LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
bibabooble
Berichten: 160
Lid geworden op: 25 mar 2006 02:38

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door bibabooble »

En dat nan die 19 nietjes komt niet uit de media!!!!!!hebben jullie allemaal zelf gezien uiteraard!!!!!!!!!!1
Dat met die nietjes is uit 1993 en heeft in alle dagbladen gestaan ,dat is ook de aanleiding dat de pitbull verboden is geworden,zoek het maar op!!!Je zoekt toch alle bijtincidenten met pitbulls op dan kan je die in 1 moeite door doen

bibabooble
Berichten: 160
Lid geworden op: 25 mar 2006 02:38

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door bibabooble »

Een anderhalf jaar oude peuter is zaterdagmiddag in Barneveld door een agressieve hond uit zijn buggy gesleurd en meters ver over de straat gesleept. De hond greep het kind in het gezicht, aldus een woordvoerder van de politie. Het jongetje is in ernstige toestand opgenomen in het ziekenhuis.

Het zou gaan om een hond van het type American Staffordshire Terriër. De 37-jarige eigenaar heeft verklaard dat hij de hond in Spanje heeft gekregen. De politie onderzoekt nog samen met de Algemene Inspectie Dienst of de soort voorkomt op de lijst van verboden rassen, zei de woordvoerder
Dat was het eerste bericht wat in de dagbladen stond,inmiddels staat vast dat dit geen american staffordshire was!! zoek ook maar op kitt,als je toch bezig bent

bibabooble
Berichten: 160
Lid geworden op: 25 mar 2006 02:38

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door bibabooble »

En jullie zeggen deze honden doen niets!!Nu kom jezelf met een bericht dat ze wel degelijk vechthonden zijn!!!
Het zijn van oorsprong vechthonden :roll: Maar de van oorsprong vechthonden zijn wel de mensvriendelijkste honden die er bestaan

een poedel is van oorsprong een jachthond,dat wil niet zeggen dat die op alles jaagt,net zomin alks een zogenaamde vechthond met alles vecht

Om een pitbull te laten vechten wordt die vanaf pup daarop getraind op de meest gruwelijke wijzen,na jaren van onmenselijke training is die pas een vechthond klaar om te vechten,hij word echt niet zo geboren :roll:

erikaylee
Berichten: 44
Lid geworden op: 25 apr 2006 13:58

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door erikaylee »

kit gelukkig ben ik een "klein kindje". jij bent het brok NAGEBOORTE. je moeder heeft zich vergist en de baby weggegooid en het nageboorte gehouden. :D

just the cook
Berichten: 247
Lid geworden op: 14 nov 2005 20:23

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door just the cook »

showgirl

Geplaatst op 29 Apr 2006 21:59 door showgirl
we zijn nu 433 berichten verder en kitt is nog niets wijzer,
mijn laatste bericht over dit onderwerp;


er bestaat geen foute hond, maar wel een foute eigenaar
Babs@Dieszel
Geplaatst op: 30 Apr 2006 20:53 Onderwerp:

Als dit 'ras' uitsterft, dan gaan ze andere rassen gebruiken, daar er altijd zulke idioten zullen zijn. Dus nogmaals, de RAD heeft geen zin, je moet de bron aanpakken
erikaylee
Geplaatst op: 30 Apr 2006 22:53 Onderwerp:
kit gelukkig ben ik een "klein kindje". jij bent het brok NAGEBOORTE. je moeder heeft zich vergist en de baby weggegooid en het nageboorte gehouden.
Ik ben het nog nooit met mensen zo eens geweest als nu.
Dit alles klopt als een bus.
De honden zijn niet fout, menig eigenaar is fout, sterft dit ras uit, dan nemen ze gewoon een ander ras, wake up kitt, gebruik het beetje verstand, de oplossing van RAD is gewoon niet goed.

erikaylee
Berichten: 44
Lid geworden op: 25 apr 2006 13:58

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door erikaylee »

hè kit ik heb nog wat honden voor je gevonden die vroeger gebruikt werden voor gevechten en dus volgens jou vechthonden zijn.
1: http://www.hondenplaza.nl/page/akita.php

2:http://www.dessie.be/honden/ras/boxer.htm

3:http://www.dieren-rassen.nl/honden/pins ... ca-de-bou/

het gaat dus om de akita,de boxer en de ca de bou. en ik denk dat er nog wel meer honden zijn die op dit lijstje thuis horen. misschien kan je je nu concentreren op deze honden. :wink:

marleenvanh
Berichten: 23
Lid geworden op: 01 mei 2006 14:12

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door marleenvanh »

Ik wil best die petitie tekenen en heb dat ook gedaan, met commentaar, maar wanneer je dan direct daarna een scherm krijgt of je ook maar even geld wilt doneren en zodra je doorklikt al een bedrag kwijt zou zijn (want een nulbedrag kennen ze niet) dan vind ik toch weer rieken naar volksverlakkerij!!
Ze hebben geen adres van me dus ze kunnen naar dat geld fluiten.
Maar lullig blijft het wel.(':twisted:')

angry dragon
Berichten: 28
Lid geworden op: 01 mei 2006 15:43

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door angry dragon »

heb ook een amstaff, is een schatje en een allemansvriend.

bibabooble
Berichten: 160
Lid geworden op: 25 mar 2006 02:38

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door bibabooble »

we hebben ook een schriftelijke petitie die wel van ons is,als je wil kunnen we je die op sturen!!
Want de online petitie is niet van ons zelf,maar de schriftelijke wel,en er zijn 40000 stemmen nodig!!
voor meer info kan je me mailen, [email protected] dan mail ik een ieder die interesse heeft de petitie door

erikaylee
Berichten: 44
Lid geworden op: 25 apr 2006 13:58

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door erikaylee »

he kit wat is het stil hier zonder jou. ben je doodgebeten door je katten. :lol: tja want katten vechten van nature ook met elkaar. :roll:

bibabooble
Berichten: 160
Lid geworden op: 25 mar 2006 02:38

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door bibabooble »

kitt is de straten weer af aan het speuren voor staffords :roll:

irwi
Berichten: 50
Lid geworden op: 24 apr 2006 20:06

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door irwi »

hallo lees net dat als je ergens tekent dat je dan meteen geld kwijt bent waar is dat zo vindt dat erg vreemd

bibabooble
Berichten: 160
Lid geworden op: 25 mar 2006 02:38

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door bibabooble »

volgens mij is dat ook niet zo

AnnePanne
Berichten: 382
Lid geworden op: 03 mar 2006 17:27

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door AnnePanne »

nee dat is niet zo irwi..

er staat dat je de petitie hebt getekend
en dan krijg je de site voor donatie... maar dat kan je weg klikken

kimmio
Berichten: 11
Lid geworden op: 30 apr 2006 20:45

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door kimmio »

ik heb inieder geval de petitie getekent en hoop dat iedereen die van dieren houd dat ook doet.en mensen die er voor zijn dat zijn geen dieren liefhebbers.

erikaylee
Berichten: 44
Lid geworden op: 25 apr 2006 13:58

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door erikaylee »

ik heb de petitie ook getekend en heb ook al heel veel handtekeningen opgehaald. kimmio ik ben het helemaal met je eens dat als je hier tegen bent dat je dan geen dierenvriend ben. :D

bitchy
Berichten: 695
Lid geworden op: 18 jan 2005 13:16

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door bitchy »

harderwijk: een buldog (dus geen staffie of pitje) heeft gistermiddag in harderwijk twee broertjes ( 3&6 jr.) in het gezicht gebeten. ze zijn in het ziekenhuis opgenomen.
de kinderen waren op bezoek bij kennissen. vermoedelijk heeft een van de kinderen de schuttingdeur van de buren geopend. daarop ontsnapte de hond.

JanTiel
Berichten: 104
Lid geworden op: 23 apr 2006 19:43

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door JanTiel »

am.Bulldog staan ook niet geregistreerd,dus hetzelfde doen als met de staffords.Vallen namelijk óók onder de pittbullwet!!!!!

kitt
Berichten: 219
Lid geworden op: 27 jan 2006 13:39

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door kitt »

Behalve American Stafforshire Terriers zijn er nog meer rassen te noemen die volledig voldoen aan het beeld van een Pitbull; bijvoorbeeld de Cane Corso, de Dogo Canario, de Alano en de American Bulldog (beide laatstgenoemde rassen kunnen nooit een officiele stamboom hebben, het zijn geen erkende rassen). Van genoemde rassen zijn reeds honden in beslag genomen en zonder twijfel beoordeeld als Pitbull en gedood.



Bedankt voor je bericht bitchy.Dit soort berichten helpen ons bij onze campagne tegen deze honden.Zoals je ziet(via google)is de bulldog ook een hond die valt onder de regeling agressieve dieren.Dus weer een punt voor ons die tegen deze honden zijn.Deze honden zijn dus ook verboden.En nu heeft zo'n hond weer iemand aangevallen.En maar blijven volhouden hoor dat ze dit niet uit zich zelf doen.Misschien had je toch beter je huiswerk moeten doen,want dit bericht helpt jullie niet.

Babs@Dieszel
Berichten: 63
Lid geworden op: 01 apr 2006 12:18

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Babs@Dieszel »

FOUT!! Am Bulls hebben wel degelijk een goedgekeurde stamboom, niet via de Raad van Beheer, maar via ARFE www.arfe.nl

Verder zie ik niet waar staat dat het om een Amerikaanse Bull gaat, er zijn ook Franse en Engelse Bullen. Ook maar afspuiten??

Dit staat trouwens ook op hun site
Bond tot Bescherming van Honden: "Verbieden van bepaalde rassen heeft geen enkele zin. Bijtongelukken blijken bovendien veelal hun oorsprong te vinden in een verkeerde omgang tussen baas en hond [...] Adequate regelgeving, nader onderzoek en meer voorlichting aan het publiek kunnen heel veel verbeteren".

De Bond tot Bescherming van Honden publiceerde haar standpunt in de Volkskrant van 8 januari 1998. Bovenstaand citaat is afkomstig uit dit artikel.

Gesloten