LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
bibabooble
Berichten: 160
Lid geworden op: 25 mar 2006 02:38

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door bibabooble »

Ik ben absoluut tegen de RAD, maar ik denk dat tenzij zeker half nederland de petitie tekent die wet gewoon blijft
Niet half nederland hoeft te tekenen,we hebben maar 40000 handtekeningen nodig,dus dat scheelt

lelani
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 mei 2006 20:28

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door lelani »

40,000 is wat nodig is? dat klinkt beter, ik heb inieder geval de link van de petitie naar iedereen gestuurt die ik kan, en hun zullen hem ook doorsturen, hopelijk zijn er snel 40,000 en gaat ie achterlijke wet eens foetsie:!: :D
Nog een vraagje: Is er geen mogelijkheid dat die petitie ook deur aan deur word gedaan? want ik denk dat dat een heel stuk sneller zal gaan, maarja dan moeten meer mensen dat doen en dat dan alles bij mekaar word verzameld :?: :?:

bibabooble
Berichten: 160
Lid geworden op: 25 mar 2006 02:38

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door bibabooble »

ja er is een schriftelijke petitie!!
Die kan je bij mij opvragen
mijn email adres is [email protected]
We hebben de petities al bij diverse dierenwinkels en dierenartsen liggen!! Dus als je helpen wil,graag!!! :D Vele handen maken li8cht werk!! Je kan mij dus mailen of op volgende club kijken,daar is de petitie te downloaden:
http://net.clubs.nl/hzs

AnnePanne
Berichten: 382
Lid geworden op: 03 mar 2006 17:27

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door AnnePanne »

hoeveel handtekeningen zijn er al dan??

JanTiel
Berichten: 104
Lid geworden op: 23 apr 2006 19:43

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door JanTiel »

En wie zegt dat die zogenaamde "handtekeningen" niet van 1 persoon afkomstig is???Wat een lachertje en dat terwijl er toch NIETS aan en mee gedaan wordt :!:

bibabooble
Berichten: 160
Lid geworden op: 25 mar 2006 02:38

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door bibabooble »

En wie zegt dat die zogenaamde "handtekeningen" niet van 1 persoon afkomstig is???Wat een lachertje en dat terwijl er toch NIETS aan en mee gedaan wordt
De handtekeningen zijn voorzien van adres en geboortedatum,zodat het ministerie steeksproief gewijs kan checken of die personen bestaan :roll: En helaas voor jou jan tiel,bij 40000 handtekeningen komt er een wetswijziging :P :lol: :P

erikaylee
Berichten: 44
Lid geworden op: 25 apr 2006 13:58

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door erikaylee »

De pittbull-achtige worden mede door de mens vals gemaakt maar het zit OOK in de voorouders die als vechthond diende
als je alles een beetje goed leest teringracist dan weet je ook dat de ca de bou, akita en de boxer 1 van de honden zijn waarvan de voorouders werden gebruikt als vechthonden tegen dieren en er zullen nog wel meer honden zijn waarvan de voorouders daarvoor gebruikt werden. wat ben je toch een onnozele leeghoofd. je wilt alleen maar dingen geloven die je zelf wilt geloven maar de waarheid is ver te zoeken bij jou.

erikaylee
Berichten: 44
Lid geworden op: 25 apr 2006 13:58

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door erikaylee »

De voorouders van de Sint Bernard stammen af van de grote vechthonden van de Romeinse legionairs. Gemengd met plaatselijke herdershonden vormden ze de basis voor verschillende rassen, onder andere de grote Sennenhonden
nog een hond die afstamt van vechthonden janl*l!!!!!!

bibabooble
Berichten: 160
Lid geworden op: 25 mar 2006 02:38

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door bibabooble »

maak je niet zo kwaad over die onzin wat jan tiel en kitt hier verkondigen,we zorgen gewoon dat we de 40000 handtekeningen bij elkaar krijgen en dan is de staff zonder stamboom gewoon weer toegestaan,en dan kunnen jan tiel en kitt nog zo vaak de aid bellen als hun willen,dat heeft dan totaal geen nut meer :lol: :lol: :lol: :lol:
Want stamboekloze staffs zijn dan weer helemaal
legaal :lol: :lol:

JanTiel
Berichten: 104
Lid geworden op: 23 apr 2006 19:43

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door JanTiel »

Whahahahahaha wat een lachertje dus jullie denken dat die handtekeningen helpen??? Nou het kan alleen maar erger worden hoor!
De wet hierin veranderd niet!

showgirl
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 feb 2006 15:42

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door showgirl »

als ik zo lees hoe Jan Debiel lacht denk in automatisch aan die zanger van Lordi :?
kittekat zal er dan wel uitzien als 1 van de andere band leden.
onaards, onmenselijk.

we hebben nu in de 600 reacties en nog dringt het allemaal niet tot die debielen door. stop ermee. laat ze lekker geilen met hun fantasie over hondenmoord. met zulke types wil ik helemaal niks te maken hebben :x

JanTiel
Berichten: 104
Lid geworden op: 23 apr 2006 19:43

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door JanTiel »

Jullie moeten stoppen met denken dat het wel goed komt met dit ras.......... Nou mooi niet!!!

Wubo
Berichten: 676
Lid geworden op: 13 mei 2006 23:28

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Wubo »

hou je waffel eens lelijkert :!:

Babs@Dieszel
Berichten: 63
Lid geworden op: 01 apr 2006 12:18

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Babs@Dieszel »

Bron: RTV Noord-Holland
21 mei 2006
Kind zwaargewond door aanval hond
VELSEN Een tweejarig jongetje is vrijdag zwaargewond geraakt nadat hij was aangevallen door een Rottweiler.
Het kind was in de tuin van zijn huis in de Wardenaarstraat in Velsen-Noord aan het spelen toen hij door de hond van het gezin werd gegrepen. De buurvrouw hoorde het kind gillen, klom over de schutting en bevrijdde de peuter uit de bek van de hond. De vrouw raakte hierbij lichtgewond.
De hond was pas drie weken bij het gezin. Het dier had het kind twee weken eerder ook al in zijn hiel gebeten. De hond is door de politie in beslag genomen.
Alleen Pitbulls??

erikaylee
Berichten: 44
Lid geworden op: 25 apr 2006 13:58

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door erikaylee »

De voorouders van de Sint Bernard stammen af van de grote vechthonden van de Romeinse legionairs. Gemengd met plaatselijke herdershonden vormden ze de basis voor verschillende rassen, onder andere de grote Sennenhonden
WAAR IS NOU JE REACTIE JANL*l!!!!!!!!!!!!!

showgirl
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 feb 2006 15:42

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door showgirl »

JanTiel


Geplaatst op 22 Mei 2006 10:17 door JanTiel

Jullie moeten stoppen met denken dat het wel goed komt met dit ras.......... Nou mooi niet!!!
wat je mooi noemt :roll: :?

Elsa*dws
Berichten: 115
Lid geworden op: 23 mar 2006 14:38

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Elsa*dws »

Van de 164 respondenten konden er 144 meer of minder nauwkeurige aanwijzingen geven over het soort hond dat hen gebeten had. In 40 gevallen ging het zeker om een rashond, bij 44 was het onduidelijk of de hond een stamboom had. De resterende 60 gevallen waren zeker stamboomloos, al (26) dan niet (34) lijkend op een rashond. Dus: minimaal 60 tot maximaal 104 van de in dit onderzoek betrokken bijtende honden waren honden zonder stamboom (kruisingen). Volgens opgave van het rapport zelf telt Nederland 1.2 miljoen honden, waarvan 33% zonder stamboom. Die 33% zou dan volgens dit onderzoek wel verantwoordelijk zijn voor minimaal 42% tot maximaal 72% van de bijtgevallen! Die conclusie wordt echter in het rapport niet getrokken.






Zoals gezegd zaten er 40 echte en nog 44 mogelijke rashonden bij de daders. Gebeten eigenaars zullen het ras van hun hond vanzelfsprekend wel kennen. Maar de anderen? Om deze anderen te helpen zaten er bij de vragenlijst - ter identificatie - plaatjes van een aantal rashonden. Maar: bij een plaatje van een Mechelse Herder staat "Tervuerense Herder"; bij een plaatje van een Laekense Herder staat "Mechelaar" en van de Tervuerense Herder zelf ontbreekt een afbeelding. Naast het zeer geringe aantal onderzochte incidenten geven ook dit soort slordigheden ons inziens te denken over de kwaliteit van het rapport.



Dan de 40 bijters met zeker een stamboom nader bekeken. Het betreft hier:



Rottweiler
9
Golden en Labrador Retriever
6
Duitse Herdershond
2
Mechelaar
2
Engelse Cocker Spaniel
2
Newfoundlander
1
Berner Sennenhond
1
Engelse Bulldog
1
Tervuerense Herder
1
Bouvier
1
Bearded Collie
1
Duitse Staande Hond
1
Grote Münsterländer
1
Dashond
1
Rhodesian Ridgeback
1
Akita Inu
1
Samojeed
1
Schnauzer
1
Bull Terrier
1
American Staffordshire Terrier
1
Jack Russell Terrier
1
Border Terrier
1
Cavalier King Charles Spaniel
1
Yorkshire Terrier
1



Van de 164 onderzochte bijtincidenten was in slechts 40 gevallen met zekerheid sprake van een rashond. Op grond van zo'n gering aantal gegevens is het volgens ons onmogelijk om conclusies te trekken over eigenschappen van welk ras dan ook.

bibabooble
Berichten: 160
Lid geworden op: 25 mar 2006 02:38

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door bibabooble »

Whahahahahaha wat een lachertje dus jullie denken dat die handtekeningen helpen??? Nou het kan alleen maar erger worden hoor!
De wet hierin veranderd niet!
Helaas voor jou,jan tiel,40000 handtekeningen en dan is de stamboomloze staff legaal :lol: :lol: :lol:

JanTiel
Berichten: 104
Lid geworden op: 23 apr 2006 19:43

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door JanTiel »

Nee hoor!!! Let maar op mijn woorden!Dombo's.Er zijn er bij mij in de buurt vanavond ook 3 in beslag genomen!!!! Heb me rot staan lachen dat ze werden ingeladen en afgevoerd :!:

bibabooble
Berichten: 160
Lid geworden op: 25 mar 2006 02:38

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door bibabooble »

.Er zijn er bij mij in de buurt vanavond ook 3 in beslag genomen!!!! Heb me rot staan lachen dat ze werden ingeladen en afgevoerd
En wie is er hier een dombo als die erbij staat te lachen hoe een arm hondje word afgevoerd? :roll: :roll:
Trouwens lach maar nu het nog kan,binnenkort zijn stamboomloze staffies weer legaal,en dan zie je wie het laatst lacht lacht het best :lol: :lol: :lol:

Gesloten