LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Ophidia
Berichten: 250
Lid geworden op: 08 mei 2006 23:45

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Ophidia »

Ja,iedere hond kan bijten,maar de gevolgen zijn van bepaalde rassen nou eenmaal rampzaliger dan die van de kleine schoothondjes.

aussienl
Berichten: 459
Lid geworden op: 05 sep 2005 12:11

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door aussienl »

Als je een hond neemt uit veiligheidsoverwegingen, ben je te bang om voor jezelf op te komen en voedt je dat beestje op om te vechten. Je verschuilt je naar de buitenwereld achter je hond
Onzinnige reactie. Ik heb een hond omdat ik nu eenmaal gek ben met deze beesten maar OOK voor veiligheid. En NIET omdat ik bang ben maar omdat ik in een buitengebied leef en veel s'avonds laat thuis kom en graag wil dat mijn vrouw en kinderen veilig zijn terwijl ik er niet ben. Het is nu eenmaal zo dat grotere huizen in buitengebieden een dankbaar object zijn voor inbrekers.
En ik voedt mijn honden niet op om te vechten. Ik ben 10 jaar professionele hondentrainer geweest. Ik train ze puur om terrein te verdedigen. Mijn terrein is volledig omheind en heeft een gesloten poort (waardoor er dus niemand "pero ngeluk" op kan komen). Dus als er iemand op komt is dat voor eigen risico.

kitt
Berichten: 219
Lid geworden op: 27 jan 2006 13:39

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door kitt »

willy is zeker een grot bewoner die nooit buiten komt met de opmerking dat de pittbull nog nooit iemand kwaad heeft gedaan!!!

showgirl
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 feb 2006 15:42

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door showgirl »

Ophidia

Geplaatst op 15 Jun 2006 04:27 door Ophidia
Ja,iedere hond kan bijten,maar de gevolgen zijn van bepaalde rassen nou eenmaal rampzaliger dan die van de kleine schoothondjes.
zou je daarom onderscheid willen maken met een Test?
die kleine butthondjes die elke dag bij elke trimmer in zijn broek hangen of in zijn enkels bijten moeten we dan maar voor lief nemen omdat het kleine hondjes zijn en geen schade aanrichten.
ik heb wel gezien dat een J.R. aan een kindergezichtje ook enorme schade aan kan richten.
en ook kleine tandjes kunnen voor een eerste hulp bezoekje zorgen.
als er een test komt, dan geen onderscheid maken.

uit onderzoek is gewezen dat 60% van de mensen een hond uit veiligheids overwegingen neemt.
meen je dat nou?
dan doe ik toch iets fout, ik zou als de dood zijn dat iemand mijn hond kwaad zou doen :?
ik heb mijn hond omdat ik van honden hou, omdat hij mijn maatje is.
omdat we in de sport een team vormen.

showgirl
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 feb 2006 15:42

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door showgirl »

kitt


Geplaatst op 15 Jun 2006 14:04 door kitt


--------------------------------------------------------------------------------

willy is zeker een grot bewoner die nooit buiten komt met de opmerking dat de pittbull nog nooit iemand kwaad heeft gedaan!!!
er zijn bullachtige zat die nog nooit iets of iemand kwaad gedaan hebben

jij hebt gewoon een vooroordeel tegen de bulletjes, volgens mij vind je ze al vals als ze 1 minuut oud zijn. :roll:

bibabooble
Berichten: 160
Lid geworden op: 25 mar 2006 02:38

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door bibabooble »

--------------------------------------------------------------------------------

willy is zeker een grot bewoner die nooit buiten komt met de opmerking dat de pittbull nog nooit iemand kwaad heeft gedaan!!!
je bent en blijft een trut

Ophidia
Berichten: 250
Lid geworden op: 08 mei 2006 23:45

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Ophidia »

@Showgirl; Eigenaren van kleine hondjes zouden ook eens wat meer rekening moeten houden met andere mensen (en dieren) en ze dus ook gewoon aangelijnd houden waar ze niet los mogen lopen. (dan hou je zeker controle over het dier)
Maar een pitbull-achtige trekt jou zo mee als het de kolder in z`n kop krijgt. En dan zijn de gevolgen vele malen erger,zoniet fataal.
Het is en blijft een feit,dat pitbull-achtigen gewoon te link zijn om ermee over straat te lopen.
De meeste eigenaren bagetaliseren de gevaren van hun pitbull-achtige hond. En dat maakt het allemaal nog risicovoller.
En daarom blijf ik erbij;weg ermee!

bibabooble
Berichten: 160
Lid geworden op: 25 mar 2006 02:38

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door bibabooble »

Maar een pitbull-achtige trekt jou zo mee als het de kolder in z`n kop krijgt. En dan zijn de gevolgen vele malen erger,zoniet fataal.
Het is en blijft een feit,dat pitbull-achtigen gewoon te link zijn om ermee over straat te lopen
Een ptbullachtige weegt rond de 10 a 20 kilo.Het lijkt mij dus onmogelijk dat die een volwassene mee kan trekken :roll: Zelf heb ik een hond van 35 en 1 van 20 kilo en die krijgen mij nog niet meegetrokken met mijn 60 kg.Laat staan dat een hond van 15 kg dat kan :lol: :lol:

Ophidia
Berichten: 250
Lid geworden op: 08 mei 2006 23:45

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Ophidia »

En als het glad is ook?
Ook in de winter lopen jullie met die honden buiten.
Of niet?

bibabooble
Berichten: 160
Lid geworden op: 25 mar 2006 02:38

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door bibabooble »

nee ook niet als het glad is :roll:

Ophidia
Berichten: 250
Lid geworden op: 08 mei 2006 23:45

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Ophidia »

Bibabooble is eèn van die mensen die het gevaar dus bagetaliseerd. :x

AnnePanne
Berichten: 382
Lid geworden op: 03 mar 2006 17:27

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door AnnePanne »

en wat dacht je van de herder dan??

de politiehond die ook niet loslaat..???

damn... ik word echt niet goed van die mensen die echt gebrand zijn om de pittbul uit te roeien....

Ophidia
Berichten: 250
Lid geworden op: 08 mei 2006 23:45

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Ophidia »

Een politiehond laat wel los als het het commando los van z`n baas krijgt. (en anders is het geen goede politiehond en zal de agent het moeten afschieten)

bibabooble
Berichten: 160
Lid geworden op: 25 mar 2006 02:38

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door bibabooble »

poehpoeh :roll: :roll: Mijn honden zijn altijd aangelijnd,overal.Terwijl ik weet dat ze niks doen,en gehoorzaam zijn,wil ik niet het risico lopen dat hun aangevallen worden en zich verdedigen en daarom de schuld krijgen.Ik let juist goed op ze :evil: omdat ik weet dat geen hond 100 procent te vertrouwen is omdat er nog zoiets is als instinct :evil: Zeg jij maar tegen al die andere mensen die hun keffertjes los laten lopen en die mijn honden aanvallen terwijl mijn honden niks terugdoen dat hun beter opletten

bibabooble
Berichten: 160
Lid geworden op: 25 mar 2006 02:38

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door bibabooble »

Een politiehond laat wel los als het het commando los van z`n baas krijgt
Het eerste commando wat ik miujn honden leer is: los :!: Nog voor ik kom hier en zitten leer :!: :!:

Ophidia
Berichten: 250
Lid geworden op: 08 mei 2006 23:45

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Ophidia »

Ik wijs mensen met kleine hondjes daar vaak genoeg op.
Maar mensen zijn behoorlijk eigenwijs en zijn niet gediend van de regels die er zijn.
De stront van je eigen hond opruimen schijnt ook erg moeilijk te zijn.

Ophidia
Berichten: 250
Lid geworden op: 08 mei 2006 23:45

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Ophidia »

@Bibabooble; Kijk en dàt is nou eèn van de problemen van de pitbull-achtigen; als ze de kolder in hun kop hebben,dan laten ze niet meer los.

bibabooble
Berichten: 160
Lid geworden op: 25 mar 2006 02:38

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door bibabooble »

ja hun zeggen gewoon:"mijn hond doet niks" ,terwijl hun hond grommend op de mijne komt ofrennen :shock:

Mijn honden poepen en plassen niet op de stoep ,dat heb ik hun ook van pup af aan geleerd

En dat zou iedereen moeten doen :!:

Ophidia
Berichten: 250
Lid geworden op: 08 mei 2006 23:45

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Ophidia »

Maar niet iedereen doet dit!

bibabooble
Berichten: 160
Lid geworden op: 25 mar 2006 02:38

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door bibabooble »

@Bibabooble; Kijk en dàt is nou eèn van de problemen van de pitbull-achtigen; als ze de kolder in hun kop hebben,dan laten ze niet meer los
Daar is nu de breekstick voor :wink:
En je zietr het aankomen als die aanvallen gaat,als je erop tijd bij bent dan is er niks aan de hand.En anders is er de b reekstick :wink: Los in een paar seconden :wink: En het voordeel is dat ze een hoge bijtgrens hebben tegen mensen door jarenlang selectief fokken

Gesloten