LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Marieta
Berichten: 182
Lid geworden op: 08 jun 2005 15:13

Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Marieta »

http://www.ipetitions.com/campaigns/RAD/

En kom naar de demonstraie:

http://www.ukce.nl/tweede.htm


Help de honden die zonder pardon worden ingeslapen hoe lief ze ook zijn. En help mee vor een wet tegen malafide hondenhandelaren!!!

HvdB
Berichten: 1097
Lid geworden op: 25 aug 2004 17:58

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door HvdB »

Het is bewezen dat deze honden gevaarlijk zijn. Weg ermee dus!

Sjoerd_
Berichten: 187
Lid geworden op: 14 dec 2005 14:14

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Sjoerd_ »

U.K.C.E 'FIGHTS FOR DOGS' :roll:

Pitbulls hebben van nature de bouw van een vechtmachine. Uit verschillende onderzoeken blijkt dat het ras zorg draagt voor het grootste aantal dodelijke slachtoffers bij aanvallen op mensen. Of dit gedrag te weiten is aan een agressieve aard van nature of de opvoeding door soms zeer gevaarlijke baasjes valt te betwisten.

Marieta
Berichten: 182
Lid geworden op: 08 jun 2005 15:13

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Marieta »

Het is niet bewezen dat die honen gevaarlijk zijn. Ze staan zels onderaan de lijst van bijtincidenten. Als een golden retriever of een jack russell of een keeshondje bijt dan komt het niet in het nieuws alleen als het een pitbullachtige betreft. Het zijn niet eens pitbulls.
De pitbulls waren verboden de staffords doen geen vlieg kwaad, en zijn hele vriendelijke honden. Je moet ze alleen op weten te voeden.

Er moet gewoon een beleid komen die malafide handelaars tegengaat en niet een die onschuldige LIEVE dieren afmaakt alleen maar omdat ze lijken op een pitbull.

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Jonjo »

Lieve Marieta, neem dan een hond die niet lijkt op een pitbull. Je weet hoe de wet is in dit landje en ja ik kom niet naar de demonstratie waarvoor je oproept. De verantwoordelijkheid tot het laten inslapen ligt niet bij dat al dan niet lieve hondje maar bij de eigenaars die toch graag dit type hond graag wilden hebben. Mijn gedachten zijn bij de honden.

Rasje34
Berichten: 614
Lid geworden op: 05 dec 2005 19:28

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Rasje34 »

Ben het volledig met je eens, Marieta. Ik ben vroeger bang geweest van 2 honden bij mij in de buurt, omdat ze nogal graag naar iedereen hapten en dat waren een bouvier en een pekinees. Ik ben bovendien van mening dat je niet direct iedere vreemde hond die je tegenkomt moet aaien, ook al wil ik dat vaak wel. Niet iedere hond is daarvan gediend. Doe je het toch, dan zijn eventuele gevolgen voor jezelf. Ik vraag altijd aan de eigenaar of het mag/kan.

Marieta
Berichten: 182
Lid geworden op: 08 jun 2005 15:13

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Marieta »

Teken dan de petitie.
Het gaat niet om dat de eigenaren een hondje willen dat verboden is, het gaat erom dat ze "agressief" zouden zijn omdat ze op een pitbull lijken. Alleen om het uiterlijk. Iedereen heeft zijn eigen soort hond. En alleen omdat hij op de pitbull lijk wil niet zeggen dat ze agressie zijn in ingeslapen moeten worden.

Je hoeft niet naar de demonstratie die zet ik ebij, maar alleen de petitie tekenen zou al fijn zijn.

Groetjes Marieta

Elsa*dws
Berichten: 115
Lid geworden op: 23 mar 2006 14:38

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Elsa*dws »

Honden zoals de Staffordshire bull terrier en de American Stafordshire terrier die enkele
uiterlijke kenmerken hebben van een Pitbull worden als zij niet in het bezit zijn van een FCI
stamboom afgemaakt. Steeds meer honden worden bij hun baasje weggehaald door deze wet,
maar ondertussen worden er ook nog steeds veel pups gefokt en geboren zonder dit nodige
papiertje die dus ten dode zijn opgeschreven.
In de meeste gevallen zijn dit geen Pitbulls en ook niet agressief of gevaarlijke dieren,
maar omdat de regering het onderscheid niet kan maken worden ze maar gedood.

Het is om te huilen deze wet... vreselijke lieve dieren worden zonder pardon ingeslapen.. dat moet niet kunnen anno 2006 :!:

just the cook
Berichten: 247
Lid geworden op: 14 nov 2005 20:23

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door just the cook »

Bij wie ligt nou de schuld?

Het is een hele kromme wet/regel
Maar zolang die wet er is, wie zijn fout is het dan dat vele onschuldige en lieve dieren afgemaakt worden?

Volgens mij van degene die zonder papiertje doorfokken

Onderneem fanatiek actie en Fok dan weer als die wet opgeheven is.
Niemand kan toch bewust het risico nemen dat zijn hond in beslag genomen wordt?

Marieta
Berichten: 182
Lid geworden op: 08 jun 2005 15:13

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Marieta »

veel mensen weten er niets vana en hebben niet doordat ze een valse stamboom hebben.

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Jonjo »

Des te meer REDEN om de fokkers en handelaren aan te pakken. Dat begint omdat onze overheid wel eens vaker achter de feiten aanloopt, bij het niet KOPEN van zo een hond. Dus de verantwoordelijkheid kan ook gelegd worden bij de kopers.

Elsa*dws
Berichten: 115
Lid geworden op: 23 mar 2006 14:38

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Elsa*dws »

Tuuuurlijk, mensen zouden ze ook niet moeten kopen.. maar dat gebeurd dus wel. Ook weten veel te veel mensen niet dat een Stafford zonder stamboom ook onder deze wet valt.
En ik hoef niemand te vertellen hoeveel ongelukjes er gebeuren met bijv. het hondje van de buren, een jackie die even op het staffie van de buuf duikt, en voilla.. weer 10 puppy's de wereld op die illegaal zijn :twisted:

Als mensen een hondje gaan kopen, van welk ras dan ook, denken bij zichzelf: Ga ik er shows mee lopen? Heb ik een officiele stamboom nodig? Nee is dan vaak het antwoord omdat zij gewoon een leuke huishond willen! Die mensen besparen zo zomaar 1000 euro op een pup! Zo ook bij de stafford terriers, alleen zijn die mensen zich er niet van bewust een hond in handen te hebben die onder de pitbullwet valt!

Stel de Labrador van een straat verderop dekt per ongeluk mijn staff. De helft van de pups die geboren worden lijken w.b. uiterlijk op papa, de andere helft lijkt w.b. het uiterlijk op mama... dat betekend dus dat de helft die op mama lijkt ingeslapen moet worden, en de hondjes die op papa lijken mogen wel blijven leven :?

Dit is krankzinnig!
Ik ben voor een wet, die stelt dat mensen die dit soort honden wilo houden een cursus moet volgen, en hgiervoor moet slagen.
Maar niet voor een wet, waar de dieren gestraft worden voor de onnozelheid van de mensen!

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Marrietta.

Wees nu eens verstandig.

Je wilt ons overhalen om een petitie te tekenen voor honden die juist zijn gefokt op agressie!

En dan wil je de broodfokker aanpakken.

Wat wil je nou? Het zijn juist diezelfde broodfokkers die juist die agressieve pittbulls graag fokten omdat er veel geld mee te verdienen was (en illigaal) nog veel daaraan verdienen.

Weliswaar is de pittbull niet de enige hond die op agressie is gefokt er zijn ook andere rassen die eigenlijk in de ban moet worden gedaan!

Dus is het zoveel mogelijk bekend maken van namen/adressen en andere gegevens van slechte fokkers DAAR heb je mijn zegen in maar ik ben voor een ban op agressieve honden.

De Vrije Vogel

bitchy
Berichten: 695
Lid geworden op: 18 jan 2005 13:16

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door bitchy »

het is de mens die het beest losmaakt in de hond.
daar hoeft dat arme dier niet voor afgemaakt te worden.
niet iedereen is geschikt als baasje, maar moeten zij daarvoor boeten met een spuitje?
of euh, zullen we de Jack Russel dan ook maar in de ban doen?
dat kunnen nog eens takke hondjes zijn!

Marianna
Berichten: 410
Lid geworden op: 24 mei 2005 18:19

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Marianna »

Natuurlijk heb ik getekend :!:
Ik ben voor een wet, die stelt dat mensen die dit soort honden wilo houden een cursus moet volgen, en hgiervoor moet slagen.
Maar niet voor een wet, waar de dieren gestraft worden voor de onnozelheid van de mensen!
Ik ben voor een wet dat ieder die een hond wil een vaardigheidstest zou moeten met goed gevolg moet doen :!:

kitt
Berichten: 219
Lid geworden op: 27 jan 2006 13:39

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door kitt »

Ik vind het persoonlijk een super wet,alle honden zonder papieren afmaken.jammer genoeg wordt er alleen nog te weinig gecontroleerd.Hier lopen er verschillende en ze zijn allemaal hetzelfde,levensgevaarlijk voor andere dieren.en altijd hetzelfde slag mensen die er mee lopen,die het stoer vinden en grappig dat je je eigen hondje optilt.Wij moeten hier wandelen met "gereedschap" op zak om ons een klein beetje veilig te voelen.
En de mensen die zeggen dat het zulke lieve honden zijn.....wacht maar tot hij jou,je hond,je kat of je kind pakt.En tuurlijk gebeuren er met andere honden ook wel eens wat,maar diegene die dat als argument geven zouden eens foto's of in levende lijve het verschil moeten zien in de bijtwond van een stafford of die van bijv een jack russel!!!!

Ik zal dus NOOIt een petitie tekenen voor deze honden te behouden.Daarvoor hou ik veel te veel van mijn eigen dieren.Van mij mogen ze allemaal een spuitje krijgen

Elsa*dws
Berichten: 115
Lid geworden op: 23 mar 2006 14:38

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Elsa*dws »

Wat ben jij een kortzichtig mens zeg...
''wacht maar tot hij jouw hond of kind pakt'' TRIEST TRIEST en nog eens TRIEST :(

Je schrijft, natuurlijk gebeurd er met andere honden ook wel eens wat...

En dat noem jij ''WAT''?? Heb je de lijsten met de getallen van de bijtincidenten wel eens gelezen? Blijkbaar niet!
En dacht je nou echt dat een doorgefokte Labrador geen schade kan maken bij een kind?
Het probleem is juist dat dit veeeeeeeeeeeeel vaker gebeurd dan jij nu doet voorkomen, want Staffords staan niet eens in de top 10 van de bijtincidenten. Maar wel op nummer 6 in de lijst van de meest verkocht honden MET FCI stamboom. Hoe dan ook krijgen al die honden dus GEEN spuitje, omdat zij over een stamboom beschikken.

Jammer voor jou dus, deze honden blijven altijd bestaan.. ze nemen juist in populariteit toe, en waarom??? Omdat zij juist zo verschrikkelijk lief zijn tegen mensen en juist met KINDEREN.

Maar er zijn natuurlijk altijd mensen zoals jij (gelukkig niet teveel) die een wat beperkte visie hebben (niet alleen w.b. dit onderwerp, dat weet ik zeker) En zij moeten het vooral lekker bij de JR houden...dat is voor iedereen beter :wink: :P

Elsa*dws
Berichten: 115
Lid geworden op: 23 mar 2006 14:38

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Elsa*dws »

Graag wil ik nog even toevoegen, dat de bijtdrempel bij deze honden veel hoger ligt als bij de meeste andere rassen waar je (Kitt) het over hebt.
Dit heeft twee redenen, op de eerste plaats ligt de pijngrens veel hoger als bij bijv. een JR. En ik geloof niet dat ik hier iemand moet vertellen dat kinderen honden bijhoorlijk pijn kunnen doen?!
Als mensen hun kinderen goed zouden opvoeden, zouden er zowiezo al veel minder ongelukken gebeuren, met welk ras dan ook.

Ten tweede zijn de Staffordshire terriers van oudsher zo gefokt NOOIT agressie t.o. mensen te hebben, en dit komt dan ook zelden voor.

Het enige ''probleem'' wat dit ras kent, is dat ze tegenover andere honden fel kunnen zijn. Echter zal een Stafford nooit zelf een gevecht beginnen, maar hij gaat het ook niet uit de weg daar hij wordt uitgedaagd door een andere agressie hond of een hond die de hondentaal niet begrijpt (en daar lopen er genoeg van geloof me!)

Wel is het vervelend dat de verkeerde mensen in jouw wijk met deze honden lopen, maar dan is het nog wel zo dat dit niet de schuld van de honden is toch!

Stel jouw zoon of dochter wordt op school flink in elkaar geslagen, geef je de betreffende pestkop dan ook een spuit? Of ga naar zijn ouders om te kijken of je op een normale manier tot een oplossing kunt komen, om zo het juiste voorbeeld te geven :?:

showgirl
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 feb 2006 15:42

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door showgirl »

kitt


Geplaatst op 24 Mrt 2006 06:55 door kitt


--------------------------------------------------------------------------------

Ik vind het persoonlijk een super wet,alle honden zonder papieren afmaken.jammer genoeg wordt er alleen nog te weinig gecontroleerd
jij bent en blijft ook een ongeloofelijk (sensuur) wijf he Kitt,
hoe praat je als ik zeg dat we alle POEZEN zonder papiertje ook maar even een spuitje moeten geven, ai, dan raken we jou natuurlijk he, en dat kan niet :x

wat te denken van kruisingen of bastaarden, die hebben zowiezo geen papiertje!


Hier lopen er verschillende en ze zijn allemaal hetzelfde,levensgevaarlijk voor andere dieren
oh ja, heb je uitgeprobeerd of ze echt zo levensgevaarlijk zijn?
hoeveel doden zijn er al gevallen daar bij jou?
of heb je soms een vechtpartij gezien waarbij de bull uitgedaagt werd door zo'n klein butthondje, die bij een knokpartijtje natuuuuuuuurlijk het onderspit delft, maar noooooooit zou beginnen :roll:
en altijd hetzelfde slag mensen die er mee lopen,die het stoer vinden en grappig dat je je eigen hondje optilt.
okè, ik vraag me ook weleens af waarom zo'n aso nou weer met zo'n leuke hond moet lopen, en dan doen ze ook nog een super stoer leren halstertje om... wauw. gek dat mensen ze eng vinden.
Wij moeten hier wandelen met "gereedschap" op zak om ons een klein beetje veilig te voelen.
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: in wat voor buurt woon jij?

En tuurlijk gebeuren er met andere honden ook wel eens wat
dat hoef je niet zo nonchalant als ''tuurlijk'' af te doen.
dat is een feit! het gebeurd namelijk bij andere rassen vaker dan bij een staff.!
knoop dat ff in je oren.
het verschil moeten zien in de bijtwond van een stafford of die van bijv een jack russel!!!!
oke, dus in jou ogen mag een J.R. bijten wat hij wil zonder een spuitje te krijgen, maar de staff, moet afgemaakt worden omdat hij harder bijt....... euh :?
bij deze doe ik de wens dat je elke dag en Jack in je poten hebt hangen :twisted:
Ik zal dus NOOIt een petitie tekenen voor deze honden te behouden.Daarvoor hou ik veel te veel van mijn eigen dieren
vallen ze jou eigen dieren aan dan? je katten komen nooit buiten, dus dat kan niet. en hoe ver jou ''houden van je dieren'' gaat weten we wel,
niet ver dus.
maar dat is een ander topic. :P
Van mij mogen ze allemaal een spuitje krijgen
van jou wel hoor Kitten, we weten toch hoe kortzichtig jij bent.

showgirl
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 feb 2006 15:42

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door showgirl »

ik begrijp alleen de mensen niet die nu een staff. of iets in die geest zonder stamboom kopen. je weet toch dat je dan de kans loopt om opgepakt te worden? ik zou dat risico nooit nemen.
en er mag ook wel wat selectiever aan ''plaatsing'' gewerkt worden.
een ''normaal'' persoon met een staffie zal minder dreigend overkomen dan een langhaar in een verleten jack, enorme stoere laarzen en een staff met een enorme noppenriem.

maar allereerst moet die stomme wet verdwijnen, maar zeker veranderen.
het is namelijk ook zo, dat de eigenaar van een rashond, waar van oorsprong de bull ingefokt is ook op straat werd aangehouden en of ze even aan kon tonen dat haar hond geen kruising was. gelukkig mocht ze thuis haar stamboom ophalen en op het bureau laten zien.
belachelijk gewoon!
je zou een lieve kruising hebben, wordt tie zonder pardon afgemaakt :?
ik zou toch even goed nadenken voor je roept dat die wet goed is.


er zijn trouwens wel meer honden die fel kunnen zijn tegenover andere reuen. dat kan dan het probleem zijn met een staff, maar het is toch niet een probleem wat alleen bij die hond voortkomt.
een staff richt alleen meer schade aan dan een ander ras.
als we de staff dan uitbannen, welk ras wordt dan het volgende??????

Gesloten