LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vals stamboom?

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Pukkeltje
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 feb 2006 09:34

Vals stamboom?

Ongelezen bericht door Pukkeltje »

:( Iemand ervaring met ene Bruurs uit poppel België ?
Hij verkoopt verschillende rashonden met stamboom
Nu heb ik gehoord dat hij een vals stamboom geeft
Is dit waar Wie weet daar meer van?

Marieta
Berichten: 182
Lid geworden op: 08 jun 2005 15:13

Re: Vals stamboom?

Ongelezen bericht door Marieta »

1 tip!!! Fokker met meer dan 2 rassen = handelaar. Vooral verschillende rassen met stamboom klopt al niet. Hondje was zeker een stuk goedkoper? Wat voor omstandigheden leefde ze in, waar waren de ouders toen je naar de pup ging kijken. Ik denk dat je ge***** bent.

Groetjes Marieta

Pukkeltje
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 feb 2006 09:34

Re: Vals stamboom?

Ongelezen bericht door Pukkeltje »

:( Ik heb geen pup gekocht ik heb het gelezen op een forum Dus wou ik dat gewoon eens weten of dat echt waar was Wand ik denk er nu aan om een hond te nemen en daarom was ik op internet aan het lezen Zo zag ik dat ineens staan Ik zou bij zo iemand nooit een hond kopen Zou dat via de rashonden club doen :wink:

Marieta
Berichten: 182
Lid geworden op: 08 jun 2005 15:13

Re: Vals stamboom?

Ongelezen bericht door Marieta »

Heel erg verstandig. Let er altijd op of beide ouders aanwezig zijn. In ieder geval de moeder, want als de vader van een andere kennel komt gaat dta moeiljk. Bij een rashondenkennel, bij een echte goede teken je een contract dat het dier absoluut niet naar een asiel mag en als je hem om de een of andere reden niet meer kunt verzorgen dat hij terug gaat naar de fokker. En ga eens kijken in asiels. Daar zitten ook genoeg honden die een nieuwe baas zoeken, waaronder ook rashonden en natuurlijk ook bastaards die ontzettend lief zijn. Kijk een op www.dierenasiels.com

Maar het is inderdaad mogelijk dat ze een foute stamboom geven of gewoon een beloven en er gewoon geen geven.

Pukkeltje
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 feb 2006 09:34

Re: Vals stamboom?

Ongelezen bericht door Pukkeltje »

:wink: Bedankt voor je goede raad Ik ben ook bij het asiel geweest Maar daar zitten nu alleen hele grote honden Ik heb de tijd Wacht geduldig af Er komt heus wel een hond die ik leuk vindt :wink:

bitchy
Berichten: 695
Lid geworden op: 18 jan 2005 13:16

Re: Vals stamboom?

Ongelezen bericht door bitchy »

in nederland komt de stamboom van de FCI
in Belgie van sint hubertus ofzoiets?
maar als je het niet zou vertrouwen, waarom zou je er dan naar toe gaan.

Pukkeltje
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 feb 2006 09:34

Re: Vals stamboom?

Ongelezen bericht door Pukkeltje »

Ik ga daar niet naar toe Wou alleen weten of het waar is En als het waar is Weten anderen het ook

Muiz
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 feb 2006 03:54

Re: Vals stamboom?

Ongelezen bericht door Muiz »

Hoi Pukkeltje, kijk eens op www.dierenasiel.nl Daar kun je op plaatsnaam zoeken naar een asiel dat evt. ook bij jou in de buurt zit. Heeft het asiel in je eigen plaats geen leuke kleinere hond dan kun je via die site ook een kijkje nemen bij de vele andere asiels. Veel asiels hebben namelijk een eigen site met honden en katten be-, omschrijvingen van de op dat moment aanwezige dieren in het betreffende asiel :idea:

Pukkeltje
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 feb 2006 09:34

Re: Vals stamboom?

Ongelezen bericht door Pukkeltje »

:wink: Bedankt daar ben ik nu op aan het zoeken

Soraya
Berichten: 501
Lid geworden op: 08 feb 2006 15:04

Re: Vals stamboom?

Ongelezen bericht door Soraya »

In de kattenwereld ben je niet direct een handelaar als je 2 rassen hebt/fokt. Mijn vriend valt niet voor het kattenras wat ik heb, dus waarom zou dat in de hondenwereld ook niet zo zijn?
Stambomen zijn altijd te vervalsen.
Maar als je op zoek bent, wees niet bang om bij een verenging aan te kloppen. deze kunnen erg veel informatie geven die je soms niet had geweten.

Marieta
Berichten: 182
Lid geworden op: 08 jun 2005 15:13

Re: Vals stamboom?

Ongelezen bericht door Marieta »

In de kattenwereld niet, maar in de honden naar mijn ervaring wel.
Vooral meer als 3 rassen. Mensen hebben graag honden en betalen er ook sneller 400 euro voor als voor een kat, om de een of andere reden. En als ze een hond kunnen krijgen voor 400 euro ipv 1000 nemen ze er wel een zonder stamboom. Niks mis mee, maar de hondenfokkers meer meer dan 2 rassen (vaak) zijn handelaren. En doen het alleen voor het geld. 2 rassen kan nog maar 3 of meer gaan bij mij al belletjes rinkelen. En ik heb er al veel gehoord en gezien waar het wel zo was. Bij katten is dit gelukkig minder.

Uta
Berichten: 67
Lid geworden op: 24 jun 2004 20:53

Re: Vals stamboom?

Ongelezen bericht door Uta »

.............................
Laatst gewijzigd door Uta op 25 feb 2011 15:55, 1 keer totaal gewijzigd.

showgirl
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 feb 2006 15:42

Re: Vals stamboom?

Ongelezen bericht door showgirl »

gunst zeg :roll:
ik kan me nog herinneren dat er een dekreu is/was in een ras dat nog niet zo super groot is. die reu werd vele keren gevraagd om te dekken en heeft in zowel binnen als buitenland heel veel keren gedaan.
toen jaren geleden een duidelijke test op de markt kwam om de erfelijke afwijking in dat ras te ontdekken bleek dat die veel gevraagde dekreu lijder was aan de kwaal.
hij heeft dus -tig nestjes op de wereld gezet met allemaal dragers of lijders ( ligt er nog aan wat al die teven voor uitslag hebben.)
je begrijpt dat ik voorstander ben van een beperkt aantal dekkingen.
en erkent of niet, de kynologische branche hecht in elk geval wel waarde aan dat waardeloze stukje papier dat stamboom is genoemd.

Marley1
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 jul 2005 15:21

Re: Vals stamboom?

Ongelezen bericht door Marley1 »

In de Staatscourant van 11 augustus 2005 werd een wijziging van de Regeling Agressieve Dieren (RAD) geplaatst.
Aanleiding voor de wijziging is een uitspraak in een zaak van het Hof Arnhem van 11 maart 2005.

In de bijbehorende uitleg wordt gesteld:
"Met onderhavige wijziging van de Regeling agressieve dieren, wordt bepaald dat alleen honden met een stamboom, welke is erkend door een bij de Fédération Cynologique Internationale aangesloten organisatie of honden die voldoen aan één van de overige ontheffingen van artikel 3 van de regeling, zijn uitgezonderd van het verbod van artikel 73, eerste en tweede lid, GWWD.
Door het invoegen van deze beperking worden alleen honden met een erkende stamboom als rashonden beschouwd. Een stamboom welke is erkend door een buitenlandse organisatie die is aangesloten bij de Fédération Cynologique Internationale moet hierbij ook beschouwd worden als bewijs van raszuiverheid."

De Raad van Beheer is de enige officiële organisatie in Nederland die is aangesloten bij de FCI, de Fédération Cynologique Internationale.
8)

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Vals stamboom?

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Raad van Beheer op kynologisch gebied
Emmalaan 16-18
1075 AV Amsterdam
faxnr: 020 6710846

Schrijft alleen honden in die voorzien zijn van een gezondheidsverklaring
Tevens geeft zij aan of ouders/grootouders uit import zijn verkregen en geeft tevens aan in de stamboom de kwaliteit van een of meerdere hond(en). Bijvoorbeeld: Kamp(ioen) Welstar Wyoming of de moeder daarvan; Elisabeth du sac a malices
NHSB 1675129
J(eugd)W(inner '90
"Imp(ort) (FR) lof10 18078
is de overgrootmoeder van Prinses Poepela
Stamboom afgegeven op 3 oktober 1997

De grootmoeder Akkefietje is inmiddels bijna 17 jaar en aktief!

En alleen op deze wijze kan men pas weten of datgene wat de fokker u heeft verteld ook geheel de waarheid is.

Tenslotte:De volgende regels van de RvB

Het is verboden bij aanvraag- aanmelding- en inschrijvingsprocedure die in of krachtens dit reglement zijn geregeld, onjuiste gegevens te verstrekken of gegevens te verzwijgen.

Het is verboden een hond in eigendom over te dragen, indien deze hond of één of beide ouderdieren al dan niet operatief behandeld zijn om een of meer op erfelijke aanleg berustende afwijkingen,gebreken of aandoeningen te verhelpen of te verdoezelen, tenzij de nieuwe eigenaar daaromtrent voor de eigendomsoverdracht schriftelijk is ingelicht.

Het zal duidelijk zijn dat vele fokkers niet blij zijn met deze Raad van Beheer.

De Vrije Vogel

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Vals stamboom?

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Toch nog even reagerend op een bericht van 28 februari, geschreven door Uta die schrijft: "Raad van beheer niet officieel erkent"

Daarna citeert zij een minister die zegt dat de NHSR geen erkende organisatie is voor het departement.

Is dit bewust een mogelijke koper van een rashond op het verkeerde been willen zetten of "een foutje?"

De Raad van Beheer op kynologisch gebien in Nederland is dus NIET deze bovengenoemde NHSR !!

De door mij genoemde RvB is de enig wettige vertegenwoordiger voor het uitgeven van stambomen en daartoe binnen de FCI ook als zodanig aangewezen.

Deze minister had dus niet gelogen maar had het wel over een
a n d e r e organisatie dan deze door mij genoemde RvB.

Waarom dit soort misplaatste berichten op dit forum verschijnen?
De broodfokker die heel bewust verwarring wil zaaien?
Ik begin het haast te geloven !

De Vrije Vogel.

Gesloten