is.Ook de dierenbescherming geeft hier commentaar.

Ik hoop dat de link zo werkt naar het filmpje!

Babs@Dieszel
Berichten: 63
Lid geworden op: 01 apr 2006 12:18

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Babs@Dieszel »

Link werkt niet

kitt
Berichten: 219
Lid geworden op: 27 jan 2006 13:39

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door kitt »

Ga naar de site van Editie nl en klik op archief en dan op week 18 van 2005.Titel is doet hij anders nooit.

Duitser slaat agressieve pitbull neer
Een Duitser heeft een agressieve pitbull tegen de vlakte gewerkt- met een pan.
Staart
De hond liep zomaar het huis van de man in Premberg (Brandenburg) binnen en beet hem. Zijn vrouw greep het dier bij de staart toen het ook nog één van de kinderen te lijf wilde gaan. De man pakte het eerste het beste slagwapen- een koekenpan.

Badkamer
Hij mepte de pitbull buiten westen. Het paar sloot de bewusteloze hond op in de badkamer. Het beest is later door een medewerker van een asiel opgehaald. De eigenaar heeft zich nog niet gemeld.

pardon
Berichten: 224
Lid geworden op: 08 jun 2005 18:36

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door pardon »

o zeg ,wat erg ik wist niet dat ik een gevaarlijke hond had. wat moet ik daar nu mee. en hij is altijd zo lief voor mijn kleinzoon en andere kinderen .

Babs@Dieszel
Berichten: 63
Lid geworden op: 01 apr 2006 12:18

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Babs@Dieszel »

Kitt, het is niet de dierenbescherming maar de hondenbescherming die commentaar geeft en als je goed luistert hebben ze het hier over de pitbull, niet over de stafford.

Verder wordt ook heel duidelijk verteld dat veel mensen hun hond in het illegale circuit kopen, dus zou dat als eerste strafbaar gesteld moeten worden!!! Verder vielen me een paar dingen op, de hond in het filmpje is geen pitbull, geen stafford, maar een bull terrier, weer een ander ras. En ze klikten een advertentie aan van een amerikaanse bull, wat ook weer een ander ras is.

Wat betreft de hond die zijn eigenaar aanviel.... die man heeft toch echt iets verkeerd gedaan met zijn hond óf de hond had bv een hersentumor. Dit gedrag, wat op het filmpje te zien was, kan bij elk ras voorkomen als de hond een verkeerde opvoeding krijgt of ziek wordt en een ander ras kan iemand op dezelfde manier beschadigen.

kitt
Berichten: 219
Lid geworden op: 27 jan 2006 13:39

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door kitt »

Pardon..ik begrijp je bericht niet zo goed!!!Jij had toch een westie?Je wilt nu gaan beweren dat je een stafford hebt?Jij stelde de vraag toch wat je moet doen als je kleine hondje wordt aangevallen?

pardon
Berichten: 224
Lid geworden op: 08 jun 2005 18:36

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door pardon »

ik zag dat schowgirl om 9.43 schreef dat een westie ook een schaargebit heeft. was eigenlijk een geintje . maar mijn zoon heeft wel een bull

Gesloten