LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
chamook
Berichten: 31
Lid geworden op: 25 mei 2006 15:14

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door chamook »

De enigste honden die mij gebeten hebben of hebben geprobeerd te bijten waren een golden retriever en een labrador.
Mijn Duitse Herder is gegrepen door een jachthond en een paar keer door dezelfde labrador, die niet stopte als hij op z'n rug lag en zich overgaf.
De Herder die we ervoor hadden is o.a. een keer op de vlucht geslagen toen 5 Yorkshire Terriers hem achterna zaten. In elke poot hing er 1 met z'n tanden en 1 in z'n staart.

Als klein hondjes bijten, vinden sommige mensen dat helaas stoer. "Dapper hè van zo'n kleintje" zeggen ze dan.
Als een grote hond dat doet, is hij meteen vals en moet ie ingeslapen worden. :?

Geregeld zijn er mensen die ik tegenkom met uitlaten, die zeggen dat hun hondje bang is voor grote honden of herders, maar je ziet aan ze dat ze het zelf eng vinden en geven zo foute signalen aan hun hondje door anders te reageren, ze op te tillen, om te lopen, de riem ineens kort te houden etc.
Hierdoor worden deze hondjes vanzelf bang of gaan uitvallen naar honden die ze inmiddels eng vinden.
Zo triest... :(

erikaylee
Berichten: 44
Lid geworden op: 25 apr 2006 13:58

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door erikaylee »

Pas maar op dat ze JOU én je hond(en) niet komen ophalen
janl*l BLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLA!!!!!!!!!!!!!

just the cook
Berichten: 247
Lid geworden op: 14 nov 2005 20:23

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door just the cook »

JanTiel


Geplaatst op 25 Mei 2006 08:35 door JanTiel


--------------------------------------------------------------------------------

Pas maar op dat ze JOU én je hond(en) niet komen ophalen

Ik denk dat jij meer risico zal lopen.

JanTiel
Berichten: 104
Lid geworden op: 23 apr 2006 19:43

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door JanTiel »

Hahahaha,daar lach ik héél érg hard om! Is dit een dreigement?

showgirl
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 feb 2006 15:42

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door showgirl »

JanTiel


Geplaatst op 25 Mei 2006 08:35 door JanTiel


--------------------------------------------------------------------------------

Pas maar op dat ze JOU én je hond(en) niet komen ophalen
nee, dit is een dreigement eikel :twisted:

JanTiel
Berichten: 104
Lid geworden op: 23 apr 2006 19:43

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door JanTiel »

Hahaha,we blijven doorgaan met staffords aangeven!!!!!!!!!!!!!!!!En daar kunnen jullie hélemaal niets tegen doen!!!!!!!!

bitchy
Berichten: 695
Lid geworden op: 18 jan 2005 13:16

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door bitchy »

:roll:

jan & zijn sterke verhalen.

Elsa*dws
Berichten: 115
Lid geworden op: 23 mar 2006 14:38

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Elsa*dws »

Hahaha,we blijven doorgaan met staffords aangeven!!!!!!!!!!!!!!!!En daar kunnen jullie hélemaal niets tegen doen!!!!!!!!
Ach op een gegeven moment wonen er geen staffords zonder stamboom meer in je buurt, maar alleen MET stamboom, want iedereen waarvan een staff zonder boom in beslag wordt genmomen, neemt een Staff MET boom terug, dus het aantal staffords zal zeker hetzelfde blijven :P En daar kan JIJ NIETS aan doen :!:

irwi
Berichten: 50
Lid geworden op: 24 apr 2006 20:06

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door irwi »

spreek je nu ook al in meervoud wie doet er nog meer mee met die achterlijke praktijken van jou. Mag je wel uit het gesticht bellen JT

dre1
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 mei 2006 12:17

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door dre1 »

Ik ben het met chamook eens . Ik heb zelf een rottweiler en ik merk het ook dat mensen bang voor hem zijn en het zijn meestal mensen met kleine hondjes. Het resultaat is dat mijn hond niet echt tegen kleine hondjes meer kan ondanks dat hij er altijd mee speelde oorzaak die hondjes blaffen continu naar die van mij en de eigenaren doen er niets aan ze vinden het nog leuk ook als ik die van mij dan moet straffen als hij een keer begint. En het zijn dan mensen zoals die jan. Ze willen een hond maar kunnen er niet mee omgaan en geven dan een ander de schuld. Ik kan een ieder zeggen houd je hond aan de lijn als je zo'n man als Jan tegenkomt mocht er dan wat gebeuren en zijn honden lopen los is hij de schuldige ik heb dit gehoord op de rottweiler club en heb het nagevraagd bij de politie en verzekeringsmaatschappij en die bevestigde het ook. Dus jan pas maar op met je "hondjes"

just the cook
Berichten: 247
Lid geworden op: 14 nov 2005 20:23

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door just the cook »

JanTiel


Geplaatst op 22 Mei 2006 07:27 door JanTiel


--------------------------------------------------------------------------------

Hahaha,ik HEB géén eens een hond,Wubo Wokkel!
JanTiel heeft geen hondjes, en daar ben ik zeer dankbaar voor.
Je zou zo'n harteloze eigenaar treffen.

JanTiel
Berichten: 104
Lid geworden op: 23 apr 2006 19:43

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door JanTiel »

En als die staffords met stamboom ook bijten,gaan ze dezelfde kant op als de stamboomloze!!!!!!!!Doe daar maar is wat tegen dan,dat kan niet!

En dre1 bij welke rottweile club heb je dat dan wel nagevraagd? Ben benieuwd!

dre1
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 mei 2006 12:17

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door dre1 »

Ik heb dat gehoord in amsterdam waar ik ook zelf train met mijn hond en als je verder leest jan heb ik het ook na gevraagd bij de politie en de verzekeringsmaatschapij er werd letterlijk tegen mij gezegd dat een hond aan de lijn niet fout is doordat hij/zij soms een andere hond niet mag en dan zijn die andere eigenaren zelf verantwoordelijk als er iets gebeurt. En werd er gezegd moeten ze maar op tijd hun hond roepen als hij los loopt. En ik kan je zeggen dat mijn hond een rottweiler dus al een paar keer is gebeten door een labrador, terwijl die van mij vast zat en die labrador los liep. En van mijn dierenarts kreeg ik te horen dat hij meer labradors moest laten inslapen door valsheid dan een stafford, rottweiler,boxer enz.

bibabooble
Berichten: 160
Lid geworden op: 25 mar 2006 02:38

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door bibabooble »

En als die staffords met stamboom ook bijten,gaan ze dezelfde kant op als de stamboomloze!!!!!!!!Doe daar maar is wat tegen dan,dat kan niet!
Staffords met stamboom bijten niet :lol:

Ophidia
Berichten: 250
Lid geworden op: 08 mei 2006 23:45

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Ophidia »

@Chamook; Ik ben zo`n figuur die z`n hondje kort aan de lijn houdt en soms optilt als er een loslopende hond naar ons toerent.
En weet je waarom?
Omdat er zoveel geflipte honden zijn die niet (goed) zijn opgevoed en ik dus geen risico wil nemen. Mijn hondje weegt zo`n 2,5kg. en als er een hond op ons af komt stormen die 10x zwaarder is dan die van mij,dan heb je reden om voorzichtig te zijn. Ook al roept de eigenaar van die grote hond dat-ie niets doet!
Die grote hond hoeft niet te bijten uit agressie of verdediging,maar ze kunnen wel uit speelsheid mijn hondje verwonden door het b.v. omver te lopen of mijn hondje als een speeltje te zien en het in z`n bek nemen en het als een lappenpop door elkaar schudden. (en dat laatste zal mijn hondje waarschijnlijk niet overleven)

Veel mensen realiseren zich dit niet.

Ik vind het dan ook helemaal niet gek dat zoveel kleine hondjes bang zijn voor grote(re) honden. Eigenlijk vind ik het wel een gezonde instelling van de kleine hondjes.

bibabooble
Berichten: 160
Lid geworden op: 25 mar 2006 02:38

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door bibabooble »

Ik vind het dan ook helemaal niet gek dat zoveel kleine hondjes bang zijn voor grote(re) honden. Eigenlijk vind ik het wel een gezonde instelling van de kleine hondjes.
De meeste kleine honden zijn juist niet bang voor grote honden ,maar dagen ze zelfs uit omdat ze zich geweldig groot vinden doordat het baasje ze de hele tijd optild :roll: En daardoor krijg je allemaal van die verknipte kleine monstertjes :roll: met grootheidswaanzin

Ophidia
Berichten: 250
Lid geworden op: 08 mei 2006 23:45

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Ophidia »

Het is geen kwestie van uitdagen.
(het komt bij veel mensen wel zo over)
De meeste honden blaffen uit angst.
Honden denken; de aanval is de beste verdediging.
En meestal lukt dat,omdat beide hondeneigenaren
elk hun eigen weg weer vervolgen.

JanTiel
Berichten: 104
Lid geworden op: 23 apr 2006 19:43

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door JanTiel »

Aan dre1:

de rwa zeker?die hebben nergens verstand van!

just the cook
Berichten: 247
Lid geworden op: 14 nov 2005 20:23

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door just the cook »

Ik ben zo`n figuur die z`n hondje kort aan de lijn houdt en soms optilt als er een loslopende hond naar ons toerent.
Tot zover de hond hond laten, van hondengedrag heb je in elk geval geen kaas gegeten.

JanTiel
Berichten: 104
Lid geworden op: 23 apr 2006 19:43

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door JanTiel »

Jij wel dan dombo?

Gesloten