LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Willem 4
Berichten: 274
Lid geworden op: 01 nov 2005 13:53

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Willem 4 »

Ik heb 3 jaar geleden een weggelopen stafford (die zo lief was voor de kinderen) drie middelgrote honden zien verscheuren in nog geen half uur.
Ik heb die hond toen met een flink end hout op zijn kop geslagen (met volle kracht) maar daar is echt geen doorkomen aan, een hondenbegeleider zei me dat ik die stok in zijn bek had moeten duwen en dan flink doorduwen, dat is de enige manier om zo'n hond te stoppen.
Die zelfde stafford is een halfjaar daarna (pas) afgemaakt door de politie omdat ie het kind van de eigenaar dwars door een nier had gebeten.
En zelfs toen hield de eigenaar vol dat het zo'n lief dier was en eigenlijk de schuld van het kind was want die liep hard. :shock:

Een incident, dat wel, maar als je ziet hoeveel schade zo'n beest aan mens en dier kan toebrengen dan is de wet terecht.

En die onzin over labradors, retrievers en Jack Russels.
Natuurlijk staan die honden hoger op de lijst want de lijst gaat over bijtincidenten en dat wordt niet gerelateerd aan het aantal honden.
Er zullen ook minder ongelukken te melden zijn met Hummers dan met Opel Ascona's, wil dat dan automatisch zeggen dat een Hummer chauffeur zich beter gedraagd dan iemand met een Opel?

De wet mag wat mij betreft wel blijven, er is voldoende keuze in hondenrassen.

groeten

Diely
Berichten: 18
Lid geworden op: 30 mar 2006 21:40

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Diely »

Willem4, ik heb ook verhalen gehoord over herders/ cowcows die andere honden en mensen hebben verscheurd. Maar dat betekend toch niet dat dat hele ras afgemaakt moet worden!
Het is onzin om te zeggen dat er eer labradors/ Jr zijn en dus meer bijtincidenten door hun gepleegd worden. De staff is ook een van de meest voorkomende honden in NL. En dus zeggen die cijfers wel iets, maar jij vind dat dus niet!
En je begrijpt niet helemaal waar de RAD voor staat, ook als je een kruising boxer-herder hebt (niets geen pitbull) en hij heeft qua uiterlijk iets weg van een pitbull, dan wordt deze ook afgemaakt. Dat heeft toch niets meer te maken met de staff!!!!
Hier een link naar een site waar onderzoek is gedaan naar het RAD met cijfers (waar jij zo van houdt!).
http://www.freewebs.com/regelingagressi ... /index.htm

Als je dit helemaal gelezen hebt, dan kun je pas een normaal oordeel vellen. En niet domweg roepen dat alle staffs afgemaakt moeten worden! En dat het niet erg is dat Jr en labradors bijten!!!!!!!!!!!

Marieta
Berichten: 182
Lid geworden op: 08 jun 2005 15:13

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Marieta »

En daarbij was die hond misschien gevaarlijk maar dat wil niet zeggen dat elke staff zo gevaarlijk is als deze die jij nu noemt. Als er 1 staff bijt zijn ze allemaal agressief?? Nou dan kun je net zo goed geen een hondenras o kruising meer nemen want dan zijn ze allemaal agressie als je ze dan toch allemaal over 1 kam gaat scheren. Dit slaat echt nergens op.

Willem 4
Berichten: 274
Lid geworden op: 01 nov 2005 13:53

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Willem 4 »

Ik scheer niet alle zogenaamde "vechthonden"over een kam er zijn hele lieve dieren bij net als er rotzakken onder andere rassen zitten.
Die wet is er echter niet voor niets, de in origne als vechthonden gefokte rassen zijn als ze agressief worden levensgevaarlijk.

Het grootste probleem is ook niet de honden maar sommige eigenaren.
Er zijn nou eenmaal mensen die een dergelijke hond nemen om hun veel te kleine piemeltje of totaal gebrek aan zelfvertrouwen te maskeren.
Zo'n hond staat stoer en dat geeft de nietzeggende eigenaar wat eigenwaarde.
En dat soort eigenaren zijn levensgevaarlijke dierenhouders, zeker met zo'n sterk beest.

Geef het weer vrij en je zult zien dat dat soort mensen als vliegen op de stroop afkomen en weer pitbulls e.d. gaan aanschaffen met alle ellende vandien.
Verder zal je in no time weer veel hondengevechten zien in achteraf schuren e.d., wie zou dat nou willen.
Ik zal niet beweren dat er nu geen idioten zijn die (legaal of illegaal) zo'n hond hebben of dat er in dit land geen hondengevechten zijn maar zo wordt het een beetje in de hand gehouden.

Het is helaas zo dat je de maatschappij moet beschermen tegen de mensen die van de hond een wapen maken.
Een pistool op zich is ook geen dodelijk wapen tot je het in handen van een hersenloze geeft, zo gaat het ook met die honden.
Als dat probleem op te lossen is dan ben ik voor afschaffing van elke wet voor dat soort honden.

En dan lees ik nog een kruising tussen een boxer en een herder.
Als boxerliefhebber vraag ik me dan af welke gek het zijn hoofd haalt om zo'n wangedrocht te fokken, levensgevaarlijk.
Zo blijkt maar weer eens dat verstand niet een vereiste is om honden te houden, helaas,

Ik gun jullie je hond en ik wens jullie veel plezier ermee maar er is helaas een wet nodig om mensen tegen andere mensen (en hun hond) te beschermen.

groeten

showgirl
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 feb 2006 15:42

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door showgirl »

De wet mag wat mij betreft wel blijven, er is voldoende keuze in hondenrassen.

:?
Ik scheer niet alle zogenaamde "vechthonden"over een kam er zijn hele lieve dieren bij net als er rotzakken onder andere rassen zitten.


ach nee.... :roll:



Het is helaas zo dat je de maatschappij moet beschermen tegen de mensen die van de hond een wapen maken.
er moet dus een wet komen tegen de mensen die ELKE hond verpesten.
komt hierna de dobberman of rottweiler aan de beurt?

Diely
Berichten: 18
Lid geworden op: 30 mar 2006 21:40

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Diely »

volgens mij heb je de link niet gevolgd en dit onderzoek naar het RADniet gelezen. De pittbull in Nederland is geen ras, (in Amerika wel) maar in Nederland zijn alle kruisingen tussen staffords en andere rassen (bv. stafxkeeshondje) of staffords zonder papiertje, pittbulls! Maar onder de RAD vallen ook de honden die qua uiterlijk op de pittbull lijken. En begrijp goed dat als deze honden in beslag genomen worden er alleen naar het uiterlijk gekeken wordt, en dus niet een karaktertest wordt afgenomen!!!
En als je deze site gelezen hebt, dan kan je zien dat alle honden zie buiten het RAD vallen, niet strafrechtelijk te vervolgen zijn!
Dus als bv. een herder jou en/of je kind bijt, zal er met deze hond niets gebeuren! Maar als een hond qua uiterlijk op een pitbull lijkt (dus lees goed: qua uiterlijk!!!!) wordt hij zonder pardon afgemaakt! Je moet toch toegeven dat dat heel krom is!
Daarom moet deze wet niet ras gebonden zijn, maar moet kijken naar het karakter van de honden, en dus niet naar het uiterlijk!

Ik ben met je eens dat er mensen zijn die honden willen gebruiken als wapen, maar denk je echt dat als je een ras gaat verbieden (en de staff is dus geen Pitbull!) Dat deze mensen geen ander ras zoeken! van de Deense dog, rotweiler, bouvier moet je toch ook een leuke vechthonden kunnen maken! Dus weer je moet niet kijken naar een RAS maar naar karakter! ongeacht welk ras!

En het RAD verbied dus geen staffords! maar kruisingen en honden die qua uiterlijk op een pitbull lijken!
Ik kan dit niet vaak genoeg zeggen, want dat schijnt moeilijk te begrijpen zijn!

Ik heb zelf geen stafford, maar een Cane corso, dit ras heb ik speciaal uitgezocht omdat deze goed voor kinderen zijn. Ze hebben een hoge pijngrens (net als de staff) dat maakt deze honden een goede gezinshond (want die gevaarlijke staff valt onder de gezinshonden!), dit omdat een kind een hond veel pijn kan doen, en al heb je een hond met een lage pijngrens (bv. labrador, golden retriever, Jr.), dan zal deze bijten als een kind maar iets doet!

Babs@Dieszel
Berichten: 63
Lid geworden op: 01 apr 2006 12:18

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Babs@Dieszel »

Willem, misschien dat deze hond een tumor had? Dat komt vaker voor, niet alleen bij honden, ook bij mensen.

En wat betreft dat kleine piemeltje en het zelf vertrouwen.... er zitten inderdaad idioten tussen die de hond als blingbling zien, maar geloof me, het gros kiest voor een ras vanwege de karaktereigenschappen!!!

Heb zelf ook 3 van die "levensgevaarlijke vechthonden" in huis, regelmatig loopt er nog een kleiner formaat "vechtmachine" tussen. Je bent je leven niet zeker als je hier komt :roll:

Sorry, maar het ligt echt aan de eigenaar!!! Ik heb schatten van honden, die samen kunnen met andere honden, maar ook met kinderen. Tuurlijk, je moet altijd opletten, maar dat moet ik met de teckel van de buren ook.

Ben zelf vroeger gebeten door een Dobermann, een Afghaanse Windhond en een Teckel. Dus zullen we die rassen ook maar afspuiten en uitroeien????

En Kitt...... wat ben je stil??? Genoot van je hersenloze reacties en zou graag eens bij je in de buurt komen kijken en jouw hondjes ontmoeten!! Denk dat die schatjes van jou gevaarlijker zijn voor mijn kindjes dan menig andere hond!!

kitt
Berichten: 219
Lid geworden op: 27 jan 2006 13:39

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door kitt »

ik heb het te druk met het afschieten van alle staffords/pitbuls.Ik hou het hier in de gaten,loopt er een los bel ik meteen en is het probleem meteen verholpen.is de enige actie die werkt.Afmaken/afschieten maakt me niet uit,als ze maar niet meer buiten komen.Dus ik volg het heus allemaal nog wel,wees maar niet bang hoor!!!!!Zit lekker achter de pc naar buiten te kijken voor loslopende staffords.

en ik zou met je drie stafford niet bij mij in de buurt komen.......heb daar nl mijn eigen maatregelen voor genomen

kitt
Berichten: 219
Lid geworden op: 27 jan 2006 13:39

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door kitt »

Oh ja en de mensen zijn zelf zo dom om een stafford zonder papieren te nemen of een hond die erop lijkt of een stafford met papieren los te laten lopen......dus boontje komt om zijn loontje.het is algemeen bekend dat je dan gewoon je hond kwijt bent.Misschien zijn het gewoon allemaal leeghoofden die zo'n hond nemen,ws wel.En houden ze dus niet van hun dier,anders zouden ze wel nadenken.

Babs@Dieszel
Berichten: 63
Lid geworden op: 01 apr 2006 12:18

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Babs@Dieszel »

Mijn 3 Staffords?? Waar staat dat ik Staffs heb?? Tegen mijn 3 honden kan jij niks doen, het is een ras wat in Nederland volledig geaccepteerd is :wink: Al heb ik niks te maken met de Pitbullwet, heb ik er wel mijn mening over en daarom reageer ik hier en vooral jouw reactie is misselijkmakend.

Het is erg bekrompen om alle honden van 1 ras over 1 kam te scheren als er iets mis gaat. Zullen we die vent met dat snorretje maar terug laten komen?? Die had dezelfde denkwijze als jij.

Weet je, door zieke geesten zoals jij lopen er hier mensen rond met een Staff zonder stamboom, die bang zijn hun hond te verliezen. Ondanks dat ze hun hond prima hebben opgevoed en ondanks dat ze hun hond ALTIJD aan de lijn houden, omdat ze bang zijn dat als een andere hond hun hond aanvalt, zij de pineut zijn.

Waar men naar moet kijken zijn de eigenaren, die maken of breken de honden. Iemand als jij zou geen hond mogen bezitten, want dan had je geweten dat je een hond NOOIT op mag tillen, daar je JOUW hond op dat moment superieur maakt én dus gevaarlijk voor andere honden, maar ook voor kinderen!!!

De eerste die in mijn ogen in aanmerking komt voor een spuitje is/zijn jouw hond(en) daar degene die ze opvoedt niet spoort en dus een potentieel gevaar is voor mijn kinderen!!!!

Babs@Dieszel
Berichten: 63
Lid geworden op: 01 apr 2006 12:18

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Babs@Dieszel »

Een Staff met papieren mag gewoon los. En wat betreft mensen die een Staff zonder papieren kopen..... Die zijn inderdaad dom bezig, maar..... jij wil niet weten hoeveel mensen er mee genaaid worden!!! Die denken een officieel erkend ras te kopen, met stamboom en al, maar achteraf blijkt dan dat er mee geknoeid is. Zou jij je kameraadje dan nog weg doen?????

kitt
Berichten: 219
Lid geworden op: 27 jan 2006 13:39

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door kitt »

Misschien moet je toch de wet nog mar eens goed lezen.Een stafford mag NOOIT los.en na een eerste waarschuwing voor een of ander feit moet hij worden gemuilkorfd en daarna nog een fout dan is het Game Over.

en ik mag mijn hondje niet optillen,dat bepaal jij????Ik zal hem laten lopen en dan laten grijpen door zo'n achterlijke stafford.als ik mijn hond op wil tillen bepaal ik dat gelukkig helemaal zelf.daar is nl jammer genoeg voor jullie geen wet tegen!!!!!

Domme mensen die zo'n hond nemen zonder papieren,is hun eigen schuld dat ze niet met een gerust hart buiten kunnen lopen.hadden ze maar wat meer moeten sparen en hadden ze een hond met papieren kunnen kopen

Babs@Dieszel
Berichten: 63
Lid geworden op: 01 apr 2006 12:18

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Babs@Dieszel »

Okee, blijkbaar heb je een behoorlijk tekort aan hersencellen, dus we gaan het even rustiger aan doen.

1. Staffords mogen net als andere rassen los lopen, daar waar het een losloopgebied is, dat staat dus compleet los van het ras.

2. Die muilkorf is pas aan de orde als het daadwerkelijk een gevaarlijke hond betreft die gevaarlijk moet zijn, zoals een politiehond.

3. Game over geldt voor ELK ras dat over de schreef gaat. Of het nu een Staff of een Yorkje is.

4. Elke randdebiel leert dat een hond optillen fouter dan fout is, maar til jij je hondje lekker op, mocht jouw hondje mijn kids ooit wat doen óf mijn aangelijnde hond aanvallen, dan heb jij een probleem, niet ik.

5. Ik heb het over mensen die besodemieterd zijn met de stamboom, niet over mensen die willens en wetens een Staff zonder boom kopen.

6. De enige die echt DOM is ben jij, ten eerste kan je niet fatsoenlijk lezen wat er staat, ten tweede ken je de wet dus niet, maar loopt wel te blaten.

Babs@Dieszel
Berichten: 63
Lid geworden op: 01 apr 2006 12:18

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Babs@Dieszel »

Moet er trouwens wel om lachen hoor.....
kitt: en ik mag mijn hondje niet optillen,dat bepaal jij????Ik zal hem laten lopen en dan laten grijpen door zo'n achterlijke stafford.als ik mijn hond op wil tillen bepaal ik dat gelukkig helemaal zelf.daar is nl jammer genoeg voor jullie geen wet tegen!!!!!
Jij wil op alle vlakken de touwtjes in handen hebben en de regels bepalen. Jij mag je hondje verkeerd opvoeden, met alle gevolgen van dien, maar mensen met een Powerdoggie moeten ze aanpakken en de honden moeten een spuitje, omdat jij er bang voor bent. Want dat is het probleem, je bent bang voor wat je niet kent. Je weet niet wat je mist, ik heb wat dat betreft echt medelijden met mensen die zo kortzichtig zijn als jij!

Het maakt niet uit of de hond goed opgevoed is, jij kijkt alleen naar uiterlijkheden, ik heb geleerd verder te kijken dan dat. Ik durf te stellen dat mijn leven een stuk rijker is dan het jouwe.

Diely
Berichten: 18
Lid geworden op: 30 mar 2006 21:40

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Diely »

Sorry Kit, jij bent zo een naieve kakt**f, die maar dom weg rare dingen gaat roepen, dat ik er eigenlijk nog niet eens op in wil gaan.
Jij weet helemaal niet waar het RAD voor staat, en je wil niet eens de moeite doen om hier normaal informatie over in te winnen. Jij denkt dat hier iets instaat over dat staffs verboden zijn?

En jij wil dus zeggen dat je het wel erg vindt dat 3% van de bijtincidenten door staffords zijn gepleegd. Maar die overige 97% door andere rassen niet?! En zeg nou niet dat staffords niet veel voorkomen, het is een van de meest voorkomende rassen!

Weet je ook dat sinds het RAD er is de bijtincidenten zijn afgenomen, maar de staffords explosief meer zijn aangeschaft!!!! Dus waar ligt het nou aan he Kitty!

En jij vindt het ook goed dat als een labrador of herder jouw moppies dood/ of zwaar gewond bijt (wat niet geheel ondenkbaar is, want de labrador staat namelijk op nr 1. in de lijst met bijtincidenten) dat deze hond niet vervolgd kan worden, en dus kan de volgende keer een kind grijpen, en dan gebeurd er weer niets!
Maar als jouw hond pups krijgt van een stafford (die daar toch genoeg loslopen, dus ook dat is niet ondenkbaar) dat deze pups die op een stafford lijken worden afgemaakt, maar die andere niet!!!

En ga nou niet gelijk weer roepen, ja alle pittbulls moeten worden afgemaakt, want daar gaat het nou even niet om he! Denk eerst even na voordat je wat zegt!

Willem 4
Berichten: 274
Lid geworden op: 01 nov 2005 13:53

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Willem 4 »

Ten eerste wil ik er op het volgende wijzen.
In Nederland melden zich jaarlijks 12.000 mensen na een hondenbeet bij Eerste Hulp
De conclusies van het onderzoek "Hondenbeten in kaart gebracht" zijn gebaseerd op welgeteld slechts 164 ingevulde vragenlijsten.


Buiten het feit dat die lijst ook nog eens opgesteld is in 1997en 1998 kan je het zo in de prullenbak gooien gezien het lage aantal van 164.
En het is volgens mij ook geen wedstrijd welke hond het meeste bijt.
Ook roepen, anderen doen het ook, is naar mijn mening geen steekhoudend argument om een wet te veranderen.

Waar het om gaat is dat er honden gefokt worden met een hele lage pijngrens, een ongeloofelijk dikke schedel en een potentiele agressie die zijn weerga niet kent (zwart voor de ogen)
Daarbij komt nog dat de Amerikaanse Staffordshire Terrier, de Fila Brasileiro, de Dogo Argentino en de Mastino Napoletano in eerste instantie zijn opgefokt tot vechthonden en NIET als gedomesticeerde huisdieren.

Dit soort honden geven in de handen van verkeerde eigenaren is een potentieel probleem voor de veiligheid van honden en mensen.
Geen enkele hond hoort te bijten, ongeacht het ras, en als een hond bijtgraag is dan ligt dat meestal aan de eigenaar.
Maar de schade die de genoemde rassen bij dier en mens kunnen aanrichten is onevenredig groot.

Afmaken (vreemd overigens dat het inslapen heet als de eigenaar er zelf voor kiest) na een bijtincident vind ik voorbarig, in beslag name en onderzoek op gedrag (op kosten van de eigenaar) lijkt mij beter.

Doe nou ook eens eerlijk, de schade die een jack russel of een teckel kan aanrichten is niet te vergelijken met die van een stafford.

Ik zou voor een algeheel fokverbod voor "vechthonden" zijn maar ik weet ook dat het niet haalbaar is omdat mensen nu eemaal dingen die niet mogen vooral doen. (wietteelt is daar een goed voorbeeld van)

groeten

bibabooble
Berichten: 160
Lid geworden op: 25 mar 2006 02:38

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door bibabooble »

Ik zou voor een algeheel fokverbod voor "vechthonden" zijn
En denk je werkelijk dat daarmee de personen gedupeerd zijn die met hun honden kwaad willen doen ? Nee die gaan gewoon "ondergronds"door met hun praktijken!Maakt het hun uit of hun hond word afgemaakt!!

Babs@Dieszel
Berichten: 63
Lid geworden op: 01 apr 2006 12:18

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Babs@Dieszel »

Rasinfo American Staffordshire Terriër
Ongeveer in het jaar 1800 werd er in het Engelse Staffordshire de voorouders van de AST gefokt. Dit was de Bull en Terriër. Dit ras was ook de voorouders van de Staffordshire Bull Terriër of beter bekend als de Engelse stafford. Eén van de voorouders van de Bull en Terriër was de Oud-Engelse Bulldog.
Andere rassen waaruit de Bull en Terriër is ontstaan, zijn verschillende terriërs. Vermoedelijk zijn dat Engelse Terriërs. Mogelijk ook de Airdale Terrier. De Irish Terriër is er mogelijk ook ingefokt.

Wat toendertijd belangrijk was voor de fokkers, was de vasthoudendheid en scherpte van de Terriërs en de uitzonderlijke vriendelijkheid naar mensen toe van de Oud Engelse Bulldog. Beetje bij beetje werd alleen de Bull en Terriës gebruikt voor de fok, zodat omstreeks 1860 een hond begon te onstaan die aardig het uiterlijk kreeg van de Staffordshire Bull Terriërs die we nu kennen.
Toen in 1865 de burgeroorlog in Amerika eindigde, gingen industriearbeiders uit Engeland, Ierland en Schotland naar de Verenigde Staten. uiteraard werd de Bull en Terriërs meegenomen. Vanaf die tijd is de AST ontstaan als een appart ras. Er waren mensen die hun Bull en Terriërs gebruikten om het huis te bewaken en zich te verdedigen tegen de wolf en en de coyote. Deze mensen wilden een grotere hond.De grote honden werden met elkaar gekruist en later werd nog de Airedale of Ierse Terriër er in gekruist.
Algemeen :
De American Staffordshire Terrier is een familiehond van gemiddelde grootte en bezit de eigenschappen van kracht, moed, vastberadenheid, intelligentie en betrouwbaarheid Het is een hond die stevig in mekaar zit, gespierd, lenig en toch gracieus hoort te zijn. De omgang met kinderen is een van de meest vertederende van zijn aangeboren kwaliteiten
De Argentijnse Dog is de nationale hond van Argentinie. Hij ontstond pas in de jaren twintig en zijn schepper was dr. Antonio Nores Martinez. Hij wilde een krachtige en moedige jachthond scheppen, die bovendien een goede waak- en familiehond was. De eisen die aan de hond werden gesteld, waren hoog, want het beoogde wild bestond uit wilde zwijnen, poema's en jaguars. Met The Old Fighting Dog of Cordoba uit Spanje als uitgangspunt werd daarna de gevlekte Duitse Dog ingekruist, evenals de Mastin de los Pirineos. de Bordeaux-Dog, de Boxer, de Bull Terrier en de Engelse Bulldog. Het heeft natuurlijk lang geduurd om het ras te consolideren, maar in 1960 werd het uiteindelijk door de FCI erkend. De Argentijnse Dog is een typische eenmanshond en geen ras voor beginners. Hij is zijn gezin zeer trouw, en daarbij vriendelijk voor kinderen maar tegelijkertijd een scherpe waakhond. In het land van herkomst wordt hij nog steeds voor de jacht gebruikt.
De Mastino Napolitano stamt af van de grote Romeinse vechthonden en de honden die werden gebruikt bij de gladiatorengevechten. Zijn massieve en buitengewoon imposante uiterlijk maakt hem tot een uitstekende waakhond. In het land van herkomst wordt hij ook gebruikt als verdedigings- en politiehond. Het is een rustige en aangename gezelschapshond

bitchy
Berichten: 695
Lid geworden op: 18 jan 2005 13:16

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door bitchy »

het vriendinnetje van mijn nichtje werd door een J.R. in het gezicht gebeten.....
tja,
Doe nou ook eens eerlijk, de schade die een jack russel of een teckel kan aanrichten is niet te vergelijken met die van een stafford.
de littekens + de schade aan haar oog die dit meisje over zal houden zeggen genoeg
het is altijd nog de baas die verkeerd bezig is, geen enkele hond wordt vals geboren.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Naar aanleiding van de hier gevoerde diskussie wil ik er vooral op wijzen dat bepaalde hondenrassen ook vaak gewild zijn bij een mij niet zo begeerd soort mensen.

Hier in Nieuwendam (Amsterdam-Noord) zo'n typische "baas"met een Mastino Argentino, waarbij en de hond en de baas: "Moet ik mijn hond op je loslaten!" nu niet bepaald lievertjes waren met als resultaat dat deze hond het buurmeisje dood beet.

Inderdaad, zijn er ook lieve pitbulls maar het feit dat juist dit soort honden gefokt zij voor hondengevechten heeft ertoe geleidt dat dit soort vechthonden (gelukkig) in de ban zijn gedaan, juist omdat en de hond en de gemiddelde eigenaar van zo'n hond nu niet bepaald mensvriendelijk kan worden genoemd.

Die gemiddelde eigenaar die ook vroeger graag de duitse herder (zogenaamd) trainde voor politiehond maar daar zo verkeerd mee om ging (in de fok en in de training)dat ook de duitse herders gevaarlijk konden zijn.

Weer een voorbeeld in Nieuwendam;
Normaal is het dat als een hond zich onderwerpt en dus zijn hals aanbied dat de aanvallende hond direct geremd wordt in het bijten.
Dat de desbetreffende hond doorging en de onderworpene doodbeet is sterk gestoord gedrag, een gedrag overigens die je maar al te veel ziet.

Wat mij betreft mogen veel meer honden op een zwarte lijst komen en de bazen van dit soort honden zouden op zijn minst ook gekeurd moeten worden op sociaal gedrag!

Gesloten