LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Elsa*dws
Berichten: 115
Lid geworden op: 23 mar 2006 14:38

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Elsa*dws »

Ja hoor, kom nou even zeg, wat zei ik nu net? Dat ik niet dagenlang in discussie ga hierover.
Ik vind dit een hele hele rare vergelijking, eerst vergelijk je een staffordje met een gifslang en nu met een Hyena... :?
Gevlekte hyena's zijn ook vaardige jagers die in groepen grote prooien kunnen vellen, zoals buffels en antilopen. Ze putten het prooidier uit door het te achtervolgen en te omsingelen. Hyena's lijken op honden omdat ze lichamelijk zijn aangepast aan hun jachttechniek die overeen komt met die van hondachtigen maar ze hebben genetisch meer gemeen met civetkatten. Soms gaan gevlekte hyena's alleen op jacht waarbij ze kleine dieren buit maken zoals knaagdieren en vogels
Maar verder denk ik dat we het hierbij moeten laten... zoals ik al zei respecteer ik jouw mening en zal ik mijn mening niet aan jou opdringen, daar ik het ook niet prettig vindt als mensen mij een mening opdringen aangezien ik prima in staat ben een eigen mening op feiten en ervaringen te baseren.

AnnePanne
Berichten: 382
Lid geworden op: 03 mar 2006 17:27

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door AnnePanne »

elsa... waar kan ik zo'n petitie formulier krijgen???

Elsa*dws
Berichten: 115
Lid geworden op: 23 mar 2006 14:38

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Elsa*dws »

Stuur even een mailtje naar [email protected] dan mail ik je hem eventjes :wink:

AnnePanne
Berichten: 382
Lid geworden op: 03 mar 2006 17:27

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door AnnePanne »

you've got mail :)

Ophidia
Berichten: 250
Lid geworden op: 08 mei 2006 23:45

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Ophidia »

Het FEIT dat pitbull-achtigen anatomisch gezien in staat zijn om de meest vreselijke verwondingen en zelfs mensen kunnen doden interesseert jullie dus niet.
Als de hond maar niet agressief is en maar lief is.
Tsja.....
De mensen die met zo`n gevaarlijk dier over straat lopen denken dus alleenmaar aan zichzelf en niet aan hun medemens.
Het tekent.

Marieta
Berichten: 182
Lid geworden op: 08 jun 2005 15:13

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Marieta »

Een husky kan iemand net zo hard dood bijten hoor een herder ook een dobermann een dog een jack russell. Noem het maar op. Alleen de kaak kracht van een staff is wat sterker, maar denk je nu echt dat dit de enigste honden zijn die een mens kunnen doodbijten???
Vandaag is er nog naar ons gebeld dat de mensen een boomer in moesten laten slapen omdat de hond bijna 2 keer kinderen flink had toegetakelt. En die was middelgroot. Prachtig om te zien. Wat denk je dat dat hondje ook alleen maar schade toe had gericht? Die had er ook een eind aan kunnen maken bij een kind hoor.

Ophidia
Berichten: 250
Lid geworden op: 08 mei 2006 23:45

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Ophidia »

Pffffffffff.....

Ik hou er nu echt maar mee op.

Marieta
Berichten: 182
Lid geworden op: 08 jun 2005 15:13

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Marieta »

Doe maar!

showgirl
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 feb 2006 15:42

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door showgirl »

Het FEIT dat pitbull-achtigen anatomisch gezien in staat zijn om de meest vreselijke verwondingen en zelfs mensen kunnen doden interesseert jullie dus niet.
het interesseert wel, maar ik heb ook het besef dat een rottweiler, bouvier of kruising van iets net zo hard kan bijten,en als hij goed bijt net zoveel schade kan toebrengen.
Als de hond maar niet agressief is en maar lief is.
Tsja.....
het zijn dan ook vaak de bazen die een dier verpesten.
het kloterige is dan ook dat als een fokker mensen niet in staat acht om een staff op te voeden en ze een pup weigert deze personen toch via via wel aan een hond komen, en deze types verpesten het voor het ras, en voor de mensen die van dit ras houden om de hond die ze zijn, niet omdat ze zo kunnen bijten of zo stoer zijn.
je gaat voor een karakter, niet voor een uiterlijk...
tenminste, ik....
De mensen die met zo`n gevaarlijk dier over straat lopen denken dus alleenmaar aan zichzelf en niet aan hun medemens.
flauw, er zijn honden die veel gevaarlijker zijn dan een opgevoede pitbull-achtige :roll:
Ik hou er nu echt maar mee op.
ja, ik ook.

aussienl
Berichten: 459
Lid geworden op: 05 sep 2005 12:11

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door aussienl »

JTC.het bericht komt zo van de site van rijnmondtv af.Misschien zou je ook eens wat nieuwsberichten moeten gaan lezen.Zou je IQ ten goede komen!!!!!Of is dit weer maar een verzinsel van mijzelf?Zou ik mezelf niet mee helpen,want dit was geen stafford!!!
Just The Cook heeft nergens gezegd dat het bericht niet waar was. Hij vroeg alleen wat voor bulldog het was. Je hebt ze namelijk in vele verschillende soorten en maten. Het feit dat je weer half leest pleit niet voor jouw IQ huh?

aussienl
Berichten: 459
Lid geworden op: 05 sep 2005 12:11

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door aussienl »

Ik vindt nog steeds dat er voor elke hond een gedrags test zou moeten komen. Het is onzin dat een rashond of een kleinere hond beter en minder gevaarlijk is dan een grote bastaard. Ik ken kleinere rashonden die eigenlijk vanaf geboorte al vals zijn en grote bastaarden die totaal geen agressie kennen.

Het rare is dat als (blijven we even bij de stafford) een stafford teef een nest pups krijgt doordat ze per ongeluk te pakken is genomen door een ander ras, deze pups afgemaakt zouden moeten worden terwijl als ze op een ander moment een nest krijgt van een andere stafford deze volgens het RAD ineens goede honden zijn. Ik ben zelf professionele
trainer geweest van honden en ik weet wel dat binnen een en hetzelfde nest de karakters van honden 100% kunnen schelen. Dus eigenlijk snap ik niet hoe mensen het durven zich aan te matigen om niet rashonden te veroordelen tot de dood puur op het feit dat er geen papiertje bij zit.
Laatst gewijzigd door aussienl op 07 jun 2006 10:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Elsa*dws
Berichten: 115
Lid geworden op: 23 mar 2006 14:38

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Elsa*dws »

*Amen*

kitt
Berichten: 219
Lid geworden op: 27 jan 2006 13:39

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door kitt »

elsa je vraagt wat mijn probleem is omda tik blijf reageren.Volgens mij doe jij precies hetzelfde alleen wat vaker!!!!!!

En JTC heeft het wel degelijk over natte vinger werk!!!!!Waaruit je op kan maken dat hij het bericht niet gelooft.Lees eerdere berichten maar als reactie op krantenartikels.Deze worden hier nl niet geloof.Dus met mijn IQ is neits mis,maar met die van jullie wel.Zelfs als iemand vraagt voor een kruising puppy moeten de dames reageren(andere topic)alsof ze overal verstand van hebben!!!!En dus duidelijk niets beters te doen hebben....zielige mensen dus!!!!Als ze naam maar ergens zien staan.....zoms zelfs bij meerdere topic's achter elkaar.Schoenmaker bljif bij je leest!!!!!!!!!!!!!!!!

just the cook
Berichten: 247
Lid geworden op: 14 nov 2005 20:23

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door just the cook »

Quote:
kitt


Geplaatst op 05 Jun 2006 15:15 door kitt


--------------------------------------------------------------------------------

Bulldog valt schapen aan
Op de Schieveensedijk bij Zestienhoven heeft een bulldog zondagavond zes schapen aangevallen.

uitgegeven: 14:06 05-06-2006 gewijzigd: 15:06 05-06-2006

En kitt, weet je dan ook te melden WAT voor soort bulldog het is geweest? Of is het weer natte vinger werk.
Ooit liepen Jij en je tweede ik JanTiel ook te bleren over een bulldog die 2 kinderen had gebeten...
Bleek het om een frans bulldogje te gaan Jammer voor jullie dat het niet die mooie stoere bulldog was he...
En JTC heeft het wel degelijk over natte vinger werk!!!!!Waaruit je op kan maken dat hij het bericht niet gelooft.
:lol: :lol: Ach kitt toch, ik zal je even helpen...
Waar schrijf ik dat ik je niet geloof? Ik vraag je alleen maar WAT voor bulldog het is geweest, dat schrijf je namelijk niet.
Wat ik bedoel met het natte vingerwerk..., er is een bericht geweest over 2 gebeten kindjes waarop JIJ en JOU tweede ik, JANTIEL meteen over de AM.Bull begonnen... toch?
En toen bleek het om een franse bulldog te gaan, niks verboden ras :lol:
Vandaar dat ik je nu vraag of je soms ook weet WELKE bull het is geweest, dat betekend dus niet dat ik je niet geloof, maar dat ik liever heb dat je erbij vermeld om welke het gaat.

Elsa*dws
Berichten: 115
Lid geworden op: 23 mar 2006 14:38

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Elsa*dws »

elsa je vraagt wat mijn probleem is omda tik blijf reageren.Volgens mij doe jij precies hetzelfde alleen wat vaker!!!!!!
Nee Kit je leest niet goed, ik vraag je niet wat je probleem is omdat je blijft reageren, voor de duidelijkheid...dit is wat ik schreef:
Kitt, was is jouw probleem nou toch? Waarom maak je je nu zo druk?
Dat heeft niets te maken met het aantal berichten dat je evt. zou posten, maar met de inhoud :roll:

just the cook
Berichten: 247
Lid geworden op: 14 nov 2005 20:23

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door just the cook »

Kitt ik zal je geheugen even aan het werk zetten, dan zie je meteen waar ik op doel en dat heeft niets met geloven te maken, wel met het feit dat Jullie een vooroordeel hebben....
Babs@Dieszel


Geplaatst op 05 Mei 2006 12:06 door Babs@Dieszel


--------------------------------------------------------------------------------

Quote:
Geplaatst op 03 Mei 2006 13:27 door bitchy

harderwijk: een buldog (dus geen staffie of pitje) heeft gistermiddag in harderwijk twee broertjes ( 3&6 jr.) in het gezicht gebeten. ze zijn in het ziekenhuis opgenomen.
de kinderen waren op bezoek bij kennissen. vermoedelijk heeft een van de kinderen de schuttingdeur van de buren geopend. daarop ontsnapte de hond.




Quote:
Geplaatst op 03 Mei 2006 14:12 door JanTiel

am.Bulldog staan ook niet geregistreerd,dus hetzelfde doen als met de staffords.Vallen namelijk óók onder de pittbullwet!!!!!




Quote:
Geplaatst op 03 Mei 2006 14:39 door kitt

Bedankt voor je bericht bitchy.Dit soort berichten helpen ons bij onze campagne tegen deze honden.Zoals je ziet(via google)is de bulldog ook een hond die valt onder de regeling agressieve dieren.Dus weer een punt voor ons die tegen deze honden zijn.Deze honden zijn dus ook verboden.En nu heeft zo'n hond weer iemand aangevallen.En maar blijven volhouden hoor dat ze dit niet uit zich zelf doen.Misschien had je toch beter je huiswerk moeten doen,want dit bericht helpt jullie niet.




Quote:
Geplaatst op 03 Mei 2006 14:43 door Babs@Dieszel

Verder zie ik niet waar staat dat het om een Amerikaanse Bull gaat, er zijn ook Franse en Engelse Bullen. Ook maar afspuiten??


ONDERSTAAND BERICHT GOED LEZEN!!!!!!!

Uitgegeven op woensdag 03 mei 2006 om 16:55:20

(Novum) - Harderwijk. Twee broertjes van 3 en 6 jaar zijn dinsdag in Harderwijk door een Engelse buldog in het gezicht gebeten. Het oudste jongetje opende per ongeluk de verkeerde deur van een tuin, waardoor de hond van de buren ontsnapte. De kinderen zijn met onbekende verwondingen in een ziekenhuis in Zwolle opgenomen. Dat meldt de politie woensdag.

De uit Enschede afkomstige kinderen waren op bezoek bij kennissen in de Luttekepoortstraat in Harderwijk en speelden met de kinderen van de bevriende familie in een speeltuintje achter de woning. Het 6-jarige Enschedese jongetje opende omstreeks 12.30 uur vermoedelijk de schuttingdeur van de buren in plaats de deur van de kennissen. De hond ontsnapte daarop en beet de jongens in het gezicht, meldt de politie.

De hond behoort niet tot een verboden ras en is niet in beslag genomen. Het dier heeft voor zover bekend niet eerder iemand gebeten. De politie zoekt ooggetuigen van het incident.



Naar boven

bibabooble
Berichten: 160
Lid geworden op: 25 mar 2006 02:38

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door bibabooble »

:lol: om kitt blijf je lachen :lol:

just the cook
Berichten: 247
Lid geworden op: 14 nov 2005 20:23

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door just the cook »

Nogal :roll: :lol:

bibabooble
Berichten: 160
Lid geworden op: 25 mar 2006 02:38

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door bibabooble »

hoe een mens zo dom kan zijn :lol: :lol:

bibabooble
Berichten: 160
Lid geworden op: 25 mar 2006 02:38

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door bibabooble »

zo de handtekeningen beginnen binnen te stromen :D

Gesloten